205 gekocht, strippen begonnen... en nu?! :D

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Götz » do okt 07, 2010 8:46

whemink schreef:Wacht maar tot je aan de onderkant begint. En de binnenkanten van de wielkasten. Hoop dat je virenden veel zaterdagen tijd hebben en je veel kratjes bier hebt ingeslagen.


Aan de andere kant mag ie blij zijn dat ie geen mercedes hoeft kaal te maken. Zitten heel wat meer cm2 in :lol: :lol: :lol:
Götz
 
Berichten: 526
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 16:34
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor Rowel.VDZt » do okt 07, 2010 9:00

Zoals al vaker gezegd, gewoon een kwestie van niet ophouden. Het is wel onvoorstelbaar hoe dik die lui de kit er ingeplakt hebben gekregen. Onderkant heb ik hier en daar al bekeken en dat ziet er inderdaad uit alsof dat ook geen pretje gaat zijn. Toch nog eens kijken of ik Martijn z'n oplossing hier in de werkplaats niet simpel uit kan voeren (kantelframe om zo staand te kunnen werken aan de onderkant).

Ik ben wel intussen ook flink aan het verzamelen geslagen van spullen en onderdelen. De remmerij wordt zoals gewoonlijk helemaal nieuwt, maar iedereen die andere nuttige (gebruikte) items ter beschikking heeft is natuurlijk welkom dit aan te bieden! Ik ga in ieder geval alvast bij Terry langs wanneer hij straks terug is uit Denemarken. En volgens mij heb ik ook al het nummer van jou (Willem) gekregen van Martijn (stond geen naam bij, alleen het nummer), kheb dus ook nog niet gebeld, maar die had het er over dat er misschien nog weinig gebruikte veren/dempers beschikbaar zouden zijn?
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor whemink » do okt 07, 2010 9:09

Ik heb geen 205 spullen meer, alles in 1 koop van de hand gedaan. Maar je weet waar het ligt, hebben heel veel spul dubbel dus wie weet heeft Martijn iets dat je zoekt.
whemink
 
Berichten: 260
Geregistreerd: di apr 09, 2002 9:52
Woonplaats: Wezup

Berichtdoor Götz » do okt 07, 2010 9:45

ik heb eventueel nog ijzeren plaatjes liggen die je op de binnenschermen kan lassen ter versteviging bij je voorschokbrekers.

De meeste 205 wagens beschikken hierover
Götz
 
Berichten: 526
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 16:34
Woonplaats: Hollandsche Rading

re

Berichtdoor MartijnB » do okt 07, 2010 11:19

Rowel.VDZt schreef:Zoals al vaker gezegd, gewoon een kwestie van niet ophouden. Het is wel onvoorstelbaar hoe dik die lui de kit er ingeplakt hebben gekregen. Onderkant heb ik hier en daar al bekeken en dat ziet er inderdaad uit alsof dat ook geen pretje gaat zijn. Toch nog eens kijken of ik Martijn z'n oplossing hier in de werkplaats niet simpel uit kan voeren (kantelframe om zo staand te kunnen werken aan de onderkant).

Ik ben wel intussen ook flink aan het verzamelen geslagen van spullen en onderdelen. De remmerij wordt zoals gewoonlijk helemaal nieuwt, maar iedereen die andere nuttige (gebruikte) items ter beschikking heeft is natuurlijk welkom dit aan te bieden! Ik ga in ieder geval alvast bij Terry langs wanneer hij straks terug is uit Denemarken. En volgens mij heb ik ook al het nummer van jou (Willem) gekregen van Martijn (stond geen naam bij, alleen het nummer), kheb dus ook nog niet gebeld, maar die had het er over dat er misschien nog weinig gebruikte veren/dempers beschikbaar zouden zijn?


Dat was het nr van Wilbert Evers...

Die heeft nog nieuwe dempers liggen voor je
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Rowel.VDZt » do okt 07, 2010 12:32

Ghe, ik twijfelde al welke naam er nu ook alweer bij hoorde... :) Als het goed is is al ons personeel vanavond weer onderweg naar huis vanuit diep en donker Afrika en krijg ik geen telefoontjes meer waarvoor ik nog snel vanalles bij elkaar moet zoeken en op moet lossen. Dus gaan we weer eens wat meer tijd besteden aan de organisatie voor het team.

Wordt veel bellen, rijden, kijken en hopelijk hier en daar wat centen achterlaten in ruil voor nuttig materiaal... :)
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor Rowel.VDZt » zo okt 17, 2010 11:56

Zo... Al contact gehad met Wilbert, aankomende week even terug bellen over die schokbrekers omdat hij het met z'n maat nog over de prijs moest hebben.

Voor de rest vele uren doorgebracht in en onder de auto om zo veel mogelijk kit te verwijderen en hem echt klaar te maken voor de kooi.

Hier een voorbeeld van wat mij de beste methode is gebleken om de kit weg te krijgen:
Afbeelding
Inderdaad, veel vrienden, pilsjes slijptollen, beitels en vooral... Volharding! Ow, ik heb ook zo'n staalborsteltje voor op de slijptol meegekregen bij AV Motorsports, en dan dus eentje waarbij de borstel veel "vlakker" ligt. Hierdoor kun je nog veel beter in hoekjes en kiertjes komen.

Gelijk even de onderkant goed schoon maken met de stoomcleaner:
Afbeelding
En ja, daarna natuurlijk alles goed droog blazen en vegen, anders wordt ie zo lelijk bruin.

Als laatste heb ik alle rubbers en de voorruit verwijderd en zijn we aan de onderkant begonnen. Zo op de heftruck scheelt al veel, maar het is nog steeds werken boven je macht en dus zwaar! Gelukkig waren we met 4 man, dus 2 werken en 2 de armpjes rusten en steeds wisselen. Op die manier schoot het toch flink op:
Afbeelding

En hier het resultaat:
Afbeelding
Zo ziet dik 2 kilo stof er dus uit, en dan hebben we het nog niet eens over alles wat direct weggewaaid is of in onze opslag op de machines is geland... :)

Hij is nu helemaal klaar en gaat dinsdag of woensdag naar AV Motorsports om de kooi er in te laten zetten. Zie hier het ontwerp:
Afbeelding

En dan begint het er eindelijk op te lijken. Nog wat potten verf hier en daar en dan kunnen we serieus aan het bouwen!

Over die verf. Ik ga hem van binnen antraciet maken, wit in de wielkassen en motorruimte en ik zat te denken rood of geel voor de aandrijf en ophangingsdelen. Ik hoor het graag indien er nog op of aanmerkingen over zijn.

En even voor de volledigheid, bovenstaande foto's zijn het resultaat van 4 avonden en 2 zaterdagen doorbikkelen... :)
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor astra driver » zo okt 17, 2010 12:02

Moet je hem niet eerst doorlassen en verstevigen op bepaalde punten? of mag dat niet bij de 205 cup?

Daar ging bij ons namelijk nog best wel wat tijd inzitten
astra driver
 
Berichten: 355
Geregistreerd: wo dec 03, 2008 23:43
Woonplaats: ede

Berichtdoor Robert_ » zo okt 17, 2010 12:44

Schiet al lekker op zo. Het meest beroerde werk heb je wel gehad straks. Is het nog niet gelukt om de voorschermen er heel af te krijgen? ;)

Interieur zou ik ook wit maken, maar da's persoonlijke keus denk ik. Wat is het idee achter de gekleurde ophangingsdelen precies?

Dat doorlassen zal ook wel gebeuren als de kooi wordt geplaatst denk ik? Kooi ziet er erg solide uit, succes!
Afbeelding
www.robertvierhout.nl
Avatar gebruiker
Robert_
 
Berichten: 662
Geregistreerd: vr mei 18, 2007 9:30
Woonplaats: Nunspeet

Berichtdoor Rowel.VDZt » zo okt 17, 2010 13:26

Doorlassen gebeurt gelijk met kooi ja. Maar niet door de heren van AV Motorsport, want dan wordt het allemaal wel heel kostbaar! Daarbij moet ik de wielkassen ook nog wel een ietsje beter schoon maken voor die echt doorgelast kunnen worden.

Met het weghalen van de kit zijn we inmiddels ook al verder met de voorschermen. Maar het gaat er op lijken dat die dingen echt zo goed als onmogelijk heel af gaan komen. Ik had gisteren in ieder geval al behoorlijk behoefte om, na lang peuteren om de onderkant los te krijgen, uit frustratie de bovenkant er gewoon af te rukken! Ik vermoed dan ook dat minstens 1 van de 2 het niet gaat overleven wanneer de auto terug is met de kooi... :)

Kooi is heel solide en gaat +/- 50kg toevoegen aan de auto. Het kan en mag met minder maar ik heb bewust gekozen voor wat extra veiligheid voor mij en m'n navi... :)
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 17, 2010 13:37

schermen krijg je er wel heel af:

Verfbrander en een scherp stanley mes dan snij je de kit zo los.

ik zou btw de binnenkant grijs metallic maken ipv wit.
Wit word nogal snel ranzig en goor na een jaar rijden.
En grijs metallic zit blanke lak op wat veel hardere lak is dan wit basis
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Jarno Bak » zo okt 17, 2010 13:48

en nieuwe schermen kosten maar een paar tientjes.. als je het dan toch goed en mooi wilt doen is dat niks natuurlijk op zo'n hele auto. Of je moet 'm in de kleur willen laten.. dan word het een ander verhaal natuurlijk...
Jarno Bak
 
Berichten: 19
Geregistreerd: zo aug 10, 2008 17:08
Woonplaats: Holten

Berichtdoor whemink » zo okt 17, 2010 17:01

Ik vraag me af of die kooi zoals op de constructietekening staat gaat werken voor een cup 205. Je moet nl. het originele dashboard en (nog belangrijker i.v.m. de ruimtebeperking) dito kachel inbouwen. Heb je dat gepast? Lijkt me niet te gaan met een dwarsstang onder/door het dashboard.
whemink
 
Berichten: 260
Geregistreerd: di apr 09, 2002 9:52
Woonplaats: Wezup

Berichtdoor RG-Rallysport » zo okt 17, 2010 17:04

Wat voor type stoelen ga je gebruiken icm je kooi ?
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 17, 2010 18:21

whemink schreef:Ik vraag me af of die kooi zoals op de constructietekening staat gaat werken voor een cup 205. Je moet nl. het originele dashboard en (nog belangrijker i.v.m. de ruimtebeperking) dito kachel inbouwen. Heb je dat gepast? Lijkt me niet te gaan met een dwarsstang onder/door het dashboard.


Hebben we al uitgemeten Willem en besproken gaat goed komen.

Gwendolien heeft ook een buis onder het raam langs en het kachelhuis dusdanig her en der wat aangepast zodat deze precies onder de buis door past.

Daarbij is het uiteraard in de cup toegestaan om het dashbord rond de kooi uit te zagen zodat deze om de kooi heen past.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten