KNAF Talent First

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Bartrallyfan » ma okt 06, 2008 17:48

het is mischien een raar idee' maar mischien is het voor de knaf beter om op dit moment geen geld in nieuwe ontdekkingen te steken, maar alle budget in deze twee super talenten te steken zo dat ze volgend jaar nog meer van zich kunnen laten zien. want ik zie het nog wel gebeuren dat er volgend jaar te weinig budget is. en het zou doozonde zijn als deze talenten "verloren"gaan
rallyfanteam "de bende rond venray"
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor Franed rally » ma okt 06, 2008 18:19

Het project is zowieso aan zijn gekomen. Het was voor 3 jaren. En ik denk niet dan de prestaties van Jan-Timo gaan hem de deuren van het JWRC openen.
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Wolter » ma okt 06, 2008 18:43

The~Masta schreef:
sir_tap schreef:
Wolter schreef:
Hein schreef:Hans Jr kennende gebeurt hem dat geen tweede keer. Als er één persoon ziek is hievan dan is hij het zelf wel.

Ik zou me kunnen voorstellen dat Kevin van zijn resultaat (en bijbehorende reden) ''zieker'' ervan is dan Hans.
Kevin had mechanische pech, Hans heeft zelf een foutje gemaakt (wat ik overigens nooit teruglees in een persbericht of iets dergelijks). En of het dan een fout in de pacenotes is, een fout met te laat remmen of verkeerd insturen: het blijft een eigen gemaakte fout.

Neemt niet weg dat ze beide erg goed bezig zijn en hoop ik voor beide heren (en hun opvolgers) dat ze voldoende ondersteuning krijgen in de toekomst.


Volgens mij als ik het pers bericht lees staat er: "We deden echt niet te gek, maar al snel na de start van de tweede proef van de dag ging het mis: door een klein foutje in de pace notes gingen we iets te snel een knijpende bocht in. We gingen dwars en kwamen aan de buitenkant van de bocht op een randje, vielen daar over heen en rolden vervolgens 30 meter naar beneden. Een boom zorgde er voor dat we niet nog verder naar beneden rolden" staat dus wel degelijk in het persbericht van de KTF jongens


Lees ik dat nou ook goed; klein foutje in de pace notes :? volgens mij is dat een fout wat hij hier aangeeft :wink:
Vraag me trouwens af wat er bedoeld werd met; Hans heeft zelf een foutje gemaakt ([b]wat ik overigens nooit teruglees :?: :?:
Hans niet volwassen genoeg omdat te erkennen ofzo??? ofwat :?:

Beide heren uit Elst (hee, wat een objectiviteit :wink: )...

Ik bedoel dat hij zelf niet zo snel toegeeft dat hijzelf een fout heeft gemaakt. Een fout in de notes is idd een fout, maar een fout van hem. En dat laatste hoor ik niet.

En ook Duitsland: zou kunnen dat de remmen niet fijn werkten, maar (zoals ik redelijk direct gehoord heb) stonden op het punt waar hij eraf was gegaan 4 dikke zwarte sporen. En als je remmen niet voldoende werken, dan heb je dat niet.

Al diverse malen eraf geweest, hij kan echt heel hard rijden (en dat meen ik, en daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben!), maar ik kan me niet herinneren dat hij heeft gezegd, of in een persbericht stond: ''ik ben te snel gegaan voor deze situatie, het was een fout van mij.''
Dan zijn het de remmen, dan is het een lekke band, dan is het een uitgereden/knijpende bocht die niet goed in de notes staat. Maar ik kan me dus niet herinneren dat hij zelf zegt te hard te zijn gegaan.

Want;
Als je remmen het niet naar behoren doen: rem dan eerder.
Als je een lekke band hebt en je hebt het door: rij dan langzamer.
Als heel veel bochten zijn uitgereden: wees dan op je hoede.

Een ongeluk kan altijd gebeuren en zit (zeker in deze sport) in een heel klein hoekje, maar over het algemeen ligt het voor zover ik kan beoordelen altijd aan externe factoren en niet aan hem zelf.

Hij komt er wel (indien de financiele middelen aanwezig zijn), maar op dit moment heb ik meer bewondering voor de rijstijl en voornamelijk de taktiek van Kevin.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Wolter » ma okt 06, 2008 18:45

Franed rally schreef:Het project is zowieso aan zijn gekomen. Het was voor 3 jaren. En ik denk niet dan de prestaties van Jan-Timo gaan hem de deuren van het JWRC openen.

De 4e lichting is al bezig en je hebt ze in Amsterdam al kunnen zien in de sprint. Er zijn nog 2 kandidaten over die strijden om volgend jaar volgens mij in de Colt te rijden.
En Jan Timo heeft vooral veel pech gehad dit jaar. Volgens mij 2 of zelfs 3x zijn benzinetank lek.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor The~Masta » ma okt 06, 2008 19:20

Wolter schreef:want;
Als je remmen het niet naar behoren doen: rem dan eerder.
Als je een lekke band hebt en je hebt het door: rij dan langzamer.
Als heel veel bochten zijn uitgereden: wees dan op je hoede.


ik denk als je zo denkt dat je beter lekker de auto in de schuur kan zetten en publiek kan gaan worden...
natuurlijk heb je in de rally te maken met deze factoren maar als je wilt laten zien dat je het spelletje snap en kan dan moet je er ook standaart van uitgaan dat je materiaal 100% in orde is en niet elke bocht voor moeten remmen om te kijken of je remdruk hebt.
geen 10tallen twijfels heb op de proef dat je materiaal het blijf houden want dan ga er net zo goed af. plus dat erbij komt dat als je langzamer gaat dan je tempo, dat het vaak gevaarlijke is dan 100% te gaan. iedereen heeft zijn eigen tempo. Als je lek hebt gaat hij heust niet vol maar gaat wel voor zo min mogenlijk verlies qua tijd.
Die streven wat Hans jr heeft zorg voor ons veel vermaak en enorm goede tijden (maar wat ik soms denk dat, dat weleens word vergeten) hij stond wel 6e algemeen JWRC terwijl je met zo auto daar niet eens hoort te staan!!!!!!het is een leuk autotje maar te klein voor JR na mijn mening.

Kevins opdracht was als ik me niet vergist LEREN LEREN LEREN en ERVARING OP DOEN
Hans opdracht was laten zien wat hij kan met de C2R2 MAX in JWRC en ERVARING OP DOEN

Ik vind dat bijde enorm goed bezig zijn in hun opdracht zo goed mogenlijk uitvoeren.
van mijn zou je ook geen enkel kritiek horen van deze 2 Talenten!!!!
The~Masta
 
Berichten: 18
Geregistreerd: ma okt 06, 2008 16:25
Woonplaats: Elst

Berichtdoor Wolter » ma okt 06, 2008 19:36

The~Masta schreef:
Wolter schreef:want;
Als je remmen het niet naar behoren doen: rem dan eerder.
Als je een lekke band hebt en je hebt het door: rij dan langzamer.
Als heel veel bochten zijn uitgereden: wees dan op je hoede.


ik denk als je zo denkt dat je beter lekker de auto in de schuur kan zetten en publiek kan gaan worden...
natuurlijk heb je in de rally te maken met deze factoren maar als je wilt laten zien dat je het spelletje snap en kan dan moet je er ook standaart van uitgaan dat je materiaal 100% in orde is en niet elke bocht voor moeten remmen om te kijken of je remdruk hebt.
geen 10tallen twijfels heb op de proef dat je materiaal het blijf houden want dan ga er net zo goed af. plus dat erbij komt dat als je langzamer gaat dan je tempo, dat het vaak gevaarlijke is dan 100% te gaan. iedereen heeft zijn eigen tempo. Als je lek hebt gaat hij heust niet vol maar gaat wel voor zo min mogenlijk verlies qua tijd.
Die streven wat Hans jr heeft zorg voor ons veel vermaak en enorm goede tijden (maar wat ik soms denk dat, dat weleens word vergeten) hij stond wel 6e algemeen JWRC terwijl je met zo auto daar niet eens hoort te staan!!!!!!het is een leuk autotje maar te klein voor JR na mijn mening.

Kevins opdracht was als ik me niet vergist LEREN LEREN LEREN en ERVARING OP DOEN
Hans opdracht was laten zien wat hij kan met de C2R2 MAX in JWRC en ERVARING OP DOEN

Ik vind dat bijde enorm goed bezig zijn in hun opdracht zo goed mogenlijk uitvoeren.
van mijn zou je ook geen enkel kritiek horen van deze 2 Talenten!!!!

Ik snap dat je volledig vertrouwen moet hebben om serieus mee te doen, maar als je zegt dat er geen remdruk is terwijl er 4 dikke remsporen staan, dan klopt er iets niet.
En lekke band in Finland: zoals je zegt ga je dan niet vol. Maar wat is ''vol''? :? Naar mijn idee het maximale wat je op dat moment op een bepaald kunt, tegen de grens aan van het wel/niet eraf gaan. Als je er dan wel afgaat, dan ben je ''te vol'' gegaan. Kortom een fout.

Risico's nemen hoort erbij, maar je moet ze wel incalculeren. En in welke mate je dat doet, bepaalt grotendeels je klassering. En als je ze niet goed incalculeert, dan heb je een rijdersfout gemaakt. Niets meer of minder.

En het maakt mij echt niks uit of hij veel of weinig fouten maakt. Leren en ervaring opdoen is nu wel het doel. Maar is het nou echt zo lastig om je eigen fouten toe te geven..?

En nog even iets anders: welkom hier op het forum, maar lees voordat je je tekst plaatst nog een keer goed alles door. Scheelt mij weer ontcijferwerk. En daarnaast: woorden uit hoofdletters en het veelvuldig gebruik van !! is niet toegestaan.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor mmrizio » ma okt 06, 2008 19:40

David Westenbrink schreef:
John Raven schreef:Het werd juist extra tricky door de split op de weg... in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ogier hebben beide heren geen voorrijders op de proeven...


Waarom niet?? Dit zou valsspel zijn...


Ik wist niet dat de JWRC's gravel crews mochten hebben, alleen P1 en P2 toch? Maar ze zullen vast mee kunnen liften op de gravel crews van anderen.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor Campos » ma okt 06, 2008 19:43

Laten we nou niet de KTF-ers gaan be-/veroordelen op hun fouten; het is een leerjaar, van fouten maken leer je. Vergeet niet dat het eigenlijk nog maar broekies zijn! 19 en 21! En ook al is het rallyrijden ze met de paplepel ingegoten; de proeven die ze dit jaar voor de kiezen krijgen zaten zeker niet bij dat Brinta-ontbijt..
De ruwe snelheid is absoluut aanwezig, bij beiden. Enige wat ik hoop is dat ze leren van hun fouten en volgend jaar in competitief materiaal aan de start kunnen verschijnen, om dan te laten zien wat ze écht waard zijn.
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Hein » ma okt 06, 2008 20:06

Wolter schreef:Ik snap dat je volledig vertrouwen moet hebben om serieus mee te doen, maar als je zegt dat er geen remdruk is terwijl er 4 dikke remsporen staan, dan klopt er iets niet.


Al eens vier keer moeten trappen om remdruk te krijgen en vervolgens je BMW op de handrem een bocht ingegooid Wolter? Volgens mij krijg je dan zonder remdruk toch best remsporen.

Wolter schreef:En lekke band in Finland: zoals je zegt ga je dan niet vol. Maar wat is ''vol''? :? Naar mijn idee het maximale wat je op dat moment op een bepaald kunt, tegen de grens aan van het wel/niet eraf gaan. Als je er dan wel afgaat, dan ben je ''te vol'' gegaan. Kortom een fout.


Waar heeft hij dat ontkend? Het is denk ik, maar ik ben geen rijder, erg moeilijk om in te schatten hoe hard je kunt gaan met een lekke band op gravel. Vooral als de achterkant ook nog eens ineens 'hapt'. Vooraf denk je dat het makkelijk kan, achteraf ben je te hard gegaan.


Wolter schreef:Risico's nemen hoort erbij, maar je moet ze wel incalculeren. En in welke mate je dat doet, bepaalt grotendeels je klassering. En als je ze niet goed incalculeert, dan heb je een rijdersfout gemaakt. Niets meer of minder.

En het maakt mij echt niks uit of hij veel of weinig fouten maakt. Leren en ervaring opdoen is nu wel het doel. Maar is het nou echt zo lastig om je eigen fouten toe te geven..?


Ik ken er maar weinig die zo snel en zonder terughoudendheid hun eigen fouten toegeven, Wolter.
Als er één met beide voeten op de grond staat is het Hans Jr wel. En dit alles geld overigens ook voor Kevin.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor nkroeze » ma okt 06, 2008 20:15

Het verhaal dat beide heren met de handrem erop hebben gereden, geld ook voor alle andere JWRC mannen, dus dat maakt de tijden niet meer/minder indrukwekkend... Zowel Burkart als onze grote Poolse vriend Michal hebben rustig aan gedaan. (De laatste zeker, nadat hij op maandag z'n 1e auto al afschreef tijdens een test).

Ik heb in ieder geval genoten IN Spanje dit weekend (en heb ook een aantal proeven gereden), en ben enorm onder de indruk van de snelheid van Ogier.... Dat is echt een klasse appart!

Dit weekend iets minder op de NL'se junioren gelet (vooral op bovengenoemde heren), maar Kevin kwam telkens strak en hard voorbij en was zelf iig goed ziek van zijn gebroken aandrijfas.... Op zondag toch weer netjes opgepakt, goede tijden gereden en veel geleerd!
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor Jan Erik Rietman » ma okt 06, 2008 21:11

Ik begrijp deze discussie eigenlijk niet. Hebben we 2 jonge jongens in het JWRC die, vind ik toch best goede tijden rijden, gaan we een beetje zitten klagen over wie er nu welke fout maakt. Laten we blij zijn met dat we dit hebben, Als je de tijden een beetje gevolgd hebt dit weekend dan blijkt dat ze niet tot de snelsten horen, maar ook niet over de snelste auto beschikken. Ook wat betreft ervaring behoren ze tot de minsten. Ene Kris Meeke en Burkart enz hebben een pak ervaring (jaren) en waarschijnlijk een groot budget.

Ik heb Weijs Jr in de Hellendoorn gezien, en enorm genoten van zijn rijden. Samen met Eldik en Heuvel een van de weinigen met een groot hart in combinatie met stuurmanskunst.

Ik kan me trouwens nog een N14 rijder van de laatste hellendoorn herinneren (een witte Sub) die zich verkeek op een kuil (same as Boers) en die het had over:(uit topic Hellendoorn)(Mark Verhoeven)1e keer was idd wel te doen. Maar ik vond het echt niets.... Heb er ook de auto flink beschadigd, terwijl er verder geen schrammetje op zit. (in hetzelfde gat als Boers) Maar goed, dat kan ik misschien ook mezelf verwijten dat ik met verkennen niet goed genoeg heb opgelet... Weet het niet zeker, want de eerste keer heb ik er niets van gemerkt
Jan Erik Rietman
 
Berichten: 176
Geregistreerd: ma aug 27, 2007 10:03
Woonplaats: Zuna

Berichtdoor Mark Verhoeven » ma okt 06, 2008 22:52

Jan Erik Rietman schreef:Ik kan me trouwens nog een N14 rijder van de laatste hellendoorn herinneren (een witte Sub) die zich verkeek op een kuil (same as Boers) en die het had over:(uit topic Hellendoorn)(Mark Verhoeven)1e keer was idd wel te doen. Maar ik vond het echt niets.... Heb er ook de auto flink beschadigd, terwijl er verder geen schrammetje op zit. (in hetzelfde gat als Boers) Maar goed, dat kan ik misschien ook mezelf verwijten dat ik met verkennen niet goed genoeg heb opgelet... Weet het niet zeker, want de eerste keer heb ik er niets van gemerkt


Begrijp niet zo goed wat je hiermee wil zeggen... Als je mij bedoeld als iemand die klaagt over het presteren van de KTF jongens, dan zou je toch even mijn posts nog eens moeten lezen!
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Manfred_D » di okt 07, 2008 7:07

Mensen mensen! Gun elkaar eens het licht in de ogen! Laten we kijken naar Jasper en Martine, hoe hebben hun het gedaan? Ik snap wel wat de meesten bedoelen, nu hebben we een WK team en verwachten we als hollanders dat er gescoord wordt en het enige wat we te horen krijgen steeds is: UITGEVALLEN of "problemen gehad" Ik zet mijn geld op volgend jaar (niet zoveel hoor heb maar een paar cent) als ze dan niet dichterbij komen dan ga ik misschien ook twijfelen.
Manfred_D
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo jan 20, 2008 10:45

Berichtdoor Armand » di okt 07, 2008 9:27

Als je de tijden een beetje gevolgd hebt dit weekend dan blijkt dat ze niet tot de snelsten horen, maar ook niet over de snelste auto beschikken.


Dit weten de mensen die aan de touwtjes trekken in het WRC/JWRC ook. het gaat echt om de overall prestatie. Tijden, pers, professionaliteit....
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor John Raven » di okt 07, 2008 10:12

En zo doet het AD toch ook nog aan autosport.

Vandaag in de krant... en op internet:
http://www.sportwereld.nl/autosport/267 ... stion.html
Avatar gebruiker
John Raven
 
Berichten: 396
Geregistreerd: zo jun 23, 2002 22:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron