Beste rally van Nederland

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Harry Peters » za okt 08, 2005 8:34


Wist niet dat onze buurlanden ook onder ons land vielen, maar dan de Condroz op 1.



sorry :oops: :oops: niet helemaal goed gelezen, maar blijft wel mijn favoriete lijst.
een aantal wedstrijden in nederland kom ik niet dus heb daar geen oordeel over.

Harry
Harry Peters
 
Berichten: 20
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 12:54
Woonplaats: Brummen

Berichtdoor SWRT » za okt 08, 2005 10:32

rally van duitsland is echt wel top:O. Mja GT altijd het beste hea 8)
SWRT
 
Berichten: 190
Geregistreerd: vr sep 30, 2005 21:43
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor LeonM » za okt 08, 2005 10:39

SWRT schreef:rally van duitsland is echt wel top:O. Mja GT altijd het beste hea 8)


Inderdaad, ben het helemaal met je eens;
de Deutschland is de beste rally van Nederland :roll:
Goeiendag zeg, wat een referenties allemaal hier in dit topic, er zijn er die benoemen rallys tot de beste van NL, terwijl ze niet eens bij alle rallys van NL geweest zijn. Toppie hoor. Ik zou gelijk Maurice De Hond bellen, die heeft misschien nog vacatures.....
Avatar gebruiker
LeonM
 
Berichten: 447
Geregistreerd: zo maart 03, 2002 13:40
Woonplaats: Aelse

Berichtdoor kraats » za okt 08, 2005 11:23

LeonM schreef:
SWRT schreef:rally van duitsland is echt wel top:O. Mja GT altijd het beste hea 8)


Inderdaad, ben het helemaal met je eens;
de Deutschland is de beste rally van Nederland :roll:
Goeiendag zeg, wat een referenties allemaal hier in dit topic, er zijn er die benoemen rallys tot de beste van NL, terwijl ze niet eens bij alle rallys van NL geweest zijn. Toppie hoor. Ik zou gelijk Maurice De Hond bellen, die heeft misschien nog vacatures.....

=============
Ja Leon,
Zo gaat dat hier. Je maakt een topic over een seizoen terwijl dat niet eens afgelopen is en vervolgens gaan daar mensen iets over zeggen die geen referentie hebben, of een veel te smal referentie kader hebben.

Ik denk trouwens dat dit een onmogelijke topic is omdat iedereen een bepaalde rally anders beleefd dan een ander. Dit heeft o.a. te maken met de funktie die je binnen de sport vervult. Zo kan een toeschouwer meestal niet beoordelen of de organisatie goed is of niet, dat weet de organisatie zelf namelijk het best. Ik denk dat navigatoren hier buiten de organisatie het best over kunnen oordelen. Gevolgd door de rijders, en daarna de monteurs. Maar in sommige gevallen kunnen de monteurs een waardeloos evenement ervaren terwijl de rijders het geweldig vinden. Dit heeft zo zijn redenen, omdat de beleving van een rally door monteurs compleet anders kan zijn dan voor de equipe. Dit terwijl het doel van deze groepen dezelfde is, nl; uitrijden en zo hoog mogelijk eindigen, in normale gevallen, toch?

Als we dan concluderen dat het rallypubliek tijdens het kijken relatief weinig heeft met de teams, in relatie met een organisatie, krijg je dit soort vreemde reply's op deze topic. Als je heel soms de commentaren langs de proeven hoort van de zogenaamde kenners (o.a. Forumgangers) vraag je je echt af of ze weten waar ze naar staan te kijken. Let wel; er zijn er hier een aantal die echt wel weten hoe het zit en die lopen ook regelmatig bij teams om hun oren te luister te leggen over het hoe en waarom bepaalde dingen gebeuren. Doe dat vaker bij meerdere teams want ook monteurs vinden het prettig om eens wat feedback van de proeven te krijgen uit de eerste hand, van mensen die weten waar ze het over hebben.......

