Navigeren voor beginners

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor henk » do aug 07, 2008 23:00

FreddyM schreef:hoi Henk,

was even niet bereikbaar, maar hier ben ik dan.
Had begrepen dat inscchrijfgeld €350,-- is. Veel geld.
Moet ook nog naar Australie in oktober, is €200,-- ook goed, of ben ik nu heel brutaal, zou het echt niet weten. :?

Ik hoor van je

Groetjes Fred


zullen we het maar even via een pb doen :wink:
Avatar gebruiker
henk
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 16:40
Woonplaats: veenendaal

Startende Navi

Berichtdoor B Prins » vr aug 08, 2008 9:33

Tip voor alle starters ...... ik heb begin van het jaar samen met mijn huidige navigator de Rally cursus gedaan. Ook tijdens de praktijk dagen was mijn navi erbij om op deze wijze elkaar te leren kennen en te wennen dat je in een auto op snelheid naast iemand zit (Dit is een wezenlijk verschil tussen normaal weggebruik). Kortom tijdens de cursus hebben we de eerste ervaringen opgedaan ..... natuurlijk is het tijdens de wedstrijd anders maar die paar dagen naast elkaar tijdens de cursus scheelt echt, waarbij je al afspraken kunt maken over het navi systeem wat je hanteerd. Als je dan ook nog samen een auto in elkaar zet komt het helemaal goed.
Avatar gebruiker
B Prins
 
Berichten: 92
Geregistreerd: za okt 20, 2007 13:42
Woonplaats: Hengelo

navigeren opnieuw

Berichtdoor sidney » do maart 29, 2012 19:27

kunnen jullie zeggen waar ik mijn navigatie licentie kan halen en de prijs ervan sorry dat ik dit nog eens vraag en waar kan ik al die spullen halen bv: overal, handschoenen, schoenen, etc
mvg sidney santens
sidney
 
Berichten: 3
Geregistreerd: wo maart 28, 2012 11:39
Woonplaats: Deinze

Berichtdoor red devil » do maart 29, 2012 19:42

Probeer eens bij:

www.biesheuvel.nl
www.theautosportcompany.nl

dit zijn leuke webshops, en kun je alles zelf uitkiezen
en zo zijn er nog wel een aantal
Volg onze opbouw van een Opel Ascona B tot rallyauto.
Kijk op www.vanbeek-autosport.nl
red devil
 
Berichten: 477
Geregistreerd: di jul 12, 2005 13:48
Woonplaats: Putten

Berichtdoor sebas » do maart 29, 2012 20:36

sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Re: navigeren opnieuw

Berichtdoor RG-Rallysport » do maart 29, 2012 20:48

sidney schreef:kunnen jullie zeggen waar ik mijn navigatie licentie kan halen en de prijs ervan sorry dat ik dit nog eens vraag en waar kan ik al die spullen halen bv: overal, handschoenen, schoenen, etc
mvg sidney santens


Volgens mij zijn er diverse draadjes waar je alles in kan vinden , even goed lezen en dan kom je ook nog vragen tegen !!
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Re: navigeren opnieuw

Berichtdoor briljant » do maart 29, 2012 22:48

sidney schreef:kunnen jullie zeggen waar ik mijn navigatie licentie kan halen en de prijs ervan sorry dat ik dit nog eens vraag en waar kan ik al die spullen halen bv: overal, handschoenen, schoenen, etc
mvg sidney santens
Maar voor Nederland en voor een KNAF licentie moet je wel wachten tot je 16 jaar bent.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor ikkuh_18 » do maart 29, 2012 22:54

Sidney je hebt een pb met info en nederlandse regels omtrent halen navi licentie
ikkuh_18
 
Berichten: 2634
Geregistreerd: zo okt 08, 2006 10:15
Woonplaats: Roosendaal

navigator

Berichtdoor man-truck » zo mei 06, 2012 19:19

Hoi hoe zit dat hoe oud moet je zijn voor navigator want met dat nieuwe rijbewijs van je 16,5 al dus hoe gaat dat in zijn werking
man-truck
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo mei 06, 2012 19:10
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Holkers » zo mei 06, 2012 19:31

17 en dan alleen met begeleiding die vooraf aangemeld moet zijn. In de basis zou het mogelijk zijn.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor man-truck » zo mei 06, 2012 20:01

Holkers schreef:17 en dan alleen met begeleiding die vooraf aangemeld moet zijn. In de basis zou het mogelijk zijn.
Maar wie is die begeleiding dan de rally rijder de piloot dus
man-truck
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo mei 06, 2012 19:10
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Holkers » zo mei 06, 2012 20:10

De navigator. In de normale situatie zal een passagier de begeleider zijn, dat kan nu de navigator zijn.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor man-truck » zo mei 06, 2012 20:38

Holkers schreef:De navigator. In de normale situatie zal een passagier de begeleider zijn, dat kan nu de navigator zijn.
Maar als je 16,5 bent en je wil navigator worden dan zit je naast de piloot is dan de piloot de bergelijde want als je navigator wil worden ben je een rijbewijs nodig zeggen ze
man-truck
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo mei 06, 2012 19:10
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor TWENGELTJE » zo mei 06, 2012 20:50

Voor navigator heb je geen rijbewijs nodig, zie onze jongste navigatrice joce ruiter die was 16 toen ze begon
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor rallysport friesland » vr jun 08, 2012 11:35

Fred ook ik ken het probleem van navigatoren/rijders om een stoeltje te vinden. Er is alleen 1 verschil: ik heb 2 stoelen voor de nieuwe garde. Wij richten ons juist om de nieuwe lichting om ervaring op te doen. Om dat ik uit ervaring weet dat het moeilijk is om een stoeltje te vinden hebben wij dus een rallyteam zonder vaste rijder/navigator om juist de jeugd de gelegenheid te geven om ervaring op te doen.

Op dit moment zijn we aan het bouwen van onze nieuwe rallyauto en zodra die klaar is gaan we weer rijden dus mocht je intresse hebben hoor ik wel van je.

Ik weet dat ik nu een paar schenen ga raken maar het is dan maar zo. Ik weet uit ervaring dat de nieuwe garde vaak een negatief beeld heeft van het rijden binnen een cub of in een auto die niet binnen de top 10 eindigd maar verwacht nietdat als je net komt kijken gelijk in een Evo of een Sub mag stappen. Wij hebben in 2008 een Volvo 740 gekocht een paar jaar in een cub gereden zeer veel lol en ook strijd gehad maar waar gaat het om? Het gaat toch om het spelletje rallyrijden?? Ook al is het een duur spelletje het is gewoon leuk om te doen. Ik hoef niet steeds 1e te zijn ( wordt ook vervelend) maar vindt 2e ook wel leuk.

Sander
rallysport friesland
 
Berichten: 30
Geregistreerd: zo okt 04, 2009 19:05
Woonplaats: Balk ( FRL)

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten