Deelname in groep HM

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor antoine » ma okt 24, 2011 11:47

Door die komma klopt die zin volgens mij wel..

Misschien kan oa Steven duidelijkheid bieden, die snapt dit soort moeilijke zinnen wel. :)
Afbeelding
antoine

Berichtdoor briljant » ma okt 24, 2011 11:52

jeroensprint schreef:
Hans Poortman schreef:Jeroen.
Denk toch dat je buurman het iets beter moet lezen :?:

Bij 0.6 staat toch echt:

Het technisch paspoort moet tijdens alle keuringen van een evenement getoond kunnen worden, dit op straffe van niet toelaten tot de start of uitsluiting.

Op straffe van betekent letterlijk:met de bijbehorende straf van.

Er staat dus in het Nijverdals: Als je het paspoort altijd kunt laten zien krijg je de bijbehorende straf van niet starten of uitsluiting.

Iedereen weet wat er bedoeld wordt maar het staat er niet.
Deze interpretaties, zinfouten moet je volgens mij niet in een regelement hebben.

Jeroen
Gaan we muggenziften?
Wees blij dat het reglement er eindelijk is.
Kleine foutjes zullen z.s.m. worden aangepast.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor jeroensprint » ma okt 24, 2011 12:02

briljant schreef:
Gaan we muggenziften?
Wees blij dat het reglement er eindelijk is.
Kleine foutjes zullen z.s.m. worden aangepast.[/quote]

Nee, het zijn allemaal constateringen en bedoeld als opbouwende kritiek. Ik vind de ontbrekende info over de remmen niet echt een klein foutje. Alleen een omtrek en dikte van een remschijf zegt niets.

Jeroen
jeroensprint

Berichtdoor briljant » ma okt 24, 2011 12:40

Jeroen.

Ik heb het over het gedeelte "Het technisch paspoort moet tijdens alle keuringen van een evenement getoond kunnen worden, dit op straffe van niet toelaten tot de start of uitsluiting"

De andere opmerkingen zullen zeker nader bekeken worden en worden ook wel op prijs gesteld.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor henk 400rr » ma okt 24, 2011 13:08

Ok, want ik zie nog wel dingen waar ik mijn vraagtekens bij heb en zoals het beschreven is me hier en daar slecht uit komt.

Bij wie kan je zoiets kwijt? of aan vragen wat nu exact de bedoelling is?

Ik neem aan niet hier op het forum?

Ik vond dit ook een beetje raar:
Tijdstraf (wedstrijdtijd):
Bl XIII-5.2 Overtreding max snelheid op de proef (divisie 5):1e overtreding per kalenderjaar 1 minuut
Bl XIII-5.2 Overtreding max snelheid op de proef (divisie 5): 2e overtreding per kalenderjaar 5 minuten

Overtreding max. snelheid op de proef? :shock: is daar een maximum van? het is toch een kwestie van zsm van start naar finish? of lees ik het verkeerd?
henk 400rr

Berichtdoor StevenK » ma okt 24, 2011 13:53

henk 400rr schreef:Ok, want ik zie nog wel dingen waar ik mijn vraagtekens bij heb en zoals het beschreven is me hier en daar slecht uit komt.

Bij wie kan je zoiets kwijt? of aan vragen wat nu exact de bedoelling is?

Ik neem aan niet hier op het forum?

Ik vond dit ook een beetje raar:
Tijdstraf (wedstrijdtijd):
Bl XIII-5.2 Overtreding max snelheid op de proef (divisie 5):1e overtreding per kalenderjaar 1 minuut
Bl XIII-5.2 Overtreding max snelheid op de proef (divisie 5): 2e overtreding per kalenderjaar 5 minuten

Overtreding max. snelheid op de proef? :shock: is daar een maximum van? het is toch een kwestie van zsm van start naar finish? of lees ik het verkeerd?

Er staat toch dat er een absolute maximum snelheid geldt in divisie 5?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor henk 400rr » ma okt 24, 2011 14:17

Je snapt het niet wat ik bedoel, het verbaasde me dus, in 1e instantie was daar geen sprake van, daarnaast wat is dan die maximum snelheid.

Groep HM/divisie 5 is dus een soort van regularity klasse als ik het zo lees, geen extra klasse naast de bestaande rallyklassen.
Tenminste, zoals ik het lees.
henk 400rr

Berichtdoor Robert_ » ma okt 24, 2011 14:22

Ik denk dat je het meer moet zien als een max snelheid van bijv. 200 km/h of iets dergelijks. Ik kan me voorstellen dat je in bepaalde gevallen met een opgefokt blok de 300 moet kunnen halen, en dat is nou net wat je niet moet willen in het kader van 'veiligheid' en daarnaast het gemartel met de GT-klasse.
Laatst bijgewerkt door Robert_ op ma okt 24, 2011 18:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
www.robertvierhout.nl
Robert_

Berichtdoor Jump » ma okt 24, 2011 15:03

Max is 190 km/h zie artikel 5.2.
Jump

Berichtdoor henk 400rr » ma okt 24, 2011 15:23

ik zie het, onder het kopje "transmissie"
henk 400rr

Berichtdoor briljant » ma okt 24, 2011 15:24

henk 400rr schreef:Je snapt het niet wat ik bedoel, het verbaasde me dus, in 1e instantie was daar geen sprake van, daarnaast wat is dan die maximum snelheid.
Reglement goed lezen Henk.
En waar baseer je op dat daar eerst geen sprake van was?

Groep HM/divisie 5 is dus een soort van regularity klasse als ik het zo lees, geen extra klasse naast de bestaande rallyklassen.
Tenminste, zoals ik het lees.
Het heeft niets met regularity te maken.
Er is alleen een maximum top snelheid.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor erikjan » ma okt 24, 2011 15:27

pure topsnelheid is toch niet de essentie van de rallysport, in veel gevallen ;-)
erikjan

Berichtdoor henk 400rr » ma okt 24, 2011 15:46

@Briljant: je hebt gelijk, ik heb de oude voorstellen even opgezocht, er was inderdaad sprake van een max. snelheid van 200km/h

Het is eerder mijn geheugen die me in de steek laat, het klonk me nogal onlogisch in de oren, ook omdat het slechts alleen hierbij vermeld stond.

@Erikjan: voor ons budget is het maar de vraag of we die snelheid ooit halen, lol is het belangrijkste.

Maar goed, ik zal het es uitprinten, het leest wat lastig op de pc.
henk 400rr

Berichtdoor jjrallyteam » ma okt 24, 2011 20:46

maar hoe zit het dan met een uitbouw, mag namelijk max 10cm hoog zijn maar als je bijv een golf kitcar body wil, is dat alleen van poleyester mogelijk maar als je het op de homologatie wil baseren (dan mag hij groter zijn) klopt de look maar niet het materiaal dus zou dat nu wel of niet mogen. (de metalen is namelijk niet meer leverbaar)
jjrallyteam

Berichtdoor Hans Poortman » ma okt 24, 2011 21:32

De bestaande voor- en achterzij schermen mogen worden aangepast of in hun geheel worden vervangen. Het materiaal en de vorm van zowel de voor- als achterzij schermen zijn vrij, met inachtname van de volgende voorwaarden: - de uitbouw strekt zich uit over minimaal 120 graden (van bovenaf gezien), symmetrisch te verdelen over het gedeelte voor en achter de as van het wiel, - de uitbouw is maximaal 10 cm breder dan het originele scherm, - de uitbouw heeft een hoogte van maximaal 10cm

Is inderdaad beetje raar omschreven,moet ik even uitzoeken.
Hans Poortman

VorigeVolgende

Keer terug naar Reglementen