ADAC Rallye Deutschland 2015

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor rvgrally » di aug 25, 2015 15:28

Niet goed liep.... is voorzichtig uitgedrukt, omgerekend lag hij 18 km achter de nummer 1. Snap wel dat ie geen top 5 tijden trekt. Maar zo nu en dan ruim in de top 10 had ik persoonlijk toch wel verwacht. Kan me niet voorstellen dat een rijder als kevin met deze wrc2 tijden serieus tevreden is. Kun je wel zeggen uitrijden, ervaring opdoen, etc, maar ja. Waarschijnlijk lagen mijn verwachtingen door anthousiasme te hoog.
Avatar gebruiker
rvgrally
 
Berichten: 595
Geregistreerd: ma maart 01, 2010 1:25
Woonplaats: Oss

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor Eight_Gear » di aug 25, 2015 15:47

Hij was ook niet tevreden. Problemen met het differentieel, kapotte stuurbekrachtiging en setup problemen.
In het Eindhovens Dagblad van gister staat een paginagroot artikel over Kevin in Duitsland, eenvoudig te lezen via Blendle. Daar staat ook dat hij het graag wilde laten zien dit weekend.

Ik had ook meer verwacht. De tijden van Lefebvre zou hij toch op z'n minst moeten kunnen volgen.
Eight_Gear
 
Berichten: 531
Geregistreerd: vr nov 04, 2011 20:59
Woonplaats: Havelte

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor Bartrallyfan » di aug 25, 2015 16:39

wij hebben de zelfde mening over Kevin, Maar het gaat er niet over wat wij er van vinden Maar wat het Hyundai team er van vindt.
Misschien zat zijn auto wel vol met nieuwigheden die getest moesten worden.
kun je een linkje van plaatsen van het eindhovensdagblad?
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor Eight_Gear » di aug 25, 2015 16:58

Hier het artikel:
https://blendle.com/i/brabants-dagblad- ... 4-29518895

Kennelijk was het dus het Brabants Dagblad, niet Eindhovens.
Eight_Gear
 
Berichten: 531
Geregistreerd: vr nov 04, 2011 20:59
Woonplaats: Havelte

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor rallymitchel » di aug 25, 2015 17:39

rvgrally schreef:Niet goed liep.... is voorzichtig uitgedrukt, omgerekend lag hij 18 km achter de nummer 1. Snap wel dat ie geen top 5 tijden trekt. Maar zo nu en dan ruim in de top 10 had ik persoonlijk toch wel verwacht. Kan me niet voorstellen dat een rijder als kevin met deze wrc2 tijden serieus tevreden is. Kun je wel zeggen uitrijden, ervaring opdoen, etc, maar ja. Waarschijnlijk lagen mijn verwachtingen door anthousiasme te hoog.


Je vergeet dat Abbring als testrijder allemaal nieuwe onderdelen tijdens de rally's moet uittesten. Deze onderdelen zijn dus niet altijd beter als die van de andere Hyundai-rijders. daarbij kan Kevin dit jaar gewoon beter zorgen dat hij als testrijder heelhuids aan de finish komt als hij in de toekomst nog verder met Hyundai wil...
Avatar gebruiker
rallymitchel
 
Berichten: 417
Geregistreerd: za nov 05, 2011 16:21
Woonplaats: Usa

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor mmrizio » di aug 25, 2015 21:34

Mogen ze tegenwoordig niet-gehomologeerde onderdelen testen tijdens rallies? Het zou wel een mooi idee zijn om jonge rijders een kans te geven, maar volgens mij doen ze dat gewoon buiten de rallies om. Ik neem aan dat hij gewoon met de oude Hyundai reed, waar Paddon eerder dit jaar ook mee reed. Die was toen ook heel blij dat hij met de nieuwe auto mocht rijden.

Verder vond ik het een leuke rally. Dit jaar heb ik geen knokploegen gezien, wel mooie plekken en over het algemeen vriendelijke (vaak Nederlandse) marshalls. Misschien wel te vriendelijk, want bij een Duitse marshall mocht best veel publiek in de remzak van een hairpin staan op Veldenz.
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor Bartrallyfan » wo aug 26, 2015 20:38

Hopen dat Kevin op Corsica dan wel over de nieuwe specs kan beschikken
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor rvgrally » do aug 27, 2015 21:31

Resume duitsland:
Hyundai... mwa..
Ford... mwa..
De ds3 is gewoon goed... yves maakt alleen zijn rijders gruwelijk bang en onzeker. Met als gevolg dat mats al zijn snelheid kwijt is, omdat hij anders kan vertrekken.
Meeke haalt het beste uit de citroen, echter ook zijn focus wordt ten nadele beinvloed door een fransoos.
Matton wil gewoon fransmannen in zijn team. Dus lefebre zit wel goed volgend jaar, volgens mij kan neuville ook frans dus 2016 line up is voor ds3 alweer gevuld.

Nou dan kan meeke mooi 1ste rijder worden bij hyunday naast sordo, kevin als 3de.

Paddon naar ford naast tanak. Evans heeft slechte kaarten in dat geval.

Trier is een scheidsrechter in dit seizoen geweest zoals ik het bekijk.

Tja vw... die heeft middels grohnholm de 2017 polo al bijna op scherp staan. Dus werk aan de winkel voor de rest.
Avatar gebruiker
rvgrally
 
Berichten: 595
Geregistreerd: ma maart 01, 2010 1:25
Woonplaats: Oss

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor Braincloud » vr aug 28, 2015 2:39

Denk dat Neuville sowieso bij Hyundai blijft. Waar hij volgend jaar gaat rijden met de nieuwe i20 waarmee hij al getest heeft.
Braincloud
 
Berichten: 48
Geregistreerd: wo maart 05, 2014 13:29
Woonplaats: Heerlen

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor Braincloud » vr aug 28, 2015 2:44

Er mag trouwens ook nog even gezegd worden dat Mats van den Brand het heel goed heeft gedaan afgelopen weekend!
Braincloud
 
Berichten: 48
Geregistreerd: wo maart 05, 2014 13:29
Woonplaats: Heerlen

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor Bartrallyfan » vr aug 28, 2015 20:11

ik dacht dat Sordo stopte met rally?
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor mmrizio » vr aug 28, 2015 20:22

rvgrally schreef:De ds3 is gewoon goed... yves maakt alleen zijn rijders gruwelijk bang en onzeker. Met als gevolg dat mats al zijn snelheid kwijt is, omdat hij anders kan vertrekken.
Meeke haalt het beste uit de citroen, echter ook zijn focus wordt ten nadele beinvloed door een fransoos.
Matton wil gewoon fransmannen in zijn team. Dus lefebre zit wel goed volgend jaar, volgens mij kan neuville ook frans dus 2016 line up is voor ds3 alweer gevuld.

Nou dan kan meeke mooi 1ste rijder worden bij hyunday naast sordo, kevin als 3de.

Paddon naar ford naast tanak. Evans heeft slechte kaarten in dat geval.

Trier is een scheidsrechter in dit seizoen geweest zoals ik het bekijk.

Tja vw... die heeft middels grohnholm de 2017 polo al bijna op scherp staan. Dus werk aan de winkel voor de rest.


Een speculaastopic! Leuk!

VW is ook volgend jaar de grote favoriet. Volgens mij zijn alle rijders al bevestigd?
Citroen: Geen idee welke kant dat opgaat: Achter VW aan of achter Ford aan (=exit WRC). Lefevbre heeft mij positief verrast, en is inderdaad een Fransman. Meeke begint een beetje op Latvala te lijken: Qua snelheid één van de weinigen die met Ogier mee kan, maar hij gaat er te vaak af. Toch zou ik 'm wel in het team willen hebben. Ostberg is een goede rijder, maar staat toch in de schaduw van Meeke (totdat Meeke erafgaat).
Hyundai: De progressie valt me eerlijk gezegd tegen. Misschien omdat ze niet met de nieuwe auto mogen komen? Neuville is volgens mij de enige die zowel qua snelheid als qua consistentie Ogier kan bedreigen. Hij zal beter kunnen inschatten wat de kansen en de progressie van Hyundai zijn, maar hij zal ook wel even met Yves Matton gaan praten als Citroen door gaat. Sordo zit een beetje in hetzelfde schuitje als Ostberg, maar heeft de Spaanse markt achter zich staan. Of zou hij inderdaad stoppen? Paddon zal het wel druk krijgen, om alle aanbiedingen op te halen en af te wegen. Ik denk dat hij het niveau van Neuville en Ogier kan halen. Citroen lijkt me een goede optie.
Ford: Evans valt me dit jaar 100% mee. Een scratch rijden met de Ford van dit jaar is toch knap indrukwekkend. En dan ook nog op asfalt. Tanak komt wat minder uit de verf. Kubica verwacht ik volgend jaar niet meer terug.
Toyota zal wel een paar van de ervaren mannen van hierboven oppikken. Ik denk dat een snelle rijder inhuren in het WRC goedkoper is dan de auto het laatste beetje sneller maken, maar de echte toppers zullen wel overslaan.

En achter de schermen zal wel hard gewerkt gaan worden aan de voorbereidingen voor 2016. VW en Gronholm schijnen al begonnen te zijn... Maar eerlijk gezegd vond ik de R5's ook prachtig om te zien.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor Eight_Gear » vr aug 28, 2015 21:43

Grotendeels mee eens, maar Tanak heeft zich toch zeker in Polen meer dan bewezen. Daarnaast denk ik dat de Fiesta best een goede auto is, niet minder dan de Hyundai in ieder geval. Van de nieuwe i20 zal veel afhangen, de huidige is verre van goed genoeg.

Ben wel benieuwd waar de geruchten van het stoppen van Sordo vandaan komen? Dit zou een mooie kans voor Abbring kunnen zijn.
Eight_Gear
 
Berichten: 531
Geregistreerd: vr nov 04, 2011 20:59
Woonplaats: Havelte

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor rallymitchel » za aug 29, 2015 7:11

Eight_Gear schreef:Grotendeels mee eens, maar Tanak heeft zich toch zeker in Polen meer dan bewezen. Daarnaast denk ik dat de Fiesta best een goede auto is, niet minder dan de Hyundai in ieder geval. Van de nieuwe i20 zal veel afhangen, de huidige is verre van goed genoeg.

Ben wel benieuwd waar de geruchten van het stoppen van Sordo vandaan komen? Dit zou een mooie kans voor Abbring kunnen zijn.


Sordo heeft zelf aangegeven dat hij volgend jaar het liefst de rallycross in wil gaan. Dus als hij weg zou gaan en het contract van Abbring verlengd zal worden, dan ziet de toekomst er inderdaad zonnig voor hem uit. :D
Avatar gebruiker
rallymitchel
 
Berichten: 417
Geregistreerd: za nov 05, 2011 16:21
Woonplaats: Usa

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor rvgrally » za aug 29, 2015 12:00

Idd leuk he... alleen wanneer je 80 pro hetzelfde zegt als het vorige bericht... mag t wat beknopter. Maar goed... vw hoeft niet te testen met een verbeterde 2016 versie. Als ze de 2014 pakken rijden ze nog iedereen het licht uit de ogen. Alle centen en tijd naar het 2017 model.
De r5 s... tja berg af gaan ze lekker... berg op koppeling een keer of 2 erbij en dan lijkt het iets misschien. Wat voor moror zit er eigenlijk in een skoda? Vw?
Avatar gebruiker
rvgrally
 
Berichten: 595
Geregistreerd: ma maart 01, 2010 1:25
Woonplaats: Oss

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron