Zo... Al contact gehad met Wilbert, aankomende week even terug bellen over die schokbrekers omdat hij het met z'n maat nog over de prijs moest hebben.
Voor de rest vele uren doorgebracht in en onder de auto om zo veel mogelijk kit te verwijderen en hem echt klaar te maken voor de kooi.
Hier een voorbeeld van wat mij de beste methode is gebleken om de kit weg te krijgen:
Inderdaad, veel vrienden, pilsjes slijptollen, beitels en vooral... Volharding! Ow, ik heb ook zo'n staalborsteltje voor op de slijptol meegekregen bij AV Motorsports, en dan dus eentje waarbij de borstel veel "vlakker" ligt. Hierdoor kun je nog veel beter in hoekjes en kiertjes komen.
Gelijk even de onderkant goed schoon maken met de stoomcleaner:
En ja, daarna natuurlijk alles goed droog blazen en vegen, anders wordt ie zo lelijk bruin.
Als laatste heb ik alle rubbers en de voorruit verwijderd en zijn we aan de onderkant begonnen. Zo op de heftruck scheelt al veel, maar het is nog steeds werken boven je macht en dus zwaar! Gelukkig waren we met 4 man, dus 2 werken en 2 de armpjes rusten en steeds wisselen. Op die manier schoot het toch flink op:
En hier het resultaat:
Zo ziet dik 2 kilo stof er dus uit, en dan hebben we het nog niet eens over alles wat direct weggewaaid is of in onze opslag op de machines is geland...
Hij is nu helemaal klaar en gaat dinsdag of woensdag naar AV Motorsports om de kooi er in te laten zetten. Zie hier het ontwerp:
En dan begint het er eindelijk op te lijken. Nog wat potten verf hier en daar en dan kunnen we serieus aan het bouwen!
Over die verf. Ik ga hem van binnen antraciet maken, wit in de wielkassen en motorruimte en ik zat te denken rood of geel voor de aandrijf en ophangingsdelen. Ik hoor het graag indien er nog op of aanmerkingen over zijn.
En even voor de volledigheid, bovenstaande foto's zijn het resultaat van 4 avonden en 2 zaterdagen doorbikkelen...