Rally op tv

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor ExTaxi » di mei 23, 2006 14:46

oplossing: Jasper in een WRC of groep A, dan heeft niemand meer last van 'm ;-)
ExTaxi

Berichtdoor Wim Salabim » di mei 23, 2006 17:23

ExTaxi schreef:oplossing: Jasper in een WRC of groep A, dan heeft niemand meer last van 'm ;-)

Ik denk dat gewoon zo snel mogelijk aan de kant gaan een goedkopere oplossing is :wink:

Maar van mij mag ie ook gerust in een WRC of gr. A gaan rijden
Wim Salabim

Berichtdoor StevenK » di mei 23, 2006 18:39

Wim Salabim schreef:Ik denk dat gewoon zo snel mogelijk aan de kant gaan een goedkopere oplossing is :wink:

Zijn er twee verschillende versies van RR uitgezonden ? Hier in Ede werd de versie uitgezonden waar Jasper net zo hard reed als Frits.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor stefanjonas » di mei 23, 2006 18:52

Hier in Wierden ook... frits reed helemaal niet veel harder, anders had ie wel op de bumper gezeten denk ik dan... met een tussenafstand als deze kan jasper gemakkelijk zeggen: maar hij was er nog lang niet, en kwam ook niet dichterbij, dus geen reden om aan de kant te gaan...
stefanjonas

Berichtdoor henk » di mei 23, 2006 18:59

StevenK schreef:
Wim Salabim schreef:Ik denk dat gewoon zo snel mogelijk aan de kant gaan een goedkopere oplossing is :wink:

Zijn er twee verschillende versies van RR uitgezonden ? Hier in Ede werd de versie uitgezonden waar Jasper net zo hard reed als Frits.

is niet zo gek toch als frits erachter zit en er niet voorbij komt!
henk

Berichtdoor henk » di mei 23, 2006 19:01

stefanjonas schreef:Hier in Wierden ook... frits reed helemaal niet veel harder, anders had ie wel op de bumper gezeten denk ik dan... met een tussenafstand als deze kan jasper gemakkelijk zeggen: maar hij was er nog lang niet, en kwam ook niet dichterbij, dus geen reden om aan de kant te gaan...

er te dicht achter zitten neemt ook alleen extra risico's mee volgens mij.
henk

Berichtdoor StevenK » di mei 23, 2006 19:13

henk schreef:
StevenK schreef:

Ik heb vaak zat in de situatie gezeten dat ik ingehaald werd, maar ook dat ik zelf in moest halen en als je iemand in wil halen die voor de punten rijdt, dan zullen je bij het aanremmen naast 'm moeten zitten, anders kom je er zeker niet voorbij.

Zelfs met een veel snellere auto is inhalen dan nog lastig. En ook heb ik wel eens meegemaakt wat Bijvelds had: een auto waar je makkelijk naar toe kon remmen, maar die sneller de bocht uit was.

Dan lijkt het alsof je enorm opgehouden wordt, maar als je dan naar de tijden kijkt, blijkt dat je niks verloren hebt.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor henk » di mei 23, 2006 19:18

StevenK schreef:
henk schreef:
StevenK schreef:

Ik heb vaak zat in de situatie gezeten dat ik ingehaald werd, maar ook dat ik zelf in moest halen en als je iemand in wil halen die voor de punten rijdt, dan zullen je bij het aanremmen naast 'm moeten zitten, anders kom je er zeker niet voorbij.

Zelfs met een veel snellere auto is inhalen dan nog lastig. En ook heb ik wel eens meegemaakt wat Bijvelds had: een auto waar je makkelijk naar toe kon remmen, maar die sneller de bocht uit was.

Dan lijkt het alsof je enorm opgehouden wordt, maar als je dan naar de tijden kijkt, blijkt dat je niks verloren hebt.

maar je bent het er toch wel mee eens dat op de beelden toch echt verschil te zien is tussen de proef dat hij achter jasper zit en de keer dat hij vrij baan heeft
henk

Berichtdoor StevenK » di mei 23, 2006 19:29

henk schreef:maar je bent het er toch wel mee eens dat op de beelden toch echt verschil te zien is tussen de proef dat hij achter jasper zit en de keer dat hij vrij baan heeft

Vind ik moeilijk te beoordelen. Ik heb iig. geen enkel punt gezien waar hij in had kunnen halen, zonder dat Jasper meer dan 3 seconden zou verliezen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor henk » di mei 23, 2006 19:37

StevenK schreef:
henk schreef:maar je bent het er toch wel mee eens dat op de beelden toch echt verschil te zien is tussen de proef dat hij achter jasper zit en de keer dat hij vrij baan heeft

Vind ik moeilijk te beoordelen. Ik heb iig. geen enkel punt gezien waar hij in had kunnen halen, zonder dat Jasper meer dan 3 seconden zou verliezen.

dat ben ik ook met je eens, het is ook moeilijk op die smalle dijkproeven.
het zal ook wel altijd voor de nodige ophef zorgen op een rondkoers achter een langzamere deelnemer zitten.
henk

Berichtdoor Peer » wo mei 24, 2006 1:15

Om dit soort problemen te voorkomen is in het verleden al het om de 30 seconden starten afgeschaft en het maximaal aantal rondjes gelimiteerd.
Als de DEELNEMERS zeggen nog altijd onoverkomelijke problemen te hebben met rondkoersen, dan is er maar 1 oplossing.
Afschaffen.

Ik denk overigens dat het zo een vaart niet gaat lopen.
Iedereen weet dat je opgehouden kan worden en als het gebeurt is men niet blij. Echter in de praktijk wordt er bijna nooit meer dan een handvol seconden verloren en het alternatief betekent heel erg veel minder rally in Nederland.
Peer

Berichtdoor David Westenbrink » wo mei 24, 2006 8:19

Rondkoersen vind ik juist mooi!

Echter, de 'gentlemens agreement' van het voorbijlaten van een snellere deelnemer wil men de laatste tijd nog wel eens vergeten.

Ik zou tijdens een rijdersbespreking of in een bulletin de rijders op deze 'gentlemens agreement' attenderen en wellicht zelfs een korte instructie te geven HOE men met zo min mogelijk tijdverlies een snellere deelnemer kan laten passeren. Laat het desnoods in rallyreport doen!
David Westenbrink

Berichtdoor Werner » wo mei 24, 2006 9:28

StevenK schreef:
henk schreef:
StevenK schreef:

De reden dat Bijvelds vaak langzamer uit de bocht kwam was dat hij vaak bij het aanremmen een lijn reed die deed vermoeden dat hij de (ijdele) hoop had dat hij binnendoor gelaten werd. Ook remde hij denk ik vaak later dan hij normaal had gedaan, hij zat zichzelf goed op te naaien. Steeds meer, tot het fout ging. Ik kan me goed voorstellen dat Peter erg boos was.
Werner

Berichtdoor Peer » wo mei 24, 2006 11:35

Deelnemers zijn ff boos, teleurgesteld is waarschijnlijk een betere uitdrukking, maar weten dat het bij het spelletje hoort. Alleen hier op het forum wordt elke gelegenheid aangeroepen om een vermeende "achter de schermen" strijd tussen B en vdH opnieuw leven in te blazen.
Peer

Berichtdoor Amazone » wo mei 24, 2006 15:34

Peer schreef:Alleen hier op het forum wordt elke gelegenheid aangeroepen om een vermeende "achter de schermen" strijd tussen B en vdH opnieuw leven in te blazen.

...gevoed door de media... :(
Amazone

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia