MartijnB schreef:joostkusters schreef:misschien een paar TCers eruitdonderen, dan komen er (buiten mij om) verschillende rijders weer terug.
Ik geloof niet dat dat de enige oplossing is Joost. Er zal altijd wel iemand blijven binnen een tc omgeving die niet geliefd is bij een ander persoon.
Budgetten is allereerst een stuk belangrijker niet alleen voor de organisaties maar ook voor de deelnemers.
Daarnaast ook nog eens niet te vergeten de aanwas van nieuwe deelnemers. Hoeveel aanwas van nieuwe deelnemers hebben we nou daadwerkelijk elk jaar? Nauwelijks tot geen.
Wat ik me overigens ook goed kan voorstellen. Een rijders cusrus is nauwelijks tot niet betaalbaar voor een starter. Om maar te zwijgen over alle verplichte zaken als HANS Helm etc. Wat ovigens wel begrijpbaar is veiligheid voor alles. Maar het is wel een hekel punt voor starters.
En dan nog een stuk motivatie. ik kan me goed voorstellend dat de organisatie met de tendens van afgelopen jaren weinig zin hebben om veel nieuwe dingen te gaan ontplooien.
Dingen waar rijders ook wel enigsinds om vragen. Elk jaar dezelfde proeven e.d. gaat ook vervelen uiteindelijk ( je eet ook niet elke dag brood met pindakaas)
Maar ik denk niet dat daar veel motivatie voor is momenteel.
Ook zaken als je welkom voelen wat Berry Kok ooit al eens hier op het forum heeft neergeschreven zijn zaken van waarheid.
Kleine dingen die een organisatie zou kunnen doen ism RCH en KNAF wellicht, om wat meer deelnemers te krijgen of anthans tevreden deelnemers.Mijns inziens is de RCH een belangen vereniging van de rijders. En niet van de organisaties.
Het is een blijft een feit van commercie tevreden klanten komen terug. Ontevreden klanten proberen het nog eens,zijn ze nog steeds ontevreden blijven ze weg. En praten ze bovendien ook nog eens negatief over je. Ik denk alleen veel organisaties de deelnemers niet meer als klant op die manier zien.
Daarnaast heb je een stuk monopoly wat de KNAF graag wil spelen. Dingen die in omringende landen al jaren zijn toegestaan en hier niet.
Bij godsgratie word er nu eindelijk eens iets gedaan door de KNAF in de richting van de klasse HM. Waar al jaren na gevraagd word. Nu eindelijk nu de heren inzien dat de rijders die nu al rijden volgens die specs. Wegblijven of in het buitenland gaan rijden.
Dan komt er ook nog een stuk budget bij kijken. De kosten blijven stijgen. de economie zakt terug. De bereidwilligheid tot sponsoring valt terug.
Dus zowel voor de deelnemers als de organisators word het steeds moeilijker. En wedstrijden hier organiseren zoals die in Belgie worden georganiseerd vanuit de VAS en ASAF voor bedragen tussen de 150-300 euro met max 15 kp s dat zal hier denk ik nooit gaan gebeuren.
Zelf zou ik als eerste denken aan een wat andere aanpak van bepaalde kampioenschappen. Zet een kampioenschap neer met bijvoorbeeld 5 evenementen. Zo n kampioenschap zal wellicht een positievere uitwerking hebben op de teams die meer voor de lol, en met een kleiner budget rijden.
7 a 8 wedstrijden voor kampioenschappen is uiteraard wel begrijpelijk aangezien elk evenement graag zijn deelnemers wil. en de KNAF ook niet een evenement wil boycotten.
Ik blijf terug refereren aan afgelopen jaar en een groot aantal wedstrijden in Belgie. Wedstrijden die hun maximum inschrijvers op 150 moesten zetten voor de vergunningen. Maar die meer dan 200 inschrijvingen hadden en gewoon mensen moesten weigeren.
Waarom kan het daar wel en hier niet?
Waarom rijden er in Belgie nog zon hoop "oudere"auto s: Astra Clio 1 Kadetten GSI peugeot 106 205 en ga zo nog maar even door.
En waarom heb je hier een startveld met 5 WRC s 15-20 Evo s Een stel Nissans BMW cups 205 cup. En verder NIETS.
Wat als de Nissan en 325 challenge ineens besluiten te stoppen, of maar 1 of 2 wedstrijden in NL te rijden en de rest in het buitenland?
Een land als Belgie heeft zoiezo al vele malen meer rijders als Nederland(actieve). Terwijl het bijna de helft kleiner is als hier.
En ik weet ook wel dat het gras niet altijd groener is bij de buren. Maar de voorbeelden liegen er ook niet direct om.
De discussie word maar steeds door een aantal de doofpot ingestopt Nederland vs Belgie/Duitsland. Maar waarom? Misschien kunnen we juist wel wat van elkaar leren. Elkaar helpen! Mensen die staan te roepen het MOET maar eens afgelopen zijn dat onze Nederlandse rijders in Belgie rijden. Ik denk niet dat dat de discussie moet zijn. Eerder waarom en hoe. En uit die redenen waarom is wellicht een leering te trekken.
Is het dan de bedoeling dat je straks allemaal in België moet gaan rijden? Omdat er hier geen rijders meer op af komen? Omdat die de proeven in België willen rijden die ook al jaren zo'n beetje hetzelfde zijn? Kijk nou eens wat er gaat gebeuren als iedereen gewoon in Nederland komt rijden. Die startgelden gaan dan echt wel omlaag hoor.
En praat mij er niet over dat het niveau daar veel hoger ligt of zo. Kijk eens naar het aantal uitvallers hier in Nederland tijdens een rally. Dat gebeurt echt niet omdat het rondje om de Nederlandse kerk zo eenvoudig is.