KNAF Talent First

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Holkers » vr okt 24, 2008 8:37

Wolter schreef:
nkroeze schreef:
briljant schreef:
Franed rally schreef:Moet ook realistisch blijven, Timo heeft niet het snelheid van Kevin en Hans, dus helaas geen plek op top niveau.
Ik denk dat je je daarin vergist.
En ook hij verdient een kans.

Als het nodig is dat Hans nog een jaar "talent" blijft moeten het maar drie rijders worden.
Maar op een gegeven moment moet je het zonder de status van Talent First zien te rooien.


Hij heeft dit jaar voldoende kansen gehad in o.a. de Colt cup. Ik vind hem daar geen enkele wedstrijd zo overtuigend rijden als beide voorgangers deden, dus misschien heeft hij niet genoeg laten zien om die stap te kunnen/mogen maken richting JWRC?

Tuurlijk, over een heel seizoen gezien heeft hij veel pech gehad, maar naast die pech, heb ik de pure snelheid niet vaak gezien... (Sorry Timo, maar je weet wie het zegt toch? :) 8) )

Maarrr.. Duitsland WRC heeft hij de N3 gewonnen (na diskw. nr1).. en dat vind ik een prestatie opzich! Mag ook genoemd worden :)

Is de Clio te vergelijken met een Fiesta? (geen idee hoor, is echt een vraag)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor StevenK » vr okt 24, 2008 8:48

Holkers schreef:Is de Clio te vergelijken met een Fiesta? (geen idee hoor, is echt een vraag)

Nee. De Fiesta is een zo goed als standaard auto, de Clio is net standaard als een dikke evo.

Maar dat maakt toch niet uit? Hij heeft de N3 gewonnen en het is uiteindelijk niet de vraag hoe je daar komt, maar dat je daar bent gekomen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Armand » vr okt 24, 2008 8:58

Maar op een gegeven moment moet je het zonder de status van Talent First zien te rooien.


En daar wringt een beetje de schoen omdat het bedrijfsleven het (nog) niet adopteerd.... Uiteindelijk betalen we allemaal een beetje mee aan het KNAF Talent First. Aangezien NOC NSF gefinancierd wordt door minister BOS en die weet wat geld uitgeven is op dit moment...
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Campos » vr okt 24, 2008 9:16

nkroeze schreef:Tuurlijk, over een heel seizoen gezien heeft hij veel pech gehad, maar naast die pech, heb ik de pure snelheid niet vaak gezien...

Ik heb ooit wel eens iemand horen zeggen dat je geluk af moet dwingen ;)
Het vervelende voor Timo vd Marel is dat hij als enige KTF-er écht tegenstand lijkt te hebben gehad (of lijkt dat maar zo?)
Moeilijk te vergelijken dus, voor Kevin en Hans was de Colt cup een aardige walk-over..

Ik ben voor om Kevin en Hans nog een jaar te laten rijden, en daarna 2 jaar Timo en de nieuwe KTF-er.. 1 jaar om te leren, 1 jaar om te presteren.
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Franed rally » vr okt 24, 2008 10:04

briljant schreef:.
En ook hij verdient een kans.


Absoluut, maar op dit moment, net als Niels, ik vind het niet nodig om hem een volledig J-WRC te laten rijden. De asfalt wedstrijden zouden een goede voorproefje plus een aantal gravel buiten het WRC.
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Berny » vr okt 24, 2008 10:20

Het zou te gek zijn om nu opeens met 3 rijders in het J-WRC te gaan rijden, terwijl ze een eerder talent die zich ook echt liet zien en mee strijde in de top van zijn klasse aan de kant werd gezet. Ik vind ook Fifo ze hebben zich kunnen laten zien en zullen het nu zelf op moeten knappen.
Avatar gebruiker
Berny
 
Berichten: 13
Geregistreerd: zo okt 05, 2008 19:41
Woonplaats: Schoonebeek

Berichtdoor nkroeze » vr okt 24, 2008 12:39

Ik zeg ook niet dat hij geen talent heeft he, begrijp me niet verkeerd! Het is er dit jaar gewoon alleen nog niet uitgekomen, dus ik zou hem juist nog een jaar in NL geven met wat buitenlandse uitstapjes om te groeien....

Elke KTF'er moet uiteraard een kans krijgen, anders horen ze niet in dat programma. Maar in een situatie als deze moet je de kans ook verdienen, en op basis van afgelopen seizoen vind ik dat je een lekker draaiend team niet moet aanpassen met een nieuw gezicht die nog niet lekker draait.
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor V.D.G Rally team » vr okt 24, 2008 13:41

Berny schreef:Het zou te gek zijn om nu opeens met 3 rijders in het J-WRC te gaan rijden, terwijl ze een eerder talent die zich ook echt liet zien en mee strijde in de top van zijn klasse aan de kant werd gezet. Ik vind ook Fifo ze hebben zich kunnen laten zien en zullen het nu zelf op moeten knappen.


Ze hebben nu drie talent firsts en twee auto's ??? ze moeten gewoon doorstromen. Dus die het eerste keer first talent was die nu eruit deze heeft toch al twee jaar mogen profiteren van de knaf. Wat schieten ze op met hem drie jaar te laten rijden. De knaf kan beter het geld besteden om de rallysport in nl te promoten.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor David Westenbrink » vr okt 24, 2008 14:16

In het KTF verhaal (zie KTF site) wordt gesproken over 'Verstappen effect'. Dus het uiteindelijke doel is mijn inziens om een Nederlandse WK-topper te krijgen, of in ieder geval een Nederlander die ECHT iets presteert in het WK, waarmee de aandacht van het grote publiek in NL kan worden getrokken. Ikzelf denk dan aan een NL'er die (op basis van prestaties) het uiteindelijk schopt tot vol WK-rijder, een bekende naam in het WK-circus.

Kortom erken het BESTE talent en ondersteun die zolang dat nuttig is. Sturen kunnen ze ongetwijfeld allemaal, maar daarmee ben je er nog lang niet. Kies diegene met de beste plannen, een solide financiële basis (die 1,5 ton p.p. is veel maar in geval van JWRC een flinke AANVULLING) en niet te vergeten MOTIVATIE, etc, etc. Het moet erafspatten bij zo iemand, vuur in de ogen, stuur opvreten. Zo iemand wekt sympathie bij het grote publiek. Dat had Verstappen ook. Paar keer flink crashen hoort er ook bij. Iemand die nooit op zn smoel gaat, gaat niet hard genoeg.

Jasper is een van de beste NL rijders met de o zo belangrijke ervaring, maar die moet eens laten zien wat die in een andere auto kan, bijv. een s1600 of R3, behalve een Mitsubishi, dat maakt het geheel een stuk interessanter voor de betrokken partijen. PWRC is een beetje een ondergeschoven kindje.
Laatst bijgewerkt door David Westenbrink op vr okt 24, 2008 14:22, in totaal 2 keer bewerkt.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor AC » vr okt 24, 2008 14:19

Dit is de rallysport in Nederland promoten...

En beter iets 1x goed doen (Nederlanders tot aan het WRC begeleiden) en hier van profiteren (populariteit van de rallysport in NL vergroten en hiermee sponsorsmarkt creeren)

Dan 3x half (ieder jaar een nieuwe KTF)
en net niets bereiken (na JWRC gebeurd er niets meer en niemand valt de rallysport op)...
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

Berichtdoor sjaakie_gek » vr okt 24, 2008 14:20

StevenK schreef:
Holkers schreef:Is de Clio te vergelijken met een Fiesta? (geen idee hoor, is echt een vraag)

Nee. De Fiesta is een zo goed als standaard auto, de Clio is net standaard als een dikke evo.

Maar dat maakt toch niet uit? Hij heeft de N3 gewonnen en het is uiteindelijk niet de vraag hoe je daar komt, maar dat je daar bent gekomen.


Dat is niet helemaal waar steven. Heb Timo gesproken in Duitsland en beide auto's hebben een dogbox en standaard remmen. Daarentegen heeft de Clio wel meer vermogen, maar hadden de Fiësta's Proflexen en de Clio van Timo niet verstelbare Bilstein schokbrekers. Denk dat ze dus op de technische proeven in Duitsland niet veel voor elkaar onder deden.
sjaakie_gek
 
Berichten: 28
Geregistreerd: za aug 13, 2005 21:20
Woonplaats: Hoogeveen

Berichtdoor David Westenbrink » vr okt 24, 2008 14:29

Als ik moest kiezen tussen 20pk meer vermogen of de 'schwung' van regelmatig WK evenementen rijden.... wist ik het wel.

Precies de reden waarom NL'se WRC rijders om hun oren werden gereden in Duitsland en punten pakken voorlopig nog een illusie zal blijven.

Dus dat van Timo is wel degelijk een prestatie! En hij is idd de eerste KTF'er met echte tegenstand in de Colt, iets wat Hans en Kevin bij lange na niet hadden. Blijft een moeilijke afweging.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

re

Berichtdoor MartijnB » vr okt 24, 2008 14:52

V.D.G Rally team schreef:
Berny schreef:Het zou te gek zijn om nu opeens met 3 rijders in het J-WRC te gaan rijden, terwijl ze een eerder talent die zich ook echt liet zien en mee strijde in de top van zijn klasse aan de kant werd gezet. Ik vind ook Fifo ze hebben zich kunnen laten zien en zullen het nu zelf op moeten knappen.


Ze hebben nu drie talent firsts en twee auto's ??? ze moeten gewoon doorstromen. Dus die het eerste keer first talent was die nu eruit deze heeft toch al twee jaar mogen profiteren van de knaf. Wat schieten ze op met hem drie jaar te laten rijden. De knaf kan beter het geld besteden om de rallysport in nl te promoten.


Ik moet hier wel deels mijn gelijk aan geven... vergeet niet dat een deel ook betaald word uit ons licentiegeld
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Re: re

Berichtdoor AC » vr okt 24, 2008 15:17

V.D.G Rally team schreef:Ze hebben nu drie talent firsts en twee auto's ???


Afbeelding
Foto: rallsyport.nl | Hein Arns

Hoezo twee?

En hoe moeten we dan de Nederlandse rallysport promoten? Het is wel makkelijk om altijd maar te roepen dat het niet goed gedaan wordt, maar er wordt zo weinig input geleverd...

M.i. doet de KNAF het heel aardig met het promoten van de rallysport in Nederland met het KTF programma... Wanneer werden er eerder door Nederlanders punten gescoord in het (J)WRC? Wanneer werd er eerder door de nationale pers een pagina vullend artikel over de Nederlandse rallyprestaties geschreven?

Kan altijd beter, maar geef dan ook aan hoe en waarom...
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

Berichtdoor gisissi » vr okt 24, 2008 15:29

Ik vind ook Fifo ze hebben zich kunnen laten zien en zullen het nu zelf op moeten knappen


Dat lijkt me in de praktijk onmogelijk. Privéinvesteringen zijn samen gegaan met KNAF ondersteuning. Dit laatste intrekken zou m.i. een bom betekenen onder het ambitieuze project in het JWRC van de heren Weys em Abbring. Het blijft daarom een incestueus verhaal.
gisissi
 
Berichten: 114
Geregistreerd: zo sep 12, 2004 9:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten