oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor BasJBuitendijk » za dec 29, 2012 19:42

Staat er plotseling een filmpje van de Limburgia 1986 op de Facebook pagina van RTL Rally Report. Toeval bestaat niet. Wie, wat, waar, waarom?
BasJBuitendijk

Berichtdoor fotojpa » za dec 29, 2012 20:16

BasJBuitendijk schreef:Staat er plotseling een filmpje van de Limburgia 1986 op de Facebook pagina van RTL Rally Report. Toeval bestaat niet. Wie, wat, waar, waarom?

Hier de link naar het filmje http://www.youtube.com/watch?v=kSCsqr2J_pE&feature=youtu.be
fotojpa

Berichtdoor bruno van traa » zo dec 30, 2012 12:04

BasJBuitendijk schreef:
Hallo Bas Buitendijk, hier wat foto's uit mijn DAF rallytijd.

Geweldig Bruno, leuke foto's. Bedankt.
Uniek hoor, die tijd met DAF. Han was ik eerlijk gezegd een beetje vergeten. Was hij destijds niet commercieel directeur bij Nissan? Hij reed in ieder geval op Zandvoort met de eerste 240Z.

@Dennis.
Ik moet nog ergens bewegende beelden hebben van de Limburgia 1986. Zodra ik tijd heb, zal ik kijken of die Ierse Ford er tussen zit. Volgens mij deed in ieder geval een RS200 mee tussen een aantal andere groep B auto's, een berg Porsches en de bekende Manta's 400. Ik ga het nog checken, want net als al die andere 'oldtimers' begin ik de jaren door elkaar te halen. Internet biedt dan uitkomst, maar nu ff geen zin.

In de jaren dat ik met Han reed studeerde hij nog in Amsterdam, later ging hij inderdaad bij Nissan aan het werk. Han was meer een circuit rijder, hij werd in 1972 op Zandvoort kampioen in zijn klasse met DAF 55 in race uitvoering.
Wat jou misschien ook interesseert is dat ik voor mijn DAF tijd samen met de Rotterdammer Arie v/d Haspel in een NSU 1000TTS heb rally gereden. Een bloedsnelle auto voor die tijd (geprepareerd bij de toenmalige NSU importeur Henry van Oorschot) We behaalden in 1969 klasseoverwinningen in de S.L.S. en E.L.E. en in 1970 in de rally van Ieper in West Vlaanderen.

[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-R3HEDTG6-D.jpg[/img]
bruno van traa

oude rally foto's

Berichtdoor bruno van traa » zo dec 30, 2012 12:12

Nog een poging om een foto van de NSU 1000TTS te plaatsen
Afbeelding
bruno van traa

Berichtdoor BasJBuitendijk » zo dec 30, 2012 12:32

(geprepareerd bij de toenmalige NSU importeur Henry van Oorschot)

Helemaal leuk Bruno, daar kwam mijn Gulf Star 1200 TT ook vandaan. Er staat al een foto van de 19-49-NE op het forum hier.
BasJBuitendijk

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 30, 2012 15:54

bruno van traa schreef:
BasJBuitendijk schreef:

Uniek hoor, die tijd met DAF. Han was ik eerlijk gezegd een beetje vergeten. Was hij destijds niet commercieel directeur bij Nissan? Hij reed in ieder geval op Zandvoort met de eerste 240Z.

@Dennis.
Ik moet nog ergens bewegende beelden hebben van de Limburgia 1986. Zodra ik tijd heb, zal ik kijken of die Ierse Ford er tussen zit. Volgens mij deed in ieder geval een RS200 mee tussen een aantal andere groep B auto's, een berg Porsches en de bekende Manta's 400. Ik ga het nog checken, want net als al die andere 'oldtimers' begin ik de jaren door elkaar te halen. Internet biedt dan uitkomst, maar nu ff geen zin.

In de jaren dat ik met Han reed studeerde hij nog in Amsterdam, later ging hij inderdaad bij Nissan aan het werk. Han was meer een circuit rijder, hij werd in 1972 op Zandvoort kampioen in zijn klasse met DAF 55 in race uitvoering.
Wat jou misschien ook interesseert is dat ik voor mijn DAF tijd samen met de Rotterdammer Arie v/d Haspel in een NSU 1000TTS heb rally gereden. Een bloedsnelle auto voor die tijd (geprepareerd bij de toenmalige NSU importeur Henry van Oorschot) We behaalden in 1969 klasseoverwinningen in de S.L.S. en E.L.E. en in 1970 in de rally van Ieper in West Vlaanderen.

@Bas en Bruno, herinneren jullie je uit die tijd (en Rotterdam) misschien ook Herman Brouwer, navigeerde later voor ao Henk van der Lee, Koos Pannekoek en John Bestebreurtje. Toen ik hem leerde ken, reed hij samen met Kokkie de Vroom (zijn latere vrouw) in een mini voor het (?) ZAV team.
Dennis Klein

Berichtdoor BasJBuitendijk » zo dec 30, 2012 15:57

@Bas en Bruno, herinneren jullie je uit die tijd (en Rotterdam) misschien ook Herman Brouwer

Helaas Dennis, voor mij geen bekende naam.
BasJBuitendijk

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 30, 2012 16:07

bruno van traa schreef:
BasJBuitendijk schreef:

@Dennis.

Herinneren jullie je uit die tijd (en uit Rotterdam) Herman Brouwer ? Reed oa met Henk van der Lee, Koos Pannekoek en JohnBestebreurtje. Daarvoor met Kokkie de Vroom (zijn latere vrouw) in een mini voor het (?)ZAV team.
Dennis Klein

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 30, 2012 16:38

Dennis

Brouwer is (of was) volgens mij nog steeds actief.
Nu Historisch met een 911 Carrera 2.7 RS

Nacht van Nederland 2011

Afbeelding
Ton Van Spanje

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 30, 2012 17:55

Ton Van Spanje schreef:Dennis

Brouwer is (of was) volgens mij nog steeds actief.
Nu Historisch met een 911 Carrera 2.7 RS

Nacht van Nederland 2011

Ik heb de uitslag van dat evenement gegoogled en dat moet hem zijn; Arthur Brouwer (zijn jongere broer) - Herman Brouwer (Porsche Carrera)
Dennis Klein

Berichtdoor Gompy » zo dec 30, 2012 19:41

Afbeelding
Een foto uit de oude doos, 1980 Tulpenrally. Bruno Saby?
Gompy

Berichtdoor antoine » zo dec 30, 2012 19:46

Ja dat klopt, Bruno Saby! Bedankt voor de foto :D

Samen oa met het volgende team: http://www.r5at.com/sorensen/sorensen.html
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Gompy » ma dec 31, 2012 11:37

Afbeelding

Eind '70-er en begin '80-er weken een aantal Nederlandse rallyrijders (vooral uit de grensstreek) uit naar de provinciale rally's in België. Vanuit PAK-Limburg waren Snijers en Droogmans al bekende namen geworden. Veel lokale autosportclubs (Bocholt, Maasmechelen, Opglabbeek, Genk, Hasselt, Landen, Alken, Tessenderlo, Heusden etc.) organiseerden een kleine rally met ca. 4kp's die 3x gereden werden. Hier Fonteine-Smeets in actie.
Gompy

Berichtdoor Dennis Klein » ma dec 31, 2012 11:50

antoine schreef:Leuke foto van die Renault 5 ............
Hier nog wat meer fotos van mijn R5Turbo.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Dennis Klein

Berichtdoor Dennis Klein » ma dec 31, 2012 12:49

BasJBuitendijk schreef:
(geprepareerd bij de toenmalige NSU importeur Henry van Oorschot)

Helemaal leuk Bruno, daar kwam mijn Gulf Star 1200 TT ook vandaan. Er staat al een foto van de 19-49-NE op het forum hier.
Ik heb ook nog een NSU foto gevonden;v.d.Aar - Groenendijk (AMAC rally 1976)

Afbeelding
Dennis Klein

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch