Zuiderzee rally/sprint

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor David Westenbrink » ma maart 21, 2005 21:38

Hier heb je eigenlijk een heel goed punt. Dit komt veel vaker voor.

Het is een typisch geval van 'als hij het doet, doe ik het ook'... omdat we ons plekje in de startvolgorde willen behouden. Maar eigenlijk zou dit niet mogen.

Als ik was blijven staan had ik zeker 10 auto's voorbij zien sjezen, wat voor mij meer bagger op de proef betekend. Hier zouden best straffen voor mogen worden uitgedeeld. Men moet hier dan ook meer voor waarschuwen.

Niemand wil vertraging oplopen, maar als we met zijn allen gewoon blijven staan en geduld hebben komen we met zn allen wat later en is er niks aan de hand. het is dan gewoon overmacht. organisaties hebben hier begrip voor en waarschijnlijk kan je nog dezelfde starttijd krijgen en wordt er geen vertraging toegekend.

-----------

Waar ik me trouwens ook aan erger is mensen die voordringen in het tijdcontrole gebied!! ik kreeg op mn sodemieter omdat ik mijn eigen plekkie weer even innam! Enkele auto's die te laat waren gekomen op nagelerweg zonodig weer eventjes vooraan moesten rijden. Het is dat gerrit bij dezelfde officialclub heeft gezeten. .

Trouwens.... hey een Meppeler :)
David Westenbrink

Berichtdoor erikjan » ma maart 21, 2005 21:56

wat kunnen we doen tegen het voordringen ?

deelnemersnummers doorgeven op deze site ?
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor Erik » ma maart 21, 2005 22:16

Trouwens.... hey een Meppeler :)[/quote]

Inderdaad nog een meppeler... dat zijn al 2 rally-liefhebbers op een inwoneraantal van 20.000... zitten we al bijna op het landelijk gemiddelde.... :cry:

Heb je overigens van `t weekend wel je best gedaan David? Je zou verwachten dat na zo`n enorme lichamelijke en mentale inspanning je dodelijk vermoeid je bed op zoekt zodra je thuis bent... maar wie staat er zondagmorgen vroeg nog te stampen op de housebeats in de Lord..... :wink:
Erik

Berichtdoor V.D.G Rally team » ma maart 21, 2005 22:19

erikjan schreef:wat kunnen we doen tegen het voordringen ?

Je hebt altijd mensen die een streepje meer hebben kijk maar na bijvelds die had een koel probleem heeft water uit een sloot gebruikt om bij de hergroepering te komen. hij kwam na start nr 25 binnen wat doet ie hij gaat naar een official en zegt ik wil verder naar voren starten deze mensen houden mij op , en wat gebeurd er meneer bijvelds word naar voren geplaatst. Dit moet je als gewone rijder eens proberen.
V.D.G Rally team

Berichtdoor Huufke » ma maart 21, 2005 22:25

V.D.G Rally team schreef:
erikjan schreef:wat kunnen we doen tegen het voordringen ?

Je hebt altijd mensen die een streepje meer hebben kijk maar na bijvelds die had een koel probleem heeft water uit een sloot gebruikt om bij de hergroepering te komen. hij kwam na start nr 25 binnen wat doet ie hij gaat naar een official en zegt ik wil verder naar voren starten deze mensen houden mij op , en wat gebeurd er meneer bijvelds word naar voren geplaatst. Dit moet je als gewone rijder eens proberen.

Denk eens aan de veiligheid Peter!
Wanneer hij als 25e gestart zou zijn zou dat, in mijn ogen, enkel voor gevaarlijke situaties gezorgd kunnen hebben.
Huufke

Berichtdoor nkroeze » ma maart 21, 2005 22:40

Ik snap niet waarom jullie allemaal ingehaald hebben?!?

Het tijdschema was op dat stukje zelfs zo ruim, dat je verzocht werd (IN JE ROUTEBOEK) om enkele minuten te wachten op het parkeerterrein van een dorpshuis. Wij zijn dus gewoon in de rij blijven staan en konden zodoende ongeveer op de juiste tijd aansluiten....

En Peter, jij als rijder zou beter moeten weten! Vanwege een veiligheidsrisico is het toegestaan om Bijvelds weer verder naar voren te laten starten. Want wat nou als hij op Nagelerweg iedere keer dusdanig langzame deelnemers als ons tegen was gekomen.....
nkroeze

Berichtdoor V.D.G Rally team » ma maart 21, 2005 22:46

nkroeze schreef:Ik snap niet waarom jullie allemaal ingehaald hebben?!?

Het tijdschema was op dat stukje zelfs zo ruim, dat je verzocht werd (IN JE ROUTEBOEK) om enkele minuten te wachten op het parkeerterrein van een dorpshuis. Wij zijn dus gewoon in de rij blijven staan en konden zodoende ongeveer op de juiste tijd aansluiten....

En Peter, jij als rijder zou beter moeten weten! Vanwege een veiligheidsrisico is het toegestaan om Bijvelds weer verder naar voren te laten starten. Want wat nou als hij op Nagelerweg iedere keer dusdanig langzame deelnemers als ons tegen was gekomen.....

kijk eens naar de tijden op de lijst 1 min sneller op een proef als je als 25 had gestart dan had ie niemand ingehaald. Ik heb in mijn tijd met de ax ook achter meerdere deelnemers moeten starten in de tijd van de fiatjes in amsterdam daar kwam ik er 1 rondje ook tien tegen. En wat betreft die rijders die op de openbare weg gekke dingen doen zoals overdreven de banden op te warmen en die dan bij de start komen en daar 10 min moeten wachten.
V.D.G Rally team

Berichtdoor Paul » ma maart 21, 2005 22:55

V.D.G Rally team schreef:Je hebt altijd mensen die een streepje meer hebben kijk maar na bijvelds die had een koel probleem heeft water uit een sloot gebruikt om bij de hergroepering te komen. hij kwam na start nr 25 binnen wat doet ie hij gaat naar een official en zegt ik wil verder naar voren starten deze mensen houden mij op , en wat gebeurd er meneer bijvelds word naar voren geplaatst. Dit moet je als gewone rijder eens proberen.

Iedere deelnemer heeft toch een ideale rijtijd van SF naar de volgende TC. Als het goed is kom je in dezelfde volgorde aan de TC als die van de SF (tenzij je onderweg panne hebt gehad oid). In het geval Bijvelds is dit wel logisch dat hij verder naar voren wordt gestart i.v.m. veiligheid
Paul

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma maart 21, 2005 23:06

V.D.G Rally team schreef:

Peter,

De discussie gaat hier over het voordringen bij verkeerslichten die op rood staan en niet over een, trouwens terechte, actie van Peter Bijvelds. Ieder ander kan dit ook aan een official verzoeken namelijk.

Of heb jij liever dat hij een neus had gekregen zoals Erik van Hilten?
Laatst bijgewerkt door Ton Van Spanje op ma maart 21, 2005 23:12, in totaal 1 keer bewerkt.
Ton Van Spanje

Berichtdoor David Westenbrink » ma maart 21, 2005 23:07

Erik schreef:Trouwens.... hey een Meppeler :)

Inderdaad nog een meppeler... dat zijn al 2 rally-liefhebbers op een inwoneraantal van 20.000... zitten we al bijna op het landelijk gemiddelde.... :cry:

Heb je overigens van `t weekend wel je best gedaan David? Je zou verwachten dat na zo`n enorme lichamelijke en mentale inspanning je dodelijk vermoeid je bed op zoekt zodra je thuis bent... maar wie staat er zondagmorgen vroeg nog te stampen op de housebeats in de Lord..... :wink:[/quote]

Tsja :) heb je wel gezien wie mn sponsor is dan :)
David Westenbrink

Berichtdoor Erik » ma maart 21, 2005 23:20

Tsja :) heb je wel gezien wie mn sponsor is dan :)[/quote]

haha... tja, de één stuurt z`n sponsor een persbericht, en de ander brengt een live-schreeuwend-verslag uit... verschil moet er zijn..
Erik

Berichtdoor Holkers » di maart 22, 2005 0:46

Eindelijk mijn foto's online !!!!!
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Pierre Brouwer » di maart 22, 2005 9:16

Erik schreef:Tsja :) heb je wel gezien wie mn sponsor is dan :)

haha... tja, de één stuurt z`n sponsor een persbericht, en de ander brengt een live-schreeuwend-verslag uit... verschil moet er zijn..[/quote]

En nog een halve meppeler :wink:
Pierre Brouwer

Berichtdoor joostkusters » di maart 22, 2005 10:01

als peter bijvelds na startnummer 25 binnen komt, ligt hij dan niet uit de wedstrijd?????
joostkusters

Berichtdoor admin » di maart 22, 2005 10:07

joostkusters schreef:als peter bijvelds na startnummer 25 binnen komt, ligt hij dan niet uit de wedstrijd?????

Hij heeft 2x 11 minuten verloren en dat mag.
admin
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden