Autosoft Vechtdalrally 18 juni 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jaccoooo » zo jun 19, 2011 11:18

ik verbaasde me er ook al over dat er gewoon klinkers uit het midden van het wegdek verdwenen waren, op een recht stuk op kp4 vlak voor die flauwe knik op verkeersdrempel, klinkers lagen er niet meer anders had ik ze wel voor jullie aan de kant geschopt :wink:
Jaccoooo

Berichtdoor Turboboost » zo jun 19, 2011 12:27

Mede door het uitblijven van het slechte weer een heerlijke rally.
Op één of andere manier weet de organisatie ieder jaar weer de juiste (v-)snaar te raken.

Een aantal spins en wederom geen goed lopende motor mochten de pret niet drukken. :lol:

Ook lekker: na afloop direct de auto mee naar huis. 8) Vandaag staat de auto op de stand van één van onze sponsoren op de bmw promotiedag, dus nog even kunnen wassen gisteravond. :wink:
Turboboost

Berichtdoor Mark Verhoeven » zo jun 19, 2011 13:51

Eldek schreef:De topsnelheid van de Nissans is veel hoger dan de Evo's. Aangezien in deze proef enkele hele lange 500+ stukken zaten, waren de tijden van de Nissans beter.

Lijkt me (heel) sterk dat een Nissan in het voordeel is t.o.v. een EVO groep N op een recht stuk korter dan 800 meter. Het acceleratievermogen tot ca. 160 km/uur is gewoon beter bij een EVO. Laat de Nissan dan richting het eind nog een beetje pakken, dan nog lijkt het me sterk dat zo op de laatste ca. 200 meter nog zoveel goed kunnen maken, dat ze een recht stuk sneller afleggen dan een EVO.
Mark Verhoeven

Vechtdalrally 2011

Berichtdoor vechdalrally stefan » zo jun 19, 2011 13:54

Het was gisteren weer een mooie rallydag :lol:

ik vond de proef bij Bruchterveld wel een mooie proef bij het stuk waar ze 2 keer langs kwamen.

Nu weer een poos wachten :)
vechdalrally stefan

Berichtdoor biesheuvel » zo jun 19, 2011 14:30

Mark,

Acceleratie bocht uit van bijv onze nissan en een evo zijn vrijwel gelijk.

Alleen krappe bochten dus lage snelheid zal de evo veel sneller zijn

Omdat die proef snelle bochten had en we de snelheid konden hiuden inclusief onze top snelheid van 200kmh konden we de evo hebben

Dat is elke snelle proef tijdens eerdere rally,s ook al zo.

Wij vonden het erg leuk om laatste proef 4,5 en6 in klassement te staan

Groet antoine
biesheuvel

Berichtdoor rallyfan1979 » zo jun 19, 2011 15:01

Aart schreef:
Mazzo schreef:
kolkie schreef:
Mazzo schreef:
ferry bakker schreef:Weer een dikke pluim voor de organisatie.
Alleen 1 ding wat me even van het hart moet, op Kp 3 bij het begin van het onverhard stonden 2 officials en alles netjes afgelint niks mis mee, er stond 1 fotograaf met hesje en recht daarnaast 4 kinderen ik denk tussen 5 en 8 jaar in de uitremzone, de official stond lekker een appeltje te eten..... van wie de kids waren ???? niet van de fotograaf met hesje, want ik zag hem ook kijken van uhhhhhhhhh.
Verder nogmaals dikke pluim voor alle mensen van de organisatie.

pppffffff beginnen we weer....

Ik snap je zucht enerzijds wel maar anderzijds: er hoeft maar 1 rallyauto die kids ondersteboven te bonjouren en (los van het drama!) je kunt de vergunning voor alle 3 de rally's de komende jaren op je buik schrijven. (krantenkop: 'uit onderzoek is gebleken dat de voorgeschreven veiligheidszones niet gerespecteerd werden blablabla').

Ben ik helemaal met je eens, maar lijkt me verstandig dit soort dingen direct bij de organisatie neer te leggen. Voorkom je de bekende discussies op dit forum...

Vindt het altijd jammer dat mensen blijkbaar wel veel zien, maar zelf vooral geen actie (durfen) nemen.

Hoezo geen actie durven nemen daarom staan er toch officials???
Of snap ik het nu niet meer!!!,voor zover ik weet staan de officials er om te proberen gevaarlijke situatie,s indien mogelijk op te lossen.
En deelnemers te waarschuwen voor gevaarlijke situatie,s,dus als er publiek gevaarlijk staat hoort de official toch te zorgen dat het daar weg komt???.
En hoe moet iemand ingrijpen als je als publiek niet in een remzone mag komen van de officials ivm de veilighijd???
Dus als ik aart goed begrijp hoeft de official geen mensen uit de remzone te halen maar moet het publiek dit zelf doen!!!.
Dan 1 vraag waarom staan wij officials er dan???
Deze reactie zal wel weer t verhaal opleveren van ja waarom altijd die officials die het niet goed zouden doen,maar daar is het toch een forum voor om er over te discuseren?
rallyfan1979

Berichtdoor Wolter » zo jun 19, 2011 15:12

Als je er zelf bijstaat; je ziet dat iets beter kan, vervolgens op een forum gaat vertellen wat er fout aan was maar er zelf ter plekke niks over zegt (zoals ik het dus begrijp), dan vraag ik me af waar die persoon mee bezig is.
Officials zijn er inderdaad voor de veiligheid en een soepel verloop van de rally, maar het zijn geen tovenaars. Als je dus zelf ziet dat er iets niet in de haak is; tip op z'n minst de officials even.
Wanneer je terplekke bent en denkt dat het onveilig is, zeg het terplekke dan. Wanneer je denkt dat het niet erg genoeg is om er wat van te zeggen, waarom is het dan wel noemenswaardig, een dag later, op een forum?
Wolter

Berichtdoor BarrierMan » zo jun 19, 2011 16:46

Wolter schreef:Als je er zelf bijstaat; je ziet dat iets beter kan, vervolgens op een forum gaat vertellen wat er fout aan was maar er zelf ter plekke niks over zegt (zoals ik het dus begrijp), dan vraag ik me af waar die persoon mee bezig is.
Officials zijn er inderdaad voor de veiligheid en een soepel verloop van de rally, maar het zijn geen tovenaars. Als je dus zelf ziet dat er iets niet in de haak is; tip op z'n minst de officials even.
Wanneer je terplekke bent en denkt dat het onveilig is, zeg het terplekke dan. Wanneer je denkt dat het niet erg genoeg is om er wat van te zeggen, waarom is het dan wel noemenswaardig, een dag later, op een forum?

Hier sta ik 100% achter !!!!!!
BarrierMan

Berichtdoor ferry bakker » zo jun 19, 2011 17:04

Wolter schreef:Als je er zelf bijstaat; je ziet dat iets beter kan, vervolgens op een forum gaat vertellen wat er fout aan was maar er zelf ter plekke niks over zegt (zoals ik het dus begrijp), dan vraag ik me af waar die persoon mee bezig is.

Nou jij snapt het even niet denk ik,'

deze officials zijn er voor
En ik als toeschouwer NIET en ik hoor netjes voor de veiligheid van rijders en publiek achter het door HUN uit gezette lint te blijven staan.
Kijk zonder officials GEEN meter rally,
Ik heb alleen aan gegeven dat het de niet echt goed is dat er 2 officials staan en 4 kinderen voor het lint staan, en niet 1 meter voor het lint, maar met camera van papa en fototoestel naast Hein Arns die daar wel kan en mag staan.

Mvg
ferry bakker

Berichtdoor mantaboy » zo jun 19, 2011 17:08

Ferry,

Het valt me op dat je de laatste tijd altijd kritiek levert op anderen maar zelf niet bereid bent hier enige verbetering in te brengen. Het enige wat je doet is uit frustratie (zo lijkt het) hier op het forum posten. Verder hoor je nergens anders kritiek van je.

Gefeliciteerd! Je bent bij deze benoemd tot toetsenbordridder nummer 1!

Je bent nog maar enige punten verwijderd van een Darwin award.

Oja, als jij in elkaar geslagen word, zal ik de politie bellen ipv ingrijpen. De politie is daar immers voor, al slaan ze jou dood, tja, niet mijn taak om in te grijpen. Die taak behoort toe aan iemand anders.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor ZZR Fan » zo jun 19, 2011 17:17

Ik vond het linten trouwens prima dit weekend. Voor mijn gevoel veel dichter bij de weg dan andere rally's.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor erikjan » zo jun 19, 2011 17:39

de Duitse proef was prachtig !

hadden ze die wind niet kunnen uitzetten, ik zie de laatste weken alleen maar windmolens bij rallyproeven in Duitsland ;-)
erikjan

Berichtdoor official No. 27768 » zo jun 19, 2011 17:45

Wat een prima (short)rally wederom!
Geen druppel water op het hoofd gehad (wel tussen de kp's door), prima publiek en mooi rijderswerk :D
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor lange6 » zo jun 19, 2011 19:58

Eldek schreef:
2rallyman1 schreef:Heel bijzonder om de tijden van KP 4 & 8 te zien...... Zijn die Nissans nou zo snel of hebben ze 2 keer voordeel gehad met het weer.....

Het weer was het zelfde. Gewoon droog.
De topsnelheid van de Nissans is veel hoger dan de Evo's. Aangezien in deze proef enkele hele lange 500+ stukken zaten, waren de tijden van de Nissans beter.

Overigens een dik compliment voor de organisatie. Oa perfect tijdschema.
Slechte wegen mag je ook verkennen. Neemt niet weg dat ook wij de uitlaat verloren zijn na de klap op de klinkers. Volgende keer dus beter in de notes zetten.

dit kon je niet in de notes zetten omdat er een gat in de klinkers was gereden die mt het verkennen nog vast in de grondd lagen,
de 2de keer hebben ze daar een gele vlag gehangen omdat het gat groter werd
www.facebook.com/stevensrallysport
www.twitter.com/StevensRally
lange6

Berichtdoor rallyfreak1 » zo jun 19, 2011 21:34

erikjan schreef:de Duitse proef was prachtig !

hadden ze die wind niet kunnen uitzetten, ik zie de laatste weken alleen maar windmolens bij rallyproeven in Duitsland ;-)

Daar krijg je die wind ook van volgens mij draaien ze anders om :wink:
rallyfreak1

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden