Beginnende navigatoren

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor David Westenbrink » ma sep 19, 2005 15:21

Nou laat ik eens iets positiefs zeggen dan :)

Ik vind het wel een goed idee, en dan met name het uitwisselen van kleding/helmen etc. Dat spul is inderdaad erg duur en dient ook nog eens om de zoveel jaar te worden vervangen.

En als je een 16 jarige bent, die het wel eens leuk lijkt om te gaan navigeren en hoef je niet direct al dat spul aan te schaffen (ben je toch minstens 1000 euri kwijt) je hebt het al moeilijk genoeg om je bijdrage aan het team voor elkaar te krijgen nietwaar?

Dus richt maar zo'n clubje op! Idee: probeer me bestaande rallyteams samen te werken die actief is in de sprints. Of probeer als clubje een zitje te regelen bij zo'n team en wissel met een paar man af.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor SylviaVisser » ma sep 19, 2005 20:24

Tja, en toen was erineens wel een stoeltje...en niet voor jou alleen maar ook voor een van je team maatjes (gewoon even de advocaat van de duivel)...wie draagt dan de overall...wie wast eigenlijk dat ding, welke maat gaan we kopen?
Ik geloof helaas niet in dit systeem.

Ok, het klinkt misschien prima, maar als navi zie ik wat problemen....

Ik heb specifiek mijn eigen spullen, leen ze liever niet uit.
Persoonlijk vind ik het minst wat je kunt doen als je jezelf als navi ergens aan biedt, zorgen dat je je persoonlijke spullen echt voor elkaar hebt.

(ik weet het, draaf graag door over mijn stokpaardje navigeren)

Als jullie nou heel serieus zijn, er is een cursus. Die was er destijds ook, door de man die jij vergeten was. Maar daar heb ik geleerd wat ik nog elke keer in praktijk kan brengen.
Tuurlijk willen jullie graag navigeren, maar misschien te snel te veel. Jullie hebben een bevoorrechte positie, tegenwoordig kan je al met 16 navigeren, maar dat is helaas nog geen leeftijd dat je op eigen benen staat...
Navigeren is een verantwoordelijke taak en ik heb er niets op tegen dat je vroeg met verantwoording begint, maar onze zoon zal echt nog niet bij een willekeurige rijder de Barneveld sprint mogen rijden. Daarvoor vat ik het navigeren te ernstig op.

(mailen of bellen kan altijd)
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor savrallying » ma sep 19, 2005 20:36

David Westenbrink schreef:Nou laat ik eens iets positiefs zeggen dan :)

Ik vind het wel een goed idee, en dan met name het uitwisselen van kleding/helmen etc. Dat spul is inderdaad erg duur en dient ook nog eens om de zoveel jaar te worden vervangen.

En als je een 16 jarige bent, die het wel eens leuk lijkt om te gaan navigeren en hoef je niet direct al dat spul aan te schaffen (ben je toch minstens 1000 euri kwijt) je hebt het al moeilijk genoeg om je bijdrage aan het team voor elkaar te krijgen nietwaar?

Dus richt maar zo'n clubje op! Idee: probeer me bestaande rallyteams samen te werken die actief is in de sprints. Of probeer als clubje een zitje te regelen bij zo'n team en wissel met een paar man af.


Je moet ook niet een tegrote club op richte of meerdere kleine clubjes 3 4 mensen die ongeveer even groot zijn overall hoeft in een sprint niet helemaal perfect tezijn.

Want anders is het voor veel jongen mensen niet tedoen.

Ik heb dit seizoen net 18 was nog 17 bij eerste sprint al mijn spullen geleend was daar erg blij mee dan kan je toch wat van de sport proefen je kan als 16 jarig mannetje wel al je spullen kopen al je spaargeld uit geven aan helm en kleding en je vind het dadelijk helemaal niks.

Ik heb nu een aantal wedstrijden gereden en koop zo langsamer hand mijn eigen spullen leen nog wel is wat van bekenden anders kan ik gewoon niet rijden.Want teams vragen meetstal helft of het hele inschrijgeld.

Mvg

Sascha van Veen
savrallying
 
Berichten: 251
Geregistreerd: do sep 15, 2005 18:54
Woonplaats: Warmond

Berichtdoor digilife » ma sep 19, 2005 20:39

SylviaBos schreef:Als jullie nou heel serieus zijn, er is een cursus. Die was er destijds ook, door de man die jij vergeten was.


Daar wil ik wel meer over weten. Spreek je morgenavond!
Concert, theaterfotografie en bedrijfsfotografie: www.OnStagePhotos.eu
Huwelijksreportages & fototips voor 'de grote dag': www.YourWeddingPhotos.eu
digilife
 
Berichten: 116
Geregistreerd: do jul 29, 2004 19:56
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor joostkusters » ma sep 19, 2005 20:40

ik zou zeggen, gewoon weer naar de 18 jaar grens gooien, dan kan je pas voor jezelf beslissen, van t weekend is het weer overduidelijk dat we een dodelijke hobby hebben, en de navi's gaan vaker dan de rijders, (vraag me niet waarom) ik neem aan dat ook nog iedereen piet bijvelds vers in het geheugen heeft.
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor SylviaVisser » ma sep 19, 2005 20:45

overall hoeft in een sprint niet helemaal perfect tezijn.




echt wel...het begint toch echt wel met lekker in je vel zitten...in dit geval je overall. Allemaal ongeveer even groot........was het maar zo makkelijk :cry:

Enne je intercom? De levenslijn...je helm.....in mijn ogen echt geen leen dingen hoor. Ooit eens een helm opgehad die niet helemaal goed paste...geloof me, daar krijg je spijt van op onverhard.

Zorgen maak ik me toch....want dit klinkt naar ambitie, prima, maar dan komt na de sprints de rally.....hoe ga je verder?

Mijn idee is: kom met een echt ondernemers plan...want je zult een investeerder nodig hebben.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor savrallying » ma sep 19, 2005 20:46

joostkusters schreef:ik zou zeggen, gewoon weer naar de 18 jaar grens gooien, dan kan je pas voor jezelf beslissen, van t weekend is het weer overduidelijk dat we een dodelijke hobby hebben, en de navi's gaan vaker dan de rijders, (vraag me niet waarom) ik neem aan dat ook nog iedereen piet bijvelds vers in het geheugen heeft.


Mischien wel goed idee.

Ik ben nu wel 18 dus naja voor mij maakt het weinig uit.

Maar als der een keer wat met iemand van 16 gebeurd dan is het hele slechte reclame voor de rallysport.

En ik ben de gevaren echt pas gaan zien toen ik der in ben gaan zitten voor de eerste keer tijdens het ram kp 1 al meteen op een stoeprand vechtdal tegen een boom en amsterdam laatste bocht wel gefinischt tegen een betonnen paaltje


gr

Sascha

Ps : veel mensen jongen mensen en sommige ouders onder schatten de gevaren van rallysport die denken dat er in een simpel micratje of wat dan ook niks gebeurt
Laatst bijgewerkt door savrallying op ma sep 19, 2005 20:48, in totaal 1 keer bewerkt.
savrallying
 
Berichten: 251
Geregistreerd: do sep 15, 2005 18:54
Woonplaats: Warmond

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma sep 19, 2005 20:47

joostkusters schreef:ik zou zeggen, gewoon weer naar de 18 jaar grens gooien, dan kan je pas voor jezelf beslissen, van t weekend is het weer overduidelijk dat we een dodelijke hobby hebben, en de navi's gaan vaker dan de rijders, (vraag me niet waarom) ik neem aan dat ook nog iedereen piet bijvelds vers in het geheugen heeft.


Joost,

Volkomen gelijk!!!! Volgens mij kan een goeie navigator het trouwens zelf pas goed aanvoelen als hij zelf ook rijervaring heeft. Dat hoeft nog niet eens in competitieverband te zijn, maar een navigator moet wel besef hebben van snelheid. Hij moet dat bij wijze van spreken met zijn kont voelen.


(Edit) t.a.v Sylvia Bos. Als er hij/zijn staat mag je ook zij/haar lezen.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma sep 19, 2005 20:52

Holkers schreef:Pfff. dat zijn er teveel om op te noemen
(en ik ken ze zeker niet allemaal, misschien iets voor de oudere garde om te vermelden)

(Lees: Ton, Theo e.d. gooi je kennis op het net !)



Maarten,

Die bewuste Nederlandse navigator heeft zelfs naast een "normale :D" Nederlander genavigeert, in WK Rally's zoals de TAP Rally in Portugal reed Dré samen met Ko Faas.
Laatst bijgewerkt door Ton Van Spanje op ma sep 19, 2005 20:55, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor savrallying » ma sep 19, 2005 20:54

Naja meteen naar 18 is wel heel drastisch maar ik vind zorg dan iedergeval dat de gene die zo jong der mee begint hele goede begeleiding krijgt.

Mijn vader heeft me begeleid toen ik 17 was hij heeft vroeger veel gereden in belgie en duitsland en nederland in het alfa team.

Hij weet de gevaren goed en heeft me die ook goed uitgelegd en veel met me geoefent.

Maar ik ken jongens zal geen namen noemen die denken dat ze onsterfelijk zijn :( Hellaas maar als het fout gaat want je moet wel verantwoordelijkheids gevoel hebben dan lijd daar de rallysport onder.

gr

Sascha
savrallying
 
Berichten: 251
Geregistreerd: do sep 15, 2005 18:54
Woonplaats: Warmond

Berichtdoor SylviaVisser » ma sep 19, 2005 20:55

@ Ton, dat begreep ik zo ook wel.

Hij praat makkelijker in deze, in mijn ogen geweldige, mannen wereld :wink:

@Sascha: dat plan klonk aannemelijk, wat je verder zegt over de 16 jarigen doet me schrikken, je bent zelf pas 2 jaar ouder....
Gelukkig kan ik terug denken aan een prettige tijd uit mijn leven rond die leeftijd...maarre...ik deed ook duidelijk dingen anders dan zou moeten.

Zoonlief neemt het me vast niet in dank af.....maar van mij mag de leeftijd omhoog en rijbewijs plicht er weer in.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor joostkusters » ma sep 19, 2005 20:59

niks ervan, gewoon 18, er zijn er ook die beginnne, die geen papa begleiding hebben, en/of geen achtergrond in de sport.
en geen autoervaring hebben,

een goeie navi voelt dat een rijder fout aanstuurt voor een bocht, dat kan iemand die zelf geen auto rijd, voelen
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor savrallying » ma sep 19, 2005 21:02

SylviaBos schreef:@ Ton, dat begreep ik zo ook wel.

Hij praat makkelijker in deze, in mijn ogen geweldige, mannen wereld :wink:

@Sascha: dat plan klonk aannemelijk, wat je verder zegt over de 16 jarigen doet me schrikken, je bent zelf pas 2 jaar ouder....
Gelukkig kan ik terug denken aan een prettige tijd uit mijn leven rond die leeftijd...maarre...ik deed ook duidelijk dingen anders dan zou moeten.

Zoonlief neemt het me vast niet in dank af.....maar van mij mag de leeftijd omhoog en rijbewijs plicht er weer in.


Ik denk dat er betere begelijding van de kanf moet komen voor jongen navigatoren.

Ze kijken nu alleen maar naar knaf talent first. Maar als der nou wat gebeurt met iemand onder de 18 dan is de rallysport inplaats van positief dat der een talent is gevonden slecht in het nieuws dat er iets is gebeurt met een kind.

gr

Sascha

PS : Veel ouders zien mischien de gevaren niet want dat ze maar 1 keer per jaar naar een rally gaan in hun omgeveing en er veder niks over mee krijgen en zoon lief wil het gaan doen en die ouders denken o zoude wel wel erg leuk vinden maar ze weten der zelf niks van af
savrallying
 
Berichten: 251
Geregistreerd: do sep 15, 2005 18:54
Woonplaats: Warmond

Berichtdoor Martijn_Braat » ma sep 19, 2005 21:03

Ton Van Spanje schreef:
Holkers schreef:Pfff. dat zijn er teveel om op te noemen
(en ik ken ze zeker niet allemaal, misschien iets voor de oudere garde om te vermelden)

(Lees: Ton, Theo e.d. gooi je kennis op het net !)



Maarten,

Die bewuste Nederlandse navigator heeft zelfs naast een "normale :D" Nederlander genavigeert, in WK Rally's zoals de TAP Rally in Portugal reed Dré samen met Ko Faas.


Wat dacht je van Mikkola, Rohrl en Andervang

Maar nu een kleine quiz. Welke naam antwoorde Schoonenwolf op de vraag wie de beste Nederlandse rijder was waar hij ooit naast heeft gezeten? (de beste internationaal vond hij Hannu Mikkola)
Avatar gebruiker
Martijn_Braat
 
Berichten: 459
Geregistreerd: vr apr 09, 2004 8:56

Berichtdoor SylviaVisser » ma sep 19, 2005 21:10

tja, dat antwoord moet ik je schuldig blijven...niet uit des interresse hoor, maar dat was echt voor mijn tijd. Hij zal het me best eens gezegd hebben, maar ook de rally wereld verandert en ik kan niet alles onthouden :wink: ...dus kom maar meteen op met het antwoord.


Daarna back on topic
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten