WRC; nieuws en geruchten

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor rvgrally » di nov 05, 2013 12:20

Mark Wielens schreef:Neuville heeft getekend, en rijdt de komende jaren bij Hyundai. Was al te verwachten.

gr. Mark.

Ik denk dat dit zo'n duval verhaaltje word, verkeerde moment overstappen. Maar des al niettemin, ik gun hem al het goede, en hoop ten zeerste dat de hyundai goed van de grond komt. En!! meteen een plaatsje vrij bij ford... ik zou zeggen gooi er wat nederlands talent in.
rvgrally

Berichtdoor MartijnB » di nov 05, 2013 20:34

Ralph

Dat Nederlandse talent heeft geen geld dus zal wel niet gebeuren.....

Wat betreft Hyundai en een B merk denk ik dat dat wel enigsinds meevalt.

In Nederland is het inderdaad een nog niet zo bekend merk.
Maar het WRC en de marketing eromheen richt zich niet echt op de Nederlandse markt.

In de jaren dat Loeb wereldkampioen werd werkte in bij de importeur van Citroen.
Er is nog niet 1 keer iets van aandacht aan besteed bij dealers.
Enige dat er was was een intern mailtje van PR dat Loeb gewonnen had elke wedstrijd.
En dat was ook pas sinds de laatste jaren.
In de begin jaren 2003 2004 2005 dat Loeb won werd er zelfs helemaal geen enkele aandacht aan besteed.
MartijnB

Berichtdoor EvoV6 » di nov 05, 2013 20:48

Zo was het ook bij Mitsubishi.... Zelf met de colt rallycup. Laat staan de succes jaren in WRC en Dakar.

Dakar werd op t laatst een klein beetje bekender in de showroom door posters enz. Maar rally?? nee hoor.
EvoV6

Berichtdoor rvgrally » di nov 05, 2013 21:54

@martijnB . Ik weet het. Maar ik blijf toch positief wat dat betrefd. Want hoe zit het nu met abering? Gaat die nu 5 rondes in het wrc rijden met een 208 R5 of wat? Als dat zo is dan zie ik het gewoon weer positief. Rijd hij zich zo in de kijker dan zijn er nog8 rondes in t wrc over, om net als bv kubica, mooie kansen te krijgen.
rvgrally

Berichtdoor roke0204 » di nov 05, 2013 22:08

[quote="MartijnB"]

We kennen twee Nederlandse talenten die volgens mij wel geld hebben, 1 met Ford ervaring, hopelijk kan hij wat bereiken.
roke0204

Berichtdoor Eight_Gear » di nov 05, 2013 22:15

rvgrally schreef:@martijnB . Ik weet het. Maar ik blijf toch positief wat dat betrefd. Want hoe zit het nu met abering? Gaat die nu 5 rondes in het wrc rijden met een 208 R5 of wat? Als dat zo is dan zie ik het gewoon weer positief. Rijd hij zich zo in de kijker dan zijn er nog8 rondes in t wrc over, om net als bv kubica, mooie kansen te krijgen.

Abbring (zo spel je dat) z'n programma staat nog niet vast. Kan ook zijn dan het ERC wedstrijden worden.
Eight_Gear

Berichtdoor MartijnB » wo nov 06, 2013 0:25

roke0204 schreef:
MartijnB schreef:

We kennen twee Nederlandse talenten die volgens mij wel geld hebben, 1 met Ford ervaring, hopelijk kan hij wat bereiken.

Die heeft wel wat geld ja...

Maar die reden ook vast niet voor niks afgelopen jaar geen WK. En vorig jaar een aangepast WK.

En dat geld niet alleen voor Kuipers. Maar Merkstijn had datzelfde.
MartijnB

Berichtdoor Dennis Klein » wo nov 06, 2013 7:44

Wie heeft talent in Nederland en wie rijdt vooraan mee, omdat die veel geld ter beschikking heeft ? In de autosport soms moeilijk te onderscheiden, vooral ook in de Nederlandse rallysport.
Om in een wk team een plaats te krijgen moet je of over uitzonderlijk talent of over uitzonderlijk veel geld beschikken. Dat laatste om de andere (echt talentvolle) rijder(s) mee te financieren ![/quote]
Dennis Klein

Berichtdoor Alex_79 » wo nov 06, 2013 10:42

Abbring z'n programma staat nog niet vast. Kan ook zijn dan het ERC wedstrijden worden.

Als hetzelfde stramien wordt gevolgd als met Jeremí Ancian (die vorig jaar de 207 Cup won) dan laat Peugeot Sport m waarschijnlijk in het ERC rijden, want Ancian startte dit jaar in vijf rally's voor Sainteloc Racing in een 207 S2000: Corsica, de Azoren, de Canarische Eilanden, Polen en San Remo)

ik zou zeggen gooi er wat nederlands talent in.

Meeste komen nu met Abbring (talent), Kuipers (geld en talent) of van Merksteijn (geld) aanzetten, maar hoe zit het met Hans Weijs Jr? Die deed het toch helemaal niet gek toen ie even in mocht vallen in het Frans kampioenschap en meteen won? Al_attiyah had het erover dat ie talent zocht en hij heeft Weijs al eens aan een auto geholpen toen die in Catalonië in mocht vallen.

[realiteitsmodus]Helaas vrees ik dat M-Sport waarschijnlijk Elfynn Evans of Hayden Paddon een kans gaat geven. Evans is de zoon van voormalig Brits kampioen Gwyndaff Evans en heeft gelukkig het talent van zijn pa meegekregen - iets wat je bv over Matthew Wilson nooit kon zeggen[/realiteitsmodus]
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Alex_79

Berichtdoor Dennis Klein » wo nov 06, 2013 10:47

Alex_79 schreef:
Abbring z'n programma staat nog niet vast. Kan ook zijn dan het ERC wedstrijden worden.

Als hetzelfde stramien wordt gevolgd als met Jeremí Ancian (die vorig jaar de 207 Cup won) dan laat Peugeot Sport m waarschijnlijk in het ERC rijden, want Ancian startte dit jaar in vijf rally's voor Sainteloc Racing in een 207 S2000: Corsica, de Azoren, de Canarische Eilanden, Polen en San Remo)

ik zou zeggen gooi er wat nederlands talent in.

Meeste komen nu met Abbring (talent), Kuipers (geld en talent) of van Merksteijn (geld) aanzetten, maar hoe zit het met Hans Weijs Jr? Die deed het toch helemaal niet gek toen ie even in mocht vallen in het Frans kampioenschap en meteen won? Al_attiyah had het erover dat ie talent zocht en hij heeft Weijs al eens aan een auto geholpen toen die in Catalonië in mocht vallen.

[realiteitsmodus]Helaas vrees ik dat M-Sport waarschijnlijk Elfynn Evans of Hayden Paddon een kans gaat geven. Evans is de zoon van voormalig Brits kampioen Gwyndaff Evans en heeft gelukkig het talent van zijn pa meegekregen - iets wat je bv over Matthew Wilson nooit kon zeggen[/realiteitsmodus]

Ben al een tijd weg uit NL, maar volg de sport nog wel; wat is het probleem met Hermen Kobus ? Waarom ziet "niemand" in NL, hem als talent ?
Dennis Klein

Berichtdoor jordysport » wo nov 06, 2013 11:36

roke0204 schreef:
MartijnB schreef:

De fabrieksteams kiezen in veel gevallen niet alleen voor het talent. Je moet wel een uitzonderlijk talent zijn wil je kans maken om een stoeltje te scoren op die basis.
Kobus Weijs Kuipers Abbring zijn echt verschrikkelijk goed maar zijn ze in principe goed genoeg voor een wereldtitel, m.a.w. zijn ze beter dan Loeb of Ogier? Zoniet zullen ze toch een flinke duit in de zak moeten hebben. Om verder te komen is gewoon een flinke zak geld nodig, en Nederlandse bedrijven staan niet te popelen om een flinke investering te doen in de rallysport.
Kuipers en Merksteijn hebben misschien het geld maar het is geld wat zevoor de hobby gebruiken, en dan is het wel een hele dure hobby die je niet lang kunt volhouden...
If you can´t fix it with a hammer, you have an electrical problem! :lol:
jordysport

Berichtdoor MartijnB » wo nov 06, 2013 23:50

Jordy slaat de spijker volledig op zijn kop denk ik.

In Nederland is rally alles behalve populair. Zowel bij de populatie als bij bedrijven.
Importeurs doen niets aan de bekendheid die ze als merk wel halen in het WRC,

En ga zo nog maar even door.

Kranten die volstaan met negatief nieuws.

Supporters officials en rijders die zelf de media nog een handje helpen door al het negatieve nieuws maar flink op facebook rond te strooien.
Waarschijnlijk met alle goede bedoelingen. Maar of het nou heltp om de sport in beter daglicht te zetten betwijfel ik.

Al dit soort dingen helpen al helemaal niet mee aan het feit om Nederlands talent in het WK te krijgen.
Een bedrijf zal hier sneller geneigd zijn de voetbal club te sponsoren dan Kevin of Hans.

Het is een klein puntje en het zal niet direct veel zoden aan de de dijk gaan zetten om NL talent in het WK te krijgen.

Maar denk eerst eens na voordat je een bericht gaan delen of plaatsen op social media.

En als je dan al wat wil delen. Deel dan ook eens een positief nieuws ipv berichten over ongelukken en ander minder nieuws.

Een stukje positiviteit aangaande de sport begint ook bij jezelf!!!!!
MartijnB

Berichtdoor Rene Markus » do nov 07, 2013 13:58

MartijnB schreef:Jordy slaat de spijker volledig op zijn kop denk ik.

In Nederland is rally alles behalve populair. Zowel bij de populatie als bij bedrijven.
Importeurs doen niets aan de bekendheid die ze als merk wel halen in het WRC,

En ga zo nog maar even door.

Kranten die volstaan met negatief nieuws.

Supporters officials en rijders die zelf de media nog een handje helpen door al het negatieve nieuws maar flink op facebook rond te strooien.
Waarschijnlijk met alle goede bedoelingen. Maar of het nou heltp om de sport in beter daglicht te zetten betwijfel ik.

Al dit soort dingen helpen al helemaal niet mee aan het feit om Nederlands talent in het WK te krijgen.
Een bedrijf zal hier sneller geneigd zijn de voetbal club te sponsoren dan Kevin of Hans.

Het is een klein puntje en het zal niet direct veel zoden aan de de dijk gaan zetten om NL talent in het WK te krijgen.

Maar denk eerst eens na voordat je een bericht gaan delen of plaatsen op social media.

En als je dan al wat wil delen. Deel dan ook eens een positief nieuws ipv berichten over ongelukken en ander minder nieuws.

Een stukje positiviteit aangaande de sport begint ook bij jezelf!!!!!

Mooi verhaal dit hebben wij nodig om onze sport naar een hoger nivo in Nederland te brengen. Ik wil toevoegen organisatoren kijk vooral over je eigen grenzen het gaat naar om een ding en dat is mooie rallysport in Nederland.
Rene Markus

Berichtdoor pedduhwick » ma nov 18, 2013 22:35

"@RallyingUK: EVANS: Luis Moya speculating on @canalplusespana's WRC show tonight that @ElfynEvans may drive M-Sport's third Fiesta RS WRC in 2014."

Bron: Twitter.

Maar blijkbaar heeft Moya al mooi lopen speculeren over de toekomst van Evans voor 2014, hopelijk (niet voor de nl-se rijders, maar daar hebben we het al vaker over gehad.. €€$$££) heeft hij gelijk! :wink:
pedduhwick

Berichtdoor JoostS » wo nov 20, 2013 11:21

Bericht van de FIA:
The FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) and manufacturers are in favour of stability in the WRC’s technical rules until 2016 in order to curb costs. Next year, two-car teams will only be able to use six chassis compared with eight in 2013 (subject to confirmation by December’s World Council meeting).
As was the case this season, only three engines per competition number will be permitted in 2014, while key mechanical assemblies (transmission, front subframe, rear subframe, steering rack) will be grouped in sets for two, three or four rallies.

Today’s World Rally Cars will be frozen on December 1, 2013. Ahead of this date, manufacturers will be able to homologate certain so-called ‘joker’ parts. Some makes have already homologated them with the car, but others still have some jokers available. The homologation rules say that if a car is homologated without any declared changes as of December 1, it will be able to homologate a single ‘chassis’ joker and a single ‘engine’ joker in 2014.

World Rally Cars will have to compete in their current specification for the next three years. That means, for example, that we won’t see any hybrid cars until at least 2017.
For 2014, the manufacturers have come to a gentleman’s agreement not to make any major changes to their cars, although a re-homologation will be possible again in 2015, which will cover the case of Hyundai, for example, which joins with a new machine next season. The homologation papers for the i20 WRC for 2014 are in the hands of the FIA and the necessary inspections will take place in December.

From the end of 2014, R4 cars (Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer) will no longer be authorised to compete in Europe, although they will be able to continue for an additional year in Africa and Asia. S2000 and RRC cars will continue to be eligible, but there won’t be any new homologations.

The FIA is favouring the use of 'RGT' (GT) cars in the WRC by permitting privateer teams to homologate models themselves. For the moment, however, nobody appears to be interested in taking up this possibility in the world championship.
Lastly, the FIA hasn’t yet received homologation requests for the Peugeot 208 R5 or Citroën DS3 R5, so they will not be homologated in time for January 1, 2014. There are only four homologation dates per year, and the next watershed is March 1.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden