SylviaBos schreef:Ik zit er meer mee dat nu officials de schuld krijgen bij het feit dat 8 wedstrijden teveel zou zijn.
Denk dat er met mij wel weten waar de schoen wringt.....
(Sylvia, met wringende schoenen op glad ijs...)
Je mag 't ook gewoon zeggen: het is allemaal te duur; EB zei iets over 11 sprints in de goede oude tijd, maar vergeet daarbij wel dat wanneer je nu 11 sprints zou rijden, je ongeveer 7000 goede oude guldens kwijt bent aan alleen inschrijfgeld. En voor 8 rally's ben je al snel 9000 van die oude guldens kwijt. Overigens is voor dan de afweging al weer snel gemaakt: bij een rally maak je 3 x zoveel km's en heb je vergeleken met een industrieterreinsprint veel minder slijtage
En aangezien het niet lukt met sponsoren die kosten naar beneden te brengen, lijkt het mij juist de taak van het BSR om de kosten te beperken door het aantal evenementen te beperken.
Eventueel zou je ipv. 2 3 kampioenschappen kunnen maken, met een onderverdeling zoals in België: Sprints met één KP, Short rally's met 2 (of 3 KP's) en rally's.
Ik snap best dat het voor organisatoren zuur is wanneer ze buiten de Hypohuis boot vallen, maar ik heb toch sterk het gevoel dat alleen een beperking van het aantal wedstrijden tot een houdbare situatie leidt. Want zeker wanneer er wel schrapresultaten zijn, krijg je dat er een paar wedstrijden stevig buiten de boot gaan vallen, net zoals voorheen met de Euregio waar alleen de mensen die te vaak uitgevallen zijn dat jaar nog aan de start komen.