205 gekocht, strippen begonnen... en nu?! :D

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Rowel.VDZt » wo nov 16, 2011 23:16

Pffft... klopklop... even wat stof van het topic weghalen... :D

Ik heb op de rallyproeven en zeker ook op de service veel reacties gehoord op dit topic. Gezien velen ook nieuwsgierig waren naar een vervolg heb ik gekozen om het tijdens de winterstop weer op te pakken om te laten zien hoe wij de auto weer klaar maken voor een nieuw seizoen. Nogmaals dank aan allen voor de interesse en steun die we dit jaar hebben gehad. We zijn flink gegroeid en ik ben stiekem wel een beetje trots dat we inmiddels van de groep die alles aan iedereen moet vragen al doorgegroeid zijn naar de groep waar wel eens wat aan gevraagd wordt! :D Maar nu eerst nog veel werk aan de winkel om nog veel verder te groeien.

Zo, dat was dus seizoen 1 voor VDZ racing enneuh... We hebben veel meegemaakt! Zoals ook wij proefondervindelijk hebben ondervonden is alle begin moeilijk!
Het kapotte druklager (zoals Roy hem inmiddels ook kent) na de eerste KP tijdens de TankS rally was toch wel erg zuur.
Gelukkig konden we vrij snel het tempo oppakken op de industrie-achtige proeven in Ede wat ons met een beetje geluk door uitvallen van enkele anderen een heel mooie 2e plaats op heeft geleverd, en dat op seconden van de nummer 1!
Tijdens de ELE zijn we er hard genoeg af gegaan om zelfs RTL rallyreport te halen. Ik heb vernomen ook een crashcompilatie, maar die is vanwege auteursrechten helaas verwijderd. Het serviceteam (wat toen ook echt definitief is gevormd, mede hierdoor!) heeft de hele nacht doorgehaald om de auto weer klaar te hebben. Hierdoor hebben we op zaterdag onze droom om KP St. Oedenrode te rijden waar kunnen maken. Hierna hebben we de auto direct om de hoek in de werkplaats gezet vanwege een lekke bak.
Tijdens Vechtdal was het moeizaam weer in het ritme komen met een auto die zeker nog niet 100% was. Tijdens de service bleek de bak weer te lekken. 4 liter bakolie heeft ons toch naar het eind weten te brengen.
Hengelo was weer een volle rally en dat was heerlijk. Het serviceteam heeft hard gewerkt aan een kromme draagarm, kapotte brandstofpomp en een stekker van de startmotor die steeds los schoot. Wij hebben in de auto onze eerste aanvaring met VEEL zand in de wielen meegemaakt en hierdoor ook veel tijd verloren. Uiteindelijk alle 205jes aan de finish en veel lol gehad!
Hierna hebben we Barneveld ingelast als extra rally. Ik heb met Terry (205Cup kampioen 2010) gereden terwijl Paul in de service stond. Dit was een ervaring op zich waar ik heel veel van geleerd heb. Ik heb mijn notes systeem verbeterd waardoor het voor Paul ook makkelijker te doen wordt en een stuk beter de grenzen van de auto leren kennen. Hier hebben we ook onze eerste eerste plaats weten te pakken! (Nu nog een keer doen met de volle cup aan de start... :D)
Als afsluiter in Hengelo ging de auto behoorlijk goed, maar ik heb het hier en daar gewoon flink laten liggen. De eerste dag ging niet slecht, maar op dag 2 zat ik niet in mijn ritme en heb veel tijd laten liggen door onzekerheid. We zijn na de industrieproef vertrokken op nieuwe banden, en die waren in het begin nog te inconsistent (zelfs bijna van de weg gegaan op de verbinding, zonder echt raar te doen!). Duidelijke les voor de volgende keer, toch een avondje pakken om nieuwe banden goed in te rubben! Uiteindelijk wel een mooie strijd met Frank gehad die we helaas op 3,8 seconden hebben verloren.

De auto deed het goed, maar is nu echt toe aan groot onderhoud. Wat olie zweten is normaal, maar wanneer aan zo'n beetje alle pakkingen oliedruppels hangen is het toch echt tijd voor serieus werk! Daarnaast willen we de auto weer een keer helemaal schoon maken en hier en daar wat dingen aanpassen en verbeteren. Hier onder valt in ieder geval een grotere cilinder in de handrem zetten want die slag is nu echt nog absurd groot! Daarnaast wordt de werkplaats en de servicespullen weer een upgrade gegeven.

Foto's van ons onderweg zijn er overal genoeg te vinden. Hier en daar zelfs wat filmpjes, o.a. van ons stompzinnig vast tijdens Hellendoorn... :D Vandaar hier weer foto's van wat de auto na een seizoen nodig heeft.

Alles wat we in een jaar hebben verzameld. Incl. op de voorgrond het meeste van wat naar de klote is gereden in de oudijzer en alu bakken, daarnaast wat kapotte bumpers en lippen... :)
Afbeelding

Andersom, alle kasten weg! Nog even aan het kijken of ik goede 2e handjes aan kan komen (van minimaal 1,60 breed want ik wil er bumpers in kunnen leggen!) of dat nieuw toch haalbaar is.
Afbeelding

It's bleeding! Vloeistofjes er af en al begonnen met strippen voor de schoonmaakwerkzaamheden. Hier en daar een likje verf is zeker ook geen overbodige luxe!
Afbeelding

Waar de rotzooi al niet weg kan kruipen! Wel mooi om te zien hoe de lucht achter de schermen beweegt... :D En nog even laten zien dat ik afgelopen jaar wel degelijk met de stickers van Antoine rond heb gereden... moet er binnenkort toch weer langs hè! ;)
Afbeelding

En als afsluiter mijn aanwinst voor de brandblusser pin. Het was me te vaak overkomen dat bij de eerste of tweede service de pin er pas uit ging. Die flight wil ik niet te letterlijk nemen, maar wanneer het gebeurd is het wel prettig om te weten dat die pin in ieder geval op de service ligt en niet in de weg zit om ons potentieel te redden!
Afbeelding
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Vorige

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast