205 gekocht, strippen begonnen... en nu?! :D

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Rowel.VDZt » vr feb 18, 2011 20:10

Jammer maar helaas.

Net terug uit de werkplaats na het laatste opruimen.

We zijn heeel ver gekomen. De auto stond bij de APK maar bij het afmelden is de pc gecrashed. Hierdoor is de APK in ieder geval niet gelukt. Nu zou dit niet perse een probleem hoeven zijn met wat creativiteit, maar dat "detailtje" boven op alle andere kleine dingetjes die eigenlijk niet naar wens genoeg zijn heeft ons toch doen besluiten dat het verstandiger was onze eerste rally niet te gaan rijden met een auto waarvan het laatste stuk van de opbouw (heel) gehaast is gedaan en toch nog heel wat dingetjes eigenlijk niet helemaal naar wens waren. Daar boven op dat een maximum van enkele uren slaap voor de start gecombineerd met de weinige uren slaap van afgelopen week indien iets met een van de vele kleine dingetjes mis gegaan zou zijn voor fixe gevolgen zou hebben kunnen zorgen.

Nu heerlijk lang onder de douche en bankzaken verrichten. Morgen weer vol frisse en goede moed de ravage in ons hok opruimen die het opbouwen de afgelopen dagen heeft veroorzaakt en dan de auto netjes afbouwen. We hebben nu besloten verder te gaan met wat we hebben en zelf wat shake-down runs te doen. Aan de hand daarvan gaan we verbeterpunten bepalen en deze keer aan de hand van een duidelijke planning de zaken een voor een aanpakken.

Hoe dan ook zal er hier eind volgende week een rallyauto staan die op dat moment netjes is afgebouwd waarna we precies kunnen bepalen wat nodig is om hem volledig naar wens te maken.

(later foto's... want wat ziet ie er vet uit op de wielen! :D)
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor Wout de Klerk » vr feb 18, 2011 20:53

Kan je niet helemaal ongelijk geven. Rust ze.
Avatar gebruiker
Wout de Klerk
 
Berichten: 614
Geregistreerd: di okt 19, 2004 12:52

Berichtdoor MartijnB » za feb 19, 2011 1:40

een wijs besluit Roel.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Hendrik Scholten » za feb 19, 2011 3:47

zeker een wijs besluit
Avatar gebruiker
Hendrik Scholten
 
Berichten: 201
Geregistreerd: za dec 05, 2009 16:38
Woonplaats: Riessen opn Bult

Berichtdoor Rowel.VDZt » wo feb 23, 2011 0:43

Zo, de eerste dag "echt" werken na de teleurstelling van afgelopen weekend zit er weer op.

Om te beginnen, zo stond hij er dus vrijdag om half 6 bij toen we net terug waren van de mislukte APK. Nog genoeg te doen, maar hij zou goedgekeurd worden!
Afbeelding

En de voorkant, nog niet af en het raam zit er met duct-tape in maar het kon er net mee door. Onder de motorkap zag het er toen nagenoeg het zelfde uit als op de volgende foto.
Afbeelding

Deze is dus van vanavond, maar de enige wijzigingen zijn extra tie-wraps en andere kleine dingetjes om het nog wat netter te maken.
Afbeelding

Van binnen, het bovenste alu plaatje is nog tijdelijk, de onderste blijft. Ook de schakelaars zijn nog het hoogst nodige (van links naar rechts: Start, Ontsteking, Hoofdstroom, Ontwazeming). Toen we voor de APK weg wilde rijden zagen we dat het stuur nog miste, die hebben we toen zonder stuurnaafverlenger er op gezet. Dat gaat dus echt niet met een plat stuur! Ik paste niet meer met mijn vingers tussen de schakelaars door, dus dat was behoorlijk lastig de werkplaats uit en naar de garage (gelukkig maar 3 bochten verder) in sturen. Bij het proefrijden moet nog gaan blijken of de schakelaars niet alsnog irritant kort achter het stuur zitten.
Afbeelding

Tadaa, zelfs een echte planning/ToDo lijst op het bord om deze keer alles ruim om tijd af te hebben. Ben benieuwd hoe goed dat gaat lukken... :D De eerste dingen zijn in ieder geval al afgestreept, en de eerste zijn er ook al bij geschreven... :roll: Nu hebben we in ieder geval wel duidelijk in beeld wat er allemaal nog moet. :)
Afbeelding

Zo ver zijn we dus toch gekomen vorige week. Veel heb ik zelf met Paul gedaan maar nog veeel meer is er gedaan door de jongens van VA Motorsport en Franc Harperink. Samen met hun zouden we er ook voor gezorgd hebben dat de auto echt rallyklaar geweest zou zijn. Maarja...
"Zou zijn" hebben we dus mooi helemaal niets aan, dus deze keer gewoon zorgen dat hij netjes op tijd klaar staat!
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor MartijnB » wo feb 23, 2011 1:14

Top werk weer Roel.

Als je toch alles nu zo netjes maakt. Neem je dan wel een setje carbon deurpanelen.

Ik denk dat Laurent die nog steeds wel voor je kan regelen.
Anders weet ik wel een adres in Belgie
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Rowel.VDZt » wo maart 02, 2011 0:07

Die panelen moet ik nog eens bekijken, eerst eens zorgen dat ik niet alsnog te veel van m'n budget er door ga knallen voor ik met die dingen begin.

De afgelopen week is niet al te veel zichtbaars gedaan, maar wel heeel veel kleine dingetjes... Ow, en de stickers die ik al had... die zijn natuurlijk wel erg zichtbaar! Ook het raam zit nu echt op z'n plek, mag ieder voor zich bepalen of dat valt onder zichtbaar of niet.. :D

Verder de bonnet pins er in, een hoop slangetjes onder de motorkap nog netter vastgemaakt, nog wat delen van de body netjes vastgezet, een lek in het remsysteem gedicht en zo nog heel veel kleine dingetjes!

1 dagje werken... niet echt te zien maar toch!
Afbeelding

Volgende generatie in z'n eigen navi stoeltje... ;)
Afbeelding

Brandbluskoord en hoofdstroomschakelaar. Natuurlijk van mijn redder in nood op electronisch gebied!
Afbeelding

Onze jongen ook nog even voor de auto.
Afbeelding

En... vandaag is ie voor het eerst "echt" buiten geweest! Max een kilometer gereden op het industrieterrein, maar toch voor het eerst echt een beetje kunnen voelen wat voor beestje we gebouwd hebben. Ik moet zeggen dat ik zeker niet ontevreden ben, getuige hiervan de brede grijns op m'n gezicht die ik er al de hele avond niet af krijg... :D Meteen ook een goede eerste shake-down. Toen we terug kwamen wilde hij niet meer in z'n achteruit en zo zijn er nog wat meer kleine dingetjes die we al gemerkt hebben. Een paar hebben we direct opgelost, de rest is toegevoegd aan onze lijst. De lijst lijkt overigens op het moment niet echt langer of korter te worden, maar het is in ieder geval wel prettig om te zien dat de klusjes steeds kleiner, makkelijker en minder belangrijk worden om 19 Maart te kunnen rijden!
Afbeelding

Nu lekker slaapjes maken en morgenvroeg op kantoor het sponsorgeld verdienen. Met een beetje geluk heeft Paul weer tijd om 's middags al aan de auto te beginnen en als het goed is zijn we morgenavond weer met een hele ploeg om aan alle kanten kleine en grote dingetjes op te kunnen lossen.
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor Wout de Klerk » wo maart 02, 2011 17:20

MartijnB schreef:Top werk weer Roel.

Als je toch alles nu zo netjes maakt. Neem je dan wel een setje carbon deurpanelen.

Ik denk dat Laurent die nog steeds wel voor je kan regelen.
Anders weet ik wel een adres in Belgie


Carbon kan hij veel dichterbij halen in Wintelre, bij Theo van den Berg (nee, niet dezelfde). Carbon is niet zo duur als iedereen denkt hoor.
We need regulations to build cars like Colin drove again.
www.hf-rallysport.nl
twitter:@HFRallySport
Avatar gebruiker
Wout de Klerk
 
Berichten: 614
Geregistreerd: di okt 19, 2004 12:52

Berichtdoor jos kerremans » wo maart 02, 2011 19:15

Wout de Klerk schreef:
MartijnB schreef:Top werk weer Roel.

Als je toch alles nu zo netjes maakt. Neem je dan wel een setje carbon deurpanelen.

Ik denk dat Laurent die nog steeds wel voor je kan regelen.
Anders weet ik wel een adres in Belgie


Carbon kan hij veel dichterbij halen in Wintelre, bij Theo van den Berg (nee, niet dezelfde). Carbon is niet zo duur als iedereen denkt hoor.


Dat klopt , ik heb ook ooit een setje laten maken voor mijn 205 , hij maakt dit op polyester basis.
Ziet er echt uit als kevlar.
jos kerremans
 
Berichten: 188
Geregistreerd: wo maart 15, 2006 18:45
Woonplaats: Rucphen

Berichtdoor Jarno Bak » wo maart 02, 2011 20:23

Erg leuk opgebouwd
alleen een beetje een onhandige plek voor een rechtopstaande handrem denk ik..
ik zou 'm persoonlijk een centimeter of 25 verder naar voren zetten naast de versnellingspook, ik denk dat je daar dan erg veel gemak van hebt!
leuk project!
succes!
Jarno Bak
 
Berichten: 19
Geregistreerd: zo aug 10, 2008 17:08
Woonplaats: Holten

Berichtdoor michel uit berg » wo maart 02, 2011 20:35

MartijnB schreef:Top werk weer Roel.

Als je toch alles nu zo netjes maakt. Neem je dan wel een setje carbon deurpanelen.

Ik denk dat Laurent die nog steeds wel voor je kan regelen.
Anders weet ik wel een adres in Belgie


ook iets voor een corsa B?
en voetsteunen?
ik ben namelijk een nieuwe kooi in de corsa aant zetten en daar moeten plattere deurpanelen bij.
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Berichtdoor Berto » wo maart 02, 2011 21:48

Ben het met Jarno eens, zo gaat je stoel in de weg zitten en het is makkelijker iets te grijpen wat in je gezichtsveld ligt/staat.

Verder leuk opgebouwd en zeeeer verstandig de eerste wedstrijd over te slaan.
Het zou lullig zijn uit te vallen op kleine dingen die je nu nog tegen komt.
(ervaring, heb al eens met een nieuw gebouwde auto op de eerste proef na twee bochten aan de kant gestaan, deze was ook de laatste nacht voor de wedstrijd af, dachten we)
Succes en veel plezier met de auto.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor MartijnB » di maart 15, 2011 18:06

He Roel,

En nu wel klaar voor zaterdag?

Ondertussen kan ik melden dat er 7 205jes aan de start zullen verschijnen komende zaterdag en inmiddels 8 ingeschreven equipes voor 2011. Lijkt me een zeer mooie prestatie gezien de startvelden momenteel.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor whemink » di maart 15, 2011 22:08

Wie is nummer 7 die niet op de lijst staat?
whemink
 
Berichten: 260
Geregistreerd: di apr 09, 2002 9:52
Woonplaats: Wezup

Berichtdoor Götz » di maart 15, 2011 22:56

whemink schreef:Wie is nummer 7 die niet op de lijst staat?


kijk maar op het 205cup forum. Ik kom nu zeker ook ff langs om wat oude "vrienden" te ontmoeten......
Götz
 
Berichten: 526
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 16:34
Woonplaats: Hollandsche Rading

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten