makje schreef:Henk,
Om alle "mist" weg te nemen. De ZG-15-ZG is wel degelijk een echt 400, maar het was een belgische straat 400, naderhand omgebouwd tot rally 400. Biesheuvel heeft hem toen nog verder geoptimaliseerd. Daarna werd ik eigenaar en heb hem toen totaal op nieuw opgebouwd en BOM proof gemaakt, vandaar het gewichts probleem 1290 KG!!!! Hij had 228 PK in de tijd dat ik er mee reed en ben daarmee 3e geworden in het kampioenschap. Daarna heb ik hem geruild met sjaak Abrahams, die hem aan Wim Schipper heeft verkocht en vervolgens aan Jan, die heeft er een phase 3 motor in gehangen (na 5 jaar met mijn motor)
De nederlandse Ascona 400's zijn de FG-47-XT tot en met 51 als ik mij niet vergis, een daarvan is gejat er rijden er nog 2 dacht ik. Manta 400's zijn nooit verkocht in Nederland.
Met vr gr Mark Steijger
Succes
Hoi Mark, erg bedankt voor deze info, dit verklaart inderdaad een paar dingen waar ik nog mee zat. 1 ding lijkt me niet juist, omdat je het zegt dat de auto is verruild met ahbrams geloof ik dat wel, echter dan moet Ahbrams dus 2x eigenaar geweest zijn, of ten tijde dat Ahbrams na Schipper er (weer?) mee reed een huurder geweest zijn, toch had ik het idee dat de auto via Ahbrams naar Nijhof is gegaan. Ik geloof ook dat de motor 1 of 2 x kapot was gegaan + een bak bij Ahbrams alvorens die naar Nijhof ging.
Wat de manta 400 betreft, klopt dat, echter ik heb informatie dat er 1 of 2 via de grijze import in de tijd dat ze gebouwd werden naar Nederland zijn gehaald, zou ook via de importeur gegaan zijn, welke dat nu is, van der Lee of de Opelimporteur dat weet ik (nog) niet.
Misschien wel interessant te melden: de jp-77-Xh is ook weer gesignaleerd en ik krijg de indruk dat hij te koop is, want er is al eentje bij aan het kijken geweest.
Bedankt voor de info.
Groeten, Henk