Wat ik mij altijd afvraag is; "was het vroeger inderdaad beter". Oftwel zijn de prijzen echt omhoog gegaan.
En het bouwen/onderhouden van een auto is dat ook gewijzigd t.o.v. 20 jaar geleden? denk het wel, kijk maar naar de raamfolie, brandblussystemen, enz. En voor organisatoren worden de regels ook steeds strenger, dus meer kosten.
Overigens ben ik benieuwd of organisatie's een soort van berekening maken van bij welke hoeveelheid deelnemers welke prijs men kan hanteren.
En wellicht wat vooruit lopend op de zaken, maar de Vechtdalrallysprint schijnt het wel goedkoper te kunnen gaan doen? Ben benieuwd waar hem het verschil zit, mocht dat echt zo zijn.
Vaak hoor je ook als er entree gevraagd wordt voor een KP, dat men dan wel iets "extra's" (dakarauto's, e.d.) verwacht, maar of dat terecht is?
Wel valt het me op dat er veel debutanten zijn die er tegenwoordig 2 jaar over doen voor dat ze aan de start komen (1e jaar cursus, opbouw auto, en met geluk 1 sprintje). Slechte zaak.
Vraag is ook wie wil er zijn kop vooruit steken? Veel toprijders zijn zelf ondernemer en weten het e.e.a. wel te regelen (die mensen zouden met elkaar toch wel tot een goed plan moeten kunnen komen?
Steven heeft trouwens wel een goed punt. En hij is 1 van de weinige personen die een stapje terug heeft durfen te doen destijds.
Hopelijk komt er verbetering in....