Volgens mij wordt de beleving van de sport in het algemeen voor eenieder een stuk leuker en krijg je er meer binding mee en leer je snel bij. En als je dan bij alle rally's bent geweest kun je aan het eind van het jaar een persoonlijk beste rally uitkiezen, maar doe dat wel met een gedegen onderbouwing, zodat je middels een eventueel ontstane discussie nog wat kunt opsteken.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor Biturbo » za okt 08, 2005 12:02

kraats schreef:
LeonM schreef:
SWRT schreef:rally van duitsland is echt wel top:O. Mja GT altijd het beste hea 8)


Inderdaad, ben het helemaal met je eens;
de Deutschland is de beste rally van Nederland :roll:
Goeiendag zeg, wat een referenties allemaal hier in dit topic, er zijn er die benoemen rallys tot de beste van NL, terwijl ze niet eens bij alle rallys van NL geweest zijn. Toppie hoor. Ik zou gelijk Maurice De Hond bellen, die heeft misschien nog vacatures.....

=============
Ja Leon,
Zo gaat dat hier. Je maakt een topic over een seizoen terwijl dat niet eens afgelopen is en vervolgens gaan daar mensen iets over zeggen die geen referentie hebben, of een veel te smal referentie kader hebben.

Ik denk trouwens dat dit een onmogelijke topic is omdat iedereen een bepaalde rally anders beleefd dan een ander. Dit heeft o.a. te maken met de funktie die je binnen de sport vervult. Zo kan een toeschouwer meestal niet beoordelen of de organisatie goed is of niet, dat weet de organisatie zelf namelijk het best. Ik denk dat navigatoren hier buiten de organisatie het best over kunnen oordelen. Gevolgd door de rijders, en daarna de monteurs. Maar in sommige gevallen kunnen de monteurs een waardeloos evenement ervaren terwijl de rijders het geweldig vinden. Dit heeft zo zijn redenen, omdat de beleving van een rally door monteurs compleet anders kan zijn dan voor de equipe. Dit terwijl het doel van deze groepen dezelfde is, nl; uitrijden en zo hoog mogelijk eindigen, in normale gevallen, toch?

Als we dan concluderen dat het rallypubliek tijdens het kijken relatief weinig heeft met de teams, in relatie met een organisatie, krijg je dit soort vreemde reply's op deze topic. Als je heel soms de commentaren langs de proeven hoort van de zogenaamde kenners (o.a. Forumgangers) vraag je je echt af of ze weten waar ze naar staan te kijken. Let wel; er zijn er hier een aantal die echt wel weten hoe het zit en die lopen ook regelmatig bij teams om hun oren te luister te leggen over het hoe en waarom bepaalde dingen gebeuren. Doe dat vaker bij meerdere teams want ook monteurs vinden het prettig om eens wat feedback van de proeven te krijgen uit de eerste hand, van mensen die weten waar ze het over hebben.......

Volgens mij wordt de beleving van de sport in het algemeen voor eenieder een stuk leuker en krijg je er meer binding mee en leer je snel bij. En als je dan bij alle rally's bent geweest kun je aan het eind van het jaar een persoonlijk beste rally uitkiezen, maar doe dat wel met een gedegen onderbouwing, zodat je middels een eventueel ontstane discussie nog wat kunt opsteken.




Het gaat om de beste nederlandse rally in het algemeen. (niet perse dit jaar) In dit geval voor toeschouwers, rijders, navigators, officials en monteurs.....

Als toeschouwer mag/kan je wel degelijk een mening hebben over bijv de organisatie. Wie regelt anders de publieksinfo,verkooppunten, parkeerplaatsen, bereikbaarheid kp's en service, serviceopstelling, starttijden, -volgorde, extra info, entree geld of niet, en ga zo maar door!

En die mening zal inderdaad wel eens anders zijn dan in de andere groepen. So what! , dit heet een forum........
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Harry Peters » za okt 08, 2005 12:03

LeonM schreef:
SWRT schreef:rally van duitsland is echt wel top:O. Mja GT altijd het beste hea 8)


Inderdaad, ben het helemaal met je eens;
de Deutschland is de beste rally van Nederland :roll:
Goeiendag zeg, wat een referenties allemaal hier in dit topic, er zijn er die benoemen rallys tot de beste van NL, terwijl ze niet eens bij alle rallys van NL geweest zijn. Toppie hoor. Ik zou gelijk Maurice De Hond bellen, die heeft misschien nog vacatures.....


Ja hallo het is een afspiegeling wat ik er van vindt, en er wordt gesuggereerd wanneer je niet alle wedstrijden ziet je daar geen oordeel over kunt geven.

Nou in de afgelopen jaren ben ik wel overal geweest, maar zo kijk ik er tegen aan. :!: :!: :!:
Harry Peters
 
Berichten: 20
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 12:54
Woonplaats: Brummen

Berichtdoor Harry Peters » za okt 08, 2005 12:06

Biturbo schreef:
Het gaat om de beste nederlandse rally in het algemeen. (niet perse dit jaar) In dit geval voor toeschouwers, rijders, navigators, officials en monteurs.....

Als toeschouwer mag/kan je wel degelijk een mening hebben over bijv de organisatie. Wie regelt anders de publieksinfo,verkooppunten, parkeerplaatsen, bereikbaarheid kp's en service, serviceopstelling, starttijden, -volgorde, extra info, entree geld of niet, en ga zo maar door!

En die mening zal inderdaad wel eens anders zijn dan in de andere groepen. So what! , dit heet een forum........



He hier nog 1 die snapt wat een ander bedoeld :wink: :wink: :wink: :wink:
Harry Peters
 
Berichten: 20
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 12:54
Woonplaats: Brummen

Berichtdoor LeonM » za okt 08, 2005 13:55

@ Harry Peters en @ Biturbo;
ik ben blij dat jullie je aangesproken voelen, was ook mijn bedoeling, dank u.

Natuurlijk is het een forum, natuurlijk mag ieder er zijn mening zeggen, vandaar mijn reactie.
Vroeger op school had ik altijd een ruime voldoende voor begrijpend lezen. Als ze je vragen om de hoofdsteden van de Nederlandse provincies op te noemen, dan is Berlijn en Parijs echt wel fout hoor.
Hetzelfde geldt voor Zierikzee en Schietecoven. :wink:
Avatar gebruiker
LeonM
 
Berichten: 447
Geregistreerd: zo maart 03, 2002 13:40
Woonplaats: Aelse

Berichtdoor SWRT » za okt 08, 2005 15:41

beste rally van nl de GTR okej? Maar int algemeen is de duitsland rally een mooie rally voor nederlanders om een keer heen te gaan. Zo zie ik dat iig!
SWRT
 
Berichten: 190
Geregistreerd: vr sep 30, 2005 21:43
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor StevenK » za okt 08, 2005 16:47

SWRT schreef:beste rally van nl de GTR okej? Maar int algemeen is de duitsland rally een mooie rally voor nederlanders om een keer heen te gaan. Zo zie ik dat iig!

Ik vind een Focus WRC ook de mooiste groep N auto :D
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor VDH » za okt 08, 2005 17:41

Huh :?: Wist niet dat je een Focus WRC in groep N uitvoering kon krijgen :?:

:mrgreen:
Avatar gebruiker
VDH
 
Berichten: 164
Geregistreerd: za jul 23, 2005 19:47
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor antoine » za okt 08, 2005 17:42

oh ik zie er genoeg rijden in belgie anders. :wink:
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor VDH » za okt 08, 2005 17:46

Vandaar dat over de grens altijd alles mooier is :wink:

Maar tot zover alle gekheid op een stokje (ik zal ook even mijn mening geven als toeschouwer over de mooiste NL wedstrijd...):


1: GTR
2: BHV
3: Euregio
4: Zuiderzee
5: Almere
6: ELE
7: Hulst

Even voor de duidelijkheid: dit is hoe ik het als toeschouwer aanschouw!

De rally van Barneveld heb ik als toeschouwer nog nooit bezocht :roll:
Avatar gebruiker
VDH
 
Berichten: 164
Geregistreerd: za jul 23, 2005 19:47
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor WILS SPORT » za okt 08, 2005 19:37

Ik vind een Focus WRC ook de mooiste groep N auto :D[/quote]

Steven, dat komt omdat die auto voor
veel achter is dan hoger !!!
Sander van Barschot
Avatar gebruiker
WILS SPORT
 
Berichten: 389
Geregistreerd: wo jul 09, 2003 16:50
Woonplaats: Valkenswaard

Berichtdoor kraats » za okt 08, 2005 23:33

Biturbo schreef:
kraats schreef:
LeonM schreef:
SWRT schreef:rally van duitsland is echt wel top:O. Mja GT altijd het beste hea 8)


En die mening zal inderdaad wel eens anders zijn dan in de andere groepen. So what! , dit heet een forum........

===============
En daarom mag ik mijn mening niet geven..... oja was ik vergeten. sorry

nou oke doe ff met jullie mee....

Parijs - Dakar vind ik wel leuk zeker in de tijd van de daf turbo twin II
Ben er wel nooit geweest maar die vind ik top.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron