ERC 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Franed rally » ma nov 10, 2008 15:21

Holkers schreef:Voordat alle rally's opgenoemd worden ;) is het misschien handig om te weten dat het rally's zijn die op zaterdag eindigen (dus geen zondagwedstrijd).

Is dit nieuw voor 2009 ? Condroz finisht toch op zondag.

Ik vond het ERC in zeer goede idee, jammer dat de belgen deden niet mee. Zelf in Frankrijk werd over geschreven (rallyes magazine)
Afbeelding
Franed rally

Berichtdoor Holkers » ma nov 10, 2008 15:27

Franed rally schreef:
Holkers schreef:Voordat alle rally's opgenoemd worden ;) is het misschien handig om te weten dat het rally's zijn die op zaterdag eindigen (dus geen zondagwedstrijd).

Is dit nieuw voor 2009 ? Condroz finisht toch op zondag.

Ik vond het ERC in zeer goede idee, jammer dat de belgen deden niet mee. Zelf in Frankrijk werd over geschreven (rallyes magazine)

Nee, was voor 2008 ook al een 'stelregel' maar daardoor vallen er automatisch wat rally's af ;) Dat van die Belgen is jammergenoeg een feit. Zijn er zeker een aantal bij die mee kunnen / vooraan kunnen rijden.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor actionmedia4all.com » ma nov 10, 2008 15:37

Ik verheug me in ieder geval weer op de ERC in 2009. Dit jaar hebben we de ERC op de voet gevolgd en ik hoop dat de Belgen, en Duitsers, nu de kat uit de boom hebben gekeken en zich zullen inschrijven. Meer nederlanders kunnen natuurlijk ook nooit schaden :wink:

Ik ben zeer te spreken over de eenvoudige opzet die de ERC heeft. Dat is ook het sterke punt van de ERC. Het is een concept dat iedereen kan snappen. Dat maakt het voor de fans ook leuker.
Afbeelding
actionmedia4all.com

Berichtdoor official No. 27768 » ma nov 10, 2008 15:42

Voor een debuut kampioenschap vond ik het ook best leuk. Hopelijk zien er in 2009 meer mensen wat in en wordt het een groter kampioenschap met diverse klasse's.
Ik hoop toch minimaal 2 NL rally's maar liever 3.....
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

:o

Berichtdoor Starkoo » ma nov 10, 2008 15:47

official No. 27768 schreef:Voor een debuut kampioenschap vond ik het ook best leuk. Hopelijk zien er in 2009 meer mensen wat in en wordt het een groter kampioenschap met diverse klasse's.
Tank s, Hellendoorn en Hengelo :P
Starkoo

Berichtdoor PatrickTwente » ma nov 10, 2008 15:56

Nouw ik hoop voor het volgende seizoen
dat de duitsers en belgen ook komen Vooral Tjoen /Snijers zijn goede kanshebbers(in mijn ogen dan)
Ook die fam gassner uit duitsland lijkt me een goede deelnemer

Ik hoop volgend seizoen nog deelnemers
PatrickTwente

Re: :o

Berichtdoor mantaboy » ma nov 10, 2008 15:59

Starkoo schreef:
official No. 27768 schreef:Voor een debuut kampioenschap vond ik het ook best leuk. Hopelijk zien er in 2009 meer mensen wat in en wordt het een groter kampioenschap met diverse klasse's.
Tank s, Hellendoorn en Hengelo :P

Waarom die 3 rally's?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor mantaboy » ma nov 10, 2008 16:01

Hein schreef:
mantaboy schreef:Weet jij nu al dat de EGR op zondag rijd? Dat is nieuws!!!

Ik vind eigenlijk wel dat ze mbt de nederlandse wedstrijden een beetje mogen afwisselen. Zelfde geld voor de wedstrijden in Belgie hoewel Ieper automatisch afvalt. Blijf het jammer vinden dat daar geen WRC's meer rijden.

Dat de EGR niet op zondag rijd is nieuws. :wink:

Jij maakt een aanname nav de eerdere edities. :wink:

ELE of EGR en Hellendoorn lijkt me erg leuk op de ERC kalender. Misschien Hulst ook als de plannen daar doorgang kunnen vinden. Ach, zolang er deelnemers komen die stevig partij kunnen geven aan de top, kan het alleen maar mooier worden.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Hein » ma nov 10, 2008 16:46

mantaboy schreef:
Hein schreef:
mantaboy schreef:Weet jij nu al dat de EGR op zondag rijd? Dat is nieuws!!!

Ik vind eigenlijk wel dat ze mbt de nederlandse wedstrijden een beetje mogen afwisselen. Zelfde geld voor de wedstrijden in Belgie hoewel Ieper automatisch afvalt. Blijf het jammer vinden dat daar geen WRC's meer rijden.

Dat de EGR niet op zondag rijd is nieuws. :wink:

Jij maakt een aanname nav de eerdere edities. :wink:

Nee, ik concludeer uit jouw opmerking dat er overwogen wordt om niet op zondag te rijden. En dat is nieuws, aangezien de EGR/BHV/West Brabant/Nacht van Achtmaal vaak, heel vaak op zondag heeft gereden (of tot diep in de nacht van zaterdag op zondag)

mantaboy schreef:ELE of EGR en Hellendoorn lijkt me erg leuk op de ERC kalender. Misschien Hulst ook als de plannen daar doorgang kunnen vinden. Ach, zolang er deelnemers komen die stevig partij kunnen geven aan de top, kan het alleen maar mooier worden.

Dit jaar wilde ERC alleen wedstrijden die op zaterdag eindigden, alleen voor de Condroz is een uitzondering gemaakt. Ik denk dat de Tank S en Hellendoorn perfecte vertegenwoordigers van Nederland waren in de kalender. ELE en EGR zie ik zo 1-2-3 niet op de kalender verschijnen. Hulst trouwens ook niet.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Sjeik1981 » ma nov 10, 2008 16:56

Hopelijk een uitbreiding van het aantal wedstrijden ik moet eerlijk zijn dat ik persoonlijk 6 wedstrijden toch wel mager vind.

Zou iets van 8 a 9 wedstrijden toch wat interesanter vinden. Zeker als je keertje 1 tje mist (als deelnemer). Met 6 ben je toch al behoorlijk kansloos

Wat was trouwens de reden om zondaagse wedstrijden niet toe te laten. Zeker een ELE, is toch een mooie aanvulling misschien iets anders Hengelo???? Al zit je wel met de Condroz in de knoei
Sjeik1981

Berichtdoor nkroeze » ma nov 10, 2008 16:59

Sjeik1981 schreef:Hopelijk een uitbreiding van het aantal wedstrijden ik moet eerlijk zijn dat ik persoonlijk 6 wedstrijden toch wel mager vind.

Zou iets van 8 a 9 wedstrijden toch wat interesanter vinden. Zeker als je keertje 1 tje mist (als deelnemer). Met 6 ben je toch al behoorlijk kansloos

Wat was trouwens de reden om zondaagse wedstrijden niet toe te laten. Zeker een ELE, is toch een mooie aanvulling misschien iets anders Hengelo???? Al zit je wel met de Condroz in de knoei

Om het aantrekkelijk te maken om in het buitenland te rijden (voor buitenlanders om hier te komen). Aangezien 70% van de rijders een eigen bedrijf heeft, is een wedstrijd die op zondagavond finisht minder interessant, omdat je dan pas s'maandags de lange terugreis kan maken....
nkroeze

Berichtdoor official No. 27768 » ma nov 10, 2008 17:00

Sjeik1981 schreef:Wat was trouwens de reden om zondaagse wedstrijden niet toe te laten.

Ik vermoed tijdgebrek bij deelnemers (zoals vaker bij 2/3 daagse evenementen. Het zijn vaak bedrijfseigenaren of anders verkregen volle agenda's dus ik denk daarom....
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor Hunter » ma nov 10, 2008 17:28

Sjeik1981 schreef:Hopelijk een uitbreiding van het aantal wedstrijden ik moet eerlijk zijn dat ik persoonlijk 6 wedstrijden toch wel mager vind.

Dat is een ding wat zeker is!
Hunter

Berichtdoor Ieperman » ma nov 10, 2008 18:24

Wanneer wordt de nieuwe kalender van de Euro Rally Challenge bekend gemaakt?
Ieperman

Berichtdoor spookie » ma nov 10, 2008 18:27

official No. 27768 schreef:
Sjeik1981 schreef:Wat was trouwens de reden om zondaagse wedstrijden niet toe te laten.

Ik vermoed tijdgebrek bij deelnemers (zoals vaker bij 2/3 daagse evenementen. Het zijn vaak bedrijfseigenaren of anders verkregen volle agenda's dus ik denk daarom....

Ik meende dat ze toen der tijd het idee hadden om dan op de zaterdag avond een feestje te bouwen en dan zondags op te ruimen en naar huis te gaan.
Zo konden de monteurs ook een feestje bouwen zonder overal rekening mee te moeten houden.

Dacht ik mij te herrineren :roll:
Canon 400D>Canon EF 28-80 USM 1:3.5-5.6>canon EFs 18-55 1:3.5-5.6>Tamron LD Di 2 AF 55-200 1:4-5.6 MAKRO>Sigma 70-300 1:4-5.6 APO macro super>Canon speedlite 430EX
spookie

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden