Zoeken van Sponsers

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor leor888 » di sep 21, 2010 20:30

leor888 schreef:
Armand schreef:Hoe ziet die Ramona eruit dan.... das ook nog wel belangrijk


Ja, het is uiteraard een combinatie van vele factoren.
Ook zij zijn, net als Weijs, Abbring, Marel enz, opgegroeid in een autosportfamilie. Dat lijkt ook haast van belang.

De foto's op EWRC zijn uit Subaru periode, toen ze volgens mij volledig gesponsord werden door Subaru Zweden.

http://www.ramonarallying.com/
beetje Zweeds kunnen lezen is een pre.

Tijdens wedstrijden zenden ze live onboardbeelden uit op hun site.


En succesvol opgevallen!
http://www.rallybuzz.com/ramona-rallying-team/
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Berichtdoor leor888 » wo sep 22, 2010 23:10

soms zijn het de details die een verhaal sappig maken.

Ramona heeft een logo ( http://www.ramonarallying.com/ ) die wel een beetje lijkt op het log van Rockstar ( http://www.rockstarenergy.nl/ ) energy drink.

OK kan gebeuren...

Ze gaat dit weekend in Engeland rijden op uitnodiging van Steve Perez, eigenaar van energy drinks van het merk Kicks...
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Berichtdoor mantaboy » do sep 23, 2010 7:17

Steve Perez van de Ford Focus?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor MartijnS » do sep 23, 2010 10:18

Ja, dat is dezelfde :)
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor David Westenbrink » do sep 23, 2010 10:27

Ja, ik heb een goede kartcarriere achter de rug, ja mijn vader kocht destijds de Ford Sierra, en door de jaren heen, een oude vrachtwagen, autoambulance, schuur omgebouwd tot werkplaats, etc, en zo hebben we tussen 2001 en 2006 eerst een team opgebouwd. Alle voorwaarden waren er toen om een stap verder te komen. Talent, materiaal, etc. Maar running budget was er niet en daarvoor hebben we altijd sponsorinkomsten nodig gehad.

Ik heb vooral lokaal een goede basis gehad. Inderdaad eerst binnen de kennissenkring en de contacten van pa (welke een slagerij/cateringservice had en we weten allemaal; de beste deals worden gesloten met een biertje in de hand) Heel veel gelobbyd bij de kranten/lokale radio/etc en zorgen dat ik lokaal de autosport man ben geworden. Als het met wielen te maken heeft, bellen ze mij... En soms is het dan best even doorbijten als ze je voor de plaatselijke Dancing with the Stars vragen ;) maar goed ik had er allemaal de tijd voor, ik was toch aan het studeren ;)

En zo heb je altijd de eerste centen binnen. Pas met het Kalos verhaal kreeg ik de echte centen binnen, waarom!? Het hele commerciele verhaal wat eromheen hing. Een recente auto, een kampioenschap wat op TV kwam, een verhaal, etc. Daarnaast was de Kalos een standaard auto en kreeg ik alle onderdelen OF gratis OF met 50% korting. Ja, zeik die Kalos maar af... natuurlijk is een Ascona, 325i of Volvo goedkoper, leuker, gekker en stoerder, maar daar krijg je gewoon geen echte centen voor. Maar kijk eens wat een dergelijke merkencup je kan brengen als je een beetje kunt sturen.

Zo heb ik het altijd goed kunnen doen. Maar toen wilde ik eind 2008 verder. En weten allemaal wat er toen gebeurde met de economie. Daarnaast was ik inmiddels (wonderwel;)) afgestudeerd en had een goede baan en dan is de tijd dat je in je sport kan steken niet meer onbeperkt, laat staan dat je tijdens kantooruren ermee bezig kan zijn!Zodoende is het stil rondom mij geworden. Je moet nu eenmaal keuzes maken.

Wees bij zo'n dilemma vooral geen zeikerd. Maar laat je ook niet naaien of voorliegen door potentiële blabla figuren! Wat dat betreft had ik ook al 3 seizoenen een WRC kunnen rijden. Ook de mensen MET geld kunnen namelijk dat soort praatjes hebben. Door de jaren heen heb ik dat leren herkennen. Maar het devies is; altijd blijven doorgaan en netjes blijven, want er zal maar net een tussen zitten die het wel meent!

En als je overtuigd bent van jezelf, denk dan 'mijn tijd komt nog wel'.

En zo viel voor mij begin dit jaar ook ineens alles en eigenlijk totaal onverwacht alles op zijn plek. Ineens ging het vuurtje weer branden, ik had een kans! Ik nam een week vrij van mn werk en ging er helemaal voor. Toen die kans niet doorging zat ik er even volledig doorheen, voelde me zwaar beledigd. Alles draaide toch om geld!? Nu had ik in recordtijd een heel dik budget bij elkaar, een budget wat men niet verwachtte, waar men stil van werd... van een rijder die voor het kampioenschap kan gaan. Wat wilde men nog meer? Waarom hebben ze mij dan uberhaupt laten komen opdraven?? Dit gevoel duurde een halve dag...




Een week later....

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=vPrwOkZmUCI



BLIJVEN DOORGAAN EN CREATIEF ZIJN!!
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Armand » do sep 23, 2010 12:10

En zo is het...
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor twentserakker » do sep 23, 2010 17:05

pfff machtig mooi om dit zo eens te weten
heb al je fimpjes van de tank s rally even gekeken
een echte jongensdroom
je heb talent
twentserakker
 
Berichten: 27
Geregistreerd: zo sep 19, 2010 19:37
Woonplaats: den ham

Berichtdoor Sponsor » do sep 23, 2010 17:37

Hey David,nu je toch niet zoveel tijd over hebt: ik zoek nog een PR man.Welkom!

Effe een andere kwinkslag: David had het budget ook kunnen gebruiken om een heel jaar te rijden(kleiner auto)...maar jaagde zijn droom na...en tot niemands terleurstelling :wink:
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor
 
Berichten: 624
Geregistreerd: wo jan 25, 2006 19:41
Woonplaats: twente

Berichtdoor Jan » do sep 23, 2010 20:04

David,

Prachtig zoals je het hier uiteenzet!
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor timrietveld » do sep 23, 2010 20:54

Rallysponsoring hoeft niet lastig te zijn, het gaat erom dat je een goed verhaal hebt en het goed kan verkopen. Zorg dat je er zelf 120% achter staat en dat wat je zegt ook werkelijk waar kan maken. Daar gaan de meeste de mist in.

Over de groenteboer... tja door een sticker op je auto en een foto op de bekendste rallysite van Nederland ;-) verkoopt hij echt niet meer groente. Maar het gaat om de actie eromheen. zorg voor een marketing stunt. ben je niet zo creatief huur dan iemand in ( of laat een marketingbureau je dat weer sponsoren)

Blijf na hoeveel teleurstellingen je ook oploopt ( en die krijg je, geloof mij ) altijd gemotiveerd en het komt vanzelf op je pad. maar hou vooral ogen en oren open.

Voor je het weet (het voorbeeld van David is super) zit je in een dik gesponsorde rallybak. Maar ga daar nooit vanuit. wees realistisch wat je kan en wilt bereiken.

Net als David had ik binnen 2 weken mijn budget bij elkaar, en dat was als beginner (het werd mijn eerste seizoen) niet slecht. alles werd dat jaar door sponsorgeld betaald.

Dit jaar even rustig aan, en heb ik mijn zinnen gezet op mijn bedrijf, maar aankomend jaar zijn we er weer bij en... niet met onze huidige auto ;-)

Veel succes met het zoeken van sponsors en ben benieuwd hoe je het aanpakt en hoever je komt.

Groet

Tim
timrietveld
 
Berichten: 4
Geregistreerd: do sep 02, 2010 17:07
Woonplaats: Amersfoort

Vorige

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron