Zo, weer een aantal avonden en dagen klussen verder. Inmiddels zijn Paul en ik ook druk bezig met de rallycursus. Erg leuk en leerzaam allemaal, morgen de eerste dag op het Eurocircuit Valkenswaard... (En ja, we zijn weer net als in Lelystad met de Mazda 121 met originele Koala velgen!) Veeel zin in!
Maar dus, de auto! We zijn weer heel wat verder intussen. Het interieur is zo goed als af qua "essentiele dingen om te kunnen rijden". Brandstofleidingen, remleidingen en blusleidingen liggen op hun plaats. Voor de remmen missen we nog 1 verloopje, maar dat is in de loop van de week binnen bij Biesheuvel. Dan is het remsysteem ook helemaal dicht. De accu zit in z'n bak en kan nu de remleidingen definitief liggen ook op zijn vaste plaats ingebouwd worden. We hadden van Biesheuvel al een stoel meegekregen van het model dat we uitgezocht hadden. (Sabelt Torro, die met die "Oren". De onze moesten besteld worden.) Met die stoel hebben we al gepast en voor Paul de stoelsteunen goed uitgemeten. In mijn geval wordt het toch nog een keer proefzitten en een stoel zonder oren uitzoeken, ik paste in mijn uiteindelijke zithouding namelijk niet meer tussen het "oor" van de stoel en de 2e A-stijl door met mijn helm. Een beetje moeilijk in en uit de auto kruipen is normaal, maar de acrobatiek die daar voor nodig was leek me niet handig en belangrijker nog, veilig! Ook de voetenbak voor Paul is klaar en kan zo ingebouwd worden nu de leidingen liggen. Het dashboard is bij de flocker en in de loop van volgende week klaar. Met een beetje geluk heeft Harperink dan eind deze week tijd de electra in te bouwen en dan is de auto van binnen klaar. (vergeet ik bijna, stuur nog op de naaf schroeven!)
Ik heb gelukkig ook nog een goede MI16 bak gevonden dus die kan volgende week klaar gemaakt worden. Wanneer we die aan de motor hebben zitten kan ook die er in en zou eind van de week de stroom ook direct naar voren geregeld kunnen worden. Ramen folieën, alle tierlantijntjes links en rechts er op hangen, alles wat we dan nog vergeten zijn of toch niet blijkt te kloppen en dan zou de auto binnen max 2 weken klaar moeten zijn voor de APK (wat ook nodig is wil ik mijn planning voor een eerste short rally niet op moeten schorten naar de eerste Cup rally!). Dan hopelijk nog een paar dagen om wat kilometers op de weg te maken om de laatste kinderziektes er uit te halen en dan hoop ik over 3 weken rond deze tijd voldaan te kunnen zeggen dat we aan onze eerste short rally deelgenomen hebben!
T-stukje van remleidingen, brandblusinstallatie en voorbereidingen voor accubak.
Nog wat van het zelfde maar dan de andere kant.
Hier mist nog de slang van de uitgang remdrukverdeler naar ingang handremcylinder. Wanneer het verloopje er is kan ik die maken en de leiding en verdeler definitief vast leggen. Verder duidelijk zicht op de slangetjes en andere dingen. Voor de ruimte waar de voetenbak voor Paul komt. 2 Spraynozzles van de brandblusinstallatie en een stukje van de symmetrische stoelsteunen van VA motorsport.
Remleidinkjes aan de voorkant en de blusnozzles. De brandstofslangen hebben nog wat ruimte over...
Owjah, voor degenen die wisten dat ik eigenlijk RVS leidingen voor de remmen wilde gebruiken... Mijn loodgieter kon bij nader inzien toch niet de tijd vrijmaken om te helpen, dus ben ik toch maar overgeschakeld op flexibele leidingen met (bijna overal) banjo's.
Veerpoot met remschijf/klauw. In het klemmetje op de schokbreker komt nog een stukje rubber om de remslang te beschermen als we hem vast zetten.
Weer veel gedaan, en nog veeel te doen. En ook nog vergeten te melden, de nieuwe scharnieren zijn gelast en de deuren zitten er weer aan! Straks als ie op z'n wielen staat even netjes afhangen en dan kan die ook helemaal afgestreept worden.
En nu mezelf geestelijk voorbereiden op een dagje crossen in Valkenswaard!