beginners keuzes...

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

beginners keuzes...

Berichtdoor Royall » zo jun 03, 2012 16:09

hallo,

ik ben Roy ben 26jaar en ben al tijden van rally rijden, nu wil graag met mijn broertje beginnen en daarvoor kijk ik nu al tijdje rond op dit forum...

maar nu zit ik met enkele vragen zoals:

welke auto ? wil gewoon graag hier in nederlands wat rally's rijden voor ons plezier, heb best veel ervaring met achterwielaangedreven auto's maar zoals ik begrijp is dat iets moeilijker dan voorwiel aangedreven bij de rally...
maar aangezien we dit willen doen voor ons plezier lijkt een ford sierra of bmw 3 serie wel leuk omdat het achterwielaangedreven is...

waar cursus en licentie ? waar krijg je beste waar voor je geld, want vind soomige cursussen erg duur, lijkt mij dat je het het beste leert door te doen...

zelf auto bouwen of kant en klaar kopen ? ik ben zelf automonteur en mijn broertje autoschadehersteller dus we kunnen wel aardig wat zelf...

al het advies wat jullie hebben is van harte welkom...

Gr Roy
Royall
 
Berichten: 2
Geregistreerd: zo jun 03, 2012 13:48
Woonplaats: Voerendaal

Berichtdoor official No. 27768 » zo jun 03, 2012 17:16

Dag Roy,

begin eerst met een goed team en vooral een goed financieel plan. Zelfs zonder schade te rijden moet je rekenen op duizenden euro's per jaar en als je vanuit het niets start (geen kleding, licenties, helm enz.) nog veel meer.

Om een echte rally te mogen starten moet je eerst wat sprints hebben uitgereden en als dan je budget op is, kan je nog niks. Als je een hele goede sponsor (of gevulde bankrekening) hebt is dat allemaal niet zo'n probleem maar dat geldt niet voor zoveel mensen.

Een BMW of oude achterwieler kan je prima huren, wat scheelt in de opstartkosten.

Succes!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934