Vraag van mijn kant!
Zijn jullie het ook zo beu heel de tijd die discussies over welke WRC er nu sneller is?
Er rijden dit jaar een aantal verschillende bouwjaren WRC's mee en die volgens mij allemaal hun voor- nadelen hebben.
- Oudere type WRC: Mitsubishi WRC'05 (2x) + Skoda WRC'06 (1x) deze hebben volgens mij het meeste nadeel omdat de techniek verre van stil heeft gestaan maar ook dit zijn met de juiste coureuers hele competetieve auto's.
- Dan hebben we nog de Focus WRC'08, absoluut een snelle wagen met het voordeel op lange rechte stukken.
- Nieuwe type Fiesta RS WRC, tot 150 zeker net zo snel als de oudere types en veel wendbaarder, vergt een iets agressievere rijstijl
Nu is er continu de strijd tussen de Fiesta's en de oudere type WRC's en het ge-eikel dat iedereen die in de oudere types rijdt altijd in het voordeel is omdat deze een hogere topsnelheid hebben. Dit vind ik persoonlijk nogal een makkelijke manier om te zeggen dat je het eigenlijk niet bij kan houden. Dhr. ten Brinken en van Loon hadden ook hun Focus voor dit jaar kunnen pakken dan hadden ze allemaal in de oudere types gereden en hadden ze in ieder geval niet de schuld kunnen geven aan de topsnelheid van de wagen.
Waar zijn de echte sportlui die gewoon toe kunnen geven dat ze niet snel genoeg zijn en niet continu op zoek zijn naar excuses.
Dennis Kuipers heeft vorig jaar toch laten zien dat je met een Fiesta RS WRC zelfs de Citroen C4 WRC (veruit de snelste WRC beschikbaar) bij kan houden en zelfs voor kan blijven en al helemaal de Focus WRC waar ten Brinke toen in reed.
Conclusie, kappen met dat gezeik over de topsnelheden en ga maar eens wat meer gas geven, want met de juiste coureur maakt het dus helemaal niks uit in welk type WRC je rijdt !!!!