Rally team websites

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Rally team websites

Berichtdoor David Westenbrink » wo apr 27, 2005 8:01

Heren en dames rallyfanaten,

Veel teams hebben de laatste tijd een nieuwe website gelanceerd. Deze worden ook steeds professioneler en beter. De website wordt ook steeds belangrijker en de mogelijkheden worden ook steeds uitgebreider.

Welk team/rijder heeft de mooiste rallywebsite? Waar moet een goede team/rijder website aan voldoen? Wat zijn slechte sites? Wat missen we nog? etc, etc, etc.

Volgens mij is hier nooit echt een topic over geweest. Dus laat je horen! Kunnen we veel van leren.
David Westenbrink

Berichtdoor mantaboy » wo apr 27, 2005 8:45

Waar moet een goede website aan voldoen? Links naar de sponsoren, uitgebreide verslagen van gereden wedstrijden waarin ook de sponsoren benadrukt worden en tevens genoemd worden als ze een bezoek aan het team gebracht hebben, foto's van de hele auto maar ook foto's van de sponsor reclame op de auto, kalender van te rijden wedstrijden, waar de wedstrijden plaats vinden met eventueel een route beschrijving, uitleg over de auto en het team, waarom nu juist rallysport, uitleg over de rallysport ( Pacenotes, tijden, servicepark, etc.), indeling verschillende klassen en waarom je nu juist met je auto in een bepaalde klasse valt en wat ook leuk is, een link naar een site waar het weer voor de komende wedstrijd op te vinden is.

Kortom alle informatie die voor een leek nodig is om te begrijpen wat rallysport inhoud en waarom deze sport nu juist zo leuk is. Ik mis bij vele sites een stukje enthousiasme. Ze zijn informeel opgezet en juist daardoor zo afstandelijk.

Er is vast nog veel meer te bedenken.
mantaboy

Berichtdoor David Westenbrink » wo apr 27, 2005 9:09

zelf vind ik de site van johan faes (www.faboryrallyteam.nl) een hele mooie strakke site met goede info. Alleen ik kan mij in alle bovenstaande punten goed vinden.

Zeker voor geinteresseerden uit je regio of voor sponsors is de site van 'hun' team misschien de enige rallysite die ze kennen. uitleg van de rallyauto vind ik zelf overal nogal karig. inclusief mn eigen. goeie duidelijke foto's van onder de kap of juist van de werkplaats zijn erg leuk om te zien.
David Westenbrink

Berichtdoor MartijnS » wo apr 27, 2005 9:09

Mooiste site van een Nederlands team vind ik die van Peter Bijvelds!
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor nkroeze » wo apr 27, 2005 9:45

Dan ben ik toch ook wel benieuwd naar de meningen over de websites van de organisatoren! Wat missen jullie daar en wat zouden jullie daar graag zien? Welke wedstrijden hebben goede duidelijke sites?
nkroeze

Berichtdoor StevenK » wo apr 27, 2005 9:47

nkroeze schreef:Dan ben ik toch ook wel benieuwd naar de meningen over de websites van de organisatoren! Wat missen jullie daar en wat zouden jullie daar graag zien? Welke wedstrijden hebben goede duidelijke sites?

Ik mis een gezamelijke site, zoals bijvoorbeeld rallye1
StevenK
Site Admin

Berichtdoor David Westenbrink » wo apr 27, 2005 9:52

Peter Bijvelds z'n site is wel mooi, het is echt een rijderssite met de noodzakelijke info.

Maar ik vind het niet de beste. Weinig/niks te lezen over de auto. Layout is niet vernieuwend. oogt beetje grauw. 1x gezien is gezien.

En ben niet echt weg van het flash gebeuren.
David Westenbrink

Berichtdoor David Westenbrink » wo apr 27, 2005 9:55

nkroeze schreef:Dan ben ik toch ook wel benieuwd naar de meningen over de websites van de organisatoren! Wat missen jullie daar en wat zouden jullie daar graag zien? Welke wedstrijden hebben goede duidelijke sites?

kaartjes van de klassementsproeven :)
David Westenbrink

Berichtdoor nkroeze » wo apr 27, 2005 10:02

Steven, rallye1 is toch gewoon een nieuwssite zoals deze?

Ennuh David, in your dreams 8)
nkroeze

Berichtdoor StevenK » wo apr 27, 2005 10:09

nkroeze schreef:Steven, rallye1 is toch gewoon een nieuwssite zoals deze?

Nee. Rallye1 is een site die, samen met de organisatoren, op een gestructureerde manier vooraf, real-time en achteraf verslaggeving van *elke* wedstrijd verzorgt.

Overigens zou het rallysport.nl team dit graag doen, maar aangezien de organisatoren hier niet heel enthousiast tegenover staan, is het onmogelijk.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor StevenK » wo apr 27, 2005 10:12

Er is op dit moment geen één organisator die de site na de wedstrijd nog bijhoudt; zelfs de persberichten van de teams die meegedaan hebben halen de site niet eens.
Ook de verdere verslaggeving mbt. de 'mindere' teams is marginaal.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor nkroeze » wo apr 27, 2005 10:18

StevenK schreef:Overigens zou het rallysport.nl team dit graag doen, maar aangezien de organisatoren hier niet heel enthousiast tegenover staan, is het onmogelijk.

Zijn alle organisatoren hiervoor benaderd dan?
nkroeze

Berichtdoor StevenK » wo apr 27, 2005 10:32

nkroeze schreef:
StevenK schreef:Overigens zou het rallysport.nl team dit graag doen, maar aangezien de organisatoren hier niet heel enthousiast tegenover staan, is het onmogelijk.

Zijn alle organisatoren hiervoor benaderd dan?

Nee, maar zelfs één die niet mee wil doen is al genoeg; daarbij komt dat één van de voorwaarden om dit te laten werken een garantie is dat real-time tijden daadwerkelijk beschikbaar zijn, en dan niet op een best-effort basis.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Werner » wo apr 27, 2005 10:52

Ik vind het nog steeds ongeloofelijk dat er geen officiele HRO-site is. Een website is toch tegenwoordig onmisbaar als je een kampioenschap organiseerd van een dergelijke grootte. De Knaf kan als organisator denk ik ook makkelijk afdwingen dat de rally's zulke info beschikbaar maken door gewoon te zeggen: 'geen info, dan tel je niet mee'.
Werner

Berichtdoor Wolter » wo apr 27, 2005 11:02

Dat denk ik ook.. Zo worden de wedstrijden gedwongen zich ook in te zetten om aan de publiciteit van de sport te werken, want daar wordt namelijk nog wel eens over geklaagd, zeker door de organisatie.
Verder vind ik de site van Faes ook heel mooi, was nog niet eerder op die site geweest. Maarja, wat wil je, als je een sponsor hebt dat een reclamebureau is. :wink:
Wolter

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl