Condroz rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Focusfan » zo nov 13, 2011 13:42

Niels2 schreef:
mousti schreef:
Arjan19 schreef:Net wat je zegt: respect voor loix die zich boos maakt op het publiek... Blijkt maar dat wik nederlandsers het denk ik wel iets veiliger hebben met het veiligheidsplan...

Niet mee eens, het is alleen maar in Wallonië waar het o zo faalt.. In Vlaanderen is er daarrond geen enkel probleem! Vorig jaar is in Ieper KP Dikkebus afgelast door een zestal jongeren die de aanmaningen van de stewards en heli negeerden..

Inderdaad, van de mensen die dit zien als een Belgisch probleem hebben kennelijk weinig rally's bezocht in België. Hoe het er in het west-vlaamse deel aan toe gaat is nog een stuk strikter dan in Nederland.

Mousti heeft gelijk!! Is een Waals probleem helaas !! Ben ook naar de Wallonie geweest en dat leek wel een generale repetitie van wat ik gisteren in Huy heb gezien !! Je hebt constant het gevoel alsof je op de Bierfeesten in Muenchen zit ipv op een rally en veelal jeugd volgepakt met flessen c.q. kratten bier "ronddwalen" zo Lazarus als wat en zich respectloos gedragen tegen ieder van wie ze een opmerking krijgen en zelfs agressief worden!! Heb gisteren op KP3 met eigen ogen gezien dat suppoosten bedreigd werden en bijna noodgedwongen op de vuist gingen met dit soort "rally-suporters" !!
En nog erger: veel ouders met nog heel jonge kinderen die plaatsen opzoeken waar iemand met normaal verstand niet gaat staan !!
Focusfan

condroz rally

Berichtdoor gert vlieger » zo nov 13, 2011 15:28

Vol ongeloof,verbijstering gisteren het nieuws ontvangen .
Geschrokken van de beelden die er te zien zijn,hoe het publiek op sommige punten staat.
Wij zijn in gedachten bij de nabestaanden van de slachtoffers, de gewonden , maar ook bij het Nederlandse rally team.
Een verschrikkelijk drama wat er gisteren is gebeurd , en dat de volgende dag de rally weer door gaat, daar zijn wat ons betreft geen woorden voor.
Wij wensen iedereen ontzettend veel sterkte toe .
gert vlieger

Berichtdoor PatrickTwente » zo nov 13, 2011 18:51

PatrickTwente

Berichtdoor rallyfanaatje » zo nov 13, 2011 19:09

PatrickTwente schreef:http://www.youtube.com/watch?v=dZ1Xg-__vXI&feature=player_embedded

Waarom dronken zijn ook niet goed is. :roll:

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 111113_080

Waar is die offcial met de gele vlag?

Publiek waarschuwde de rijders en de mensen die daar bezig waren met die Sub dat zijn nu dus de ECHTE fans en als je goed kijkt gaan ze dus op tijd aan de kant als er een deelnemer aankomt.
Lok hier geen discussie mee uit maar uit dit oogpunt zie ik het.
:lol: rally is not a crime :wink:
rallyfanaatje

Berichtdoor Speerke » zo nov 13, 2011 19:15

PatrickTwente schreef:http://www.youtube.com/watch?v=dZ1Xg-__vXI&feature=player_embedded

Waarom dronken zijn ook niet goed is. :roll:

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 111113_080

Waar is die offcial met de gele vlag?

ik heb in deze bocht gestaan , was toen net weg toen dit gebeurde ... maar heb er geen gezien behalve die in de auto zaten , dit was de finishe kp 2
Laatst bijgewerkt door Speerke op zo nov 13, 2011 20:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Speerke

Berichtdoor Maurice Berg » zo nov 13, 2011 19:46

Ik ben ook het weekend even naar huy gaan kijken en kom tot de conclusie dat er veel minder rally suporters aanwezig waren. Er was dit jaar ontzettend veel volk maar dat had er onder andere mee te maken dat standaard luik afgelopen zaterdag niet gespeeld heeft. Een groot deel van die radrdraaiers bestond niet uit rallyvolk. Ook het te goede weer, absoluut geen condroz weer zorgde ervoor dat veel zuipschuiten niet in hun dorpskroeg zaten maar toch effe de condroz bezochten. Bij veel regen kou enz blijven alleen de echte over!
Het ongeval is zeer spijtig maar staat los van de overlast van het publiek.
Maurice Berg

Berichtdoor Bartrallyfan » zo nov 13, 2011 20:18

helaas, maar scijnbaar zijn er dus nu ook rallyholligans :cry:
Wel heel erg dat ze zo onze mooie sport kapot maken!
Het probleem met het publiek is altijd al geweest ik weet nog dat er in (weet het jaar niet meer precies ongeveer 2003) ook iemand voor onze ogen werd aangereden en overleed bij DE jump dit kwam wel om dat deze jongen onder aan de weg stond ver voor het lint. na die tijd zat deze proef er geloof ik niet meer in om dat het hier altijd veeeel te druk was
Het ogeluk van gisteren lijkt mij dus een echt ongeluk waar niemand iets aan kon doen. domme pech met hele erge gevolgen.
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor antoine.reekers » zo nov 13, 2011 20:32

het is en blijft een gevaarlijke sport voor zowel equipe als toeschouwer

grtzzz antoine
antoine.reekers

Berichtdoor hans van altena » zo nov 13, 2011 21:48

Houd altijd in de gaten : ALCOHOL en Rijden gaan NIET samen ; maar KIJKEN naar het Rijden met Alcohol ook NIET :evil: :evil:
Behalve in Belgie ( vooral Condroz ) maar ook in Nederland ( meerdere rally's ) zijn daarvoor helaas al te veel voorbeelden ! :oops: :oops:
Oplossing ; probleem door de baanposten door laten geven en proef DIREKT laten neutraliseren! Met een beetje geluk "regelen" de toeschouwers het zelf ( met de baanposten ) en zijn die problemen dan vanzelf opgelost. Niemand gaat nml moeite doen op op een geneutraliseerde proef te gaan "kijken". Maar organisatoren moeten wel consequent blijven en DIREKT overgaan ( na melding post en/of 0-wagen ) tot neutralisatie van de proef ! In Belgie zag je de politie het probleem "even" op gaan lossen, maar die zie je tijdens een Nederlandse rally alleen op de verbindingsroute's ( lees radar-controle ) , dus daar moet je niet op gaan rekenen. Proef neutraal laten rijden door deelnemers en de Km's wel mee laten tellen als Kp Km's ; anders WEER problemen ! En "supporters" ;kijk uit wat je plaatst op internet ; alles kan TEGEN je worden gebruikt , zelfs datgene wat in mijn ogen absoluut NIET gevaarlijk is ! ................................................................................
hans van altena

Berichtdoor erikjan » zo nov 13, 2011 21:52

tja,

zo stak er op KP1 van de Euregio bij St.Isodorushoeve een stel heren over op de proef waarvan er eentje 3x op de rijbaan bleef liggen...

verder in het weiland liepen ze hand-in-hand verder ;-)
erikjan

Berichtdoor henk » zo nov 13, 2011 22:07

tja...zo heb ik een jaar of 2 terug tijdens wallonie meegemaakt dat een stel belgen hun entree betaalden met een aantal flesjes pils, waar de official er gelijk 2 van burgemeester maakte en er nog wat over had voor de rest van de dag.... :?
heb trouwens zowiezo geen hoge pet op van de belgische officials (die paar goede achterwege gelaten) zitten graag in de auto en van opruimen hebben ze al helemaal nooit gehoord.
henk

Berichtdoor henk 400rr » zo nov 13, 2011 22:18

henk 400rr

Berichtdoor Codieo » zo nov 13, 2011 22:35

Even over het alcoholgebruik bij rally's. Ik heb gister iets gezien waar ik echt van omviel. Wij kwamen 's ochtends om half tien aan bij kp3 alwaar wij werden ontvangen door 2 jeugdige officials. En tot mijn grote schrik stond een van hen met een half liter blik Jupiler. ONVOORSTELBAAR!!!!!! Hoe bedoel je, het goede voorbeeld geven :cry: :cry:
Codieo

Berichtdoor mantaboy » zo nov 13, 2011 22:50

Inderdaad waren er veel standard supporters aanwezig. Wat dan wel weer goed opgepakt werd was een probleem met het publiek in de hairpin van KP 7, de fatale KP. Hier stonden een paar mensen net buiten de zone naast een brug (hoe typisch...). Wat de veiligheidswagens ook probeerden, ze bleven staan. De KP werd stil gelegd voor een ambulance, dat kreeg ik door via sms. Echter de aanwezige officials gebruikten dit voorval om de grote groep standard supporters wijs te maken dat dit door de mensen bij de brug kwam. Zij wilden niet luisteren en een veilige plaats opzoeken. Ik kan je vertellen dat ik nog nooit zo snel mensen heb zien lopen naar de juiste plaats. :lol: :lol:
Laatst bijgewerkt door mantaboy op zo nov 13, 2011 22:50, in totaal 1 keer bewerkt.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor cvgn » zo nov 13, 2011 22:50

"" Codieo schreef: Even over het alcoholgebruik bij rally's. Ik heb gister iets gezien waar ik echt van omviel. Wij kwamen 's ochtends om half tien aan bij kp3 alwaar wij werden ontvangen door 2 jeugdige officials. En tot mijn grote schrik stond een van hen met een half liter blik Jupiler. ONVOORSTELBAAR!!!!!! Hoe bedoel je, het goede voorbeeld geven ""

Is daar schijnbaar normaal, officials die bier drinken, Heb het meegemaakt in Bocholt dat de securitymensen op de motors bier stonden te drinken bij mij op de post. Heb dit doorgegeven aan onze proevenchef en moest toen kentekens van de motors opschrijven en die werden doorgegeven aan de organisatie en politie. Had een bekende in het publiek staan die er zelfs foto's van gemaakt heeft.

Heb verschillende beelden gezien van de Condrozrally en verbaas me al meer en meer van hoe de officials en het publiek daar stond. Overal zag je mensen in buitenbochten staan wel 3 of 4 rijen dik.
Zou hier dus echt niet gebeuren.

groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel
cvgn

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden