He Steven,
Ook jij leest niet goed hoor. Misschien moet ik het verder uitleggen. Let wel; dit is mostert na de maaltijd omdat alles gaat veranderen.
Heel kort door de bocht: de overheid formuleert een aantal doelstellingen waaraan men geld wil besteden.
De KNAF, met name het federatiebureau met ondersteuning van het sectiebestuur en DB, kijkt hoe deze doelstellingen kunnen worden omgezet in haalbare financiele steun. Op basis van een plan dat aan tal van stricte, niet altijd even consistente eisen moet voldoen heb je kans dat (een deel van) het gevraagde wordt toegewezen. Ook zijn er overigens zo al private initiatieven beloond door de overheid.(dus wat let je, maar klaag niet als een ander slimmer is).
Kortom; de KNAF krijgt geen grote pot met geld dat naar eigen inzicht is te verdelen. Er zijn moeilijke regels waar iemand een studie van maakt en vervolgens probeert daar een subsidiepotje van te maken hetgeen voor een beperkt tevoren bepaald doel kan worden aangewend.
Daarbij vind ik bijvoorbeeld de prestatie van Bijvelds in de RAC met recht een prestatie ter promotie van de Nederlandse rallysport op wereldniveau. Als rallysport als topsport wordt aangemerkt (en dat is zo dankzij EK Hellendoorn) zou daar bijvoorbeeld een overheidspotje voor kunnen zijn om tegemoet te komen in reis- en verblijfkosten(ik geef slechts een voorbeeld, doch noem geen mij individueel bekende feiten) om deelname op WK niveau te promoten.
Voor de goede orde; "lieve overheid, ik wil graag een miljoen euro om over al die arme rallyrijders in Nederland te verdelen, heeft weinig kans tot slagen denk ik."