rallycursus

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor sebas » vr nov 30, 2007 10:47

Ben ik nou zo gek of is er weer maar eens in een topic geknipt??? :x
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor Wolter » vr nov 30, 2007 13:34

Franky schreef:
TheBlue schreef:Hallo allemaal, ik heb ook nog een vraagje over de praktijkcursus. Is deze verplicht voor het behalen van je rijders licentie?

Ik lees namelijk op rallyschool.eu het volgende:
Het Bestuur Sectie Rally's en de KNAF bevelen sterk het volgen van deze praktische rallytraining aan. De veiligheid van de rallysport en van de equipes is hier sterk bij gebaat.


Daarnaast zit ik te twijfelen om in een cup te starten (zodra ik mijn licentie heb). Raden jullie hierbij de 205cup of de 325i challenge aan en waarom?

Alvast bedankt voor de informatie!


Cursus is verplicht voor het behalen van je rijderslicentie.

205cup en 325i cup zijn 2 totaal verschillende dingen.
Beide wel low budget. De ene iets meer dan de ander.

De205cup is een hele leuke cup om te beginnen met de rallysport.
Voorwielaangedreven auto zoals tot op heden nog steeds de meeste rondrijdende auto's zijn.

De showrijders zullen de 325i meer prefereren vanwege imago en het dwars rijden.

Tijden ontlopen elkaar niet zoveel op de proeven.

Deels met je eens, maar ik ben van mening dat je ''het echte rallyrijden'' leert met een achterwielaandrijver. Daarnaast haal IK er veel meer plezier uit door met een RWD auto te rijden dan met een FWD. Kan voor iemand anders natuurlijk verschillend zijn.
En wat betreft de tijden: de 325i's zijn op de buitenproeven sneller en de 205's op de industrieterreinen.
Maar als je een groter Peugeot-hart hebt moet je met een 205 gaan rijden en niet met een 325i, en andersom. Het is maar net waar je eigen voorkeur en gevoel naar uit gaat. Niets meer en niets minder.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor sebas » vr nov 30, 2007 14:11

Het echte 'rallyrijden' is voor iedereen anders Wolter....
De een wil voorwiel-aandrijving en de ander achterwiel-aandrijving en weer iemand anders wil weer 4x4...

Waar je jezelf het beste in thuis voelt is de perfecte auto om echt rally mee te rijden!
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor Holkers » vr nov 30, 2007 14:46

sebas schreef:Ben ik nou zo gek of is er weer maar eens in een topic geknipt??? :x


Ik wil je niet gelijk gek noemen hoor ;) maar wij in ieder geval niet. Kan zijn dat mensen dingen zelf weggehaald hebben.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor sebas » vr nov 30, 2007 14:56

Ok haha :wink:
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor dennis.kampman » vr nov 30, 2007 16:36

En je hebt natuurlijk ook nog de volvo original cup.... :D
dennis.kampman
 
Berichten: 286
Geregistreerd: di sep 19, 2006 22:37
Woonplaats: Wierden

Berichtdoor Campos » vr nov 30, 2007 16:45

Wolter schreef:En wat betreft de tijden: de 325i's zijn op de buitenproeven sneller en de 205's op de industrieterreinen.

Dat was wel redelijk duidelijk in Hengelo he :D
En aangezien er tijdens rally's over het algemeen meer buitenproeven zijn dan industrieterreinproeven, is een BMW op het einde dus gewoon sneller.
Maar zodra jullie ook op competitiebanden zouden gaan rijden, is het verschil op industrieterreinen snel gedicht (zie de Engelse BMW's).
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor TheBlue » wo dec 05, 2007 22:47

Als ik naar de BMW's kijk zit daar inderdaad een hoop actie, dat maakt het aantrekkelijker, maar waarschijnlijk ook een stukje lastiger om mee te starten. Ik kan me namelijk voorstellen dat je bij je eerste rally-km's al je handen vol hebt aan het 'hard' gaan, laat staan 'dwars' gaan. :)

Hoe zit het eigenlijk met het verschil in 2 en 4 deurs bij die wagens, er is er (volgens mij) slechts 1 die met een 4deurs variant rijd. Zijn er grote nadelen van een 4 deurs tov een 2 deurs? Of maakt het weinig verschil?

Wederom bedankt!
Groetjes Bas
TheBlue
 
Berichten: 14
Geregistreerd: do nov 15, 2007 15:41
Woonplaats: Wezep

Berichtdoor dennis.kampman » wo dec 05, 2007 22:57

TheBlue schreef:Als ik naar de BMW's kijk zit daar inderdaad een hoop actie, dat maakt het aantrekkelijker, maar waarschijnlijk ook een stukje lastiger om mee te starten. Ik kan me namelijk voorstellen dat je bij je eerste rally-km's al je handen vol hebt aan het 'hard' gaan, laat staan 'dwars' gaan. :)

Hoe zit het eigenlijk met het verschil in 2 en 4 deurs bij die wagens, er is er (volgens mij) slechts 1 die met een 4deurs variant rijd. Zijn er grote nadelen van een 4 deurs tov een 2 deurs? Of maakt het weinig verschil?

Wederom bedankt!
Groetjes Bas


Ik denk gewicht :?:
dennis.kampman
 
Berichten: 286
Geregistreerd: di sep 19, 2006 22:37
Woonplaats: Wierden

Berichtdoor TheBlue » wo dec 05, 2007 23:00

Klopt inderdaad, mijn fout. :oops: Dat een 2 deurs minder zwaar zou zijn heb ik mij reeds laten vertellen. Ik doel eigenlijk op practische problemen die je misschien tegen zou kunnen komen. :D
TheBlue
 
Berichten: 14
Geregistreerd: do nov 15, 2007 15:41
Woonplaats: Wezep

Berichtdoor Turboboost » do dec 06, 2007 12:35

Vergeet ook niet een stukje stijfheid van de body op zich. Maar als je hem compleet doorlast en een gelaste kooi van een behoorlijke kwaliteit dan zal "gewicht" het belangrijkste punt zijn. Anderzijds werkt men in die bmw-cup met een normauto (correct me if I'm wrong) en wordt alles omgerekend naar gewicht/pk's. Je nadeel zou dan meevallen denk ik?

Maar genoeg 2-deurs 325i's te koop toch? :)
(helaas valt dit bij een ix tegen :wink: :? )
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor G33R7 » do dec 06, 2007 15:24

Turboboost schreef:Vergeet ook niet een stukje stijfheid van de body op zich. Maar als je hem compleet doorlast en een gelaste kooi van een behoorlijke kwaliteit dan zal "gewicht" het belangrijkste punt zijn. Anderzijds werkt men in die bmw-cup met een normauto (correct me if I'm wrong) en wordt alles omgerekend naar gewicht/pk's. Je nadeel zou dan meevallen denk ik?

Maar genoeg 2-deurs 325i's te koop toch? :)
(helaas valt dit bij een ix tegen :wink: :? )


een xi is op papier een stuk minder snel, met zo'n 4x4 overbrenging verlies je een hele boel vermogen.
G33R7
 
Berichten: 92
Geregistreerd: ma nov 05, 2007 12:49

Berichtdoor Turboboost » do dec 06, 2007 15:30

Wel behoorlijk off topic hoor. :wink:

Ieder voordeel heeft zijn nadeel hé 8) , onze ix krijgt er volgend jaar wat vermogen bij, dus dan is het gelijkwaardig aan de "gewone" 325i's wat vermogen betreft. :)
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor sebas » do dec 06, 2007 18:04

En zo wordt de cursus in een hoekje geschoven qua discussie :wink:

Ik wacht in ieder geval nog steeds op de inschrijfbevestiging?
Heb me ingeschreven bij Dirk Garvelink..
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor FreddyM » do dec 06, 2007 21:56

sebas schreef:En zo wordt de cursus in een hoekje geschoven qua discussie :wink:

Ik wacht in ieder geval nog steeds op de inschrijfbevestiging?
Heb me ingeschreven bij Dirk Garvelink..
Inderdaad,anyways,. ik heb me ook ingeschreven bij Garvelink.
Heb met Anton van Limpt gesproken en de inschrijfbevestiging + aanbetaling kan je half december verwachten.
Kom je als equipe of alleen?
FreddyM
 
Berichten: 13
Geregistreerd: zo okt 21, 2007 12:51
Woonplaats: Lelystad

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron