KNAF Talent First

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Armand » vr okt 24, 2008 15:39

Lijkt mij dat ze de mannen tijd moeten geven om te kunnen rijpen in de sport.
Als je ze nu weghaald, dan is het eigenlijk voor niets geweest. Willen ze exceleren, dan moet je ze tenminste nog een jaar mee laten draaien om de ervaring die ze nu hebben opgedaan om te zetten in betere prestaties. Kijk maar naar de loopbaan van Loeb. Ander land, andere omstandigheden weet ik, maar daar heeft wel een plan achter gezeten. Als ze hem hadden laten varen, was die er uiteindelijk ook niet gekomen, hoeveel talent die had gehad. Je hebt gewoon organisaties nodig die je ondersteunen. Knaf, NOC/NSF noem maar op...
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Re: re

Berichtdoor StevenK » vr okt 24, 2008 16:11

AC schreef:En hoe moeten we dan de Nederlandse rallysport promoten? Het is wel makkelijk om altijd maar te roepen dat het niet goed gedaan wordt, maar er wordt zo weinig input geleverd...

M.i. doet de KNAF het heel aardig met het promoten van de rallysport in Nederland met het KTF programma... Wanneer werden er eerder door Nederlanders punten gescoord in het (J)WRC? Wanneer werd er eerder door de nationale pers een pagina vullend artikel over de Nederlandse rallyprestaties geschreven?

Kan altijd beter, maar geef dan ook aan hoe en waarom...

Precies. Wanneer konden we in een generiek blad als de Elsevier over rallysport lezen? Precies, maar nu wel!
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: re

Berichtdoor StevenK » vr okt 24, 2008 16:13

MartijnB schreef:
V.D.G Rally team schreef:
Berny schreef:Het zou te gek zijn om nu opeens met 3 rijders in het J-WRC te gaan rijden, terwijl ze een eerder talent die zich ook echt liet zien en mee strijde in de top van zijn klasse aan de kant werd gezet. Ik vind ook Fifo ze hebben zich kunnen laten zien en zullen het nu zelf op moeten knappen.


Ze hebben nu drie talent firsts en twee auto's ??? ze moeten gewoon doorstromen. Dus die het eerste keer first talent was die nu eruit deze heeft toch al twee jaar mogen profiteren van de knaf. Wat schieten ze op met hem drie jaar te laten rijden. De knaf kan beter het geld besteden om de rallysport in nl te promoten.


Ik moet hier wel deels mijn gelijk aan geven... vergeet niet dat een deel ook betaald word uit ons licentiegeld

Hoe kom je daarbij? Het NOC*NSF geld is alleen voor het WK beschikbaar. Als het daar niet uitgegeven wordt, dan is het ook niet beschikbaar.

Voorheen was het zo dat de teams die een wk wedstrijd reden kans maakten op die sponsoring. Dat leverde veel minder exposure op dat dit programma.

Want ik weet zeker dat de publiciteit die nu op gang komt, meer voor de NL sport oplevert...
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: re

Berichtdoor JoostS » vr okt 24, 2008 16:16

StevenK schreef:Precies. Wanneer konden we in een generiek blad als de Elsevier over rallysport lezen? Precies, maar nu wel!

In welke staat het dan? Toch niet in die van afgelopen week met dat spaarvarken voorop?
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: re

Berichtdoor StevenK » vr okt 24, 2008 16:28

JoostS schreef:
StevenK schreef:Precies. Wanneer konden we in een generiek blad als de Elsevier over rallysport lezen? Precies, maar nu wel!

In welke staat het dan? Toch niet in die van afgelopen week met dat spaarvarken voorop?

Nee, vandaag. Een bijlage: 'Elsevier Thema Auto' van 100 pagina's, met daarin een artikel van 4 pagina's 'Rally rijden is een kunst'. In dat artikel krijgt de KNAF ruimte onverbloemd sponsoren te werven. Ze zeggen dat ING nu 60 uitgeeft in F1, maar dat ze voor 2,5 à 3,0 een goed plaatje kunnen bieden...
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Hein » vr okt 24, 2008 16:48

Berny schreef:Het zou te gek zijn om nu opeens met 3 rijders in het J-WRC te gaan rijden, terwijl ze een eerder talent die zich ook echt liet zien en mee strijde in de top van zijn klasse aan de kant werd gezet. Ik vind ook Fifo ze hebben zich kunnen laten zien en zullen het nu zelf op moeten knappen.


Op welk talent doel je? Jasper? Die is niet via KTF begonnen. Jasper is er vorig jaar bijgehaald om de ervaren rijder te zijn die de jonge hond (HWJr) de kneepjes bij zou moeten brengen.

Hans en Kevin hebben beiden, net als nu met Timo gebeurt, het hele KTF programma doorlopen en daar gaat het hier over.

Daarmee wil ik niets aan de rijderskwaliteiten en het talent van Jasper tekort doen.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Hein » vr okt 24, 2008 16:52

V.D.G Rally team schreef:Ze hebben nu drie talent firsts en twee auto's ??? ze moeten gewoon doorstromen. Dus die het eerste keer first talent was die nu eruit deze heeft toch al twee jaar mogen profiteren van de knaf. Wat schieten ze op met hem drie jaar te laten rijden. De knaf kan beter het geld besteden om de rallysport in nl te promoten.


Fout. KNAF heeft één auto: de Colt
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor briljant » vr okt 24, 2008 17:08

nkroeze schreef:
briljant schreef:
Franed rally schreef:Moet ook realistisch blijven, Timo heeft niet het snelheid van Kevin en Hans, dus helaas geen plek op top niveau.
Ik denk dat je je daarin vergist.
En ook hij verdient een kans.

Als het nodig is dat Hans nog een jaar "talent" blijft moeten het maar drie rijders worden.
Maar op een gegeven moment moet je het zonder de status van Talent First zien te rooien.


Hij heeft dit jaar voldoende kansen gehad in o.a. de Colt cup. Ik vind hem daar geen enkele wedstrijd zo overtuigend rijden als beide voorgangers deden, dus misschien heeft hij niet genoeg laten zien om die stap te kunnen/mogen maken richting JWRC?

Tuurlijk, over een heel seizoen gezien heeft hij veel pech gehad, maar naast die pech, heb ik de pure snelheid niet vaak gezien... (Sorry Timo, maar je weet wie het zegt toch? :) 8) )
Maar de wedstrijden zonder problemen, bijvoorbeeld in de Astra won hij met overmacht. :roll:
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Re: re

Berichtdoor JoostS » vr okt 24, 2008 17:54

StevenK schreef:Nee, vandaag. Een bijlage: 'Elsevier Thema Auto' van 100 pagina's, met daarin een artikel van 4 pagina's 'Rally rijden is een kunst'. In dat artikel krijgt de KNAF ruimte onverbloemd sponsoren te werven. Ze zeggen dat ING nu 60 uitgeeft in F1, maar dat ze voor 2,5 à 3,0 een goed plaatje kunnen bieden...

Ja, zie het inderdaad. Had nog niet door dat hij al binnen was.
Prima artikel zo! Vier pagina's volop rally in zo'n groot/breed blad is zeker niet verkeerd nee. Zou mooi zijn als er een sponsor uit voort komt.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Jaccoooo » vr okt 24, 2008 19:02

briljant schreef:
nkroeze schreef:
briljant schreef:
Franed rally schreef:Moet ook realistisch blijven, Timo heeft niet het snelheid van Kevin en Hans, dus helaas geen plek op top niveau.
Ik denk dat je je daarin vergist.
En ook hij verdient een kans.

Als het nodig is dat Hans nog een jaar "talent" blijft moeten het maar drie rijders worden.
Maar op een gegeven moment moet je het zonder de status van Talent First zien te rooien.


Hij heeft dit jaar voldoende kansen gehad in o.a. de Colt cup. Ik vind hem daar geen enkele wedstrijd zo overtuigend rijden als beide voorgangers deden, dus misschien heeft hij niet genoeg laten zien om die stap te kunnen/mogen maken richting JWRC?

Tuurlijk, over een heel seizoen gezien heeft hij veel pech gehad, maar naast die pech, heb ik de pure snelheid niet vaak gezien... (Sorry Timo, maar je weet wie het zegt toch? :) 8) )
Maar de wedstrijden zonder problemen, bijvoorbeeld in de Astra won hij met overmacht. :roll:


dat hij in Almere de (N3)sprint met overmacht won was dankzij de banden van zijn Pa,(ik kan het weten want ik had ook zon setje achterbanden geleend :wink: )
maar dat hij wagenbeheersing heeft hebben we in A'dam dit jaar wel gezien,in de regen op straatbanden zo gecontroleerd driften dan moet je wel kunnen sturen.
(als je met een volvo of bmw een beetje kunt driften word je op dit forum gelijk tot held uitgeroepen :wink: dus Jan Timo verdiend alle respect)
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Re: re

Berichtdoor Campos » vr okt 24, 2008 20:19

JoostS schreef:
StevenK schreef:Nee, vandaag. Een bijlage: 'Elsevier Thema Auto' van 100 pagina's, met daarin een artikel van 4 pagina's 'Rally rijden is een kunst'. In dat artikel krijgt de KNAF ruimte onverbloemd sponsoren te werven. Ze zeggen dat ING nu 60 uitgeeft in F1, maar dat ze voor 2,5 à 3,0 een goed plaatje kunnen bieden...

Ja, zie het inderdaad. Had nog niet door dat hij al binnen was.
Prima artikel zo! Vier pagina's volop rally in zo'n groot/breed blad is zeker niet verkeerd nee. Zou mooi zijn als er een sponsor uit voort komt.

Verschijnt dat artikel ook spontaan op een medium als imageshack? :roll:
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor JoostS » vr okt 24, 2008 23:24

Zal morgen nog wel even kijken of ik het kan scannen/fotograferen. :wink:
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: re

Berichtdoor leor888 » vr okt 24, 2008 23:44

Campos schreef:
JoostS schreef:
StevenK schreef:Nee, vandaag. Een bijlage: 'Elsevier Thema Auto' van 100 pagina's, met daarin een artikel van 4 pagina's 'Rally rijden is een kunst'. In dat artikel krijgt de KNAF ruimte onverbloemd sponsoren te werven. Ze zeggen dat ING nu 60 uitgeeft in F1, maar dat ze voor 2,5 à 3,0 een goed plaatje kunnen bieden...

Ja, zie het inderdaad. Had nog niet door dat hij al binnen was.
Prima artikel zo! Vier pagina's volop rally in zo'n groot/breed blad is zeker niet verkeerd nee. Zou mooi zijn als er een sponsor uit voort komt.

Verschijnt dat artikel ook spontaan op een medium als imageshack? :roll:


Vast wel? :oops: (ik hoop ook op een linkje)
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Berichtdoor Bartrallyfan » di dec 16, 2008 18:33

Hoe is het nu eigenlijk met de jongens van knaf talentfirst team? gisteren moesten zij toch ook ingeschreven zijn voor 2009? Starten Kevin en Hans? rijden ze nu allebei in een Renault? of zijn er anderre ontwikkelingen?
rallyfanteam "de bende rond venray"
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor stefan van houten » di dec 16, 2008 19:26

Bartrallyfan schreef:Hoe is het nu eigenlijk met de jongens van knaf talentfirst team? gisteren moesten zij toch ook ingeschreven zijn voor 2009? Starten Kevin en Hans? rijden ze nu allebei in een Renault? of zijn er anderre ontwikkelingen?


Bij rallyreport zeiden ze dat ze allebei met en Renault rijden waar welke weet ik niet. Waarschijnlijk beiden met een Clio R3.
stefan van houten
 
Berichten: 515
Geregistreerd: ma jan 28, 2008 21:21
Woonplaats: Waskemeer

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten