Dakar 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: -

Berichtdoor alleskids1971 » ma dec 12, 2011 22:41

Leo schreef: Zo afgeven op iemand, zonder dat er ook maar 1 resultaat is.
Lef en ballen heeft hij wel en wagenbeheersing ook, dus met een goede co is hij lang niet kansloos.

er is denk ik niemand die afgeeft op Jos Verstappen. Ze temperen alleen de verwachting die bij sommigen op de forum leeft dat Jos wel even zal presteren met een rally truck in de zwaarste rally ter werled. Want hij is immers een getalenteerd autocoureur? Dat betwist ook niemand. Maar wel het talent in een rally truck te stappen en zomaar even goede resultaten neer te zetten.

Ten eerste is circuit racing totaal niet vergelijkbaar met een rally, met iedere meter andere omstandigheden, om elke hoek kan een verrassing liggen, in tegenstelling tot een circuit waar het wegdek perfect is en waar ze rondjes rijdne.
Ten tweede is een truck iets anders dan een auto, of SUV, een rallytruck is nog eens totaal anders dan een truck voor de openbare weg.
Ten derde moet hij wennen aan teamverband rijden, in plaats van een kleine cockpit helemaal voor zich alleen. Nu zit er iemand naast hem die hem de weg wijst, en hem soms zelfs de baas is over hem en hem commandeert, Jos zal moeten luisteren naar Charly de navigator. Kan Jos dat verdragen, iemand die steeds tegen hem praat terwijl hij uiters geconcentreerd zich inspant?

Carlso Sainz was rally coureur, van de oude stempel, met lange rallies, met menig maal de safari rally gereden. Sainz heeft intens getraind en getest met de Volkswagen Touareg. Jos Verstappen vergelijken met Carlos Sainz is zeggen dat Marco van Basten wel even Wimbeldon wint van Roger Federer, want Van Basten is immers zeer getalanteerd en kan goed met een bal omgaan.

Verder wensen we Jos Verstappen veel succes en we steunen hem, net als iedere Nederlandse deelnemer aan de Dakar rally. maar verwacht alsjeblieft geen wonderen. Wees blij als hij de finish haalt en de truck niet op de zij zet, net als Jan Lammers.
Laatst bijgewerkt door alleskids1971 op ma dec 12, 2011 22:43, in totaal 1 keer bewerkt.
alleskids1971

Berichtdoor erikjan » ma dec 12, 2011 22:42

die magnetron sta ik graag af aan een goed doel ;-)
erikjan

Berichtdoor Tukker FM » di dec 13, 2011 0:34

rvgrally schreef:@ erik jan.. graag je adres gegevens dan stuur ik je de magnetron op! :wink:
@ leo, is gewoon mijn mening he!!! vind verstappen gewoon een koekert (koekert= niet positief)

Zeg dan niks :oops: :?
Tukker FM

Berichtdoor official No. 27768 » wo dec 14, 2011 16:20

PatrickMX803 schreef:http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/dakar/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/dakar/nieuws/2011/articles/111126_pech_voor_van_deijne.xml

Hier het vervolg tot nu toe

p.s. Weet iemand hoe het nummer heet dat aan het begin / eind van de RTL Dakar afleveringen wordt gedraaid?
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor rally for ever » wo dec 14, 2011 20:11

Je linkje werkt niet, maar schijnt dat er de inbouw van een "nieuwe" gereviseerde motor bijna klaar is, waarna de auto per luchtpost naar Zuid-Amerika gaat.

Vreemd overigens dat op site RTL als navigator bij Bob te Harkel, Fons Jans genoemd wordt, terwijl volgens mijn info Patrick Andriessen er naast gaat zitten.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

Berichtdoor rvgrally » do dec 15, 2011 11:26

och jee, zeg dan zelf niks. Dit is een forum en ik maak toch duidelijk dat het mijn mening is. Dat Jos denkt dat ie t allemaal kan, geloof ik niet, zoals IDS VL het hierboven beschrijft is het gewoon.
rvgrally

Berichtdoor rally for ever » do dec 15, 2011 17:14

Tjonge gaat weer lekker hier.....

Van iemand met de staat van dienst die Verstappen heeft kun je niet zeggen dat ie niet kan rijden! En volgens mij deed hij het in de 24u van Le Mans, wat toch redelijk gezien wordt als duursport, helemaal niet verkeerd. Dat de Dakar iets totaal anders is zal iedereen, Dhr Verstappen incluis, best wel snappen.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

Berichtdoor Tukker FM » do dec 15, 2011 17:34

rvgrally schreef:

och jee, zeg dan zelf niks. Dit is een forum en ik maak toch duidelijk dat het mijn mening is. Dat Jos denkt dat ie t allemaal kan, geloof ik niet, zoals IDS VL het hierboven beschrijft is het gewoon.

Ja maar hij is ook iets positiever.
Waarom altijd zo negatief. Het is toch mooi dat die jongen dit wil proberen. Toen Dennis in het wk ging rijden waren er hier ook een paar van. Wacht toch eens rustig af en kom dan met een mening die ergens op slaat.

Als je denkt dat iets niet lukt, lukt het ook vaak niet.

Gr
Tukker FM

Berichtdoor rally04 » vr dec 16, 2011 15:49

" Rallycoureur en ex-Nederlands kampioen Jasper van den Heuvel uit Barneveld maakt zijn debuut in de Dakar-rally als vervanger van Frits van Eerd " wordt zojuist op de Telegraaf website gemeld.

Van den Heuvel had ik van te voren niet verwacht , ben benieuwd wat Jasper kan brengen in de dakar :D
rally04

Berichtdoor Leo » vr dec 16, 2011 16:11

rally04 schreef:" Rallycoureur en ex-Nederlands kampioen Jasper van den Heuvel uit Barneveld maakt zijn debuut in de Dakar-rally als vervanger van Frits van Eerd " wordt zojuist op de Telegraaf website gemeld.

Van den Heuvel had ik van te voren niet verwacht , ben benieuwd wat Jasper kan brengen in de dakar :D

Dat zijn nog eens berichten, maar het is wel de telegraaf
Leo

Berichtdoor MartijnS » vr dec 16, 2011 16:17

http://www.telegraaf.nl/telesport/autos ... =telesport

Dit is geen verzonnen stuk lijkt me ;)
Leuk nieuws.
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor r199 » vr dec 16, 2011 16:40

inderdaad super tof om Jasper in die wagen aan het werk te zien.
http://www.versvrdepers.nl/2011/12/pers ... neemt.html link persbericht Jumbo
r199

Berichtdoor tt » wo dec 21, 2011 16:34

tt

Berichtdoor uw official op stap » wo dec 21, 2011 21:34

Da's dus inderdaad geen speculaas bericht. Jasper was al actief bij onder andere Ginaf. Hij is betrokken bij de afstelling vd vering.
uw official op stap

Berichtdoor cvgn » do dec 22, 2011 18:15

http://www.omroepbrabant.nl/?news/16695 ... Rally.aspx

Het is hem toch gelukt.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel
cvgn

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden