205 gekocht, strippen begonnen... en nu?! :D

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

re

Berichtdoor MartijnB » do sep 09, 2010 17:58

Berto schreef:Martijn Broekhuizen kan je op veel, zoniet alle vragen antwoord geven volgens mij.
Hij is hier ook actief, dus waag er eens een PB aan zou ik zeggen.


Had ie al gedaan Berto :lol:

er is mij inmiddels na een jaar of 10 geen enkel boutje meer vreemd aan een 205..
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Franed rally » do sep 09, 2010 18:43

Ik kan jou ook eventueel helpen. Maar zoals eerder gezegd bij Eindhoven heb je genoeg 205's teams. Succes!
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Berto » do sep 09, 2010 20:55

Franed rally schreef:Ik kan jou ook eventueel helpen. Maar zoals eerder gezegd bij Eindhoven heb je genoeg 205's teams. Succes!


Weet jij dan ook iets van 205's Laurent?? :shock: :wink:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Terry Hinsen » do sep 09, 2010 23:04

denk dat je daar nog versteld van staat berto ;)
Terry Hinsen
 
Berichten: 49
Geregistreerd: zo aug 19, 2007 17:13
Woonplaats: Eindhoven

Re: re

Berichtdoor michel uit berg » vr sep 10, 2010 6:57

MartijnB schreef:
Berto schreef:Martijn Broekhuizen kan je op veel, zoniet alle vragen antwoord geven volgens mij.
Hij is hier ook actief, dus waag er eens een PB aan zou ik zeggen.


Had ie al gedaan Berto :lol:

er is mij inmiddels na een jaar of 10 geen enkel boutje meer vreemd aan een 205..


dat heb ik nu met corsaatjes :lol:
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Berichtdoor Franed rally » vr sep 10, 2010 8:49

Berto,
de geel waarmee ik heb met Terry gererden is van mij. Ik heb met 1.3 rallye N&A gereden, 309 gti16 N&A en 205 1.9 A en en ik heb nog een F2000 in Frankrijk. Genoeg kennis dacht ik?
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Berto » vr sep 10, 2010 10:29

Was maar een geintje Laurent, zie de :wink:
Ik weet wel ongeveer wat je allemaal hebt gedaan en hoe de situatie was met Terry.
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor BVBRallying » za sep 11, 2010 11:02

Kijk, leuk om te horen dat er nog een 205 CUP-deelnemer bij komt aankomend seizoen.
Ik ben ook aan het bouwen al denk ik dat seizoen 2011 nog iets te snel voor mij komt.
Eerst maar eens licentie halen en ondertussen door blijven sleutelen...
Heel veel succes met de bouw :!: Misschien een goede tip om eens bij de Hellendoorn-rally langs te komen bij de 205 CUP-deelnemers.
Met vriendelijke groet,


Martin van Brussel
http://www.VBRallysport.nl
Avatar gebruiker
BVBRallying
 
Berichten: 151
Geregistreerd: vr okt 19, 2007 12:15
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Rowel.VDZt » za sep 11, 2010 12:22

Zo, bij dezen dan ook wat foto's van mijn project.


Aankomst van de auto op ons bedrijf. Zoals je ziet was hij al redelijk gesoept, maar een perfecte en harde body om mee te beginnen in ieder geval!
Afbeelding

Daarna alvast begonnen met strippen, stukje bij beetje alles er uit.
Afbeelding

Ik heb het virus van mijn vader gekregen omdat hij reed toen ik jong was, hier ligt de volgende generatie al te wachten tot hij serieus in het stoeltje plaats kan nemen!
Afbeelding

It's bleeding! Alle vloeistofjes er af om de motor verder voor te bereiden. Bij het nog eens goed onder de auto door kijken zagen we al snel dat de koppeling van de schakelarm met stroomdraad vastgeknoopt was, lijkt me ook niet het beste!
Afbeelding

Blijven de leuke dingen, eenmaal op blokken en zonder wielen bleek al snel dat de remschijf rechtsvoor muurvast zit (ooit schroeven uitgeboord, maar niet gelukt en laten zitten) terwijl de remschijf links voor überhaupt niet vast zit! Inspectie van de schijven achter wijst ook hier op veel geknutsel. Weer eens extra duidelijk hoe belangrijk de volledige demontage en herbouw is!
Afbeelding
(hier was een andere foto gepland, maar die weigerde dienst!)

Dat is dus hoe hij er nu nog bij staat. Ik weet het, seizoen 2011 is misschien hoog gegrepen maar toch, als je je doelen niet hoog stelt kom je er nooit! Volledig seizoen rijden in 2011 is de droom, maar als het lukt mijn licentie te halen en 2 sprints te rijden zodat ik hem op kan waarderen ben ik al lang tevreden... ;)

Bedankt voor de interesse allen, tips en tricks zijn en blijven welkom!

Ik ga zo in ieder geval eens even bij Martijn van Hoek naar de opbouw van zijn auto kijken.
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor Rowel.VDZt » za sep 11, 2010 12:24

Ow, en vadaag al met een paar mensen van mijn team over gehad. Ik hoop zaterdag richting Hellendoorn te komen en zal dan zeker wat tijd in het service gebied rond de 205's rondbrengen!

Misschien dus tot volgende week.
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor whemink » za sep 11, 2010 12:41

Rowel.VDZt schreef:Ik ga zo in ieder geval eens even bij Martijn van Hoek naar de opbouw van zijn auto kijken.


Mocht je dezelfde kooi willen mail me maar even!!!
whemink
 
Berichten: 260
Geregistreerd: di apr 09, 2002 9:52
Woonplaats: Wezup

Berichtdoor rallystarter » za sep 11, 2010 16:30

hey, leuk dat er weer een rallyauto bij komt op de rallypaden.
wij hebben op onze site een verslag van onze opbouw staan, misschien dat je er wat aan hebt? is wel voor een andere auto(opel astra) maar volgens mij is de manier van opbouwen hetzelfde.

http://www.lms-rallyteam.nl/team/opbouwen-rallyauto/
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

Berichtdoor Rowel.VDZt » di sep 14, 2010 23:29

Zo, weer een hele avond klussen achter de rug (foto's volgen). We begonnen vanavond met een hoop problemen, maar wat een boor en de beroemde uitspraak "Sleipeuh" hebben we het vrijwel overal toch tot een goed eind weten te brengen. Uitlaat eindelijk weg, achteras ligt er onderuit en hij ligt nu op karren omdat hij verhuist moest worden.

Daar over gesproken, ik ben nu al klaar met die stomme bokken en moeilijk krikken enzo! Wat is de beste manier om ogen in de zijkant in de kokers te zetten (Zoals bij de oude van jou ook is Willem.. ;)) zodat ik hem op steunen kan plaatsen? Kan dan ook direct een kar/frame er bij bouwen om hem geheel op te kunnen hangen en evt. zelfs te kunnen draaien.. :D

Maar dus, eerst die ogen.

Morgen weer klussen, foto's verzamelen en hopelijk online plaatsen! Ow, en zeer binnenkort als het goed is eindelijk de team website.
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor whemink » wo sep 15, 2010 7:59

Rowel.VDZt schreef:Wat is de beste manier om ogen in de zijkant in de kokers te zetten (Zoals bij de oude van jou ook is Willem.. ;)) zodat ik hem op steunen kan plaatsen?


Bedoel je die van Martijn? Dat is geen oude van mij, ik heb die carrosserie gemaakt maar er nooit mee gereden. Het is heel simpel, gaten in de zijkanten boren, een pijp er in , binnen en buiten vastlassen en dan aan de buitenkant (en eventueel de binnenkant) een plaat eroverheen die je strak maakt met de carrosserie.
whemink
 
Berichten: 260
Geregistreerd: di apr 09, 2002 9:52
Woonplaats: Wezup

Berichtdoor rutger205 » wo sep 15, 2010 11:08

Heb er eventueel een 205-je kant en klaar te koop! Heeft nog gereden in Hardenberg 2010 en is quea prijs altijd goedkoper dan zelf te bouwen.
Reed in Hardenberg met een 105 pk uitvoering (dus niet met een 130 pk d6b) en is ook daarmee goed snel.


Rutger-Jan Hesselink
rutger205
 
Berichten: 97
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 22:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten