205 gekocht, strippen begonnen... en nu?! :D

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor mantaboy » di jan 11, 2011 10:41

Je hebt geen remmen nodig om dwars te gaan, gewoon insturen en gas los met een 205. Werkt met een Ascona/Manta ook. Wel op tijd weer gas geven. :oops:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Nieuwe update!

Berichtdoor Rowel.VDZt » za jan 29, 2011 21:46

Zo, weer een aantal avonden en dagen klussen verder. Inmiddels zijn Paul en ik ook druk bezig met de rallycursus. Erg leuk en leerzaam allemaal, morgen de eerste dag op het Eurocircuit Valkenswaard... (En ja, we zijn weer net als in Lelystad met de Mazda 121 met originele Koala velgen!) Veeel zin in!

Maar dus, de auto! We zijn weer heel wat verder intussen. Het interieur is zo goed als af qua "essentiele dingen om te kunnen rijden". Brandstofleidingen, remleidingen en blusleidingen liggen op hun plaats. Voor de remmen missen we nog 1 verloopje, maar dat is in de loop van de week binnen bij Biesheuvel. Dan is het remsysteem ook helemaal dicht. De accu zit in z'n bak en kan nu de remleidingen definitief liggen ook op zijn vaste plaats ingebouwd worden. We hadden van Biesheuvel al een stoel meegekregen van het model dat we uitgezocht hadden. (Sabelt Torro, die met die "Oren". De onze moesten besteld worden.) Met die stoel hebben we al gepast en voor Paul de stoelsteunen goed uitgemeten. In mijn geval wordt het toch nog een keer proefzitten en een stoel zonder oren uitzoeken, ik paste in mijn uiteindelijke zithouding namelijk niet meer tussen het "oor" van de stoel en de 2e A-stijl door met mijn helm. Een beetje moeilijk in en uit de auto kruipen is normaal, maar de acrobatiek die daar voor nodig was leek me niet handig en belangrijker nog, veilig! Ook de voetenbak voor Paul is klaar en kan zo ingebouwd worden nu de leidingen liggen. Het dashboard is bij de flocker en in de loop van volgende week klaar. Met een beetje geluk heeft Harperink dan eind deze week tijd de electra in te bouwen en dan is de auto van binnen klaar. (vergeet ik bijna, stuur nog op de naaf schroeven!)

Ik heb gelukkig ook nog een goede MI16 bak gevonden dus die kan volgende week klaar gemaakt worden. Wanneer we die aan de motor hebben zitten kan ook die er in en zou eind van de week de stroom ook direct naar voren geregeld kunnen worden. Ramen folieën, alle tierlantijntjes links en rechts er op hangen, alles wat we dan nog vergeten zijn of toch niet blijkt te kloppen en dan zou de auto binnen max 2 weken klaar moeten zijn voor de APK (wat ook nodig is wil ik mijn planning voor een eerste short rally niet op moeten schorten naar de eerste Cup rally!). Dan hopelijk nog een paar dagen om wat kilometers op de weg te maken om de laatste kinderziektes er uit te halen en dan hoop ik over 3 weken rond deze tijd voldaan te kunnen zeggen dat we aan onze eerste short rally deelgenomen hebben!

T-stukje van remleidingen, brandblusinstallatie en voorbereidingen voor accubak.
Afbeelding

Nog wat van het zelfde maar dan de andere kant.
Afbeelding

Hier mist nog de slang van de uitgang remdrukverdeler naar ingang handremcylinder. Wanneer het verloopje er is kan ik die maken en de leiding en verdeler definitief vast leggen. Verder duidelijk zicht op de slangetjes en andere dingen. Voor de ruimte waar de voetenbak voor Paul komt. 2 Spraynozzles van de brandblusinstallatie en een stukje van de symmetrische stoelsteunen van VA motorsport.
Afbeelding

Remleidinkjes aan de voorkant en de blusnozzles. De brandstofslangen hebben nog wat ruimte over... :)
Owjah, voor degenen die wisten dat ik eigenlijk RVS leidingen voor de remmen wilde gebruiken... Mijn loodgieter kon bij nader inzien toch niet de tijd vrijmaken om te helpen, dus ben ik toch maar overgeschakeld op flexibele leidingen met (bijna overal) banjo's.
Afbeelding

Veerpoot met remschijf/klauw. In het klemmetje op de schokbreker komt nog een stukje rubber om de remslang te beschermen als we hem vast zetten.
Afbeelding

Weer veel gedaan, en nog veeel te doen. En ook nog vergeten te melden, de nieuwe scharnieren zijn gelast en de deuren zitten er weer aan! Straks als ie op z'n wielen staat even netjes afhangen en dan kan die ook helemaal afgestreept worden.

En nu mezelf geestelijk voorbereiden op een dagje crossen in Valkenswaard! :D
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor official No. 27768 » zo jan 30, 2011 11:59

:shock: Wat een werk maar wat maken jullie er iets moois van. Gaaf om te volgen!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor Rowel.VDZt » zo jan 30, 2011 22:04

En nu maar hopen dat ie het langer doet dan de mazda... Die is vandaag op de cursus enigssinds afgeschreven... :D (Maar we gaan het er volgende week gewoon weer mee proberen!)
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor BVBRallying » di feb 01, 2011 18:24

Foto Roel ?? :lol: :lol:
*duim-modus aan*
Hopen dat de onze het langer volhoudt
*duim-modus uit*
Met vriendelijke groet,


Martin van Brussel
http://www.VBRallysport.nl
Avatar gebruiker
BVBRallying
 
Berichten: 151
Geregistreerd: vr okt 19, 2007 12:15
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Rowel.VDZt » di feb 01, 2011 18:50

Nou Martin (en de rest).. Geniet er van! :D

Zonder foto: Uitkomen chicane... Koala dood! De velg was zo krom dat ie tegen de schokbreker aan liep. (voor de niet insiders... Onze Mazda staat op de originele lichtmetalen Koalavelgen.. :lol: )

Opkomen rechte stuk tegen betonnen muur aan binnenkant. Resultaat: chassisbalk krom waardoor een pully op de motor aan liep. Met een beetje (veel) hulp van Terry de pully er af en door midden geslepen. Problem solved!
Afbeelding

Overstekende vrachtwagenband strak midden voor op de auto. Gril weg en motorkap mooi krom. Verder geen serieuze schade.
Afbeelding
Sorry voor de vingert... krijg je als je snel even een fototje wil knippen... :)

Om het af te maken hebben we hem daarna nog maar eens bijna op z'n kant gelegd bij uitkomen chicane (ik zat er niet bij, maar Dirk wel... :twisted: )

En dan nu snel verder bouwen aan de Peugeot!

ps. Ik ben alleen in het begin een keertje rond gegaan halverwege de lange (en enige) linkerbocht... ;)
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor Cinq-Power » di feb 01, 2011 18:58

Koplampen afplakken is leuk, volgende keer maar aanvullen met een koeievanger?
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Rowel.VDZt » wo feb 02, 2011 1:40

De motorkap van die Mazda zit nu trouwens wel echt heeel grondig dicht... :) Enneuh, de koplampen zijn volgens mij zo'n beetje de enige delen die wel ongeschonden uit de strijd zijn gekomen!

Zo, weer een avond flink geklust. Vooral kleinere dingetjes gedaan die toch ook belangrijk zijn. Hier geen foto's van de voorramen met folie in ieder geval, weinig op te zien hè! Volgende keer de achterraampjes en dan is er weer een rotklusje klaar.

Fototje waar ook niet veel te zien is, maar als je goed kijkt zie je doorzichtige folie op de plekken op de kooi waar de gordels komen zitten en op het kruis in de deur. Dit is anti-steenslagfolie om er voor te zorgen dat de stukken van de kooi waar geen foam of padding komt maar het risico toch groot is op beschadigingen beschermd zijn. Wanneer we dit direct na het spuiten hadden gedaan had het al menig likje verf vanwege beschadigingen gescheeld! (ook de gelaccu staat klaar, steuntje is geverfd en hangt te drogen, volgende keer inbouwen!)
Afbeelding

Wielophanging met de afgedraaide studs.
Afbeelding

Versnellingsbak in onderdelen. Volgende keer weer in elkaar zetten en dan kan ie op de motor!
Afbeelding

Voetsteuntje voor m'n navi zit ook op z'n plek.
Afbeelding

En dit schatje staat zo al even te wachten om in ons groene beestje te mogen kruipen. Wordt de volgende grote stap naar een volledig werkende rally auto!
Afbeelding
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor antoine » wo feb 02, 2011 9:38

Cinq-Power schreef:Koplampen afplakken is leuk, volgende keer maar aanvullen met een koeievanger?


Je kan beter afplakken, dan elke ronden nieuwe koplampen monteren. :)
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Han » vr feb 11, 2011 20:31

Wie weet rijd dit gif groene monster wel rond op zandvoort volgende week. :D
Han
 
Berichten: 366
Geregistreerd: di nov 16, 2004 19:18
Woonplaats: Friesland

Berichtdoor Rowel.VDZt » vr feb 11, 2011 21:01

Ik zal dan ook maar meteen even laten zien dat we er alles aan doen om dat te halen!

Om te beginnen hebben Paul en ik afgelopen zondag allebei onze licentie "Rallysprint Rijder 2011" (Ik weet ook dat het short rally is geworden maar zo staat het op het pasje! Kan er ook niets aan doen... :)) Deze keer is het zelfs zonder verdere schade aan de Mazda gelukt! Bij dezen ook gelijk succes aan allen die morgen op Niederrein het examen nieuwe stijl (met een erg lange spierpijn verwekkende slalom!) mogen gaan doen.

De afgelopen week is het wat minder opgeschoten dan we gehoopt hadden door zieke mensen en verschillende gevalletjes autopech enzo...
Toch hebben we intussen wel weer een hoop kleine dingetjes af kunnen werken en voor kunnen bereiden. Het materiaal voor de deuren en gaten echter in de carrosserie is inmiddels ook besteld.

Hier de oplossing die we gemaakt hebben om te zorgen dat het reservewiel netjes vlak en vrij van de kooi in de auto ligt.
Zonder wiel
Afbeelding

En met wiel. We gaan de haak met een elastiek aan de kooi bevestigen zodat het los en vastmaken van het wiel makkelijk en snel gaat.
Ow, en de accubak zit definitief vast, maar daar is zo weinig van te zien... :)
Afbeelding

Een avond in m'n eentje bezig geweest dus gebruik van de situatie gemaakt en ons hok opgeruimd. Een stuk netter en makkelijker voor de volgende fase van de opbouw wanneer we weer een hoop onderdeeltjes terug moeten gaan zoeken!
Afbeelding
Nee, het is geen foutje van mijn lens. Onder in de deur zit echt een deuk. Iemand heel handig dicht gegooid met iets er tussen ofzo denk ik... :roll:

Afbeelding

Tadaa! Motor ook al op z'n plek!
Afbeelding

Ik ben nu bezig het dashboard definitief af te werken. Morgen weer heeel veel kleine rotdingetjes wegwerken (o.a. een raam opnieuw folieën omdat iemand zo vriendelijk is geweest er iets op te laten vallen waardoor een scheurtje in de folie is gekomen :x)

Komende week heb ik als het goed is wat extra hulp van mensen met meer ervaring hier uit de buurt en heb ik zelf wat extra vrije dagen ingeruimd om alles op alles te zetten om de CSR te halen!
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor Jan-Sietze » za feb 12, 2011 13:41

Rowel.VDZt schreef:...
Versnellingsbak in onderdelen. Volgende keer weer in elkaar zetten en dan kan ie op de motor!
Afbeelding

De versnellingsbak, waarschijnlijk een BE1.
Hoeveel heeft die bak gedraaid, en wat was de zichtbare slijtage ?
Wat heb je preventief vervangen ?
Avatar gebruiker
Jan-Sietze
 
Berichten: 17
Geregistreerd: di dec 21, 2010 20:30
Woonplaats: Wirdum

Berichtdoor rallystarter » za feb 12, 2011 15:05

Ga je ook je dashboard vlokken?is wel netter en scheelt verblinding.voor 75 euro is dat gedaan,echte aanrader
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

Berichtdoor Rowel.VDZt » za feb 12, 2011 23:39

Hij is al geflocked... Maareuh... 75 euro? Moet je mij eens vertellen waar je dat voor elkaar hebt gekregen! :D
En die versnellingsbak is helemaal nagekeken en in orde (heel erg bedankt Terry! :))
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor rallystarter » zo feb 13, 2011 0:31

mijn broer kan het zelf, en heeft de onze ook gedaan. (kun je bekijken bij de tank s rally) dus daardoor kunnen wij het voor rallyrijders voor 75 euro aanbieden(we moeten met elkaar de sport een beetje betaalbaar houden)
trouwens martijn weet ook hoe ze eruit zien!
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten