Ik vind al die verhalen leuk maar lastig leesbaar. Zou tekst van mij kunnen zijn.
Voordat Steven overgaat tot het “geitenverhaal”

het volgende:
Het verhaal van Faes vind ik in de basis wel goed maar alle betrokkenen binnen de sport hebben eraan bijgedragen dat we zijn waar we ons nu bevinden.
Natuurlijk kan de sport niet zo blijven als het jaren geleden was, zeker niet als de FIA zijn best doet om van de rallysport een circuitsport te maken. Vervolgens lopen de KNAF en het BSR er als hoofdenloze kippen achteraan, wordt iedereen trendvolger en geven we het publiek de schuld.......
Er zijn maar enkele individuen die er wel wat aan (willen) doen. Maar die worden in ons land afgepoeierd door mensen die helemaal niks (willen) ondernemen ten bate van de rallysport. Daaronder bevinden zich ook deelnemers, laat dat duidelijk zijn!!
Afgelopen vrijdag, tijdens een gezellig samenzijn van een aantal teams en sponsoren, bij ELMAR metaal waren mensen die een deel van al deze verhalen bullshit vinden. Zij doen WEL waar de sport en sponsoren om vragen. Arnoud de Waal heeft aardig uit de doeken gedaan hoe het WEL zou kunnen werken. En ik ben ervan overtuigd dat ZIJN formule alle negatieve verhaaltjes van tafel kunnen vegen. Het is dus niet alleen negatief

Kijk eens wat meer om je heen.
Tuurlijk, iedereen die toch vanuit de eigen visie blijft denken kan gelijke teksten als die van Faes bedenken. En hij heeft wel gelijk alleen denk ik dat dit voor een deel niet voortkomt uit algemeen rallybelang. Ik heb ook niet echt goed beeld bij de belangen van het BSR, laat staan van de KNAF. Oke, vertellen wat die belangen zijn of zouden moeten zijn kan bijna iedereen dus dat gaan we wel begrijpen, maar zelf met iets innovatiefs komen zit er over het algemeen niet in. Zeker niet waar iedereen bij gebaat is. Doen ze dan alles verkeerd? Nee, natuurlijk niet, maar ik denk dat Faes dat wel een heel goed punt aanhaalt.
Naar mijn bescheiden mening is de bron van de geuitte ontevredenheid het steeds duurder worden van de sport in het algemeen, en indirect, het in de sport binnenhalen van zaken die er eigenlijk niet horen. Dat doen we dus echt zelf!! Als dan een organisator dan extra bijdrage vraagt voor de veel te grote trucks die op de service geplaatst moeten worden is “men” ineens niet thuis. Dus als je commentaar hebt op de innitiatieven van bijvoorbeeld de aangehaalde Patrick Veenhuizen, maar vervolgens niet wenst te betalen, voor de plaats van de veel te grote “service” trekker/oplegger (lees: niet wenst mee te werken) kun je misschien beter je commentaar voor je houden. Dit is in het algemeen en niet persoonlijk bedoelt. Natuurlijk was het rallyvillage niet perfect, maar het idee was/is er 1 om mee door te gaan.
Als er zo wordt gereageerd, wat in het algemeen gebeurt, (soms ook door mij) kan ik me voorstellen dat je met een BSR en andere instanties zit waarvan je niet te veel moet gaan verwachten. Want waarom zou je je nek uitsteken om die bij voorbaat al te laten doorhakken? Steven heeft het nu over allerlei zaken die in de rallysport zouden moeten veranderen die tot nu toe alleen op een circuit mogelijk zijn...... Dit hoort gewoon niet in de rallysport thuis. Dit is nu net 1 van de redenen dat we beland zijn waar we nu zijn.
En Steven, waarom heb jij nog stickers op je auto? Om de plamuur te bedekken en vast te houden?