Licentie.. En nu?

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Licentie.. En nu?

Berichtdoor Kevingeers » zo dec 21, 2008 13:35

Hoi hoi,

Ik ben nieuw in de rally wereld, maar wel van plan er egt iets mee te gaan doen! Nou heb ik een auto kunnen regelen, te weten een BWM 318I uit 1990. En ik wil mij komende week inschrijven voor een rally cursus, om zodoende mijn licentie te halen. Maar wat dan..?

Kun je dan gewoon meedoen aan een aantal willekeurige sprints? Hoe schrijf je je in en aan welke voorwaarden moet je voldoen..? En misschien niet geheel onbelangrijk.. Wat kost het om mee te doen aan zulke sprints?

Alvast bedankt!

Groetjes, kevin
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Kevingeers
 

Berichtdoor stefanjonas » zo dec 21, 2008 14:34

Weet je zeker dat je zo zonder de echt benodigde voorkennis erin wilt 'springen'?

Ik wil je aanraden om heel goed te bedenken wat je wilt, en hoe je dat wilt bereiken (ook financieel gezien)

Als je financieel gezien geen limiet hebt, dus onuitputtelijke bronnen is het heel makkelijk, dan komt het aardig in de richting van wat je zelf zegt. Licentie, auto en rijden maar...
Maar moet je moeite doen voor je centen, dan is het handig om eerst goed duidelijk te hebben wat je wilt, en hoe.

Heb ooit eens uitgerekend, uitgaande van de Volvo Original cup, dat je voor een rally zo'n 1500 euro nodig hebt, en voor een sprint zo'n 800 euro. Dit is dan wel zonder vaste lasten als verzekering voor je rallyauto. Die komen daar nog bij op. Ook heb je een flink startbedrag nodig om benodigde dingen te financieren. (service materiaal, etc.)

Ik heb een mooi schema opgesteld (vorig jaar) waaruit bij mij de conclusie kwam dat het (nog) niet haalbaar is... doe me een pb met je mailadres en dan mail ik je dat wel door.

In ieder geval wel veel succes met je start!

Groetn, Stefan
Avatar gebruiker
stefanjonas
 
Berichten: 298