Kampioenschappen 2005

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » di nov 30, 2004 9:50

SylviaBos schreef:Ik zit er meer mee dat nu officials de schuld krijgen bij het feit dat 8 wedstrijden teveel zou zijn.

Denk dat er met mij wel weten waar de schoen wringt.....

(Sylvia, met wringende schoenen op glad ijs...)

Je mag 't ook gewoon zeggen: het is allemaal te duur; EB zei iets over 11 sprints in de goede oude tijd, maar vergeet daarbij wel dat wanneer je nu 11 sprints zou rijden, je ongeveer 7000 goede oude guldens kwijt bent aan alleen inschrijfgeld. En voor 8 rally's ben je al snel 9000 van die oude guldens kwijt. Overigens is voor dan de afweging al weer snel gemaakt: bij een rally maak je 3 x zoveel km's en heb je vergeleken met een industrieterreinsprint veel minder slijtage :D

En aangezien het niet lukt met sponsoren die kosten naar beneden te brengen, lijkt het mij juist de taak van het BSR om de kosten te beperken door het aantal evenementen te beperken.

Eventueel zou je ipv. 2 3 kampioenschappen kunnen maken, met een onderverdeling zoals in België: Sprints met één KP, Short rally's met 2 (of 3 KP's) en rally's.

Ik snap best dat het voor organisatoren zuur is wanneer ze buiten de Hypohuis boot vallen, maar ik heb toch sterk het gevoel dat alleen een beperking van het aantal wedstrijden tot een houdbare situatie leidt. Want zeker wanneer er wel schrapresultaten zijn, krijg je dat er een paar wedstrijden stevig buiten de boot gaan vallen, net zoals voorheen met de Euregio waar alleen de mensen die te vaak uitgevallen zijn dat jaar nog aan de start komen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor nkroeze » di nov 30, 2004 14:13

Er zijn dus volgens jullie geen nieuwe evenementen meer wenselijk?

Fijn, weten we in ieder geval waar wij al dat werk voor doen he!
nkroeze

Berichtdoor mantaboy » di nov 30, 2004 14:27

Denk niet dat de belasting voor de meeste officials een probleem is. Die zien liever ook meer wedstrijden dan minder. Denk eerder de toegenomen kosten voor de officials en het tekort aan enthousiaste nieuwe aanvulling. Daar wringt bij de meeste official verenigingen de schoen.

Vind het ook kort door de bocht door te stellen dat de belasting te zwaar zou zijn. Ben eerlijk en zeg dan dat het puur de kosten zijn voor de teams en de officials.

Wanneer begind de prijzenslag bij de benzinepompen? :evil:
mantaboy

Berichtdoor StevenK » di nov 30, 2004 15:08

nkroeze schreef:Er zijn dus volgens jullie geen nieuwe evenementen meer wenselijk?

Als je op mij reageert: nee, ik vind niet dat er geen wedstrijden bij moeten komen, maar ik vind wel dat het aantal wedstrijden per kampioenschap beperkt moet worden. Door het aantal wedstrijden per kampioenschap te beperken, is het deelnemen aan een kampioenschap ook voor mensen met een beperkter budget bereikbaar.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor nkroeze » di nov 30, 2004 15:50

StevenK schreef:
nkroeze schreef:Er zijn dus volgens jullie geen nieuwe evenementen meer wenselijk?

Als je op mij reageert: nee, ik vind niet dat er geen wedstrijden bij moeten komen, maar ik vind wel dat het aantal wedstrijden per kampioenschap beperkt moet worden. Door het aantal wedstrijden per kampioenschap te beperken, is het deelnemen aan een kampioenschap ook voor mensen met een beperkter budget bereikbaar.

En waar wil je die nieuwe evenementen voor mee laten tellen dan? Want je weet zelf ook, zonder kampioenschap geen deelnemers aan wedstrijden (zie Almere dit jaar).
nkroeze

Berichtdoor StevenK » di nov 30, 2004 17:20

nkroeze schreef:
StevenK schreef:

En waar wil je die nieuwe evenementen voor mee laten tellen dan? Want je weet zelf ook, zonder kampioenschap geen deelnemers aan wedstrijden (zie Almere dit jaar).

Of je leest 't hele topic :)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor kraats » di nov 30, 2004 18:53

Er zijn dus volgens jullie geen nieuwe evenementen meer wenselijk?

===============
Ja maar de ZZR komt niet in aanmerking om uit het kampioenschap gegooit te worden. Van de kant van de monteurs en voor een deel van de deelnemers is dit kwalitatief de beste wedstrijd geweest in 2004.

Ondanks het ontiegelijke but weer......
Dus jullie doen het zeker niet voor niets!!!

Als ik de enige official die hier reageert moet geloven zijn de kosten van de officials te hoog. Nu heb ik niet zo goed beeld bij de kosten die daaraan hangen. Maar ik hoor bijna nooit een official hierover. Wel over de waardering en dergelijke maar dat is hier dus niet aan de orde.
Ik vraag me dus gewoonweg af hoe een lid van het BSR tot deze uitspraak komt.

Ik kan wel andere redenen bedenken waarom 8 westrijden voor sommige en misschien wel de meeste rijders te veel zou zijn.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Eric B » wo dec 01, 2004 0:27

EB zei iets over 11 sprints in de goede oude tijd, maar vergeet daarbij wel dat wanneer je nu 11 sprints zou rijden, je ongeveer 7000 goede oude guldens kwijt bent aan alleen inschrijfgeld. En voor 8 rally's ben je al snel 9000 van die oude guldens kwijt.

Dat klopt als een bus Steven,maar ik was het nog niet vergeten maar ja ten tijden van de 11 sprint was ik +- 25 in guldens kwijt per seizoen,
ten huidige tijden is dit waarschijnlijk eenzelfde bedrag maar met een ander symbooltje ervoor. :(
Mzzl Eric B
Eric B

Berichtdoor pipo » wo dec 01, 2004 9:23

Dan is bij ons in Belgie een sprint heel veel goedkoper !!!
pipo

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl