ypres 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Martijn_Braat » vr jun 17, 2005 7:53

Das het mooiste punt van de rally. Maar zorg wel dat je daar op tijd bent of een trapje meeneemt anders zie je niet veel.
Martijn_Braat

Berichtdoor mantaboy » vr jun 17, 2005 8:36

Dat is op de Kemmelberg zelf. Hou er wel rekening mee dat het verboden is hier stil te staan. Anders worden de officials van de ARC weer gevraagd mensen aan het lopen te zetten. :wink: :lol:
mantaboy

Berichtdoor Peer » vr jun 17, 2005 8:38

Toivonen schreef:Das het mooiste punt van de rally. Maar zorg wel dat je daar op tijd bent of een trapje meeneemt anders zie je niet veel.

Sorry, niet mee eens. Het mooiste punt is achter het stuur.

Een nagenoeg onbekend spektakelpunt is de jump in proef heuvelland waar de "grote baan" van Dranouter naar Nieuwkerke? overgestoken wordt, ik vrees dat je wel vanuit Dranouter moet lopen. Bij de splitsing links aanhouden, rechts gaat naar de finish (tenzij die veranderd is). Erg geniepige jump aangezien er ook een flauwe bocht in de weg zit en je dus niet vol kan gaan, maar toch serieus jumpen, het verraste mij elke keer weer opnieuw.

Groeten Peer
Peer

Berichtdoor mantaboy » vr jun 17, 2005 8:42

Niet vol? Snijers en Verreydt heb je daar vast wel zien jumpen. VOL!
mantaboy

Berichtdoor Peer » vr jun 17, 2005 8:55

mantaboy schreef:Niet vol? Snijers en Verreydt heb je daar vast wel zien jumpen. VOL!

Geloof me JP, ook Snijers en Verreydt gaan daar niet vol, jij hebt het over Westouter, op Heuvelland gaat niemand vol over de jump. En ik waag te betwijfelen of jij hem zelf ooit gezien hebt.

Groeten Peer
Peer

Berichtdoor solberg the best » za jun 18, 2005 10:47

Bernd Casier zal eind juni deelnemen aan de Belgium Ypres Westhoek Rally met een officiële Peugeot 206 Super 1600. Het project met de Peugeot 206 S1600 zal gesteund worden door Peugeot België-Luxemburg en wordt gerund door het Franse team van Michel Enjolras. Frédéric Miclotte zal naast Bernd plaatsnemen.
solberg the best

Berichtdoor mantaboy » zo jun 19, 2005 9:19

Peer schreef:
mantaboy schreef:Niet vol? Snijers en Verreydt heb je daar vast wel zien jumpen. VOL!

Geloof me JP, ook Snijers en Verreydt gaan daar niet vol, jij hebt het over Westouter, op Heuvelland gaat niemand vol over de jump. En ik waag te betwijfelen of jij hem zelf ooit gezien hebt.

Groeten Peer

Hier hebben wij in alle rust jaren terug staan babbelen met Frank Verhoeven en zijn cameraman. Dat was het laatste jaar dat Loix in de Toyota reed. Daarna hebben we dit punt gezien toen Verreydt nog met de Impreza WRC reed. Ik heb het niet over Westouter. Op Heuvelland bedoel je de jump vlakbij de Kemmelberg.
mantaboy

Berichtdoor Peer » ma jun 20, 2005 5:50

mantaboy schreef:
Peer schreef:

Groeten Peer

Hier hebben wij in alle rust jaren terug staan babbelen met Frank Verhoeven en zijn cameraman. Dat was het laatste jaar dat Loix in de Toyota reed. Daarna hebben we dit punt gezien toen Verreydt nog met de Impreza WRC reed. Ik heb het niet over Westouter. Op Heuvelland bedoel je de jump vlakbij de Kemmelberg.

JP volgens mij bedoel jij het punt waar de Smijterstraat overgaat in de Oestenstraat. Daar wordt regelmatig gefilmd en gaan heren als Snijers en Verreydt wellicht vol. Er zit een rond haaks rechts pal voor die kruising dus vol is ook voor hen zeker niet de topsnelheid van de auto. Ikzelf jump daar helemaal niet. Frank heeft daar wel ooit gefilmd. Het punt waar ik het over heb is daar weliswaar niet ver vandaan met de rallyauto, maar nog altijd een flinke tippel te voet. Het is waar de Smijterstraat de Kruisabelestraat (??) oversteekt, dat is de weg die van uit Dranouter richting Nieuwkerke/Kemmel en loopt en ongeveer halverwege die 2 dorpen uitkomt. Ik kan me niet herinneren dat Frank daar ooit gefilmd heeft. Er zit een haaks links voor (180 meter volgens roadbook).
Peer

Berichtdoor bosje » ma jun 20, 2005 6:47

Is dat niet een paar bochten na de Monteberg?
bosje

Berichtdoor mantaboy » ma jun 20, 2005 7:25

Kan wel kloppen wat jij bedoelt Peter. Als ik vanaf Dranouter links loop kom ik volgens mij inderdaad bij het punt wat jij beschrijft. Moet ik toch eens dat andere punt opzoeken als het er dit jaar van komt. Ik heb een bruiloft op vrijdag dus ik denk niet dat ik er dan zaterdag zal zijn.
mantaboy

Berichtdoor Peer » ma jun 20, 2005 12:38

bosje schreef:Is dat niet een paar bochten na de Monteberg?

Het is vlakbij de Monteberg, maar niet zoals de proef loopt, dan moet je eerst de Monteberg en de Kemmelberg over, de grote baan (Kruisabelestraat ??) een paar keer kruisen en dan kom je er pas.
Het is in het stuk dat er bij gekomen is toen Heuvelland en Nieuwkerke samengevoegd werden.

Groeten Peer
Peer

Berichtdoor |||Maverick||| » di jun 21, 2005 18:39

Hm jammer, had er ook graag heen gewild om te 'oficiallen'... Kan helaas niet komen.... maar goed, wie weet volgend jaar!!
|||Maverick|||

Berichtdoor bennie2000 » di jun 21, 2005 19:38

Helaas weer slecht nieuws voor rallyland, jammer

Mathias Priem verongelukt tijdens verkenningen voor Ieper
18:23 21-06-2005

Streekrijder Mathias Priem is vanmiddag om het leven gekomen tijdens de verkenningen voor de Ypres Cats Rally, een nevenrally van de Ypres Westhoek Rally. Priem botste op de proef Heuvelland tegen een auto met 2 Noren, die ook aan het verkennen was voor Ieper, maar dan voor de Historic Rally.

Priem, die pas 23 was en in Ieper woonde, heeft op een kruispunt, bekend in de streek als het "Molke", de hoofdweg naar Nieuwkerke gedwarst en is dan in de flank gegrepen. De Ieperling werd met zware verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis en is daar overleden.

De passagier van Priem moest uit het wrak bevrijd worden en werd met zware blessures afgevoerd. De Noren Valter Jensen en Erik Pedersen, die in de andere auto zaten, liepen slechts lichte verwondingen op.

Priem zou in de Cats aan de start komen met een Opel Corsa, terwijl Jensen-Pedersen bij de Historics ingeschreven zijn met een Porsche Carrera.

Het ongeval deed zich voor tijdens de verkenningen voor Ieper, die gisteren en vandaag zijn toegelaten, telkens tussen 7 en 22 uur. De rallyrijders mogen dan het parcours verkennen, maar ze moeten zich daarbij aan de verkeersregels houden.

(pba)

Bron: belga

© pitstop.tv
bennie2000

Berichtdoor |EVO| » wo jun 22, 2005 8:49

Weer een harde klap voor de rallywereld, er zal toch wat moeten gebeuren om dit te voorkomen voortaan, RIP Priem...
|EVO|

Berichtdoor MartijnS » wo jun 22, 2005 9:40

Ik ben benieuwd waar jij dat ziet staan Corne.. :evil:

Heel erg..:(
Martijn Schouten
MartijnS

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden