Dakar 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor antoine » za nov 05, 2011 7:22

Modder en mist had van mij ook wel gemogen.
In 2009 was het ook redelijk goed weer. De eerste keer dat ik ben gaan kijken, 2005, was het mistig/koud/nat..

Afbeelding
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Paperclip » za nov 05, 2011 12:48

Inderdaad, een modderige ondergrond mag ook wel ja. Maar ook weer niet te extreem, anders kunnen de trucks weer niet goed boven komen. Wat was dat een gaaf moment zeg, een aantal jaar terug in de finale tussen Gerard de Rooy en Hans Stacey! 8)
Het zal morgen ook vast wel weer tussen die twee gaan, bij de vrachtwagens.

Een van de eerste preprologen was ook wel apart, met een laag sneeuw.
Paperclip

Berichtdoor beelen86 » za nov 05, 2011 14:54

ja inderdaad, vorrig jaar als enige keer niet geweest, morgen zeker weer kijken. Het gevecht toen tussen gerard de rooy en stacey in de modder was echt geweldig....
beelen86

Berichtdoor mantaboy » zo nov 06, 2011 0:00

Bartrallyfan schreef:dan wordt hij kampioen :D

Nou.... Dat kan nog wel eens vies tegenvallen. Niets ten nadele van Stacey want sturen kan hij maar kampioen word je niet zomaar heeft hij in het verleden ook al genoeg mee gemaakt en gezegd.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor antoine » zo nov 06, 2011 17:46

Ik ben alweer een kleine 2 uur thuis. Wat was het druk...Ik vond het maar een tamme bedoeling, er waren maar weinig rijders die echt hard gingen. Deze mening deelde ik niet alleen.. Mijn foto's komen vanavond of morgen avond.

Persoonlijk vond ik de voorgaande jaren dat ik aanwezig was beter. Wij waren er tussen 12 en 13 en we hebben maar 2 auto's gezien, Van Loon (die deze versie won) en Coronel. Na 13 uur alleen maar vrachtwagens.

Leuk was het pauze programma, een 5 tal rallycross wagens die een leuke demo verzorgde.
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Speerke » zo nov 06, 2011 17:58

antoine schreef:Ik ben alweer een kleine 2 uur thuis. Wat was het druk...Ik vond het maar een tamme bedoeling, er waren maar weinig rijders die echt hard gingen. Deze mening deelde ik niet alleen.. Mijn foto's komen vanavond of morgen avond.

Persoonlijk vond ik de voorgaande jaren dat ik aanwezig was beter. Wij waren er tussen 12 en 13 en we hebben maar 2 auto's gezien, Van Loon (die deze versie won) en Coronel. Na 13 uur alleen maar vrachtwagens.

Leuk was het pauze programma, een 5 tal rallycross wagens die een leuke demo verzorgde.

Hallo Antoine

Was zeer druk , ik deel je mening hadden ook best meer auto's mogen meedoen .... foto;s opFacebook]
Speerke

Berichtdoor antoine » zo nov 06, 2011 20:11

Haha, je stond weer bij mij in de buurt.. Kijk maar eens op mijn facebook pagina :)

Druk?
Afbeelding
Afbeelding
antoine

Berichtdoor beelen86 » ma nov 07, 2011 20:37

Het was inderdaad mega druk. Als je het programma gezien had, had je kunnen verwachten dat je tussen 12 en 13uur niet veel meer zou zien dan de finale van de auto's. Ik deel inderdaad de mening van het pauze gebeuren van de rallycross. De 6 wagens die meededen deden het ook echt zeer goed :D.

Met betrekking tot de weinig wagens die meededen, Erik Wevers was samen met Gert Huzink op een rally. Aangezien ze zichzelf op hadden moeten geven voor een bepaalde datum, en hun niet wisten of Huzink nog zou rijden, hebben ze zich dus niet ingeschreven. Dat scheelt dus al 2 flinke rijders. Ongeveer het halve veld was echter ook vrachtwagen dus vandaar dat je zoveel trucks zag rijden.

Helaas was ik net voordat Van Den Bosch hem op zijn zijkant had gegooid weg gegaan vanwege de kou, om 8 uur was ik al daar....
beelen86

Berichtdoor Paperclip » ma nov 07, 2011 21:52

Je hebt niet heel veel gemist met v/d Bosch hoor Paul. Heeft voor nogal wat oponthoud gezorgd namelijk. De truck-finale tussen de Rooy en van Vliet was op zich wel leuk, de Rooy trapte z'n lelijke wagen nog flink op z'n staart.

Het viel me ook wel op hoe divers de Nederlandse auto-deelnemers weer zijn. 'We' hebben er dit jaar van alles bij zitten, van de professionele Lancers, tot een best fraaie Dodge.
En jammer dat de motordeelnemers weer massaal hun crossmotor hebben meegenomen om mee te rijden ipv de Dakarmotor.
Paperclip

Berichtdoor beelen86 » di nov 08, 2011 17:01

Ja dat is wel jammer inderdaad van die motoren, maarja het zijn amateurs, zonder fabrieks ondersteuning. Die hebben geen budget voor mochten ze iets kapot rijden op zo een dag.

Peter van de Kolk maakte in zijn 1e heat wel een flinke klapper op de finishbult, ging hij iets te hard overheen en kwam vol op zijn voorkant neer, erna stond er een wiel scheef maar hij reed wel door. Iemand dit ook gezien?
beelen86

Berichtdoor john vd boogaard » di nov 08, 2011 17:52

beelen86 schreef:Peter van de Kolk maakte in zijn 1e heat wel een flinke klapper op de finishbult, ging hij iets te hard overheen en kwam vol op zijn voorkant neer, erna stond er een wiel scheef maar hij reed wel door. Iemand dit ook gezien?

Ik heb hem terug gesleept zien worden naar het rennerskwartier door een andere deelnemer .

john
john vd boogaard

Berichtdoor bulli » ma nov 14, 2011 23:28

Zo vanavond de presentatie van het Riwalddakar team bijgewoond, dus alle 3 auto's in de Riwald kleuren. De presentatie was in handen van Allard Kalf. Ook Dennis Kuipers en later Rene waren aanwezig
bulli

Berichtdoor Jan » di nov 15, 2011 0:12

Was een bijzondere avond, met veel gasten en een goede sfeer. Liepen heel wat 'grote mannen' rond, één van de opvallendste voor mij: Christian Albers!

Hopelijk krijg ik nog een paar foto's online (die van de Euregio moeten ook nog... :oops: )
Jan

Berichtdoor ferry bakker » di nov 15, 2011 7:46

Hoe the Fuck is Christian Albers, was dat niet dat wijsneusje die in de F1?
ferry bakker

Berichtdoor Holkers » di nov 15, 2011 9:30

Die best aan een stuur kan draaien ;)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden