Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
official No. 27768 schreef:Leo schreef:Volgens mij gaat het over de Hellendoornrally.
En niet over wie er nu gelijk heeft, zet er gewoon politiemensen neer.
kunnen ze ook geen bonnen uitschrijven.
Regel jij 100 agenten per kp?Misschien moeten we ook maar risico rally's creëren zodat we standaard politie krijgen en ME achter de hand hebben.
Alle gekheid op een stokje; normaal heb je geen agenten nodig tenzij er wat erg recalcitrant zijn want dan zijn wij ook machteloos. Echter bij hoeveelheden publiek als in Hellendoorn is extra (bekwaam) personeel wel erg gewenst! Detail blijft dat rally één van de vele sporten / activiteiten is in Nl en ook nog eens ondergewaardeerd door velen. Dit leidt vaak tot onderschatting door gemeenten / politie en dit gaat net zolang goed totdat het echt een keer fout gaat. Laten we hopen van niet....
Pleegje schreef:Ik denk niet dat alle voorgaande reacties (pagina 106) in dit topic thuishoren. Als er zonodig gezeikt moet worden hierover..en ja..dat is het...doe dat in een nieuw topic.
Het feit staat vast dat KP 16 bijna niet van start was gegaan door een tekort aan officials.
Verder...rally's vind je leuk om te kijken of niet en dan maakt 25 meter ook echt niet uit. Ik ben juist erg blij dat deze afstand er is gezien de afgelopen 10 jaren. Het publiek heeft atijd gevaarlijk dicht langs de proeven gestaan echter door voortschrijdend inzicht is dit zeer goed verbeterd. In dit geval...hulde voor de KNAF.
Daarbij is de rally in Hellendoorn de best beveiligde rally van nederland in samenwerking met de overheidsinstellingen. Bij elke proef een rescueteam (ik laat het in het midden qua uitrusting); minimaal 1 agent en een ambulance en niet te vergeten de berger. Juist door alle disciplines er zeer direct bij te betrekken zijn alle lijntjes erg kort in het geval van.. Bij andere rally's is dit minder zichtbaar.
Conclusie: wees blij dat er nog mensen zijn die dit werk willen doen en blijf vooral bij jezelf om de sport te verbeteren op de vlakken wara je dat kunt. Dus ook door het werven van nieuwe officials en positieve kritiek te blijven leveren op de organisaties en KNAF. En als je een probleem ziet..probeer ook een oplossing mee tegeven.
Pleegje schreef:Ik denk niet dat alle voorgaande reacties (pagina 106) in dit topic thuishoren. Als er zonodig gezeikt moet worden hierover..en ja..dat is het...doe dat in een nieuw topic.
Het feit staat vast dat KP 16 bijna niet van start was gegaan door een tekort aan officials.
Verder...rally's vind je leuk om te kijken of niet en dan maakt 25 meter ook echt niet uit. Ik ben juist erg blij dat deze afstand er is gezien de afgelopen 10 jaren. Het publiek heeft atijd gevaarlijk dicht langs de proeven gestaan echter door voortschrijdend inzicht is dit zeer goed verbeterd. In dit geval...hulde voor de KNAF.
Daarbij is de rally in Hellendoorn de best beveiligde rally van nederland in samenwerking met de overheidsinstellingen. Bij elke proef een rescueteam (ik laat het in het midden qua uitrusting); minimaal 1 agent en een ambulance en niet te vergeten de berger. Juist door alle disciplines er zeer direct bij te betrekken zijn alle lijntjes erg kort in het geval van.. Bij andere rally's is dit minder zichtbaar.
Conclusie: wees blij dat er nog mensen zijn die dit werk willen doen en blijf vooral bij jezelf om de sport te verbeteren op de vlakken wara je dat kunt. Dus ook door het werven van nieuwe officials en positieve kritiek te blijven leveren op de organisaties en KNAF. En als je een probleem ziet..probeer ook een oplossing mee tegeven.
Leo schreef:Pleegje schreef:Ik denk niet dat alle voorgaande reacties (pagina 106) in dit topic thuishoren. Als er zonodig gezeikt moet worden hierover..en ja..dat is het...doe dat in een nieuw topic.
Pedro, ik heb er wel problemen mee dat ik minimaal 25 meter of verder er vanaf moet staan.
En al helemaal niet als het echt niet nodig is.
Ik wil Rally kunnen ZIEN, HOREN en RUIKEN.
en als het kan kunnen AANRAKEN.
uw official op stap schreef:Leo schreef:Pleegje schreef:Ik denk niet dat alle voorgaande reacties (pagina 106) in dit topic thuishoren. Als er zonodig gezeikt moet worden hierover..en ja..dat is het...doe dat in een nieuw topic.
Pedro, ik heb er wel problemen mee dat ik minimaal 25 meter of verder er vanaf moet staan.
Wordt dan rally official
Leo schreef:Pedro, ik heb er wel problemen mee dat ik minimaal 25 meter of verder er vanaf moet staan.
Dit bedoelde ik dus in mijn bericht. Concreter: Niet iedereen die rallyfan is, wil ook voor dat lintje staan! Snap je dat nu?
Trouwens, ik ben het nog helemaal eens met Leo. Punten waar het gevaarlijk is sta je 3/5 m van de weg en waar niks kan gebeuren of Ken Block moet met zijn auto over een schans springen sta je soms 35m ervan af. Dat begrijp ik dus niet. Op KP13/16, dat knikje voor die hairpin waar Mark spinde, stond je bijna IN de uitremzone, of in ieder geval het aangrenzende wegstuk, als er een auto zou remmen, zich verremd en vol naar rechts zou uitslaan/-wijken dan hadden er zon 20 gewonden gevallen, een paaltje met een prikkeldraad is kansloos tegen die paar duizend kilo en 4 wielen! Als je veilig en slim aflint, hoef je je veel minder druk te maken over te weinig officials. En wat de meest belangrijke tip is, is misschien wel, een stuk toevoerweg afzetten. Zeg maar, gewoon 150 tot 1000m voor een proef (afhankelijk van het punt) een afsluitingsbord neerzetten dat er geen autos mogen komen, dan gaat de veiligheid/bereikbaarheid ook omhoog. En die mensen die zich "marshal, official of iets anders in die trand" noemt en gewoon totaal geen socialiteit of verantwoordingsgevoel kent buiten gooien! Je kunt beter een groep hebben met 40 man die zich 100% inzetten dan 150 waarvan er maar 30 een echt hart voor de sport hebben en de rest te arrogant is om wat te doen. Dan heb je een goede marshallclub of hoe je het ook wilt noemen! Daarop moet zon certificaat worden afgegeven. Dan kun je je ergens vertonen, ook met buitenlandse evenementen (denk aan Sezoensrally).
Dus mensen oproepen om marshall te worden is leuk en aardig, maar als ze er staan, omdat ze er staan kun je ze beter thuis laten zitten!
RobinV-Rally schreef:..... En wat de meest belangrijke tip is, is misschien wel, een stuk toevoerweg afzetten. Zeg maar, gewoon 150 tot 1000m voor een proef (afhankelijk van het punt) een afsluitingsbord neerzetten dat er geen autos mogen komen, dan gaat de veiligheid/bereikbaarheid ook omhoog.....
Pleegje schreef:Leo schreef:Pedro, ik heb er wel problemen mee dat ik minimaal 25 meter of verder er vanaf moet staan.
Oftewel...wat eerder is gezegd..wordt official. Zo niet..dan ben jij 1 van de toeschouwers die totaal geobserdeerd is en juist een gevaar is voor de rallysport(Dit alleen omdat je het gevaar dus niet wil/kan zien.)
MartijnS schreef:Duidelijk, maar het probleem is dat je dan heel de dag hetzelfde ziet/hoort/ruikt en aanraakt.. en lol@gevaar voor de rallysport als je op korter dan 25 m zou willen staan.
tiemen schreef:van eck schreef:Het is helaas zo geworden dat de jeugd niets meer voelt voor vrijwilligerswerk, de goede daargelaten natuurlijk he, maar die zijn helaas in de minderheid. zo bloed een mooie sport langzaam dood helaas.
Niet zo dramatisch zeg![]()
DE jeugd bestaat niet!!!!!!!!!! Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar van deze opmerkingen gaan mij de nekharen overeind staan.
Dit heeft niets met jeugd te maken, helemaal niets!
Als je het dan zo wilt stellen, moet je zeggen dat de mensen in zijn algemeenheid minder voelen voor vrijwilligerswerk. Dan klopt het. En dát is een maatschappelijk gegeven die o.a. individualisering wordt genoemd.
Dus niet DE jeugd. En vergeet niet dat jongeren ons vaak een spiegel voorhouden!
Ik weet niet hoe jong (:wink:) je bent, maar je opmerking klopt niet.
En dan nog bloed onze sport niet dood, kom op zeg, omdat het moeilijker wordt (en is dat wel echt zo, was dit in het verleden makkelijk? Ik betwijfel het) om mensen te vinden die een geel hesje aan willen trekken. Dit vind ik nu echt een melancholische gedachte.
Misschien is het een 'onderzoek' waard waaróm men dit niet zou willen (al wel eens gevraagd aan jongeren?), de antwoorden zouden je wel eens kunnen verbazen.
kraats schreef:Ga eens naar http://nederlandrally.nl en dan naar official club Midden nederland. Dan kom je vanzelf de nodige info tegen.
Pleegje schreef:Leo schreef:Pedro, ik heb er wel problemen mee dat ik minimaal 25 meter of verder er vanaf moet staan.
Oftewel...wat eerder is gezegd..wordt official. Zo niet..dan ben jij 1 van de toeschouwers die totaal geobserdeerd is en juist een gevaar is voor de rallysport(Dit alleen omdat je het gevaar dus niet wil/kan zien.)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 103 gasten