Hoe maken we de sport goedkoper

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Re: Hoe maken we de sport goedkoper

Berichtdoor A7 junkie » vr jul 16, 2004 7:20

Ton van Spanje wrote:
a7 junkie wrote:
wie heeft dan eens zin om iets af te spreken en uit zo`n bijeenkomst ideen te vormen en als we het voor elkaar krijgen iets nieuws op te bouwen.
voor nu en later in de rallysport.
david!!(mischien een goed idee of niet)

greetzzzz
pascal jansen

------------------------------

Pascal,

Dat idee heb je toch al eens eerder gehad? En is daar uiteindelijk niet de 205 cup uit voortgekomen?

Zie ook deze topics:
http://www.rallysport.nl/forum1/viewtop ... TopicID=18

http://www.rallysport.nl/forum1/viewtop ... TopicID=28

de 205 cup is zeer zeker uit dit idee voort gekomen(als men dat nog niet wist samen met rutger205 ,martijn broekhuizen ,jeroen van beek ,hans)
greetzzzzz
pascal
-------------------------------------
Go frogger , Go !!!!!!!!!
A7 junkie

Re: Hoe maken we de sport goedkoper

Berichtdoor A7 junkie » vr jul 16, 2004 7:23

het ideen is open weet iemand nog iets voor een goed idee???
greetzzzz

pascal
Go frogger , Go !!!!!!!!!
A7 junkie

Re: Re: Re: Re: Hoe maken we de sport goedkoper

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jul 16, 2004 8:34

a7 junkie wrote:
Ton van Spanje wrote:

Pascal,

Dat idee heb je toch al eens eerder gehad? En is daar uiteindelijk niet de 205 cup uit voortgekomen?

de 205 cup is zeer zeker uit dit idee voort gekomen(als men dat nog niet wist samen met rutger205 ,martijn broekhuizen ,jeroen van beek ,hans)
greetzzzzz
pascal

===========================

Okee, :)

Is het geen gek idee om eens te informeren binnen de 205 cup en de Volvo Original cup wat hun ervaringen zijn? Ik neem trouwens bijna wel aan dat je dat al gedaan hebt.

Verder kun je eens kijken naar de opzet van de Youngtimertrophy, zowel die hier in Nederland, als die in Duitsland. Daar probeert men ook met "betaalbare" auto's deel te nemen. Maar ook daar heb je de uitwassen van mensen die de euri's hebben om een winnende auto te bouwen, alleen werkt men wat meer met klasse's.

Maar, net als Peter Gommers hier al schrijft, je maakt het zelf zo duur of goedkoop als je wilt.
Ton Van Spanje

Berichtdoor Werner » do jul 29, 2004 22:49

Ik denk dat je als kampioenschap wat meer moet kunnen doen. Zowel qua kosten beheersen als qua sponsoropbrengsten verhogen. Je zou bijvoorbeeld een kampioenschap op banden van een standaardmerk kunnen rijden en zo quantumkorting bedingen, en hetzelfde geld voor bijvoorbeeld benzine enzo. En je zou de publiciteit samen kunnen bundelen om het kampioenschap en dus de teams wat beter onder de aandacht te kunnen brengen dan de teams individueel kunnen. Maar het HRO bijvoorbeeld heeft niet eens een eigen website (ik kon hem na wat googelen iig niet vinden. Samengevat, eendracht maakt idd macht zoals eerder beargumenteerd, en dat kan je naar mijn mening het beste binnen een kampioenschap doen, zoals door de cups bewezen is.
Komt voor mij het voordeel erbij dat ik een kampioenschap wat beter kan volgen, want dat lukt mij nooit zo, ondanks dat ik de wedstrijduitslagen wel goed weet te vinden.
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

Berichtdoor mantaboy » wo sep 22, 2004 13:01

Even dit topic schopje omhoog.

Afgelopen zondag zijn we naar de Ring geweest, de Nurnburgring. Hele leuke dag gehad met heel veel moois op de parkeerplaats. Hoorde wel dat dit een uitzonderlijke dag was. Wat heeft dat nu met het goedkoper te maken? Nou een jaarkaart voor de Ring was in 2004 te koop voor 700 euro. Als ik dan lees dat de inschrijving van een rallysprint zo rond de 300 tot 350 euro zit weet ik wel waar ik volgend jaar ga rijden. Voor de afstand naar de Ring hoef ik het niet te laten. Slijtage aan de auto heb je op een rallysprint ook, daarbij vind ik de Ring uitdagender vanwege de vele hoogteverschillen.

Waar ik eigenlijk naartoe wil is: Kan het misschien geregeld worden dat de rijders aan het begin van het seizoen een soort jaarkaart kopen tegen sterk gereduceerd tarief? Dan kunnen ze makkelijk zelf beslissen welke sprints ze rijden, of ze alle sprints rijden en word het goedkoper voor beginners. Misschien is het wel een optie om alle organisaties eens bij elkaar te laten komen. Kan er gelijk eens een gezamelijk mediabudget opgesteld worden met persvertegenwoordigers uit diverse organisaties die de sport meer publiciteit geven. Kortom samenwerking om goed te overleven.

Blijft het een droom of ben ik een van de weinige die zo denkt? Wat vinden jullie?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Re: Re: Re: Re: Hoe maken we de sport goedkoper

Berichtdoor Franky » wo sep 22, 2004 13:14

a7 junkie wrote:
greetzzzzz
pascal

De 205cup is opgezet door Rutger/Martijn Gotz en mij. Vraag maar raak.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Re: Re: Hoe maken we de sport goedkoper

Berichtdoor Niels2 » wo sep 22, 2004 13:29

mantaboy wrote:
Even dit topic schopje omhoog.

Afgelopen zondag zijn we naar de Ring geweest, de Nurnburgring. Hele leuke dag gehad met heel veel moois op de parkeerplaats. Hoorde wel dat dit een uitzonderlijke dag was. Wat heeft dat nu met het goedkoper te maken? Nou een jaarkaart voor de Ring was in 2004 te koop voor 700 euro. Als ik dan lees dat de inschrijving van een rallysprint zo rond de 300 tot 350 euro zit weet ik wel waar ik volgend jaar ga rijden. Voor de afstand naar de Ring hoef ik het niet te laten. Slijtage aan de auto heb je op een rallysprint ook, daarbij vind ik de Ring uitdagender vanwege de vele hoogteverschillen.

Schiet er op de Nordschleiffe maar eens af, kijken hoe je dan praat als je de afleepkosten en de reparatie van de vangrails hebt betaald.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor Wolter » wo sep 22, 2004 13:47

mantaboy wrote:
Waar ik eigenlijk naartoe wil is: Kan het misschien geregeld worden dat de rijders aan het begin van het seizoen een soort jaarkaart kopen tegen sterk gereduceerd tarief? Dan kunnen ze makkelijk zelf beslissen welke sprints ze rijden, of ze alle sprints rijden en word het goedkoper voor beginners. Misschien is het wel een optie om alle organisaties eens bij elkaar te laten komen. Kan er gelijk eens een gezamelijk mediabudget opgesteld worden met persvertegenwoordigers uit diverse organisaties die de sport meer publiciteit geven. Kortom samenwerking om goed te overleven.

Blijft het een droom of ben ik een van de weinige die zo denkt? Wat vinden jullie?

Een jaarkaart is meestal pas voordeliger als je heel veel rally's zult rijden. Stel je koopt een jaarkaart voor 8 evenementen, en je komt erachter dat je verhinderd bent, of reparaties etc.. werden te duur dat je besluit er nog maar 5 te rijden. Dan is je voordeel weg. Daardoor zullen ook niet veel mensen ervoor warmlopen. Zeker de beginnende rijders met een klein budget zullen dus per evenement zich inschrijven.

Ik vind het initiatief van KNAF talent first goed, maar ik ben benieuwd wat we er op de Nederlandse rallypaden later van terugzien. (ik weet dat er al een ander topic over is;-))

Als we een nieuwe cup willen opzetten moet het voldoen aan verwachtingen aan rijders en publiek. Dat betekend dus dat de kosten niet te hoog moeten zijn, en de auto's wel aardig wat show moeten kunnen geven.

Wolter

[Edited by Wolter on 09-22-2004 at 01:48 PM GMT]
Wolter

Hoe maken we de sport goedkoper

Berichtdoor Humphrey » wo sep 22, 2004 14:07

Het idee van de jaarkaarten zou mogelijk zijn, als de organisatiestructuur in Nederland op de manier van Armand Verhoef is geregeld. Hij pleit nu al enige tijd voor
één groot organisatieplatform net als in het WRC.
Drukkosten, materialen, hesjes, sponsoring, het komt allemaal van dat ene grote bedrijf. De organisatie van de rally's blijft bij de afzonderlijke organisaties.
Affijn, hoe Armand dat uitgedacht heeft kun je natuurlijk lezen in RallyXS.

Als er zo'n soort bedrijf is, dan zal een jaarkaart o.i.d. mogelijk zijn. Of er animo is, is twee.

DOEI, Humphrey
Humphrey

Berichtdoor joostkusters » do sep 23, 2004 2:25

ik heb wel us ooit zitten denken om een kampioenschap te maken op prive terreinen.
lijkt heel moeilijk maar er is nog best wat te vinden, geen dure vergunningen en afzettingen, minder officials etc etc,
je ziet wel wat sommige doen op bv bitburg

als je daar iets mee doet
joostkusters

Berichtdoor Mr.T » do sep 23, 2004 7:06

joostkusters wrote:
ik heb wel us ooit zitten denken om een kampioenschap te maken op prive terreinen.
lijkt heel moeilijk maar er is nog best wat te vinden, geen dure vergunningen en afzettingen, minder officials etc etc,

Als je prive terreinen af gaat huren ondermeind je de grondslagen van de rallysport, ten 2e ben je nog altijd gebonden aan de benodigde vergunningen.

Vlgs mij is dit organisatorisch gezien geen oplossing en of het de rallysport ten goede komt, ik denk het niet.
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Mr.T

Berichtdoor V.D.G Rally team » do sep 23, 2004 7:09

joostkusters wrote:

Of een tweede bond buiten de knaff om, we houden ons hier in nederland te veel vast aan de fia regels ,terwel we maar nationaal zijn. Wat beveilegingan de auto's dat vind ik goed alleen andere dingen zijn een wat overdreven.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Re: Re: Re: Re: Re: Hoe maken we de sport goedkoper

Berichtdoor SylviaVisser » do sep 23, 2004 8:20

franky wrote:
a7 junkie wrote:
greetzzzzz
pascal

De 205cup is opgezet door Rutger/Martijn Gotz en mij. Vraag maar raak.

En nog een paar meer.....
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Re: Re: Re: Hoe maken we de sport goedkoper

Berichtdoor SylviaVisser » do sep 23, 2004 8:22

V.D.G Rally team wrote:
joostkusters wrote:

Of een tweede bond buiten de knaff om, we houden ons hier in nederland te veel vast aan de fia regels ,terwel we maar nationaal zijn. Wat beveilegingan de auto's dat vind ik goed alleen andere dingen zijn een wat overdreven.

Dus net als met het karten.....tjonge das ook zo goed afgelopen......
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Werner » do sep 23, 2004 11:03

joostkusters wrote:

Ik denk niet dat er in Nederland veel priveterreinen te vinden zijn die geschikt zijn voor een rallyproef, simpelweg omdat ze te klein zijn. In Groot Brittanie gaat dat wel, maar daar heb e nog ouderwetse grootgrondbezitters.
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl