merijnaldewereld wrote:
Ik kan zelf overigens uit ervaring van goede bekenden zeggen dat met standaard remmen en betere blokken zelfs nog een complete set schijven na 2 uur rijden achter elkaar op Zandvoort VOLLEDIG kapot zijn (gescheurd e.d.) Ook binnen de rallysport valt zware belasting te verwachten, dus ondanks dat u oppert dat aanpassingen hieraan niet noodzakelijk zullen zijn om mee te MOGEN doen, ik zou niet graag ervoor kiezen om mee te doen met een auto waar ik mezelf niet geheel veilig in voel. Ik vind daarom dus ook dat je beter kunt kijken naar kosten die nodig zijn om het ook leuk en veilig te maken, en niet te kijken naar hoe maak ik het startbedrag zo laag mogelijk zonder daarbij volledig stil te staan bij de (voor mij in ieder geval) belangrijke feiten.
Merijn, 2 uur circuit is natuurlijk veel zwaarder dan rally, omdat je daar proeven van maximaal 15 minuten hebt, waarna de remmen weer behoorlijk af kunnen koelen.
Verder ben ik het zeker met je eens dat bij een cup zoals dit reglement eruit ziet, er heel veel ruimte is in de preparatie van de auto, waardoor je weliswaar voor 5000 een auto kunt hebben (met een kooi die de meesten van ons niet echt een veilig gevoel zal geven), maar voor een snelle auto ben je veel duurder uit, want het is o.a. toegestaan een superlichte , doorgelaste, body met volledige CrMo kooi te gebruiken ipv. een standaard slappe body met schroefkooi.
Als je in deze cup vooraan wilt rijden kom je waarschijnlijk toch weer op een auto van 15 of 20k euro uit.