Exotic green Rally / R Sport-Cars Shortrally 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Oude WRC vs Nieuwe WRC

Berichtdoor baleno78 » vr jul 06, 2012 14:54

Vraag van mijn kant!
Zijn jullie het ook zo beu heel de tijd die discussies over welke WRC er nu sneller is?
Er rijden dit jaar een aantal verschillende bouwjaren WRC's mee en die volgens mij allemaal hun voor- nadelen hebben.
- Oudere type WRC: Mitsubishi WRC'05 (2x) + Skoda WRC'06 (1x) deze hebben volgens mij het meeste nadeel omdat de techniek verre van stil heeft gestaan maar ook dit zijn met de juiste coureuers hele competetieve auto's.
- Dan hebben we nog de Focus WRC'08, absoluut een snelle wagen met het voordeel op lange rechte stukken.
- Nieuwe type Fiesta RS WRC, tot 150 zeker net zo snel als de oudere types en veel wendbaarder, vergt een iets agressievere rijstijl

Nu is er continu de strijd tussen de Fiesta's en de oudere type WRC's en het ge-eikel dat iedereen die in de oudere types rijdt altijd in het voordeel is omdat deze een hogere topsnelheid hebben. Dit vind ik persoonlijk nogal een makkelijke manier om te zeggen dat je het eigenlijk niet bij kan houden. Dhr. ten Brinken en van Loon hadden ook hun Focus voor dit jaar kunnen pakken dan hadden ze allemaal in de oudere types gereden en hadden ze in ieder geval niet de schuld kunnen geven aan de topsnelheid van de wagen.

Waar zijn de echte sportlui die gewoon toe kunnen geven dat ze niet snel genoeg zijn en niet continu op zoek zijn naar excuses.

Dennis Kuipers heeft vorig jaar toch laten zien dat je met een Fiesta RS WRC zelfs de Citroen C4 WRC (veruit de snelste WRC beschikbaar) bij kan houden en zelfs voor kan blijven en al helemaal de Focus WRC waar ten Brinke toen in reed.

Conclusie, kappen met dat gezeik over de topsnelheden en ga maar eens wat meer gas geven, want met de juiste coureur maakt het dus helemaal niks uit in welk type WRC je rijdt !!!!
baleno78

Berichtdoor Holkers » vr jul 06, 2012 15:20

In dit hele topic, 7 tabjes, geen ENKEL woord over welke WRC sneller is en dan kom jij met je geratel? Je begint de betoog al met de epische woorden: Zijn jullie het ook zo beu heel de tijd die discussies over welke WRC er nu sneller is?

Begin er dan zelf niet over!

*Pfffffffff*
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor rallyfanam » vr jul 06, 2012 15:37

Niet op reageren Maarten.

Heeft ie toch al iemand zover gekregen oeps ik ben de 2e :wink:
rallyfanam

Berichtdoor tt » vr jul 06, 2012 16:21

Bas rally schreef:
sebas schreef:Hoorde dat het op sommige plekken slecht ligt

Kp Wouw 2de onverhard strook ligt slecht maar als het droog blijft moet dat geen probleem zijn.
Als ze het schrappen is daar het einde van de KP .

KP de hel Bakzakkenstraat ligt wel slecht alleen lijkt me sterk dat ze dat eruit halen vooral als het niet regent is het morgen zo goed als helemaal droog.

KP Klein Zundert ligt allemaal goed.

Ben alleen nog niet op Rijsbergen en Rucphen geweest

Kp wouw en rijsbergen worden morgen nogmaals bekeken als het droog blijft geen wijzigingen.
Bron: @EGrally
tt

Berichtdoor BeeCee » vr jul 06, 2012 16:22

Conclusie;

Ik ga pas weer kijken als Dennis in de Fiesta start en Peter in de C4.

Tot morgen !!! :x
BeeCee

Berichtdoor Sjeik1981 » vr jul 06, 2012 16:32

ook als ze niet starten ben ik er bij. Tot morgen, hoop wel dat het onverhard erin blijft. Als de weerberichten het goed hebben, met nadruk op als, blijft het tot morgenmiddag sowieso droog. Vanaf het middaguur kans op bui(tje), maar alleen in het zuidoosten. Dus hopelijk morgen droog weer. ONverhard blijft mijn favo ondergrond om te kijken. Stof zullen we wel geen last van hebben.
Sjeik1981

Berichtdoor rally04 » vr jul 06, 2012 16:49

Weet iemand waar de kranten met routes op voorraad zijn ? Bij het witte paard waren ze op. Nog wel de losse kaarten kunnen kopen, al waren ze daar ook bijna doorheen.
rally04

Berichtdoor Sjeik1981 » vr jul 06, 2012 17:28

Liep al ongeveer tegen zelfde probleem aan. Vrees dat je naar service morgen moet of de infostand
Sjeik1981

Berichtdoor rally04 » vr jul 06, 2012 20:09

Sjeik1981 schreef:Liep al ongeveer tegen zelfde probleem aan. Vrees dat je naar service morgen moet of de infostand

Dan ga ik daar morgenvroeg nog even langs, iemand een idee hoe laat de infostand op de markt open gaat ?
rally04

Berichtdoor polle » vr jul 06, 2012 20:25

Kan je een algemene kaart voor alle proeven kopen op de eerste kp ?
polle

Berichtdoor baleno78 » za jul 07, 2012 7:30

Holkers schreef:In dit hele topic, 7 tabjes, geen ENKEL woord over welke WRC sneller is en dan kom jij met je geratel? Je begint de betoog al met de epische woorden: Zijn jullie het ook zo beu heel de tijd die discussies over welke WRC er nu sneller is?

Begin er dan zelf niet over!

*Pfffffffff*

Het was toch een vraag in het algemeen, iedere rally is het tot nu toe dezelfde discussie dus was benieuwd wat jullie ervan vinden? Ik heb nergens gezegd dat het in dit topic staat! Dacht gewoon plaats het in het topic van de eerstvolgende rally en dat was dit topic.

Best jammer dat er zo vaak gelijk een soort van trap nagegeven wordt als je een vraag of mening hebt waar niet iedereen het mee eens is.
Zoals al vaker gezegd zo'n forum is toch juist om meningen/vragen te delen en daarover een normale discussie te voeren!

Persoonlijk vind ik het dus onzin dat er iedere keer word gezegd dat de Fiesta RS WRC's langzamer zijn dan de oudere types WRC!
Op dit moment is Swaanen gewoon veruit de snelste.
baleno78

Berichtdoor baleno78 » za jul 07, 2012 7:31

Ow ja iedereen veel plezier vandaag.....
baleno78

Berichtdoor miep666 » za jul 07, 2012 7:58

Gaat wel lukken staan in de file 8) :?
miep666

Berichtdoor miep666 » za jul 07, 2012 9:56

Gaat wel lukken staan in de file 8) :?
miep666

Berichtdoor mikek » za jul 07, 2012 10:46

Op twitter wordt gemeld dat faron van lieshout vlak voor de finish van kp 2 over de kop is gegaan
mikek

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden