CONRAD Euregio Rally en Twenterallysprint Hengelo 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Sjeik1981 » ma nov 08, 2010 9:20

Ik kwam gister gesloopt terug.

Wel gezellige dag gehad, met paar mensen tussendoor constant kunnen keuvel en ouwehoeren.
De classics helaas halve veld, beetje interessant gezien, toen ineens 10 a 15 man achter de bezemwagen aan. Met daartussen een prachtige
Mercedes erbij.

Heeeeeel lang wachten op de rally en na 3 auto`s (van Loon, van der Marel en Bolhaar.............) niets. (dit was KP9). Toen doorgereden en zelfde KP op ander punt opgepakt voor de sprinters en opzelfde punt de rally opgepakt.
Machtig lang stuk waar m.n. Jan vol in toerenbegrenzer aan kwam janken... (was op zelfde punt alswaar martin van Iersel rechtdoor de proef afreed)

Verder wel lekker koud, geen regen, vond de zaterdag(avond) wel beetje tegenvallen, te weinig actie. Alleen, ik dacht Biesheuvel met een gigantisch kapotte bumper voorbij gezien)

Gegroet
Sjeik1981

Berichtdoor Marius » ma nov 08, 2010 9:32

Hele fijne rally gereden en veel plezier gehad. Jammer van de twee neutralisatie's en dat de laatste proef zondagavond gecanceld werd.
Iedereen weer bedankt voor het mogelijk maken van/meewerken aan weer een leuk evenement!
Marius

Berichtdoor henk 400rr » ma nov 08, 2010 16:25

Ondanks ons probleem met de gevolgen van lekke band hebben we deze dag met een goed gevoel afgesloten.

Iedereen van de organisatie bedankt voor het realiseren van deze rally en sprint.

Wederom een dank je wel richting de monteurs Johan en Maikel en aan Bas voor de stoelen.

Team Renotuning
henk 400rr

Berichtdoor Henk Keitz » ma nov 08, 2010 17:18

Prima dagen gehad met onze Gifgroene monster tijdens de rally.
Zaterdagavond even een waterbak gekust.

Zondag met grote sprongen het klassement door gewandeld ondanks dat er een turbo slang defect ging.

1e in de Y16 klasse en wat nog mooie is 14e in het algemene klassement.

Werd ook tijd dat we weer eens leuke dingen gingen doen, genoeg problemen gehad tijdens de vorige rallys.
Henk Keitz - Navigator :twisted:
Henk Keitz

Berichtdoor Wout de Klerk » ma nov 08, 2010 18:02

EVA Racing schreef:
jais schreef:
Easygoing schreef:
RallyCorsa schreef:
BNS206 schreef:Antoine Biesheuvel heeft een container geramd bij KP1. Óf hij heeft daar hinder van ondervonden en kon niet verder rijden, of er is iets op KP2 gebeurd.

Hij is uitgevallen met een kapotte stuurbekrachtiging.

Vanavond worden de onderdelen 'ingevlogen'. En morgenochtend wil die weer starten. Jammer van de livebeelden :(

hierbij een foto van biesheuvel op de container.
Afbeelding
hij was niet de enige daar, stond ook nog een waterton aan de binnenkant en deze werd ook 2 keer geraakt,was spekglad daar.
Afbeelding

Ik vind het toch niet echt OK om in zulke situatie zulke containers te plaatsen zonder bijkomende bescherming van strobalen of iets dergelijk.
Zeker rekening houdende met de aard van container die hier gebruikt wordt. Door zijn schuine bouw kan dit een gevaar betekenen voor de copiloot als de auto dwars op deze container moest gaan.
Nu zijn beide auto's op de foto's met de neus er onder gegaan. Stel je maar eens voor als ze dwars ter hoogte van het portier er tegen moesten 'kwakken'
Ik zou niet graag in het rechterstoeltje zitten :shock:

Hier heeft de organisator / veiligheid een ZWAAR minpunt bij mij.
Indien ik hier moest deelnemen zou dit onmiddelijk hevig aangekaart worden bij de organisatie

Hier heb je zeker een punt.

Als je bij het fototopic kijkt en het plaatje op de link van Hollander Media kijkt, zie je dat de andere container daar ook niet jofel staat. Diegene die dit verzonnen heeft mag op cursus "veilig een proef beveiligen". Dit maakt het niet echt beter zo.
Wout de Klerk

Berichtdoor A.H.S » ma nov 08, 2010 19:28

Ik denk dat het ook een probleem is,wanneer zo'n obstakel geraakt en verschoven wordt om hem weer terug op zijn oorspronkelijke plaats te krijgen.
Dit zelfde zag je ook toen v/d Marel zondag tegen de vangrail reed,die kregen ze ook niet meer terug op de originele plek. :roll:
A.H.S

Berichtdoor leor888 » ma nov 08, 2010 19:53

ExTaxi schreef:
uw official op stap schreef:
ExTaxi schreef:
* vlaggende officials bij een uitvallende S60 die naast de baan staat :?

Dat kan, heb ik zaterdagavond ook gezien. Direkt na de start van kp4, een stille gele vlag, omdat het Deltion 350Z team daar direct na de eerste bocht in de sloot lag.
En hoewel de baan vrij was, in mijn ogen een terechte gele vlag.

dat is volgens mij wel iets anders Rinus. Er was hier (zeker na 2 minuten) geen enkel gevaar. En dat bleek ook wel want de vlag ging weg na een tijdje terwijl de auto gewoon bleef staan.

Heet zoiets geen voortschrijdend inzicht? Kan gebeuren.
leor888

Berichtdoor JoostS » ma nov 08, 2010 20:04

Zit nu beelden te monteren en zie beelden terug van de Diamantstraat en dan vraag ik me nog steeds af waarom de organisatie geen voetgangersbruggen of andere alternatieven zoekt.
Mensen moeten heel hard rennen om nog op tijd aan de overkant te zijn (stuk net voor splitspunt/FlyingFinish), kans is aanwezig dat er een keer iemand (een kind bijv.) valt en dan is het afgelopen.

Die knik die ervoor zit, bij het dubbelpunt, is een mooi snel punt, maar eigenlijk totaal onverantwoord, zie ook de sporen links het gras in, kan ook zo naar rechts gaan en daar staat het publiek.
Daarnaast werd het zicht voor de oversteek-officials ook ontnomen door de grote VIP-tent.
Laatst bijgewerkt door JoostS op ma nov 08, 2010 20:07, in totaal 2 keer bewerkt.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma nov 08, 2010 20:05

2rallyman1 schreef:Onboard beelden van het team:
http://www.youtube.com/watch?v=dcE87nN32FY

vanaf 5.15 de crash

Hmmmm, het moment op 3min 30 heb ik nog met mijn camera gevangen

Afbeelding
Ton Van Spanje

Berichtdoor metisse » ma nov 08, 2010 20:54

JoostS schreef:Zit nu beelden te monteren en zie beelden terug van de Diamantstraat en dan vraag ik me nog steeds af waarom de organisatie geen voetgangersbruggen of andere alternatieven zoekt.
Mensen moeten heel hard rennen om nog op tijd aan de overkant te zijn (stuk net voor splitspunt/FlyingFinish), kans is aanwezig dat er een keer iemand (een kind bijv.) valt en dan is het afgelopen.

Die knik die ervoor zit, bij het dubbelpunt, is een mooi snel punt, maar eigenlijk totaal onverantwoord, zie ook de sporen links het gras in, kan ook zo naar rechts gaan en daar staat het publiek.
Daarnaast werd het zicht voor de oversteek-officials ook ontnomen door de grote VIP-tent.

Ben het helemaal met je eens Joost.
Heb een poosje op het dubbelpunt gestaan en vond het inderdaad link, verbaasde me er over waarom de vangrail niet wat verderdoorgetrokken was.
`Seperate the men from the boys´ was daar wel aan de orde. Was zeer onder de indruk van o.a. Kobus die de Clio daar in de juiste `swung´ had.
Zo weer genoeg moeilijke woorden :twisted:
Grz aan de familie Schouten :wink:
metisse

Berichtdoor RG-Rallysport » ma nov 08, 2010 21:11

Wout de Klerk schreef:
EVA Racing schreef:
jais schreef:
Easygoing schreef:
RallyCorsa schreef:
BNS206 schreef:Antoine Biesheuvel heeft een container geramd bij KP1. Óf hij heeft daar hinder van ondervonden en kon niet verder rijden, of er is iets op KP2 gebeurd.

Hij is uitgevallen met een kapotte stuurbekrachtiging.

Vanavond worden de onderdelen 'ingevlogen'. En morgenochtend wil die weer starten. Jammer van de livebeelden :(

hierbij een foto van biesheuvel op de container.
Afbeelding
hij was niet de enige daar, stond ook nog een waterton aan de binnenkant en deze werd ook 2 keer geraakt,was spekglad daar.
Afbeelding

Ik vind het toch niet echt OK om in zulke situatie zulke containers te plaatsen zonder bijkomende bescherming van strobalen of iets dergelijk.
Zeker rekening houdende met de aard van container die hier gebruikt wordt. Door zijn schuine bouw kan dit een gevaar betekenen voor de copiloot als de auto dwars op deze container moest gaan.
Nu zijn beide auto's op de foto's met de neus er onder gegaan. Stel je maar eens voor als ze dwars ter hoogte van het portier er tegen moesten 'kwakken'
Ik zou niet graag in het rechterstoeltje zitten :shock:

Hier heeft de organisator / veiligheid een ZWAAR minpunt bij mij.
Indien ik hier moest deelnemen zou dit onmiddelijk hevig aangekaart worden bij de organisatie

Hier heb je zeker een punt.

Als je bij het fototopic kijkt en het plaatje op de link van Hollander Media kijkt, zie je dat de andere container daar ook niet jofel staat. Diegene die dit verzonnen heeft mag op cursus "veilig een proef beveiligen". Dit maakt het niet echt beter zo.

Even een korte reactie op bovenstaande : Tijdens het verkennen stonden de containers ook aangegeven ( routeboek ) dus kun je ze opnemen in je notes, icm het natte weer en het lange stuk onverhard, kan elke equipe zelf bepalen hoeveel risico ze willen nemen , en sommige nemen iets te veel risico .......... hier kun je simpelweg niet de organisatie de schuld van geven.
RG-Rallysport

Berichtdoor mmrizio » ma nov 08, 2010 21:17

Je kunt de organisatie niet de schuld geven van *dat* je er tegenaan rijdt. Maar de gevolgen van een aanrijding worden mogelijk wel sterk vergroot door de rand aan de container en de plaatsing met de open kant naar achter.
Omgedraaid komt een auto er minder snel onder, maar houd je de rand op hoofdhoogte. Gelukkig is er niets gebeurd.

Overigens liep achter de containers een gasleiding, dus er was zeker een reden om ze te plaatsen. Alleen de volgende keer misschien een grote container plaatsen.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor stefan » ma nov 08, 2010 21:19

mmrizio schreef:Je kunt de organisatie niet de schuld geven van *dat* je er tegenaan rijdt. Maar de gevolgen van een aanrijding worden mogelijk wel sterk vergroot door de rand aan de container en de plaatsing met de open kant naar achter.
Omgedraaid komt een auto er minder snel onder, maar houd je de rand op hoofdhoogte. Gelukkig is er niets gebeurd.

Maurice

de container omdraaien? Wat boven is onder doen bedoel je dus? Dat gebeurd nergens... kan me voorstellen dat je dat niet zo makkelijk ondersteboven daar neer kan zetten. bovendien moet je die later weer goed-om weer op de vrachtwagen zetten...
stefan

Berichtdoor MartijnS » ma nov 08, 2010 21:21

Achterstevoren ;)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor uw official op stap » ma nov 08, 2010 21:30

Ze horen idd met de dichte kant naar de rijders toe te staan.
Dit geeft mij tevens nogmaals aan met welke willekeur de proeven worden bekeken.
En iedereen weet ook dat ze er staan. Dan is het zeker aan de rijder om er langs te sturen ipv er tegen. Ik kan mij iig niet indenken dat iemand daar in de notes heeft staan: containers rammen.
uw official op stap

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden