Paradigit-ELE Rally 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor HC » ma jun 07, 2010 12:00

Cinq-Power schreef:Had de Jong af en toe problemen met terugschakelen?

Heb een filmpje gezien waar die bijna de sloot (als die er lag dan) in glijdt en de auto af laat slaan wegens een te hoge versnelling, en in het filmpje van Skaap (wederom meesterwerkje) dat hij op Vlierden bij post 3 met moeite de bocht nog kan halen en 20 meter na de bocht pas kan terugschakelen (was het punt van Huzinks einde 2009).

Mierlo ipv Vlierden, voor de rest klopt het.
HC

Berichtdoor kraats » ma jun 07, 2010 12:08

lange6 schreef:ja ok daar kan t wel en ook al verrem je je eigen dan win je nog een aantal seconden maar is eigenlijk dezelfde discussie als met swaanen vorig jaar die op dezelfde proef ook had afgesneden,

Swaanen deed dit geheel bewust en meerdere malen, dus dat is geen vergelijk. Het gaat er gewoon om dat wanneer je jantje heet, "alles" mag, en als je Pietje heet je bij een remfoutje uit de wedstrijd gehaald wordt.

Echt consequent ben je dan niet, toch?

Dat er niks aan te doen is, zal zo zijn. Maar de organisatie doet hier een aantal personen ernstig tekort. Maar in de hoofdzaak zichzelf!!!
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor John Raven » ma jun 07, 2010 12:20

Het SRR, artikel 19.22.3 >
"Het niet volgens de voorgeschreven route afleggen van een klassementsproef wordt met normtijd bestraft, onverminderd eventuele verdergaande straffen, op te leggen door het College Sportcommissarissen."

Naar mijn weten kan alleen het in tegengestelde richting rijden op een KP leiden tot uitsluiting... Ik weet natuurlijk niet of dit is gebeurd.
John Raven

Berichtdoor kraats » ma jun 07, 2010 13:10

John Raven schreef:Het SRR, artikel 19.22.3 >
"Het niet volgens de voorgeschreven route afleggen van een klassementsproef wordt met normtijd bestraft, onverminderd eventuele verdergaande straffen, op te leggen door het College Sportcommissarissen."

Naar mijn weten kan alleen het in tegengestelde richting rijden op een KP leiden tot uitsluiting... Ik weet natuurlijk niet of dit is gebeurd.

Er is absoluut niet tegen de rijrichting in gereden! Probleem blijft met dit soort zaken wat er wordt doorgegeven door de officials en wat niet....
Van Loon zou dan winnaar moeten zijn, denk ik.
Greetz Theo,
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor henk » ma jun 07, 2010 17:50

Patrickdeh schreef:Volgens mij is de kans om bezwaar aan te tekenen al voorbij. Deze discussie is toendertijd ook al gehouden toen wevers in barneveld een chicane via de verkeerde kant nam.

kan me ook nog een paar jaar terug een moment met bijvelds en een rotonde herinneren.... :wink:
henk

Berichtdoor Mark Verhoeven » ma jun 07, 2010 21:08

Zowel deelnemers, officials en organistatie dienen de regels te kennen. Als je als deelnemer het idee hebt dat je ten onrechte wordt bestraft, kan je daar tegen in beroep gaan. Dan zal je natuurlijk wel moeten kunnen bewijzen dat ofwel de verkeerde straf is uitgedeeld, ofwel je "onschuldig" bent.

Ik weet helemaal niet wat er in dit specifieke geval is gebeurd, dus wil me daar niet over uitlaten.
Mark Verhoeven

Berichtdoor Cinq-Power » ma jun 07, 2010 21:18

Ik ga niet zeggen wie het doorgegeven heeft, ik weet het wel maar dat is niet relevant.

Ik was het niet, ik stond verderop.

Ik weet wel dat er door de organisatie nog navraag gedaan is en dat het antwoord van de officials was dat het gewoon een doodnormale remfout was, dus niet bewust een afsnijding.

Het precieze verhaal ken ik niet tot in de puntjes maar dit is duidelijk een beslissing van de org zelf en niet doorgedrukt door de officials.

Er is ook geen gevaarlijke situatie ontstaan door die fout.

Wij dachten zelf dat het bij een evt tijdstraf zou blijven, misschien is er meer gebeurt over de gehele rally en was dit een optelsommetje?
Cinq-Power

Berichtdoor WRC fan » ma jun 07, 2010 21:21

Het is in ieder geval een knappe prestatie van Van Eldik om maar 1 seconde langzamer te zijn dan Van Loon en ook nog eens je auto fors te beschadigen. Je mag er toch wel van uitgaan dat Van Loon hard heeft gereden op de laatste proef.
WRC fan

Berichtdoor Cinq-Power » ma jun 07, 2010 21:24

Jeroen Swaanen ook 1 minuut tijdstraf en Hoondert zelfs 10 minuten.

Iemand bekend waarom deze 2?

Dus in principe Swaanen maar 1 honderste langzamer dan Stacey....
Cinq-Power

Berichtdoor WILS SPORT » ma jun 07, 2010 21:31

Swaanen had ergens te vroeg ingeklokt.
Sander van Barschot
WILS SPORT

Berichtdoor kraats » ma jun 07, 2010 22:34

Mark Verhoeven schreef:Zowel deelnemers, officials en organistatie dienen de regels te kennen. Als je als deelnemer het idee hebt dat je ten onrechte wordt bestraft, kan je daar tegen in beroep gaan. Dan zal je natuurlijk wel moeten kunnen bewijzen dat ofwel de verkeerde straf is uitgedeeld, ofwel je "onschuldig" bent.

Ik weet helemaal niet wat er in dit specifieke geval is gebeurd, dus wil me daar niet over uitlaten.

Als de organisatie je niks meldt over het feit dat je gediskwalificeerd bent hoe moet je je dan verdedigen? Dus beroep, hoe ga je dat doen als je niks weet?
Als de officials hebben gezegd dat het een gewone remfout is geweest waar haalt de organisatie het dan vandaan om te diskwalificeren? Er is geen regel die daarin voorziet.
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Franed rally » ma jun 07, 2010 23:24

kraats schreef:Als de organisatie je niks meldt over het feit dat je gediskwalificeerd bent hoe moet je je dan verdedigen? Dus beroep, hoe ga je dat doen als je niks weet?
Als de officials hebben gezegd dat het een gewone remfout is geweest waar haalt de organisatie het dan vandaan om te diskwalificeren? Er is geen regel die daarin voorziet.

De organisatie meldt het via het publicatie boord. Aan de rijders deze te lezen.
er gebeuren regelmatig vreemd dingen, maar zoals eerder gezegd als de officials melden het niet........ Het doorijden in een parc fermé getrokken door een service voertuig is volgs mij ook niet toegestaan...........
Afbeelding
Franed rally

Berichtdoor Patmeister » ma jun 07, 2010 23:57

WILS SPORT schreef:Swaanen had ergens te vroeg ingeklokt.

De Tijdcontrole heeft de tijd van een andere deelnemer op de kaart van Jeroen en Johan gezet. Dus zij een minuut te vroeg en de ander een minuut te laat. Te laat is geen probleem (Je mag 15min per etappe/dag te laat komen zonder tijdsstraf) Elke minuut te vroeg is een gelijke tijdstraf aan de minuten dat je te vroeg inklokt. Ik weet dat hier tijdens de rally nog melding van gedaan is naar diverse contactpersonen. Wat de visie van hen was en het definitieve besluit deze tijdstraf toch door te voeren is mij niet bekend.
Patmeister

Berichtdoor Franky » di jun 08, 2010 4:56

Patmeister schreef:
WILS SPORT schreef:Swaanen had ergens te vroeg ingeklokt.

De Tijdcontrole heeft de tijd van een andere deelnemer op de kaart van Jeroen en Johan gezet. Dus zij een minuut te vroeg en de ander een minuut te laat. Te laat is geen probleem (Je mag 15min per etappe/dag te laat komen zonder tijdsstraf) Elke minuut te vroeg is een gelijke tijdstraf aan de minuten dat je te vroeg inklokt. Ik weet dat hier tijdens de rally nog melding van gedaan is naar diverse contactpersonen. Wat de visie van hen was en het definitieve besluit deze tijdstraf toch door te voeren is mij niet bekend.

Dat is een verantwoording van de navi.
Die moet zijn tijdkaart blijven controleren.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor avaneijk » di jun 08, 2010 8:21

WRC fan schreef:Het is in ieder geval een knappe prestatie van Van Eldik om maar 1 seconde langzamer te zijn dan Van Loon en ook nog eens je auto fors te beschadigen. Je mag er toch wel van uitgaan dat Van Loon hard heeft gereden op de laatste proef.

Wij stonden in bocht 4 op Wintelre 3 en kan nou niet echt zeggen dat van Loon daar op volle sneldheid door kwam, leek zich een beetje te verremmen zo leek het.
avaneijk

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden