Zo, 2 dagen door 2 mensen full time aan de auto gewerkt en ik rondjes gereden om missende, foute, vergeten en soms zelfs over het hoofd geziene onderdelen te verzamelen. Vanavond is Franc Harperink ook begonnen met het aanleggen van de stroom in de auto en er is aan alle kanten weer heel veel gebeurt!
Tot daar het goede nieuws. Helaas zijn we aan alle kanten tegen zo veel kleine (en helaas ook grotere) problemen aan gelopen waardoor we nog 2 opties over hebben. Óf we werken alles snel af met de spullen die we hebben om koste wat kost Zandvoort te rijden, óf we wachten even tot de juiste spullen er zijn en bouwen de auto de eerste keer ook écht goed op. Hoe moeilijk (noujah, vooral vervelend!) het ook was hebben we zoals we ons vanaf het begin hebben voorgenomen toch gekozen om de auto goed op te bouwen wat dus helaas ook betekend dat we in Zandvoort niet aanwezig zullen zijn. We zijn begonnen aan dit project onder het mom van: "Goed of niet", en daar gaan we nu dus ook niet vanaf stappen!
Voor de geïnteresseerden een korte opsomming van de problemen:
- BE1 bak dus nog een oplossing organiseren voor het vergrendelen van de achteruit.
- Geen juiste koppeling voor brandstofleiding aan de druk kant dus deze nog moeten vervangen.
- Kleine dingetjes die net niet meer passen of niet uitkomen omdat we de motor uit verschillende donorblokken hebben gebouwd.
- De lange lijst van dingetjes die vergeten zijn in de vele boodschappenlijstjes die al gemaakt zijn.
- De lange lijst van dingen die wel besteld zijn maar toch niet kloppen/passen of fout/niet geleverd worden.
- Alle andere "Ow, dit moeten we ook nog even doen/regelen/repareren/fabriceren" dingen waar je onvermijdelijk steeds weer tegenaan loopt.
Om te beginnen een foto van de motorruimte. Dynamo, startmotor en brandstoffilter op z'n plaats. Brandstofleidingen met Goodrich koppelingen van Biesheuvel, slangen van BakerBM en hier niet opvallend de eerste kabel van Harperink.
Hier dan foto's van het "gepatenteerde" noodstroomsysteem van Harperink Automotive. (Ja, dat blijft toch het grote voordeel van ons industrieterrein, weinig plaatsen waar zo veel autosportkennis verzameld is..
) Het grote voordeel hiervan is dat de stroom bij de accu uitgeschakeld wordt door een relais. Hierdoor lopen er dus geen kabels meer naar de noodstroomschakelaars waar, ondanks dat de stroom in de rest van de auto wel is uitgeschakeld, nog steeds de volle spanning op staat. Ook dat laatste risico is hiermee weg.
Zelfde uit een ander hoekje. Jammer dat de bevestiging van de accu er nu wel heel rommelig uitziet wanneer je het vergelijkt met de manier waarop de bekabeling er in komt liggen (en is afgewerkt..
)! Maar ja, hij zit wel muurvast, en dat telt!
Dashboard incl. aluminium delen die met (veel) hulp van de jongens van VA motorsport zijn gemaakt. Nog even zwart maken en ze zijn klaar. Voordeel is dat nu mijn trekkoordje voor de brandblusser ook hoger ingebouwd wordt waardoor we hem straks ook in de gordels altijd makkelijk bij kunnen.
Stukje creatief gebruikte spin om de achterkant van de driesprong voor het reservewiel omhoog te houden bij het wisselen zodat we die altijd makkelijk bij kunnen. Daar achter een van de 2 platen die al gemaakt zijn voor in de carrosserie, morgen die voor de deuren.
Noujah, heel veel gebeurd dus weer. Maar toch niet genoeg om Zandvoort te kunnen gaan halen..
Jammer maar helaas, hierdoor hebben we niet de kans een generale repetitie te houden voor de eerste Cup rally, maar wel dat we de auto hiervoor helemaal naar wens voor kunnen bereiden. Zo zie je maar weer, ieder nadeel heeft z'n voordeel!
Morgen weer met frisse moed aan de slag!