rallycursus

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor crx303 » zo okt 17, 2010 11:05

Heeft iemand hier wel eens deelgenomen aan de Rally Experience van 333events, waarmee ze ook adverteerden op aanbiedingensites?

Nou ik dus wel met een maat van me. De aanbieding klonk echt veelbelovend, 4 uur durende rally ervaring....

Het werd gehouden bij de Beekse Bergen. Ik vond het wat betreft een rally experience nogal erg tegenvallen. Drift experience was een betere naam geweest.

De heren instructeurs hadden het maar over de rallywereld en het rallygebeuren en rallyen dit en dat, dat ik al argwaan kreeg.

Er waren drie onderdelen:
- leren driften met een BMW 3-serie.
- theoriegedeelte over rally rijden
- rondjes rijden over een klein parcours en daarbij weer de kont proberen om te gooien met de BMW's

En als laatste had men de twee parcours samengevoegd en was er een competitie van 1 rondje rijden per deelnemer om een tijd neer te zetten.

Het rijden op zich was wel leuk, daar hoor je me niet over.

Maar de kennis van de "rallywereld" van de instructeurs (of in elk geval een paar) was toch echt bedroevend.

- Het leek er op neer te komen dat rallyrijden bestaat uit driften
- Hun hele defenitie van rally was nogal raar
- Bij het theoriedeel werden beelden getoond van WRC wedstrijden waarbij werd verteld dat dit auto's van een miljoen waren die compleet waren verbouwd en niet voor de openbare weg bedoeld waren. Dus ik zei, elke rally auto heeft een kenteken en moet worden gekeurd. Nee hoor dat was niet zo, want dan moesten ze telkens weer compleet worden omgebouwd voor de keuring... En bovendien werd het meeste in Finland gereden omdat daar toch nog alles mag... Het seizoen ging weer beginnen nu?
- Om rally op tv te zien werd verwezen naar Studio Sport.
- De prijs die je als snelste van het hele seizoen kon winnen was meerijden met Erik Wevers bij een rallytraining ofzoiets. En daarbij wat beelden van hoge jumps van WRC's die ik Erik Wevers nog nooit heb zien doen.

Dus wat betreft een rally ervaring nogal teleurstellend, ook omdat je 200 Euro moest neertellen voor zeggen en schrijven 11 minuten zelf rijden....
crx303
 
Berichten: 125
Geregistreerd: ma maart 10, 2008 19:00

Berichtdoor Eldek » zo okt 17, 2010 11:17

Binnenkort worden de data 2011 weer bekend gemaakt voor de nieuwe rallycursus.nl

Met instructeurs als Jasper vd. Heuvel, Dirk Garvelink, Marcel Piepers, Theo vd. Berg, Martine Kolman, Anton en hans van Limpt zijn er toch wat mensen beschikbaar die ooit een rally gereden hebben.
Eldek
 
Berichten: 43
Geregistreerd: wo maart 12, 2003 18:42
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor ferry bakker » zo okt 17, 2010 12:00

Eldek schreef:Binnenkort worden de data 2011 weer bekend gemaakt voor de nieuwe rallycursus.nl

Met instructeurs als Jasper vd. Heuvel, Dirk Garvelink, Marcel Piepers, Theo vd. Berg, Martine Kolman, Anton en hans van Limpt zijn er toch wat mensen beschikbaar die ooit een rally gereden hebben.


Sorry hoor die namen zeggen mij even niks :wink:
ferry bakker
 
Berichten: 767
Geregistreerd: ma sep 20, 2004 16:56
Woonplaats: Putten

Berichtdoor Armand » zo okt 17, 2010 13:51

Dus wat betreft een rally ervaring nogal teleurstellend, ook omdat je 200 Euro moest neertellen voor zeggen en schrijven 11 minuten zelf rijden....


maw "you are screwed"...
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor crx303 » zo okt 17, 2010 15:02

Ja nogal. Eerder dit jaar een soort van slipcursus gedaan ook via zo'n aanbiedingensite. Toen ook al teveel betaald voor heel weinig actie.

Veel deelnemers en weinig auto's, dan krijg je dit....

We hadden beter die 2 x 200 Euro bij elkaar kunnen leggen en een oude achterwielaandrijver kunnen kopen en dan ergens op een veldje hetzelfde doen en dan zolang we maar willen :)

Misschien is een rallycursus zoals bovenstaand met die namen die niemand wat zeggen :D toch wel een beter idee om wat ervaring op te doen.
crx303
 
Berichten: 125
Geregistreerd: ma maart 10, 2008 19:00

Berichtdoor sebas » zo okt 17, 2010 15:27

Plus dat als je die cursus goed aflegd en je examen ook ,dan kun je wedstrijden rijden en dat is nog leuker dan een cursus;)
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor crx303 » zo okt 17, 2010 15:59

Ja dat zou wel leuk zijn :D

Positief was in elk geval dat verschillende instructeurs zeiden dat ik het gevoel ervoor had en een vroeg of ik wel vaker had gereden omdat ik het snel door had :D
crx303
 
Berichten: 125
Geregistreerd: ma maart 10, 2008 19:00

Berichtdoor kraats » zo okt 17, 2010 16:12

crx303 schreef:Ja dat zou wel leuk zijn :D

Positief was in elk geval dat verschillende instructeurs zeiden dat ik het gevoel ervoor had en een vroeg of ik wel vaker had gereden omdat ik het snel door had :D


Het is maar goed dat je zelf al vermeld hebt dat ze er niet zoveel van begrepen... :lol: :lol: :lol:
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor crx303 » zo okt 17, 2010 16:22

:lol:
crx303
 
Berichten: 125
Geregistreerd: ma maart 10, 2008 19:00

Rallycursus

Berichtdoor Jacco » zo okt 17, 2010 16:27

Eldek schreef:Binnenkort worden de data 2011 weer bekend gemaakt voor de nieuwe rallycursus.nl

Met instructeurs als Jasper vd. Heuvel, Dirk Garvelink, Marcel Piepers, Theo vd. Berg, Martine Kolman, Anton en hans van Limpt zijn er toch wat mensen beschikbaar die ooit een rally gereden hebben.
Rallycursus.nl en Prodrive zijn de enige 2 rallycursussen die een goedkeuring van de KNAF hebben. Laat je niets wijs makendoor derden, en neem bij twijfel contact met mij op
Jacco
 
Berichten: 75
Geregistreerd: za jan 19, 2002 11:15
Woonplaats: Naaldwijk

Berichtdoor red devil » zo okt 17, 2010 16:32

Wij gaan in januari ook een cursus volgen.
maar we twijfelen nog erg tussen deze 2.
Volg onze opbouw van een Opel Ascona B tot rallyauto.
Kijk op www.vanbeek-autosport.nl
red devil
 
Berichten: 477
Geregistreerd: di jul 12, 2005 13:48
Woonplaats: Putten

Berichtdoor Beans » zo okt 17, 2010 16:46

Ik heb deze cursus afgelopen jaar bij rallycursus.nl gevolgt. Allemaal heren die zelf nog volop actief zijn. Goede cursus en eerlijke adviezen.
Ik heb er plezier aan beleefd en ben zelf besmet geraakt met het rallyrijden. succes
Beans
 
Berichten: 37
Geregistreerd: di jun 01, 2010 7:14
Woonplaats: Zeeland

Berichtdoor Jaccoooo » zo okt 17, 2010 19:14

ik heb 6 jr. geleden de cursus en het praktijkexamen voor de licentie gedaan bij 333 events toen waren de instructeurs o.a Chiel Bos en Dolf Dekking en bij het examen was Edwin Abbring aanwezig.
waarom ze nu niet meer voldoen aan de Knaf eisen weet ik niet.....(niet duur genoeg waarschijnlijk, ik meende dat ze toen de goedkoopste optie waren icm het feit dat je geen eigen auto hoefde af te raggen)
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor F1mechanic » di okt 19, 2010 9:35

crx303 schreef:Heeft iemand hier wel eens deelgenomen aan de Rally Experience van 333events, waarmee ze ook adverteerden op aanbiedingensites?

Nou ik dus wel met een maat van me. De aanbieding klonk echt veelbelovend, 4 uur durende rally ervaring....

Het werd gehouden bij de Beekse Bergen. Ik vond het wat betreft een rally experience nogal erg tegenvallen. Drift experience was een betere naam geweest.

De heren instructeurs hadden het maar over de rallywereld en het rallygebeuren en rallyen dit en dat, dat ik al argwaan kreeg.

Er waren drie onderdelen:
- leren driften met een BMW 3-serie.
- theoriegedeelte over rally rijden
- rondjes rijden over een klein parcours en daarbij weer de kont proberen om te gooien met de BMW's

En als laatste had men de twee parcours samengevoegd en was er een competitie van 1 rondje rijden per deelnemer om een tijd neer te zetten.

Het rijden op zich was wel leuk, daar hoor je me niet over.

Maar de kennis van de "rallywereld" van de instructeurs (of in elk geval een paar) was toch echt bedroevend.

- Het leek er op neer te komen dat rallyrijden bestaat uit driften
- Hun hele defenitie van rally was nogal raar
- Bij het theoriedeel werden beelden getoond van WRC wedstrijden waarbij werd verteld dat dit auto's van een miljoen waren die compleet waren verbouwd en niet voor de openbare weg bedoeld waren. Dus ik zei, elke rally auto heeft een kenteken en moet worden gekeurd. Nee hoor dat was niet zo, want dan moesten ze telkens weer compleet worden omgebouwd voor de keuring... En bovendien werd het meeste in Finland gereden omdat daar toch nog alles mag... Het seizoen ging weer beginnen nu?
- Om rally op tv te zien werd verwezen naar Studio Sport.
- De prijs die je als snelste van het hele seizoen kon winnen was meerijden met Erik Wevers bij een rallytraining ofzoiets. En daarbij wat beelden van hoge jumps van WRC's die ik Erik Wevers nog nooit heb zien doen.

Dus wat betreft een rally ervaring nogal teleurstellend, ook omdat je 200 Euro moest neertellen voor zeggen en schrijven 11 minuten zelf rijden....


Volgens mij zaten wij in dezelfde groep. En ja, het viel mij ook enorm tegen. Ik kwam op detzelfde uit. 11minuten rijden voor 225 Euro :shock: .

En die therorie was een giller. "Het seizoen gaat weer beginnen...." Geen idee wat die malloot allemaal dacht te vertellen. Maar ik had geen zin om hem even de kalender te laten zien waaruit blijkt dat het seizoen bijna voorbij is.

Ik vond het een schandalige bende. Dat laatste rondje heb ook niet meer afgewacht. Ik had wel wat beters te doen.

Advies: NOOIT AAN 333events meedoen! Zeker niet de Rally...ik bedoel Drift experience.
F1mechanic
 
Berichten: 69
Geregistreerd: do sep 18, 2008 11:08
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor crx303 » wo okt 20, 2010 17:08

Ha grappig, in dezelfde groep van 12 man bedoel je? Dus we hadden tegelijk alle onderdelen?

Ik dacht ook, laat ik verder mijn mond maar houden, dit heeft toch geen zin :D

En inderdaad werd Alwin opgeroepen maar die kwam niet opdagen :lol:
Laatst bijgewerkt door crx303 op wo okt 20, 2010 18:34, in totaal 1 keer bewerkt.
crx303
 
Berichten: 125
Geregistreerd: ma maart 10, 2008 19:00

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron