[Foto/Video-topic] Euregio Rally en Twente Rallysprint 2009

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor Saskia & Perry » vr nov 13, 2009 23:44

Hier ook onze bijdrage van de rally sprint.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de rest van de sprint hier http://www.skph.nl/Conrad-Euregio-Rallysprint.php
Foto's van KP 7 http://www.skph.nl/Conrad-Euregio-Rally-KP7.php
Foto's van KP 10 http://www.skph.nl/Conrad-Euregio-Rally-KP10.php

veel kijk plezier
if Rally is a Crime, Nature may forgive us

http://www.saskiakusters.nl
Saskia & Perry

Berichtdoor Sponsor » za nov 14, 2009 0:30

Ik heb vandaag gehoord dat CarChannel de Conrad Euregio rally en sprint gaat uitzenden.(pilot) Wellicht dat dit om 21.00 uur gaat is gebeurd.Heb het helaas gemist.

Aanrader voor de toekomst voor rallyminnend Nederland: Houd deze zender in de gaten want er gaat veel(positief!) verranderen wat rallyTV aangaat.
Kun je Car Channel nog niet ontvangen? Schaf dan zo snel mogelijk een extra pakket aan bij je server want anders ben ik bang dat je weinig rally op TV zult zien in 2010. :wink:
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor

Berichtdoor A.H.S » za nov 14, 2009 0:49

Ook een paar van de sprint van mij,als dat evt mag :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
A.H.S

Berichtdoor Richie » za nov 14, 2009 8:10

Sponsor schreef:Ik heb vandaag gehoord dat CarChannel de Conrad Euregio rally en sprint gaat uitzenden.(pilot) Wellicht dat dit om 21.00 uur gaat is gebeurd.Heb het helaas gemist.

Aanrader voor de toekomst voor rallyminnend Nederland: Houd deze zender in de gaten want er gaat veel(positief!) verranderen wat rallyTV aangaat.
Kun je Car Channel nog niet ontvangen? Schaf dan zo snel mogelijk een extra pakket aan bij je server want anders ben ik bang dat je weinig rally op TV zult zien in 2010. :wink:

Heeft iemand dit misschien gezien? ik ben nl. door carchannel geinterwiewd na de proef van Hengelo Zuid. Wij reden met de classics mee in een mini. Kan ik dat dan terugzien op uitzending gemist o.i.d.?
Richie

Berichtdoor Harry37 » za nov 14, 2009 9:21

Harry37 schreef:Foto's dag 1 / 2

Afbeelding

Afbeelding

Harry

Eindelijk de foto's online kunnen zetten, veel kijkplezier.

Tot 2010.

Harry
Harry37

Berichtdoor gschutten » za nov 14, 2009 11:07

Richie schreef:
Sponsor schreef:Ik heb vandaag gehoord dat CarChannel de Conrad Euregio rally en sprint gaat uitzenden.(pilot) Wellicht dat dit om 21.00 uur gaat is gebeurd.Heb het helaas gemist.

Heeft iemand dit misschien gezien? ik ben nl. door carchannel geinterwiewd na de proef van Hengelo Zuid. Wij reden met de classics mee in een mini. Kan ik dat dan terugzien op uitzending gemist o.i.d.?

Volgens de gids op carchannel.tv, komt het volgende week vrijdag 20 November om 21:00 er weer op, je hebt dan weer een kans om het te zien
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
gschutten

Berichtdoor TWENGELTJE » za nov 14, 2009 11:31

gschutten schreef:
Richie schreef:

Volgens de gids op carchannel.tv, komt het volgende week vrijdag 20 November om 21:00 er weer op, je hebt dan weer een kans om het te zien

Ik heb het vrijdag gezien, een goede uitzending alleen liep de geluidsband een minuut te laat
Ik heb nog geen sprint of classic gezien maar komt misschien nog
TWENGELTJE

Berichtdoor mxstylephotography » za nov 14, 2009 13:19

briljant schreef:
Pruttel schreef:
briljant schreef:
Saskia & Perry schreef:Helemaal mee eens Hein.. het is gewoon niet de bedoeling om je foto's overal voor niks tegen te komen.... en proberen mensen daar misschien een boterham aan te verdienen.

en die copyright zet ik er niet voor de lol in.

Perry
En als de deelnemers binnenkort een copyright teken op hun auto zetten en de fotografen dan op de foto's aan gaan spreken?

Het is namelijk zo ver aan het doorslaan dat iedereen foto's plaatst met copyright logo en kinderen van 16 al geld gaan vragen voor de foto's

Kijk hier de site maar eens na.

Ik koop regelmatig foto's plaats niets zonder toestemming en maak de afweging welke foto's ik koop naar hoe mooi ze zijn.
Valt mij op dat een aantal "professionele" fotografen ver onder de maat zitten.
Een aantal anderen springt er juist boven uit.

Wil je hiermee zeggen dat 'kinderen' van 16 niet kunnen fotograveren, of is er een minimum leeftijd of zo voordat je goeie foto's kunt maken?

Nee Harry,

Maar we hebben het over professionele fotografen die er hun brood mee verdienen.
Dat zijn de 16 jarigen niet.
En de foto's betaald nemen is een commerciële activiteit, dan ben je een bedrijf.
Dan moet je belasting enz betalen.
Een deel zal dat wel doen maar een heel groot deel ook niet!

Als freelance fotograaf mag je tot een redelijk bedrag bijverdienen zonder hier omzetbelasting over te moeten betalen. Er verdienen maar héél weinig fotografen fulltime hen centjes met fotografie. En je gaf het zelf al aan '' je beoordeelt of je een foto mooi genoeg vind'' . Ik ga er dan ook vanuit als iemand mij benaderd om foto's te ontvangen ze deze de moeite waard vinden anders benaderen ze me niet toch? Ik ben zelf motorsporter geweest en heb veel foto's gekocht als rijder zijnde, maar heb nog nooit een fotograaf benaderd in de zin van '' Goh zou ik deze foto even mogen ontvangen.. Ik vind hem eigenlijk van behoorlijk slechte kwaliteit maar zou hem wel gratis willen ontvangen'' Wat zijn nou die ''paar tientjes'' voor een mooi moment/actieplaat die je maar eens in je leven vast gelegd krijgt . (het is immers maar 1 keer in je leven 7/8 november 2009)

De meeste ''ventjes van 16'' maken tegenwoordig zulke goeie foto's dat menig ''pro'' fotograaf er redelijk beroerd van word, dus ik vind het persoonlijk een kromme beredenering van je . Je kijkt naar de plaat of je het de moeite waard vind, ongeacht door wie deze gemaakt is en of deze bij de KvK ingeschreven staat.

Just my 2 cents over deze ''discussie''.
Laatst bijgewerkt door mxstylephotography op za nov 14, 2009 15:56, in totaal 2 keer bewerkt.
mxstylephotography

Berichtdoor briljant » za nov 14, 2009 13:57

mxstylephotography schreef:
briljant schreef:
Pruttel schreef:
briljant schreef:
Saskia & Perry schreef:Helemaal mee eens Hein.. het is gewoon niet de bedoeling om je foto's overal voor niks tegen te komen.... en proberen mensen daar misschien een boterham aan te verdienen.

en die copyright zet ik er niet voor de lol in.

Perry
En als de deelnemers binnenkort een copyright teken op hun auto zetten en de fotografen dan op de foto's aan gaan spreken?

Het is namelijk zo ver aan het doorslaan dat iedereen foto's plaatst met copyright logo en kinderen van 16 al geld gaan vragen voor de foto's

Kijk hier de site maar eens na.

Ik koop regelmatig foto's plaats niets zonder toestemming en maak de afweging welke foto's ik koop naar hoe mooi ze zijn.
Valt mij op dat een aantal "professionele" fotografen ver onder de maat zitten.
Een aantal anderen springt er juist boven uit.

Wil je hiermee zeggen dat 'kinderen' van 16 niet kunnen fotograveren, of is er een minimum leeftijd of zo voordat je goeie foto's kunt maken?

Nee Harry,

Maar we hebben het over professionele fotografen die er hun brood mee verdienen.
Dat zijn de 16 jarigen niet.
En de foto's betaald nemen is een commerciële activiteit, dan ben je een bedrijf.
Dan moet je belasting enz betalen.
Een deel zal dat wel doen maar een heel groot deel ook niet!

Als freelance fotograaf mag je tot een redelijk bedrag bijverdienen zonder hier belasting over te moeten betalen. Er verdienen maar héél weinig fotografen fulltime hen centjes met fotografie. En je gaf het zelf al aan '' je beoordeelt of je een foto mooi genoeg vind'' . Ik ga er dan ook vanuit als iemand mij benaderd om foto's te ontvangen ze deze de moeite waard vinden anders benaderen ze me niet toch? Ik ben zelf motorsporter geweest en heb veel foto's gekocht als rijder zijnde, maar heb nog nooit een fotograaf benaderd in de zin van '' Goh zou ik deze foto even mogen ontvangen.. Ik vind hem eigenlijk van behoorlijk slechte kwaliteit maar zou hem wel gratis willen ontvangen'' Wat zijn nou die ''paar tientjes'' voor een mooi moment/actieplaat die je maar eens in je leven vast gelegd krijgt . (het is immers maar 1 keer in je leven 7/8 november 2009)

De meeste ''ventjes van 16'' maken tegenwoordig zulke goeie foto's dat menig ''pro'' fotograaf er redelijk beroerd van word, dus ik vind het persoonlijk een kromme beredenering van je . Je kijkt naar de plaat of je het de moeite waard vind, ongeacht door wie deze gemaakt is en of deze bij de KvK ingeschreven staat. (of moet je er persé een bon bij hebben als particulier zijnde?)

Just my 2 cents over deze ''discussie''.
De meeste rallyteams zijn niet particulier maar een stichting. :roll:
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Jeffrey » za nov 14, 2009 14:37

okee...? is dit niet een foto topic..? (anders maken we holkers booooooos ;) )
Jeffrey

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » za nov 14, 2009 15:24

Uhm kijk de beginners zijn soms particulier.

Mijn team wel eigenlijk.
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor Nl Fotografie » za nov 14, 2009 16:18

Foto's van KP10 staan online. De Classics en de Sprint zullen morgen volgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest is te zien op mijn website: http://www.nlfotografie.nl
---
Niels van der Laan
http://www.nlfotografie.nl

Afbeelding
Nl Fotografie

Berichtdoor Hein » za nov 14, 2009 17:19

briljant schreef:
Hein schreef:
borkentio schreef:Ik snap dat jullie ook kosten hebben maar wat denk je van de rijders? Onze hobby kost ook gewoon geld...

Ja en? Voor de meesten onder ons is de rallysport een uit de hand gelopen hobby. Dat geld voor rijders, officials, journalisten en in veel gevallen ook voor publiek.
maar alleen de journalisten mogen er geld aan verdienen om de kosten van de hobby terug te verdienen?

Nee, want dan zouden de meeste journalisten marktconforme prijzen voor hun foto's en verhalen moeten gaan vragen.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor rallyfan_17 » za nov 14, 2009 19:41

Hierbij nog een paar pics van mij 8)
Dit....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en meer is te vinden op mijn site... :wink:
(tips zijn altijd welkom!!!)
rallyfan_17

Berichtdoor Jaccoooo » za nov 14, 2009 20:02

vooral die laatste is mooi,een vies glibberig bochtig klinkerweggetje,met een twentse boederij op de achtergrond,
alleen had er een bruine Ascona op moeten staan om het plaatje compleet te maken :lol:
Jaccoooo

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's