Conrad Euregio Rally en Twente Rallysprint 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Red_Spike » wo okt 28, 2009 11:24

Ik zie net dat ten Brinke in Lelystad gaat testen op nat asfalt. Nu de testterreinen in duitsland dichtgehouden moeten worden door geluidoverlast, kan men wel ineens in Nederland testen? Beetje vreemd.:roll:

Heeft hij al een regendans gedaan voor het weekend van 7 en 8 november?

Ik hoop op een mooie strijd in Hengelo.
Red_Spike

Berichtdoor Wim » wo okt 28, 2009 11:43

RobinV-Rally schreef:
John_V schreef:Stand in het RDO:

1. ten Brinke 474
2. van Hoof 470
3. Huzink 452
4. Vossen 410
5. Verkooijen 396
6. van den Heuvel 386

2 schrapresultaten he... wat een stom systeem eigenlijk :roll:

Absoluut, degene die de meeste rally's uitrijdt wordt bestraft. Echt niet logisch. Huzink had anders nog een redelijke kans op de titel, terwijl hij nu totaal geen kans meer heeft.
Wim

Berichtdoor WRC fan » wo okt 28, 2009 11:45

Red_Spike schreef:Ik zie net dat ten Brinke in Lelystad gaat testen op nat asfalt. Nu de testterreinen in duitsland dichtgehouden moeten worden door geluidoverlast, kan men wel ineens in Nederland testen? Beetje vreemd.:roll:

Heeft hij al een regendans gedaan voor het weekend van 7 en 8 november?

Ik hoop op een mooie strijd in Hengelo.

Hij heeft in Barneveld toch al geoefend in de regen. In Lelystad heeft hij in ieder geval geen last van beperkingen in verband met geluidsoverlast. De baan ligt bij het vliegveld dus dat geluid overstemd hij toch niet.
WRC fan

Berichtdoor mmrizio » wo okt 28, 2009 11:52

Ik ben het ermee eens dat het niet het meest logische systeem is. Want het systeem beloont winnen ook niet: Je krijgt 100 punten ipv bv. 90 als je tiende wordt op 10 minuten achterstand.

Maar de afgelopen jaren hebben we in mijn ogen steeds verdiende kampioenen gekend, dus de combinatie werkt wel. Reken het maar eens na met bv. het 25-20-16-13-11 systeem of zo. Ik denk dat de verschillen wel meevallen.

Met dat systeem zou Huzink dit jaar iig ook weinig kans gemaakt hebben op de titel, hoeveel respect ik voor zijn rijden en zijn progressie van dit jaar ook heb!

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Red_Spike » wo okt 28, 2009 12:00

FF een ander onderwerp. :twisted:

Weet iemand nog een mooi en spectaculair punt?
Iets met een jump op een mooie hairpin of iets dergelijks.
Uiteraard ken ik de proef naast de service, maar ik bedoel in het buitengebied.

Zijn er veel punten veranderd aan de proeven of zijn ze allemaal nog hetzelfde als vorig jaar?

Bij voorbaat dank.

Alexander
Red_Spike

Berichtdoor Sjeik1981 » wo okt 28, 2009 12:14

Ik heb totaal geen idee, wat ik wel vaak een mooi punt vindt,weet niet of hij erin zit, is de hoek Twicklerweg, meestal wordt deze proef op de zondag verreden nabij Goor
Sjeik1981

Berichtdoor henk 400rr » wo okt 28, 2009 12:55

WRC fan schreef:Hij heeft in Barneveld toch al geoefend in de regen. In Lelystad heeft hij in ieder geval geen last van beperkingen in verband met geluidsoverlast. De baan ligt bij het vliegveld dus dat geluid overstemd hij toch niet.

Je hebt het toch niet over het midlands circuit neem ik aan :shock: 't zal dan wel de ANWB testbaan zijn zo te lezen.
henk 400rr

Berichtdoor MartijnS » wo okt 28, 2009 12:56

Gewoon op tijd zijn zaterdag en even wat proeven rijden ;)
Ik denk dat Ten Brinke op de RDW baan gaat testen dan.
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Red_Spike » wo okt 28, 2009 13:08

MartijnS schreef:Gewoon op tijd zijn zaterdag en even wat proeven rijden ;)

Ga ik waarschijnlijk ook doen, maar ik denk misschien heeft iemand al een mooi punt.
Red_Spike

Berichtdoor PVG » wo okt 28, 2009 13:27

Wim schreef:
RobinV-Rally schreef:
John_V schreef:Stand in het RDO:

1. ten Brinke 474
2. van Hoof 470
3. Huzink 452
4. Vossen 410
5. Verkooijen 396
6. van den Heuvel 386

2 schrapresultaten he... wat een stom systeem eigenlijk :roll:

Absoluut, degene die de meeste rally's uitrijdt wordt bestraft. Echt niet logisch. Huzink had anders nog een redelijke kans op de titel, terwijl hij nu totaal geen kans meer heeft.

Er moet gewoon een systeem komen dat het interessant wordt. Dus nit met zoveel punten 20 naar beneden of hetzelfde als wk 10 naar beneden. Alleen punten aan de gene die ingeschreven staan voor het kampioenschap en starvolgorde ook volgens kampioenschap. Ik mag hopen dat ze voor de spanning bij de euregio de startnummers zo verdelen. 1 vd Heuvel 2 Ten Brinke 3 Van Hoof. Zitten ze mooi bij elkaar om de pot te beslissen.
PVG

Berichtdoor Red_Spike » wo okt 28, 2009 13:30

PVG schreef:Ik mag hopen dat ze voor de spanning bij de euregio de startnummers zo verdelen. 1 vd Heuvel 2 Ten Brinke 3 Van Hoof. Zitten ze mooi bij elkaar om de pot te beslissen.

Heuvel altijd nummer 1 door fia status
Red_Spike

Berichtdoor erikjan » wo okt 28, 2009 13:43

Red_Spike schreef:
PVG schreef:Ik mag hopen dat ze voor de spanning bij de euregio de startnummers zo verdelen. 1 vd Heuvel 2 Ten Brinke 3 Van Hoof. Zitten ze mooi bij elkaar om de pot te beslissen.

even off-topic: welke status heeft Weijs junior volgend jaar, nu hij een klasseoverwinning in het WRC heeft geboekt ?
erikjan

Berichtdoor Red_Spike » wo okt 28, 2009 13:45

erikjan schreef:
Red_Spike schreef:

even off-topic: welke status heeft Weijs junior volgend jaar, nu hij een klasseoverwinning in het WRC heeft geboekt ?

Ik gok ook FIA B status, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Hebben de juniors niet standaard al status C? of 3, weet niet hoe ze het precies nummeren.
Red_Spike

Berichtdoor Holkers » wo okt 28, 2009 13:46

Ik meende dezelfde als nu (prio 3)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor PVG » wo okt 28, 2009 14:17

Red_Spike schreef:

Dat weet ik, maar ze moeten daarna ten Brinke en van Hoof laten starten. Mochten er meerder WRC meedoen, BV Wevers Huzink oa, laat die daarachter starten is het mooiste lijkt mij en het beste. Wat betreft groep N bijvoorbeeld. Jasper start altijd 15-20 plaatsen eerder dan de andere groep N's, ik weet zeker dat het wat secondens scheelt, niet dat ze hem dan wel inhalen, maar zeker dichter in de buurt zitten.
PVG

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden