Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
steven wrote:
En nog een aanvulling op het 'remmen' verhaal, gezien het soort auto denk ik niet dat industrieterreinen onderdeel uit gaan maken van het kampioenschap.
Zolang dat niet het geval is zou ik me niet al te druk maken om de remmen.

Misschien beter nog van de eerste 3 jaar, want daar zit natuurlijk een flink verloop in als je het eerste jaar bouwt en optimaliseerd, je het tweede jaar alles goed moet houden en wat kleine dingen blijft verbeteren en het derde jaar alleen hoeft te zorgen dat het ding blijft rijden.merijnaldewereld wrote:
Wat ik naast het het veiligheidsaspect ook nog op doelde was dat er nu wel een laag startbedrag genoemd kan worden door met de goedkoopste standaard schijven en blokken te gaan rijden, maar dat betekent niet dat dat ook direct de goedkoopste oplossing is voor een jaar rijden. Dus ik denk dat de organisatoren (Coyote1) beter een beeld kunnen scheppen van de totale verwachte running kosten voor een jaar, dan steeds maar te hameren op een erg lage instapprijs.
Groeten,
Merijn

Coyote1 wrote:
Ok heren, mijn naam is Nijhof.
Rij al een aantal jaartjes Rally. Ik ben op zoek naar mensen die zin hebben om volgend jaar aan de Bmw Cup deel te nemen. Of dit nu een 318 of 325 is maakt eigelijk niets uit. Het gaat er om dat we met achterwiel aangedreven auto's wat willen gaan doen.
Dus heren! Kom op en laten we wat leuks opzetten.
Hebben jullie vragen? Bel of mail maar FF
0654-281928 info@reconsales.nl
JD_Kruit wrote:Coyote1 wrote:
Ok heren, mijn naam is Nijhof.
Rij al een aantal jaartjes Rally. Ik ben op zoek naar mensen die zin hebben om volgend jaar aan de Bmw Cup deel te nemen. Of dit nu een 318 of 325 is maakt eigelijk niets uit. Het gaat er om dat we met achterwiel aangedreven auto's wat willen gaan doen.
Dus heren! Kom op en laten we wat leuks opzetten.
Hebben jullie vragen? Bel of mail maar FF
0654-281928 info@reconsales.nl
Het bezemer rally team is nog op zoek naar een 2e (betaalbare) auto en het zou best leuk zijn om ter variatie daar een achterwielaandrijver neer te zetten!
Mochten er meer mensen geïnteresseerd zijn, is het denk ik wel zaak zo snel mogelijk de cupreglementen dicht te timmeren, zodat iedereen kan gaan bouwen. Of wilde je het voor 2005 doen?
Oja, sprints of rally's of combi?
steven wrote:merijnaldewereld wrote:
Ik kan zelf overigens uit ervaring van goede bekenden zeggen dat met standaard remmen en betere blokken zelfs nog een complete set schijven na 2 uur rijden achter elkaar op Zandvoort VOLLEDIG kapot zijn (gescheurd e.d.) Ook binnen de rallysport valt zware belasting te verwachten, dus ondanks dat u oppert dat aanpassingen hieraan niet noodzakelijk zullen zijn om mee te MOGEN doen, ik zou niet graag ervoor kiezen om mee te doen met een auto waar ik mezelf niet geheel veilig in voel. Ik vind daarom dus ook dat je beter kunt kijken naar kosten die nodig zijn om het ook leuk en veilig te maken, en niet te kijken naar hoe maak ik het startbedrag zo laag mogelijk zonder daarbij volledig stil te staan bij de (voor mij in ieder geval) belangrijke feiten.
Merijn, 2 uur circuit is natuurlijk veel zwaarder dan rally, omdat je daar proeven van maximaal 15 minuten hebt, waarna de remmen weer behoorlijk af kunnen koelen.
Verder ben ik het zeker met je eens dat bij een cup zoals dit reglement eruit ziet, er heel veel ruimte is in de preparatie van de auto, waardoor je weliswaar voor 5000 een auto kunt hebben (met een kooi die de meesten van ons niet echt een veilig gevoel zal geven), maar voor een snelle auto ben je veel duurder uit, want het is o.a. toegestaan een superlichte , doorgelaste, body met volledige CrMo kooi te gebruiken ipv. een standaard slappe body met schroefkooi.
Als je in deze cup vooraan wilt rijden kom je waarschijnlijk toch weer op een auto van 15 of 20k euro uit.
Coyote1 wrote:
Ook schijnt hij nog gehomologeerd te zijn.
Er is voor een 318is gekozen zodat men nog in A7 kan meerijden.
Mijn visie is: hoe meer je vrij laat hoe meer geouwehoer je krijgt. Dan maar wat meer betalen om een faire cup te krijgen.Coyote1 wrote:
Dat klopt, maar iedereen is vrij in zijn eigen keuze en wat ze aan de auto willen veranderen moeten ze zelf beslissen.
Steven wrote:Coyote1 wrote:
Ik ben nog ff aan het zoeken & navragen geweest. De 318iS E30 heeft homologatienummer 5401, is ergens in 1990 gehomologeerd en per 31/12/1995 uitgehomologeerd; dit houdt in dat je t/m 31/12/2005 in grH kunt rijden.
Coyote1 wrote:Steven wrote:Coyote1 wrote:
Ik ben nog ff aan het zoeken & navragen geweest. De 318iS E30 heeft homologatienummer 5401, is ergens in 1990 gehomologeerd en per 31/12/1995 uitgehomologeerd; dit houdt in dat je t/m 31/12/2005 in grH kunt rijden.
Heeft hij er geen aantal jaren bijgekregen zoals bv de sierra en de celica's?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten