zonder officials geen rallysport in nederland

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor SylviaVisser » ma jan 09, 2006 0:54

Ja zeker, maar zoals ik al zei...navigator perikelen gaan voor. En hwt was een week vol gesprekken :wink:

Maar geloof me, dat mailtje komt.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Amazone » ma jan 09, 2006 11:58

SylviaBos schreef:Ja zeker, maar zoals ik al zei...navigator perikelen gaan voor. En hwt was een week vol gesprekken :wink:

Maar geloof me, dat mailtje komt.

Begrijpelijk!!!

En het is nog vroeg...

Ik wacht het rustig af... :D
Amazone

Berichtdoor Amazone » do jan 26, 2006 15:30

Vandaag ontving ik de volgende mail van Arjen Warnaar:

Hallo Wea.

Volgens mij had je het pas over het feit dat er te weinig officials zijn (moeilijk aan te komen)voor de rallysport.
Is het soms een idee om diegene die wel een rally licentie heeft over te halen om een keer te komen vlaggen , en ze dan een korting geven bij een evenement.

Hierdoor wordt het voor een licentie houder die niet een budget heeft om een jaar te rijden toch mogelijk om vaker te rijden zodat er in de toekomst

grotere deelnemersvelden komen en dus daardoor meer geld voor de organisator binnen komt.
Zelf ben ik mijn wachtwoord kwijt om dit eens op het forum te zetten van rallysport.nl.
Misschien kan jij eens kijken/polsen wat de mensen er van vinden.

Vr Gr Arjen Warnaar
Amazone

Berichtdoor Amazone » do jan 26, 2006 15:32

Mijn antwoord aan hem:

Ik zal het bericht op rallysport.nl zetten.

Is helemaal nog niet zo'n gek idee!!!

Het enige wat mij tegenstaat aan dit soort dingen is het volgende: waarom moeten vrijwilligers altijd betaald krijgen voor hun inzet?
Waarom is het gewoon niet al leuk je in te zetten voor je eigen sport (je hebt niet voor niks een licentie). Maar goed, het motiveert wel. En daar gaat het om!
En een nadeel is natuurlijk dat deze mensen meestal niet een jaar lang inzetbaar zijn, maar goed, bezetting is bezetting.
Amazone

Berichtdoor Amazone » do jan 26, 2006 15:35

En toen schreef Arjen Warnaar:

Het gaat er niet om dat je betaald krijgt, maar wel om een korting bij een ander of het zelfde evenement het jaar daarna.
deze korting kan dan eventueel betaald worden door de rijders die wel genoeg budget hebben (de grote mannen.)

Mijn antwoord:
Ja, Arjen ik begrijp het wel, maar het is eigenlijk toch zot dat ze dus alleen komen als het wat oplevert. Waarom gewoon niet staan voor je sport zodat er geen problemen ontstaan...dat bedoelde ik alleen.

Hahaha, korting laten betalen door de grote mannen? Lees even de laatste posten op rallysport.nl in de topic: "wie in wat in 2006"... Dan ben je snel een illusie armer!
Een aantal van "de grote mannen" proberen gratis of korting te krijgen, en zijn echt niet bereid dit te gaan betalen hoor! Dan wijken ze gewoon uit naar het buitenland als er een evenement niet door zou kunnen gaat door gebrek aan officials, dat denk ik echt!!!

Maar, het BSR is wel met een plan bezig schijnt......IK ben heel benieuwd...
Laatst bijgewerkt door Amazone op do jan 26, 2006 15:46, in totaal 1 keer bewerkt.
Amazone

Berichtdoor Amazone » do jan 26, 2006 15:40

Arjen:

ik denk zeker wel dat ze komen ook al leverd het niets op alleen ze staan dan niet met een geel vest aan,
meer ook om de hele wedstrijd te volgen van proef tot proef.
Verder denk ik dus als het dus wat opleverd ze dan wel als official willen staan.
Verder denk ik dat de meeste officials als official willen staan om toch betrokken te zijn bij de autosport maar verder geen interesse hebben om te rijden.
licentie houders willen zo veel mogelijk rijden , maar als je geen budget hebt.
Hebben ze er toch veel voor over om op zo'n manier een tegemoedkoming te krijgen om bij een volgend evenement aan de start te staan.

Mijn antwoord:

O, ze zijn als publiek zeker bij alle wedstrijden aanwezig, dat weet ik wel zeker!
Alleen dan willen ze wel zelf bepalen wanneer ze waar gaan kijken, en willen niet de verplichting hebben de hele dag op dezelfde plaats te moeten staan, ook 's avonds of in de regen!

Maar ik ga het straks (zodra ik tijd heb) op rallysport.nl zetten, misschien krijgen we waardevolle reacties!

Enneh, als ik je een lijst met licentiehouders lever, zou jij dan bereid zijn de mensen te bellen?
Amazone

Berichtdoor Amazone » do jan 26, 2006 15:42

Dus wij zijn nogal benieuwd naar jullie reacties: Graag posten dus!!!
Amazone

Berichtdoor nkroeze » do jan 26, 2006 15:53

Maar ja, welke organisatie is bereid korting te geven op zijn wedstrijd (en dus zijn budget), terwijl deze deelnemer juist een ander geholpen heeft?
nkroeze

Berichtdoor Amazone » do jan 26, 2006 16:45

nkroeze schreef:Maar ja, welke organisatie is bereid korting te geven op zijn wedstrijd (en dus zijn budget), terwijl deze deelnemer juist een ander geholpen heeft?

Precies: misschien is het wat elke licentiehouder te "verplichten" een aantal evenementen per jaar te helpen ofzo?

Gewoon als vrijwilliger om de sport in stand te houden?
Amazone

Berichtdoor SylviaVisser » do jan 26, 2006 17:03

Ja, dat laatste, dat klinkt als een droom voor jullie, maar voor mij toch echt als een nacht merrie.

Heel veel sorry's hiervoor. Maar das nou net de reden dat ik hier niet meer tennis in de omgeving. Er zat een verplichte bardienst aan vast en die kon ik met geen mogelijkheid delen met het gezins leven.
Ik weet zeker dat je de rijders die tot een dergelijke deal verplicht worden en dit ook "leuk" vinden op 1 hand te tellen zijn.
We hebben het over officiallen, maar vergeet niet dat er ook rijders zijn die op andere fronten al heel veel tijd in hun geliefde sport steken, buiten het rijden.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Niels2 » do jan 26, 2006 17:09

Ik zou best wel eens willen helpen, maar wat ik zo jammer vind is dat je heel de dag op 1 post hangt. Helemaal omdat ik regelmatig foto's maak blijf ik dat liever doen.

Denk dat meer mensen hier mee zitten, dat ze best willen helpen maar niet heel de dag op 1 punt. Zou het daarom niet wat zijn om op een aantal posten een vaste bezetting te hebben (kleiner dan die van nu). Met dan vanaf bijv. een half uur voor de proef een extra zet mensen. Die dan wanneer de grote drukte vertrekt bij de proef vertrekken naar een volgende proef?

Die "vliegende" marshalls geef je een vaste taakomschrijving en de leiding leg je bij de vaste marshalls op de proef.

Zodat je dus per boucle bij 1 proef staat.

(vanzelf sprekend maak je dan als marshall geen foto's, maar je ziet iig meer dan nu)
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor Sevius » do jan 26, 2006 17:15

Amazone schreef:
nkroeze schreef:Maar ja, welke organisatie is bereid korting te geven op zijn wedstrijd (en dus zijn budget), terwijl deze deelnemer juist een ander geholpen heeft?

Precies: misschien is het wat elke licentiehouder te "verplichten" een aantal evenementen per jaar te helpen ofzo?

Gewoon als vrijwilliger om de sport in stand te houden?

Op zich zou ik best eens een wedstrijd willen/kunnen helpen... Maar als ik heel eerlijk ben probeer ik liever zelf mee te doen.

Verder is het wel zo dat ik de wedstrijden die ik niet meedoe zou kunnen officiallen, maar zelf rijdt ik geen auto en heb ik dus geen vervoer naar/bij het evenement op de tijden en naar de plaatsen waar dat gewenst is.
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius

officials heb je nooit genoeg

Berichtdoor TWENGELTJE » do jan 26, 2006 17:24

Dit systeem wat niels bedoeld word in het buitenland ( belgie en duitsland ) al toegepast maar werkt niet altijd en als je er van uitgaat dat de meest ideale postbezetting 3 personen is dan heb je nog veel meer mensen nodig en we hebben al zo tekort
En als ik bij de Duitsland rally kijk waar je dan met 10 man op een post staat is het vaak overdreven maar iedereen wil daar graag vooraan staan en dan willeen de meeste mensen wel een keer op een post staan maar als het in hun eigen kikkerland is dan zijn in een keer niet thuis
TWENGELTJE

Berichtdoor Amazone » do jan 26, 2006 17:49

SylviaBos schreef:Ja, dat laatste, dat klinkt als een droom voor jullie, maar voor mij toch echt als een nacht merrie.

Heel veel sorry's hiervoor. Maar das nou net de reden dat ik hier niet meer tennis in de omgeving. Er zat een verplichte bardienst aan vast en die kon ik met geen mogelijkheid delen met het gezins leven.
Ik weet zeker dat je de rijders die tot een dergelijke deal verplicht worden en dit ook "leuk" vinden op 1 hand te tellen zijn.
We hebben het over officiallen, maar vergeet niet dat er ook rijders zijn die op andere fronten al heel veel tijd in hun geliefde sport steken, buiten het rijden.

Tuurlijk, Sylvia, het is ook heus wel begrijpelijk! En natuurlijk zijn er ook rijders die al heel veel doen op dit vlak. Tuurlijk!

Maar laten we het eens andersom stellen: STEL nou, dat er proeven niet door kunnen gaan door te weinig bezetting en JIJ rijdt dat evenement niet. Is het dan zoveel moeite je op deze manier in te zetten? Misschien 1x per jaar?
Amazone

Berichtdoor Amazone » do jan 26, 2006 17:51

Niels2 schreef:Ik zou best wel eens willen helpen, maar wat ik zo jammer vind is dat je heel de dag op 1 post hangt. Helemaal omdat ik regelmatig foto's maak blijf ik dat liever doen.

Denk dat meer mensen hier mee zitten, dat ze best willen helpen maar niet heel de dag op 1 punt. Zou het daarom niet wat zijn om op een aantal posten een vaste bezetting te hebben (kleiner dan die van nu). Met dan vanaf bijv. een half uur voor de proef een extra zet mensen. Die dan wanneer de grote drukte vertrekt bij de proef vertrekken naar een volgende proef?

Die "vliegende" marshalls geef je een vaste taakomschrijving en de leiding leg je bij de vaste marshalls op de proef.

Zodat je dus per boucle bij 1 proef staat.

(vanzelf sprekend maak je dan als marshall geen foto's, maar je ziet iig meer dan nu)

Ach jongens, naast de mensen die zo'n dag op 1 punt staan zijn er nog zoveel andere mensen nodig!!! Alleen al aan "algemene assistentie" heb je meerdere auto's nodig....dus wat dat betreft....
Amazone

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden