Hellendoornrally 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor solberg the best » zo sep 20, 2009 20:11

antoine schreef:
Campos schreef:
ExTaxi schreef:zeg, alleen maar gemekker over RR weer, maar wat zei Jasper nou? Gat in de weg gegraven?

Vreemd, heeft dan geen enkele official of voorrij/veiligheidsauto dat opgemerkt?

Had niemand die kuil/gat in zijn/haar notes staan dan?

met verkenen was het nog geen egte kuil.
en mt de 1e doorkomst was de kuil nog niet erg diep.
'Keep your eyes on the road and your foot to the floor.'
solberg the best

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » zo sep 20, 2009 20:13

cvgn schreef:
heeft iemand nog beelden van kp 6 (aan de hallerhoek) waarbij jochem hanegraaf rechtdoor schoot en bijna achterin mijn geparkeerde auto gleed?? alvast bedankt.

Stond je auto wel in de berm. Als je auto gelijk achter het lint staat en niet in de berm, is het je eigen fout als er een auto bovenop je auto knalt als hij zijn rempunt mist.
Zet altijd je auto zover mogelijk in de berm en niet gelijk achter een gespannen lintje.

groeten uit Roosendaal

Ik dank jullie hartelijk maar ik hield hem echt niet meer
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor official No. 27768 » zo sep 20, 2009 20:38

ExTaxi schreef:zeg, alleen maar gemekker over RR weer, maar wat zei Jasper nou? Gat in de weg gegraven?

Gaten kunnen snel ontstaan door uitrijden, zeker op mul zand met al wat hobbels maar ook "gravend publiek" is niet iets nieuws. Wat het nou precies is geweest, even afwachten maar... :roll:
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Re: beelden van kp 6

Berichtdoor Franky » zo sep 20, 2009 20:45

jarnonoev schreef:heeft iemand nog beelden van kp 6 (aan de hallerhoek) waarbij jochem hanegraaf rechtdoor schoot en bijna achterin mijn geparkeerde auto gleed?? alvast bedankt

Stom he.
Veel willen altijd tot op de proef rijden.
Dit zijn dan meestal de gevolgen ervan.

Oplossing. Afzettingen verder terug al plaatsen en de weg vrijhouden voor wat echt noodzakelijk is.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor cvgn » zo sep 20, 2009 20:48

Official nummer 27768 schreef:
Gaten kunnen snel ontstaan door uitrijden, zeker op mul zand met al wat hobbels maar ook "gravend publiek" is niet iets nieuws. Wat het nou precies is geweest, even afwachten maar...

Op Kp 11 / 14 was de oorzaak van de kuil: uitrijden, kan men dus als official ook niks aan veranderen. Op het punt van de vliegende equipe Van Gennip mocht geen publiek komen dus van gravend publiek was zeker geen sprake.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor dalenbart » zo sep 20, 2009 20:48

Franky schreef:
jarnonoev schreef:heeft iemand nog beelden van kp 6 (aan de hallerhoek) waarbij jochem hanegraaf rechtdoor schoot en bijna achterin mijn geparkeerde auto gleed?? alvast bedankt

Stom he.

Oplossing. Afzettingen verder terug al plaatsen en de weg vrijhouden voor wat echt noodzakelijk is.

Zo kunnen ze ook overdrijven bij Ypelo.
Bijna een kwartier moeten lopen vanaf een kruispunt wat afgezet is tot aan de proef is ook wel overdreven ver volgens mij.
dat je even moet lopen ok.. maar een kwartier vind ik toch echt te ver gaan
dalenbart

Berichtdoor markdevries » zo sep 20, 2009 20:52

official No. 27768 schreef:

Gaten kunnen snel ontstaan door uitrijden, zeker op mul zand met al wat hobbels maar ook "gravend publiek" is niet iets nieuws. Wat het nou precies is geweest, even afwachten maar... :roll:

Naar mijn mening is dat gat gewoon ontstaan daar, nadat er de eerste keer Kp 11 dus 82 auto's overheen gekomen waren. Het was wel een gat geworden wat men als een jump kon zien, want hoorde van twee posten voor ons dat ze er gewoon met 4 wielen loskwamen. Deze melding is ook richting de start gezonden en men is toen begonnen om de deelnemers bij de start alvast te gaan waarschuwen voor dat gat. Jasper was zeer zeker niet het enigste slachtoffer van het bewuste gat, want Martin van Iersel reed er ook zijn intercooler op lek, waardoor zijn evo x koelwater begon te lekken.
dwars gaan met een evo is zeer normaal :P , maar dwars gaan met een manta is leuker :lol:
markdevries

Berichtdoor addicted to AUDI » zo sep 20, 2009 20:54

Heb een super rally gehad.

Ik heb alleen een vraagje over de uitvallers met vermelding TC en dan bv 13 A of 13B.

Ik las eerder op het forum iets over tanken.

Kan iemand mij meer duidelijkheid geven over het verschil tussen A en B?
Zag dat Frank Gerritsen Mulkes nog wel een snelste tijd had op KP 14 (rallytiming), maar sindsdien niet meer in de klassementen wordt vermeld. Bij uitvallers staat vervolgens TC 13 A terwijl hij KP 14 nog gewonnen heeft. Is het een diskwalifactie?

Gert
addicted to AUDI

Berichtdoor mark beunk » zo sep 20, 2009 20:55

cvgn schreef:Official nummer 27768 schreef:
Gaten kunnen snel ontstaan door uitrijden, zeker op mul zand met al wat hobbels maar ook "gravend publiek" is niet iets nieuws. Wat het nou precies is geweest, even afwachten maar...

Op Kp 11 / 14 was de oorzaak van de kuil: uitrijden, kan men dus als official ook niks aan veranderen. Op het punt van de vliegende equipe Van Gennip mocht geen publiek komen dus van gravend publiek was zeker geen sprake.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel

Het gaat hier om het volgende gat,
Afbeelding
Ik stond eerst op de haakse bocht daarachter. Heb later die foto van van gennip gemaakt toen ik naar Hesse liep die daar bijna een koprol had gemaakt. Even later stond er wel een official met een gele vlag te waarschuwen voor het gat.
Toen Jasper door het gat was gekomen zei ik we al tegen elkaar dat er zeker iets kapot is gegaan. die auto klonk niet normaal meer.
mark beunk

Berichtdoor Jan-Willem » zo sep 20, 2009 21:02

markdevries schreef:Naar mijn mening is dat gat gewoon ontstaan daar, nadat er de eerste keer Kp 11 dus 82 auto's overheen gekomen waren. Het was wel een gat geworden wat men als een jump kon zien, want hoorde van twee posten voor ons dat ze er gewoon met 4 wielen loskwamen. Deze melding is ook richting de start gezonden en men is toen begonnen om de deelnemers bij de start alvast te gaan waarschuwen voor dat gat. Jasper was zeer zeker niet het enigste slachtoffer van het bewuste gat, want Martin van Iersel reed er ook zijn intercooler op lek, waardoor zijn evo x koelwater begon te lekken.

Zit er bij de EVO 10 dan koelwater in de intercooler?
Vergis jij je niet in een laadluchtkoeler of een radiator...
Of begrijp ik het nu compleet verkeerd..
Jan-Willem

Berichtdoor Wim » zo sep 20, 2009 21:24

R.S. schreef:De rally wordt op een openbare weg verreden, dus eigenlijk is het grote flauwe kul dat je dan entree gaat vragen, ik vindt, dit niet normaal, dit is mijn standpunt, en wat jullie daar van vinden moeten jullie zelf weten :wink:

In België vind je zeer zelden een proef die gratis is om te bekijken. :wink:
Wim

Berichtdoor briljant » zo sep 20, 2009 21:38

addicted to AUDI schreef:Heb een super rally gehad.

Ik heb alleen een vraagje over de uitvallers met vermelding TC en dan bv 13 A of 13B.

Ik las eerder op het forum iets over tanken.

Kan iemand mij meer duidelijkheid geven over het verschil tussen A en B?
Zag dat Frank Gerritsen Mulkes nog wel een snelste tijd had op KP 14 (rallytiming), maar sindsdien niet meer in de klassementen wordt vermeld. Bij uitvallers staat vervolgens TC 13 A terwijl hij KP 14 nog gewonnen heeft. Is het een diskwalificatie?

Gert
Ja het is een diskwalificatie.
Hij heeft te vaak laat ingeklokt bij een TC. (reden kunnen problemen bij bijv. de service zijn.
Daarna heeft hij nog wel gereden maar is er daarna bij een hergroepering tussenuit gehaald.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor leor888 » zo sep 20, 2009 21:40

dalenbart schreef:
Franky schreef:

Stom he.

Zo kunnen ze ook overdrijven bij Ypelo.
Bijna een kwartier moeten lopen vanaf een kruispunt wat afgezet is tot aan de proef is ook wel overdreven ver volgens mij.
dat je even moet lopen ok.. maar een kwartier vind ik toch echt te ver gaan

Dan ga je niet in zo'n geval neem ik aan.

Ik kan je vertellen dat een kwartier gaan soms lekker kort is hoor bij rallies in andere landen ;)
leor888

Berichtdoor r199 » zo sep 20, 2009 21:42

het Gat van kp 11/14 ziet er in mijn ogen uit als een wel bekende remknipper

door het remmen de sporen steeds iets dieper en bij het loskomen het bultje steeds hoger. in het begin spectaculair maar later kan zo'n knipgat echt gevaarlijk worden
r199

Berichtdoor leor888 » zo sep 20, 2009 21:46

Jan-Willem schreef:
markdevries schreef:Naar mijn mening is dat gat gewoon ontstaan daar, nadat er de eerste keer Kp 11 dus 82 auto's overheen gekomen waren. Het was wel een gat geworden wat men als een jump kon zien, want hoorde van twee posten voor ons dat ze er gewoon met 4 wielen loskwamen. Deze melding is ook richting de start gezonden en men is toen begonnen om de deelnemers bij de start alvast te gaan waarschuwen voor dat gat. Jasper was zeer zeker niet het enigste slachtoffer van het bewuste gat, want Martin van Iersel reed er ook zijn intercooler op lek, waardoor zijn evo x koelwater begon te lekken.

Zit er bij de EVO 10 dan koelwater in de intercooler?
Vergis jij je niet in een laadluchtkoeler of een radiator...
Of begrijp ik het nu compleet verkeerd..

[offtopic]
Ik dacht dat een intercooler ook gewoon een soort radiator was (dus met water) http://www.hoehetwerkt.nl/index.php/Intercooler maakt me ook niet wijzer.

Wat wordt er nu verwarmd / gekoeld met wat?
[/offtopic]
leor888

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden