Talent First

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jaap Sinke » ma okt 10, 2005 13:28

In GB denken ze daar heel anders over.

Aliser McCrae mocht niet starten in een engelse GT wedstrijd met een Nissan 350Z omdat ie niet genoeg ervaring op het circuit zou hebben.

Hij rijd nu allerlei lokale evenementen voor zijn int. race-licentie.

Groeten Jaap
Avatar gebruiker
Jaap Sinke
 
Berichten: 271
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 14:05
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor StevenK » ma okt 10, 2005 13:35

Jaap Sinke schreef:In GB denken ze daar heel anders over.

Aliser McCrae mocht niet starten in een engelse GT wedstrijd met een Nissan 350Z omdat ie niet genoeg ervaring op het circuit zou hebben.

Hij rijd nu allerlei lokale evenementen voor zijn int. race-licentie.

Groeten Jaap

Dan moet Hans Jr. maar blij zijn dat 'ie niet in de UK woont :)
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor nkroeze » ma okt 10, 2005 14:02

Ik blijf van mening dat regels regels zijn en niet te pas en te onpas daarvan afgeweken moet worden, doordat er persoon zijn die de juiste mensen kennen en dus meer voor elkaar krijgen dan normale deelnemers! Wij hebben ook gewoon voor onze licentie moeten rijden met de bijbehorende kosten!
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor StevenK » ma okt 10, 2005 14:07

nkroeze schreef:Ik blijf van mening dat regels regels zijn en niet te pas en te onpas daarvan afgeweken moet worden, doordat er persoon zijn die de juiste mensen kennen en dus meer voor elkaar krijgen dan normale deelnemers! Wij hebben ook gewoon voor onze licentie moeten rijden met de bijbehorende kosten!

Ben ik 't helemaal mee eens ! Wanneer iemand anders dan de winnaar van de talent first een licentie had gekregen, zou dit ook van toepassing zijn.

Maar zoals ik al zei, de talent first winnaar zou rally's gaan rijden. En daar hoort een licentie bij, dus ik zie niet direct dat er sprake is van vriendjespolitiek.

En overigens vind ik dat ook een Van Lagen zonder problemen een licentie moet krijgen, maar dat er in zo'n geval wel de voorwaarde gesteld moet worden dat er een ervaren navigator naast gaat zitten.

En uiteindelijk is het de licentie-commissie die nu éénmaal mag besluiten af te wijken van de standaardregels, wanneer ze daar een gegronde reden voor hebbben.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Jaap Sinke » ma okt 10, 2005 15:26

StevenK schreef:En overigens vind ik dat ook een Van Lagen zonder problemen een licentie moet krijgen, maar dat er in zo'n geval wel de voorwaarde gesteld moet worden dat er een ervaren navigator naast gaat zitten.


Ik denk dat er meer sprake is van strafgewicht dan van ervaring in het geval van Jaap zijn navigator hahahaha

Hij rijd toch alles op zicht. Net zoals vorig jaar.
Avatar gebruiker
Jaap Sinke
 
Berichten: 271
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 14:05
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor Wolter » ma okt 10, 2005 15:42

Jaap Sinke schreef:Ik denk dat er meer sprake is van strafgewicht dan van ervaring in het geval van Jaap zijn navigator hahahaha

:lol:
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Maple » ma okt 10, 2005 16:40

Jaap Sinke schreef:
StevenK schreef:En overigens vind ik dat ook een Van Lagen zonder problemen een licentie moet krijgen, maar dat er in zo'n geval wel de voorwaarde gesteld moet worden dat er een ervaren navigator naast gaat zitten.


Ik denk dat er meer sprake is van strafgewicht dan van ervaring in het geval van Jaap zijn navigator hahahaha

Hij rijd toch alles op zicht. Net zoals vorig jaar.


Is niet helemaal waar Jaap :))

Gert (navigator vorig jaar) moest gemiddeld 2 keer per proef iets melden, dat was dan zoiets als : "handrem bij fonteintje" :)

Ben wel erg benieuwd wat ie in een WRC kan, we weten het volgende week... Ik heb er weer zin in, hoop weer eens te finishen..!
Maple
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr okt 22, 2004 19:10
Woonplaats: Ede

Berichtdoor StevenK » ma okt 10, 2005 16:54

Maple schreef:Gert (navigator vorig jaar) moest gemiddeld 2 keer per proef iets melden, dat was dan zoiets als : "handrem bij fonteintje" :)

Moest 'ie ook niet iets zeggen van 'hé, dit is geen combine' ?
Ben wel erg benieuwd wat ie in een WRC kan, we weten het volgende week... Ik heb er weer zin in, hoop weer eens te finishen..!

Heb jij eigenlijk wel 2 sprints gereden :D
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Maple » ma okt 10, 2005 17:06

StevenK schreef:Heb jij eigenlijk wel 2 sprints gereden :D


Ja Steven, in België met de NSU, je dacht toch niet dat Ieper 2004 mijn allereerste snelheidsrally was? 8)

Toegegeven, heb wel iets "voordeel" gehad met mijn licentie. Maar wel onder één voorwaarde : Alleen als navigator, zelf rijden mag ik niet. En navigatie-ervaring (ik weet het, iets andere vorm..) was toen al wel behoorlijk aanwezig :)

Maar ja, eerst 2 sprints dus, één in St. Truiden, de andere weet ik zo uit het hoofd niet meer.
Maple
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr okt 22, 2004 19:10
Woonplaats: Ede

Berichtdoor StevenK » ma okt 10, 2005 17:11

Maple schreef:
StevenK schreef:Heb jij eigenlijk wel 2 sprints gereden :D


Ja Steven, in België met de NSU, je dacht toch niet dat Ieper 2004 mijn allereerste snelheidsrally was? 8)

Toegegeven, heb wel iets "voordeel" gehad met mijn licentie. Maar wel onder één voorwaarde : Alleen als navigator, zelf rijden mag ik niet. En navigatie-ervaring (ik weet het, iets andere vorm..) was toen al wel behoorlijk aanwezig :)

Maar ja, eerst 2 sprints dus, één in St. Truiden, de andere weet ik zo uit het hoofd niet meer.

Nou, als Belgische sprints tellen, dan kun je RST wedstrijden ook zonder problemen tellen :)
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Hein » ma okt 10, 2005 18:43

Vooral als die RST wedstrijden ook in Belgie gereden worden :D

Iets in de opmerking van Niels steekt me. Ik kan me herrineren dat de hoofdprijs van Talent First was: een jaar rallyrijden. Niets meer en niets minder (waarmee ik de sprints overigens niet als minder wil betitelen).

Ik weet helemaal zeker dat het niks te maken heeft met het feit: "juiste persoon kennen". Ik kan me over het algemeen vrij goed in Niels zijn opmerkingen vinden maar in dit geval absoluut niet.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Ascona » ma okt 10, 2005 18:55

StevenK schreef:
Jaap Sinke schreef:In GB denken ze daar heel anders over.

Aliser McCrae mocht niet starten in een engelse GT wedstrijd met een Nissan 350Z omdat ie niet genoeg ervaring op het circuit zou hebben.

Hij rijd nu allerlei lokale evenementen voor zijn int. race-licentie.

Groeten Jaap

Dan moet Hans Jr. maar blij zijn dat 'ie niet in de UK woont :)


Of je moet Matthew Wilson als voorbeeld nemen. Volgens mij was die nog geen 18 bij zijn eerste rally.
Ascona
 
Berichten: 342
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 20:09

Berichtdoor StevenK » ma okt 10, 2005 19:27

Ascona schreef:
StevenK schreef:
Jaap Sinke schreef:In GB denken ze daar heel anders over.

Aliser McCrae mocht niet starten in een engelse GT wedstrijd met een Nissan 350Z omdat ie niet genoeg ervaring op het circuit zou hebben.

Hij rijd nu allerlei lokale evenementen voor zijn int. race-licentie.

Groeten Jaap

Dan moet Hans Jr. maar blij zijn dat 'ie niet in de UK woont :)


Of je moet Matthew Wilson als voorbeeld nemen. Volgens mij was die nog geen 18 bij zijn eerste rally.

Tja, in de UK mag je, afaik, op je 16e al rally rijden; je moet alleen je co op de verbinding laten rijden ;)
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor LeonM » ma okt 10, 2005 20:37

horen zien zwijgen
Avatar gebruiker
LeonM
 
Berichten: 447
Geregistreerd: zo maart 03, 2002 13:40
Woonplaats: Aelse

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron