beginners keuzes...

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jacco Hartog » ma jun 11, 2012 8:12

MartijnB schreef:
Jacco Hartog schreef:Een Kalos verkopen voor 6000,- ..... :shock:

Leuke auto waarmee je achteraan mee kan gaan rijden....
en startnummer is al niet veel beter die je daarmee krijgt.
Kijk maar naar de ELE Rally.


dan schrijven ze toch in als Kalos KITKAR Jacco.....


In de hoop dat ze dan een lager startnummer krijgen :lol:


schijnt ook te helpen met een Astra groep N als je er Kitkar achter zet bij de inschrijving


Denk niet dat het zou helpen Martijn.... :wink:

Maar een Kalos Kitcar... :P
Je moet er maar op komen. 8)

Zou voor mij ook niet meer uitmaken met wat voor astra ik inschrijf.
Toentertijd was het om de astra`s bij elkaar te houden op de startlijst.
Want ik had toen geen 100x kitcar op de auto staan.

Nu staat het alleen nog maar leuk, en maakt het niet uit wat ik er achter zet.
Eigen Bedrijf: StreetXclusivE.com
Opbouw RallyAuto: Hartog Rallysport
Avatar gebruiker
Jacco Hartog
 
Berichten: 293
Geregistreerd: do nov 08, 2007 13:22
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor mantaboy » ma jun 11, 2012 14:09

Jaccoooo schreef:is zon E36 eigenlijk niet wat te zwaar? is al gauw een paar honderd kilo zwaarder dan een E30, (maar de E30"s zijn ondertussen wel zon beetje op)


Valt wel mee, scheelt 120kg maar een E36 325i heeft standaard 22pk meer, koppel zullen we maar over zwijgen en met een paar kleine optimale aanpassingen is dat al snel richting de 220pk te krijgen. Daarbij vind je net als met de M20 motoren weinig motoren die zo betrouwbaar zijn zelfs met alleen rally/circuit gebruik en dus continu trappen.

Enige nadeel en waar wel een oplossing voor is: scheurende kop. Oplossing is simpel, koeling goed voor elkaar hebben en oliekoeler er op bouten. Is vrij simpel te doen door de montage van een M3 oliefilterhuis.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor sebas » ma jun 11, 2012 16:48

Eigenlijk is er maar 1 ding dat telt en dat is FUN,en als je dat hebt maakt het denk ik niet uit waar je start,zolang het voor jezelf betaalbaar is en je hebt er 100% plezier in dan is het toch goed lijkt me....blijft een hobby die je zo gek kunt maken als je zelf wil....
Met mijn clio ga ik ook niet in de top rijden maar weet wel dat ik ongelooflijk veel plezier ga hebben met de kleine fransoos
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor michel uit berg » ma jun 11, 2012 17:14

volgens mij is de topic starter al lang vertrokken en heeft er geen zin meer in :D die plaatst in elk geval niets meer zo te zien.

heb mss nog wel een corsaatje voor hem :lol:
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Berichtdoor MartijnB » ma jun 11, 2012 23:29

michel uit berg schreef:volgens mij is de topic starter al lang vertrokken en heeft er geen zin meer in :D die plaatst in elk geval niets meer zo te zien.

heb mss nog wel een corsaatje voor hem :lol:


Die las bedragen met 4 0en en meer. En is met de noorderzon vertrokken.
Of is even langs de Bart Smit gegaan voor een 1 op 18 Burago :lol:
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor Armand » wo jun 13, 2012 8:06

Als je het gemiddelde antwoord hier doorleest was ik ook afgehaakt. Niet echt een warm bad waar je in terecht komt, maar dat zijn we gewend in de rallysport... Ik heb geloof ik één uitnodiging gelezen om eens langs te komen, het gross was het opwerpen van bergen op het pad. En dan vinden jullie het raar dat het een kleine sport blijft...
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor staphorstrallying » wo jun 13, 2012 8:46

Wij rijden al voor het vierde jaar met onze standaard opel. Dit is zeer goed betaalbaar voor de beginner. Rallyrijden kost geld. Maar ik ben op mijn 19e begonnen met rijden. En ik werk ook maar gewoon als monteur. En wij rijden ook zonder grote sponsors. Dus als je wil... het kan zeker! En bepaalde wedstrijden kan je gewoon met de top van het veld meedoen.. :)
staphorstrallying
 
Berichten: 219
Geregistreerd: di jul 26, 2005 16:31
Woonplaats: Staphorst

Berichtdoor GérardWRM » wo jun 13, 2012 9:04

Respect voor Renaldo !!
Avatar gebruiker
GérardWRM
 
Berichten: 608
Geregistreerd: ma nov 20, 2006 18:57
Woonplaats: Zoelen

Berichtdoor MartijnB » wo jun 13, 2012 9:21

Armand schreef:Als je het gemiddelde antwoord hier doorleest was ik ook afgehaakt. Niet echt een warm bad waar je in terecht komt, maar dat zijn we gewend in de rallysport... Ik heb geloof ik één uitnodiging gelezen om eens langs te komen, het gross was het opwerpen van bergen op het pad. En dan vinden jullie het raar dat het een kleine sport blijft...


Armand met alle respect.

Maar zou het ook niet enigsinds te maken hebben met de toon van aard van de topic starter.......?

En ondaks dat zal het altijd een kleine sport blijven.
Niet eens alleen om het budget.
er zijn tal van andere zaken zat waardoor het altijd een kleine sport zal blijven.

Noem alleen al het feit tijd.
Iemand die een gezin heeft en waarvan de vrouw of vriendin zoiets heeft van blijf jij maar lekker thusi achter de buis ipv in zon rallyauto stappen
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor rallysport friesland » wo jun 13, 2012 11:39

Dat er maar 1 aanbieding is om de Topic starter te helpen kan kloppen. Ik had hem best willen helpen om op te starten maar ik denk dat de afstand daar te groot voor is.
Ik heb zelf 2 maal eerder een poging gedaan om op te starten met een eigen auto en het team er om heen. Maar steeds werdt het niets om dat het moeilijk is om het budget bij elkaar te krijgen. Maar ondanks dat ik toen het niet voor elkaar kon krijgen om te starten ben ik mij wel blijven verdiepen in de sport en heb toch weer een poging gedaan om te kunnen op starten. Ik denk dat het verstandiger zo zijn geweest om rond te kijken en eens op en service een beetje te kijken wat er al bij komt kijken om zelf een rallyauto te onderhouden. Kijk alleen maar eens hoeveel tijd je aan kwijt bent. Ik weet niet of je prive het ook een leuke sport vindt als je avond aan avond met de auto bezich bent. Het zou niet het eerste huwelijk zijn wat hier op strand.

En Renaldo ja je bent echt goed bezig.

Sander
rallysport friesland
 
Berichten: 30
Geregistreerd: zo okt 04, 2009 19:05
Woonplaats: Balk ( FRL)

Berichtdoor mantaboy » do jun 14, 2012 8:22

rallysport friesland schreef: Het zou niet het eerste huwelijk zijn wat hier op strand.
Sander


Of relatie. :?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Sponsor » do jun 14, 2012 13:06

RallyRelatie:

...komen we voor de KNAF (divsie 5) de nieuwe Astra laten keuren...."Wauw!?" zegt de KNAFmeneer "daar heb je heel wat uren inzitten"
"Klopt"zeg ik "Als je wil weten hoeveel uren moet je dat mijn vrouw maar eens vragen"
"uhm" zegt de KNAFmeneer " is ze nog steeds je vrouw dan?"... :lol:
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor
 
Berichten: 624
Geregistreerd: wo jan 25, 2006 19:41
Woonplaats: twente

Berichtdoor rallyfanam » vr jun 15, 2012 16:35

Misschien maar een nieuw topic (rallymoppen) :wink:
En lijfspreuken.
rallyfanam
 
Berichten: 191
Geregistreerd: zo sep 27, 2009 9:06
Woonplaats: amersfoort

Berichtdoor BarrierMan » vr jun 15, 2012 16:53

Armand schreef:Als je het gemiddelde antwoord hier doorleest was ik ook afgehaakt. Niet echt een warm bad waar je in terecht komt, maar dat zijn we gewend in de rallysport... Ik heb geloof ik één uitnodiging gelezen om eens langs te komen, het gross was het opwerpen van bergen op het pad. En dan vinden jullie het raar dat het een kleine sport blijft...


Beste Armand,

Helaas zijn er op dit forum een heel stel mensen die doen alsof ze meervoudig Nederlands kampioen Rally zijn. Echter het merendeel heeft zelfs geen ervaring in het bouwen en/of rijden van rally's Ze roepen hoog van de toren, maar in werkelijkheid jagen ze alle "echte rallyrijders" en veel "potentiële kandidaten" weg van dit forum. Onder het motto "de beste stuurlui staan aan wal" is alleen hun mening wet. Er word geklaagd dat de rallysport niet uit de schaduw komt waarin het zich verkeerd. Maar ook zij zijn mede verantwoordelijk voor het resultaat.

Helaas lijkt dit forum een goede afspiegeling van onze samenleving waarin de individu steeds meer macht krijgt om de meerderheid een grote weerstand te bieden.(*)

Echter is de topic-starter Roy nog steeds welkom voor een persoonlijk gesprek. Graag wil ik hem introduceren in de fantastische wereld van de rallysport! En als hij de kans krijgt om te beginnen, roep ik meteen "DOEN!"



(*) Ik dacht dat we in een democratie leefde waarin de meerderheid van de stemmen bepaalt...... Helaas is onze samenleving verandert waarin alles binnen de wetgeving mag totdat een enkel individu vindt van niet. Deze kan dan heel Nederland tegen houden als hij ook maar denkt dat er legitieme reden zou kunnen bestaan......
BarrierMan
 
Berichten: 106
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 15:05

Berichtdoor steven16V » vr jun 15, 2012 19:01

BarrierMan schreef:
Armand schreef:Als je het gemiddelde antwoord hier doorleest was ik ook afgehaakt. Niet echt een warm bad waar je in terecht komt, maar dat zijn we gewend in de rallysport... Ik heb geloof ik één uitnodiging gelezen om eens langs te komen, het gross was het opwerpen van bergen op het pad. En dan vinden jullie het raar dat het een kleine sport blijft...


Beste Armand,

Helaas zijn er op dit forum een heel stel mensen die doen alsof ze meervoudig Nederlands kampioen Rally zijn. Echter het merendeel heeft zelfs geen ervaring in het bouwen en/of rijden van rally's Ze roepen hoog van de toren, maar in werkelijkheid jagen ze alle "echte rallyrijders" en veel "potentiële kandidaten" weg van dit forum. Onder het motto "de beste stuurlui staan aan wal" is alleen hun mening wet. Er word geklaagd dat de rallysport niet uit de schaduw komt waarin het zich verkeerd. Maar ook zij zijn mede verantwoordelijk voor het resultaat.

Helaas lijkt dit forum een goede afspiegeling van onze samenleving waarin de individu steeds meer macht krijgt om de meerderheid een grote weerstand te bieden.(*)

Echter is de topic-starter Roy nog steeds welkom voor een persoonlijk gesprek. Graag wil ik hem introduceren in de fantastische wereld van de rallysport! En als hij de kans krijgt om te beginnen, roep ik meteen "DOEN!"



(*) Ik dacht dat we in een democratie leefde waarin de meerderheid van de stemmen bepaalt...... Helaas is onze samenleving verandert waarin alles binnen de wetgeving mag totdat een enkel individu vindt van niet. Deze kan dan heel Nederland tegen houden als hij ook maar denkt dat er legitieme reden zou kunnen bestaan......


+1
steven16V
 
Berichten: 213
Geregistreerd: vr maart 09, 2007 17:52
Woonplaats: zevenaar

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron